Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:38

faye schreef:
Zo zie je maar, armoede is een zeeeeer relatief begrip Clown

Overigens is het wel waar, bij het CWi in Amsterdam Oost kwam ook altijd de ene na de andere grote pooierbak voorrijden.

En daar zaten allemaal uitgeprocedeerde asielzoekers in??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:42

Ik zeur helemaal niet dat ik het slecht heb, ik ben er alleen op tegen om mensen te spekken die geen zin hebben om te werken, of die hier naar toe komen omdat ze denken dat het hier luilekkerland is.

2krackertje, dat heb ik niet gevraagd. Feit is wel dat echte armoede bijna niet bestaat al doet links graag anders geloven.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:43

Aimee schreef:
Sundancer schreef:
Openbaar vervoer....de fiets.....carpoolen?

Ja... in de praktijk valt dat vies tegen. Even een voorbeeld, gaat om een vriend van Sander, klaar met z'n studie maar nog geen baan. In principe is hij natuurlijk hartstikke kansrijk, maar om aan te geven hoe dat met een auto zit. Hij solliciteerde een tijdje en kon op een gegeven moment een leuke baan krijgen, met de auto misschien 20 minuten rijden, met OV echter dik 2 uur reizen (en slechts op zulke beperkte tijden dat hij niet op de juiste tijden van en naar het werk zou kunnen reizen) en met de fiets bijna anderhalf uur. Hij heeft daarom een lening af moeten sluiten om die auto aan te kunnen schaffen zodat hij die baan aan kon nemen.

Dan gaat die toch lekker anderhalf uur op de fiets? En spaart zo z'n auto bij elkaar? Ik vind dit niet echt een goed voorbeeld wat je geeft.

Met openbaar vervoer kan je overal wel komen. Zelfs hier in de middle of knowhere rijd er wel een bus!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:49

Sundancer schreef:
Dan gaat die toch lekker anderhalf uur op de fiets? En spaart zo z'n auto bij elkaar? Ik vind dit niet echt een goed voorbeeld wat je geeft.

Met openbaar vervoer kan je overal wel komen. Zelfs hier in de middle of knowhere rijd er wel een bus!

Dat had hij kunnen doen ja.... lekker in pak anderhalf uur zweten op de fiets.

Dat is dus een misverstand.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:51

Koop dan een scooter of brommer.... Zijn zoveel mensen die zonder auto naar hun werkgaan, die moet soms zelfs 3 uur rijden heen en dan weer 3 uur terug!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:52

faye schreef:
Ik zeur helemaal niet dat ik het slecht heb, ik ben er alleen op tegen om mensen te spekken die geen zin hebben om te werken, of die hier naar toe komen omdat ze denken dat het hier luilekkerland is.

2krackertje, dat heb ik niet gevraagd. Feit is wel dat echte armoede bijna niet bestaat al doet links graag anders geloven.

Dat luilekkerland is er voornamelijk om jou te voorzien in je behoeften... hoe beter dat is, hoe fijner voor jou (en mij) maar dat trekt dan ook altijd mensen van buitenaf die dat ook aantrekkelijk vinden. Dan kun je luilekkerland wel gaan afbreken maar dan heb je daar in eerste instantie vooral jezelf mee.

Verder is het een feit dat er échte armoede is, alleen iedereen ontkent dat behalve links.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:53

Sundancer schreef:
Koop dan een scooter of brommer.... Zijn zoveel mensen die zonder auto naar hun werkgaan, die moet soms zelfs 3 uur rijden heen en dan weer 3 uur terug!

*zucht*
Ik begon mijn voorbeeld te stellen dat hij natuurlijk kansrijk is.... voor hem is het niet erg om een lening te sluiten, die baan sluit direct aan op zijn studie en verdient zodoende prima, die lening is zo weer weggewerkt.
Maar minder kansrijke mensen kampen met dezelfde problematiek en kunnen hun schulden niet zo makkelijk wegwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:01

Aimee schreef:
faye schreef:

Dat luilekkerland is er voornamelijk om jou te voorzien in je behoeften... hoe beter dat is, hoe fijner voor jou (en mij) maar dat trekt dan ook altijd mensen van buitenaf die dat ook aantrekkelijk vinden. Dan kun je luilekkerland wel gaan afbreken maar dan heb je daar in eerste instantie vooral jezelf mee.

Verder is het een feit dat er échte armoede is, alleen iedereen ontkent dat behalve links.

Feit is dat ik nooit mijn handje heb opgehouden en er op tegen ben dat gelukszoekers dat wel doen zodra ze een verblijfsvergunning hebben. En ja er zijn er ook die willen werken Rolleyes

Er zal best armoede zijn, maar niet in de mate als links schetst. En als er een verwend is ben jij het wel als je een opmerking maakt over lekker bezweet op je werk komen. Ja en? paasei naar de nering zetten heet dat, maar als het teveel moeite kost moet er geleend worden voor een auto. Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:09

faye schreef:
Feit is dat ik nooit mijn handje heb opgehouden en er op tegen ben dat gelukszoekers dat wel doen zodra ze een verblijfsvergunning hebben. En ja er zijn er ook die willen werken Rolleyes

Er zal best armoede zijn, maar niet in de mate als links schetst. En als er een verwend is ben jij het wel als je een opmerking maakt over lekker bezweet op je werk komen. Ja en? paasei naar de nering zetten heet dat, maar als het teveel moeite kost moet er geleend worden voor een auto. Clown

Echte gelukzoekers komen hier juist om werk te kunnen krijgen waar ze normaal voor betaald krijgen.

Als er iemand niet verwend is, dan ben ik het wel. Waar haal je nou weer vandaan dat ik geld zou hebben geleend voor een auto? Hij deed dat wel en ja, die jongen is behoorlijk verwend. Maar daar ging mijn voorbeeld niet om.... een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen. Inleven is situaties is voor jou duidelijk erg moeilijk Ach gut

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:11

Aimee schreef:
een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen.

Ja... dat klopt, maar een asielzoeker die mag blijven krijgt behoorlijk veel geld om hier een leven op te bouwen...terwijl de zieke mensen dit niet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:15

Aimee schreef:
faye schreef:

Echte gelukzoekers komen hier juist om werk te kunnen krijgen waar ze normaal voor betaald krijgen.

Als er iemand niet verwend is, dan ben ik het wel. Waar haal je nou weer vandaan dat ik geld zou hebben geleend voor een auto? Hij deed dat wel en ja, die jongen is behoorlijk verwend. Maar daar ging mijn voorbeeld niet om.... een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen. Inleven is situaties is voor jou duidelijk erg moeilijk Ach gut

FYI, ik val onder de nieuwe wet WIA en moet dus ook gewoon aan het werk voor meer uren dan nu terwijl dat niet kan. Dus ik kan me beter inleven dan jij denkt. Ondanks dat stem ik toch rechts, juist omdat links teveel weggeeft. En dan teveel aan de allochtonen en asielzoekers.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:33

Sundancer schreef:
Aimee schreef:
een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen.

Ja... dat klopt, maar een asielzoeker die mag blijven krijgt behoorlijk veel geld om hier een leven op te bouwen...terwijl de zieke mensen dit niet krijgen.

Sundancer: geef eens aan hoeveel ze krijgen dan (even exacte eurootjes graag !!). En dan niet komen met: dat weet ik niet precies. Jij weet kennelijk hoeveel het is (behoorlijk veel) en dan wil ik graag even getallen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:45

faye schreef:
Nou de priorieteit van links ligt ook niet bij de ouderen, maar bij de allochtonen, daar moeten ze het namelijk van hebben qua stemmen Haha!

Ik ontvang idd kinderbijslag, maar dat is geen vetpot hoor. Dat is nog geen fractie van wat een asielzoeker of studentje kost Clown

Kom nog even terug op een paar bladzijden terug.

Toen we het eerder hadden over asielzoekers die kinderen kregen zei je dit:

faye schreef:
Als je op de vlucht bent en bij god niet weet of je wellicht terug gestuurd wordt vind ik het verwerpelijk om een kind te krijgen. Maar goed, als je asielzoeker bent mag je alles en is alles leuk en goed nietwaar? Haha!

Waarom vindt jij het normaal om kinderbijslag te krijgen voor kinderen waar je zélf voor gekozen hebt en die je dus geacht wordt om zelf te kunnen onderhouden (zeker als je het zo zakelijk benadert als hierboven: je kiest pas als je zekerheid hebt). Waarom moeten mensen die geen kinderen hebben meebetalen voor jouw kinderen? Dat vindt je kennelijk heel normaal (en zelfs geen vetpot), maar toch betaalt iedere belastingbetaler mee.

Waarom zouden wij dan niet meebetalen aan die paar asielzoekers die hier door allerlei rottoestanden in hun eigen land (het merendeel dat hier is is géén gelukzoeker) hier wachten op het moment dat ze zelf kunnen gaan werken (en mee gaan betalen aan o.a. jouw kinderbijslag).

Maar hier wordt telkens gezegd ik wil mijn belastinggeld niet besteden aan asielzoekers... Wat ik ermee wil zeggen en al eerder gezegd is: niemand voelt het rechtstreeks in eigen portemmonaie en niemand eet er een boterham minder om.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:48

faye schreef:
FYI, ik val onder de nieuwe wet WIA en moet dus ook gewoon aan het werk voor meer uren dan nu terwijl dat niet kan. Dus ik kan me beter inleven dan jij denkt. Ondanks dat stem ik toch rechts, juist omdat links teveel weggeeft. En dan teveel aan de allochtonen en asielzoekers.

Wat betaalt links dan aan allochtonen ?????????? Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:55

ALs ze de kinderbijslag afschaffen vind ik dat ook prima hoor! Haha!

Netje, links pampert de allochtonen en asielzoekers en daar houd ik niet zo van. Potje hier, subsidie daar, projectje hier, kost allemaal veel te veel geld.

Maar goed we kunnen er kort of lang over praten, eens worden we het toch niet Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-06 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:56

Aimee schreef:

*zucht*
Ik begon mijn voorbeeld te stellen dat hij natuurlijk kansrijk is.... voor hem is het niet erg om een lening te sluiten, die baan sluit direct aan op zijn studie en verdient zodoende prima, die lening is zo weer weggewerkt.
Maar minder kansrijke mensen kampen met dezelfde problematiek en kunnen hun schulden niet zo makkelijk wegwerken.

Dan moeten ze geen schulden nemen en het op de koop toe nemen dat ze lang met het OV zullen moeten. Overigens kan ik niet begrijpen dat je er met de auto 20 minuten over zou doen en met het OV 3 uur.

Ik heb ook de luxe dat ik met de auto naar mijn werk kan, omdat ik redelijk veel reiskosten vergoeding krijg en een eigen parkeerplaats heb. Maar als ik dat niet zou hebben zal ik ook met het OV moeten gaan, ondanks dat ik dan een uur eerder moet opstaan en ondanks dat ik het me kan permiteren (qua financien) om met de auto te gaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:08

faye schreef:

Je begrijpt het nog steeds niet... links geeft helemaal niets weg, SP en Groenlinks zijn immers geen regeringspartijen, zijn dit ook nooit geweest en zullen dat voorlopig ook niet zijn. Het is wel zo dat als zij het beleid zouden maken, dat mensen die daadwerkelijk recht hebben op een uitkering geen miserabel leven hoeven te hebben.
Van welke allochtonen heb jij last? Niet de mensen met een andere huidskleur die gewoon werken en belasting betalen. Alleen van mensen die overlast bezorgen door criminaliteit, herrie schoppen als zijnde hangjongeren, in verloederde huurwoningen wonen met veel te veel mensen. Hoe minder daarin geïnvesteerd wordt, hoe groter de problemen worden.
Asielzoekers komen uit landen waar ze geen zakken geld uit mee kunnen nemen om hier een bestaan op te bouwen, dan zouden ze hier nooit zijn. Een deel heeft recht op overheidssteun omdat ze bijv. politiekvluchteling zijn, een ander deel niet maar die zitten hier nog steeds als asielzoeker vanwege bestuurlijk nalaten. Dáár moet wat aan gedaan worden, niet aan die mensen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:11

Mistic schreef:
Dan moeten ze geen schulden nemen en het op de koop toe nemen dat ze lang met het OV zullen moeten. Overigens kan ik niet begrijpen dat je er met de auto 20 minuten over zou doen en met het OV 3 uur.

Met OV twee uur, aandikken hoeft niet hoor.
Helaas zijn er dingen waardoor mensen zich wel eens schulden móeten nemen, kunnen sommigen zich niet voorstellen, maar zo is het nou eenmaal wel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:13

faye schreef:
ALs ze de kinderbijslag afschaffen vind ik dat ook prima hoor! Haha!

Netje, links pampert de allochtonen en asielzoekers en daar houd ik niet zo van. Potje hier, subsidie daar, projectje hier, kost allemaal veel te veel geld.

Maar goed we kunnen er kort of lang over praten, eens worden we het toch niet Knipoog

Links pampert helemaal niemand.... als CDA/VVD niemand hadden willen pamperen, hadden ze alle subsidies en potjes de afgelopen drie jaar kunnen afschaffen.

Ik denk dat er een aantal mensen zijn die gelukkig beseffen dat Nederland niet moet worden als Amerika.... maar goed, 80/20 hè.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:20

Getverderrie, het gaat weer lekker hier. Lees hier het asielzoekers-kerstverhaal... (in some peoples minds...)

Een toekomstige asielzoeker wordt op een mooie ochtend wakker in zijn lekker warme bedje in Irak, port zijn vrouw aan en zegt tegen haar: "Weet je schat, we hebben hier nu alles wel zo'n beetje. Een goeie baan, een mooi huis in een veilige kindvriendelijke buurt, waar onze drie dochtertjes vrolijk zorgeloos in het gras kunnen spelen en doordeweeks zitten ze lekker op school. We hebben een leuke auto, hoeven ons geen zorgen te maken over onze veiligheid en de toekomst. Toch mis ik iets..."

Zijn vrouw zeg: "Ja, weet je, ik heb zulke goeie verhalen over Nederland gehoord. Achmed en Sarah, jeweetwel onze buren, zijn er een halfjaar geleden ook naartoe verhuisd. Vorige week stuurden ze een ansichkaartje dat ze het er zo naar hun zin hebben!". "Nou," zegt de toekomstige asielzoeker, "ik heb vanmiddag toch vrij, dan rij ik meteen even langs het reisbureau voor wat leuke folders!"

Twee maanden later is alles rond. De drie dochtertjes namen ietwat beteuterd afscheid van hun vriendjes en vriendinnetjes, en de familie en vrienden waren allemaal aanwezig op het vliegveld om het asielzoekersgezin een goeie reis te wensen. Meneer en mevrouw Asielzoeker en de drie kleine asielzoekertjes volgen businessclass naar Schiphol, onder het genot van muziek en een glaasje champagne. "Ik ben benieuwd naar Nederland mama! Mag ik dan ook van die leuke klompen dragen?" zegt de middelste dochter. "Nee," zegt mama, "klompen zijn voor boeren. Straks denken de buren nog dat we arm zijn!" Papa geeft zijn dochter een knipoog en zegt dat hij voor kerst een paar klompjes voor haar koopt.

Aangekomen op Schiphol wordt familie Asielzoeker warm onthaald door mevrouw Verdonk zelf. "Hallo, ik ben Rita, wat LEUK dat jullie er zijn! Kom, ik help jullie even met koffers dragen, want de limosine staat op jullie te wachten." Papa twijfelt een beetje. "Wacht even, mevrouw Rita, mogen wij hier dan zomaar zonder pardon in Nederland komen wonen?" Verdonk grinnikt en zegt: "Natuuurlijk! Ja, we moeten natuurlijk nog wel een flinke papierwinkel afhandelen, maar hey, daar hoor je op zijn vroegst over vijf jaar pas weer wat van! Dus neem het er maar even lekker van en geniet van jullie eerste feestdagen in Nederland."

De limosine bracht de familie Asielzoeker naar een schattig klein huisje vlakbij de duinen. Het huisje was volledig gemeubileerd en er stond zelfs een versierde kerstboom met lichtjes op hen te wachten. Mevrouw Asielzoeker kijkt misnoegd naar de bank. Rood is niet echt haar kleur zegt ze. "Ach," zegt papa, "neem het die mensen niet kwalijk. Morgen rijden we naar Ikea voor een nieuwe." De twee jongste dochters rennen naar buiten om te gaan spelen met de kinderen uit de buurt, maar de oudste blijft binnen. "Véél te koud!" rilt ze, "Ik vind dit klimaat maar niks!" Vader zegt dat ze niet moet zeuren en dat ze er snel aan zal wennen.

Alle leden van het gezin waren na een paar weken helemaal gesetteled. De kinderen gingen naar school en zowel mama als papa vonden een baan waarvan ze altijd al droomden. Voor mama zat er zelfs de kans op promotie in! Dat werd dus een luxe kerst. De kalkoen betaalden ze van het belastinsgeld van de rijke Nederlanders dat ze elke week ontvingen. "Toch wel aardig hè mama," zegt het jongste asielzoekertje, "dat die Nederlanders zonder mokken alle dagen tien uur zwaar lichamelijk werk verrichten, om onze kalkoen te kunnen betalen!" Mama stemde in en zei; "ja, ik ben blij dat we hier ons geluk hebben gevonden. Ik kan iedereen aanraden om naar Nederland te komen." Papa schonk voor zichzelf nog een glaasje rode wijn in en grapte, "Nou laat ze allemaal maar lekker blijven waar ze zijn, voor je het weet gaat Nederland zijn grenzen voor deze gelukszoekers sluiten!" Het hele gezin lachte, wat was die papa toch een grappenmaker.

! DIT VERHAAL IS SARCASTISCH BEDOELD!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 16-12-06 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:28

Iedereen die dat verhaal ook maar enigszins gelooft is echt rijp voor de psychiatrische inrichting (en kost daardoor de overheid behoorlijk veel geld). Misselijk

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:29

Juist, ik mag dan ook hopen dat iedereen het sarcasme erin proeft...
Dat probeerde ik tenminste te bereiken met het schrijven ervan.

Heb het er maar even bijgezet Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:41

Verstandig, er zijn hier mensen die hun fantasie en de realiteit maar erg moeilijk kunnen scheiden... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:51

Inderdaad, sommigen zien de werkelijkheid totaal niet meer Haha! Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:34

Aimee schreef:
faye schreef:
Aimee, ga jij je nu eerst maar eens een slag in de rondte werken voor een paar centen, want het is natuurlijk wel lekker makkelijk praten over het inkomen van een ander Clown

Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd

Wat doe jij in het dagelijks leven Aimee?