faye schreef:Zo zie je maar, armoede is een zeeeeer relatief begrip
Overigens is het wel waar, bij het CWi in Amsterdam Oost kwam ook altijd de ene na de andere grote pooierbak voorrijden.
En daar zaten allemaal uitgeprocedeerde asielzoekers in??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Zo zie je maar, armoede is een zeeeeer relatief begrip
Overigens is het wel waar, bij het CWi in Amsterdam Oost kwam ook altijd de ene na de andere grote pooierbak voorrijden.
Aimee schreef:Sundancer schreef:Openbaar vervoer....de fiets.....carpoolen?
Ja... in de praktijk valt dat vies tegen. Even een voorbeeld, gaat om een vriend van Sander, klaar met z'n studie maar nog geen baan. In principe is hij natuurlijk hartstikke kansrijk, maar om aan te geven hoe dat met een auto zit. Hij solliciteerde een tijdje en kon op een gegeven moment een leuke baan krijgen, met de auto misschien 20 minuten rijden, met OV echter dik 2 uur reizen (en slechts op zulke beperkte tijden dat hij niet op de juiste tijden van en naar het werk zou kunnen reizen) en met de fiets bijna anderhalf uur. Hij heeft daarom een lening af moeten sluiten om die auto aan te kunnen schaffen zodat hij die baan aan kon nemen.
Sundancer schreef:Dan gaat die toch lekker anderhalf uur op de fiets? En spaart zo z'n auto bij elkaar? Ik vind dit niet echt een goed voorbeeld wat je geeft.
Met openbaar vervoer kan je overal wel komen. Zelfs hier in de middle of knowhere rijd er wel een bus!
faye schreef:Ik zeur helemaal niet dat ik het slecht heb, ik ben er alleen op tegen om mensen te spekken die geen zin hebben om te werken, of die hier naar toe komen omdat ze denken dat het hier luilekkerland is.
2krackertje, dat heb ik niet gevraagd. Feit is wel dat echte armoede bijna niet bestaat al doet links graag anders geloven.
Sundancer schreef:Koop dan een scooter of brommer.... Zijn zoveel mensen die zonder auto naar hun werkgaan, die moet soms zelfs 3 uur rijden heen en dan weer 3 uur terug!
Aimee schreef:faye schreef:Ik zeur helemaal niet dat ik het slecht heb, ik ben er alleen op tegen om mensen te spekken die geen zin hebben om te werken, of die hier naar toe komen omdat ze denken dat het hier luilekkerland is.
2krackertje, dat heb ik niet gevraagd. Feit is wel dat echte armoede bijna niet bestaat al doet links graag anders geloven.
Dat luilekkerland is er voornamelijk om jou te voorzien in je behoeften... hoe beter dat is, hoe fijner voor jou (en mij) maar dat trekt dan ook altijd mensen van buitenaf die dat ook aantrekkelijk vinden. Dan kun je luilekkerland wel gaan afbreken maar dan heb je daar in eerste instantie vooral jezelf mee.
Verder is het een feit dat er échte armoede is, alleen iedereen ontkent dat behalve links.
faye schreef:Feit is dat ik nooit mijn handje heb opgehouden en er op tegen ben dat gelukszoekers dat wel doen zodra ze een verblijfsvergunning hebben. En ja er zijn er ook die willen werken
Er zal best armoede zijn, maar niet in de mate als links schetst. En als er een verwend is ben jij het wel als je een opmerking maakt over lekker bezweet op je werk komen. Ja en? paasei naar de nering zetten heet dat, maar als het teveel moeite kost moet er geleend worden voor een auto.
Aimee schreef:een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen.
Aimee schreef:faye schreef:Feit is dat ik nooit mijn handje heb opgehouden en er op tegen ben dat gelukszoekers dat wel doen zodra ze een verblijfsvergunning hebben. En ja er zijn er ook die willen werken
Er zal best armoede zijn, maar niet in de mate als links schetst. En als er een verwend is ben jij het wel als je een opmerking maakt over lekker bezweet op je werk komen. Ja en? paasei naar de nering zetten heet dat, maar als het teveel moeite kost moet er geleend worden voor een auto.
Echte gelukzoekers komen hier juist om werk te kunnen krijgen waar ze normaal voor betaald krijgen.
Als er iemand niet verwend is, dan ben ik het wel. Waar haal je nou weer vandaan dat ik geld zou hebben geleend voor een auto? Hij deed dat wel en ja, die jongen is behoorlijk verwend. Maar daar ging mijn voorbeeld niet om.... een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen. Inleven is situaties is voor jou duidelijk erg moeilijk
Sundancer schreef:Aimee schreef:een ziek persoon die maar een bepaald deel energie heeft per dag, maar waar de strenge controle eisen bij hebben gezorgd dat de uitkering is ingetrokken, moet weer aan het werk. Als diegene vervolgens anderhalf uur moet gaan fietsen, is de energie al verspeeld voordat diegene op het werk is aangekomen.
Ja... dat klopt, maar een asielzoeker die mag blijven krijgt behoorlijk veel geld om hier een leven op te bouwen...terwijl de zieke mensen dit niet krijgen.
faye schreef:Nou de priorieteit van links ligt ook niet bij de ouderen, maar bij de allochtonen, daar moeten ze het namelijk van hebben qua stemmen
Ik ontvang idd kinderbijslag, maar dat is geen vetpot hoor. Dat is nog geen fractie van wat een asielzoeker of studentje kost
faye schreef:Als je op de vlucht bent en bij god niet weet of je wellicht terug gestuurd wordt vind ik het verwerpelijk om een kind te krijgen. Maar goed, als je asielzoeker bent mag je alles en is alles leuk en goed nietwaar?
faye schreef:FYI, ik val onder de nieuwe wet WIA en moet dus ook gewoon aan het werk voor meer uren dan nu terwijl dat niet kan. Dus ik kan me beter inleven dan jij denkt. Ondanks dat stem ik toch rechts, juist omdat links teveel weggeeft. En dan teveel aan de allochtonen en asielzoekers.
Aimee schreef:
*zucht*
Ik begon mijn voorbeeld te stellen dat hij natuurlijk kansrijk is.... voor hem is het niet erg om een lening te sluiten, die baan sluit direct aan op zijn studie en verdient zodoende prima, die lening is zo weer weggewerkt.
Maar minder kansrijke mensen kampen met dezelfde problematiek en kunnen hun schulden niet zo makkelijk wegwerken.
faye schreef:FYI, ik val onder de nieuwe wet WIA en moet dus ook gewoon aan het werk voor meer uren dan nu terwijl dat niet kan. Dus ik kan me beter inleven dan jij denkt. Ondanks dat stem ik toch rechts, juist omdat links teveel weggeeft. En dan teveel aan de allochtonen en asielzoekers.
Mistic schreef:Dan moeten ze geen schulden nemen en het op de koop toe nemen dat ze lang met het OV zullen moeten. Overigens kan ik niet begrijpen dat je er met de auto 20 minuten over zou doen en met het OV 3 uur.
faye schreef:ALs ze de kinderbijslag afschaffen vind ik dat ook prima hoor!
Netje, links pampert de allochtonen en asielzoekers en daar houd ik niet zo van. Potje hier, subsidie daar, projectje hier, kost allemaal veel te veel geld.
Maar goed we kunnen er kort of lang over praten, eens worden we het toch niet
Aimee schreef:faye schreef:Aimee, ga jij je nu eerst maar eens een slag in de rondte werken voor een paar centen, want het is natuurlijk wel lekker makkelijk praten over het inkomen van een ander
Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd