Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Lyonesse

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:05

Ronja schreef:

Dat is echt een ontzettend rare conclusie. Het is juist héél goed dat de Nederlandse politie beseft dat ze veel meer kennis van andere culturen nodig hebben, en zo meer interculturele competentie ontwikkelen, zodat ze op een goede rechtvaardige manier en onbevooroordeeld met andere culturen kunnen omgaan! Dit is absoluut een stap in de goede richting, ik hoop van harte dat de rest van de nederlandse overheid volgt.

Waarom is dat goed? Ik vind het een slecht teken namelijk. (Net zo'n slecht teken als de duizenden nederlanders die jaarlijk emigreren trouwens... Nagelbijten / Gniffelen )
De politie dient de wet, de wet staat vast. Een overtreding is een overtreding, en op elke overtreding staat een vaste boete of is een vaste procedure voor. Het hoort niks uit te maken of die overtreding wordt begaan door een auto- of allochtoon. Blijkbaar maakt dat tegenwoordig wel uit, want anders hoefde de politie niet naar marokko om de cultaar te bestuderen... Eng... Scheve mond

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:07

Ik vind het ook niet kloppen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:56

Maar eh, begrip hoeft toch helemaal niet automatisch te betekenen dat je het goedkeurt? Ik kan dingen begrijpen, waaronder een deel van de xenofobe uitspraken uit dit topic, maar ik ben het er NIET mee eens en keur ze ook niet goed.

En als een paard waar ik op rij in staking gaat omdat ie liever gras eet, snap ik dat volkomen. Maar hij krijgt wel een tik met de zweep, want toegestaan is het niet. Als je als ouder je kind een snoepje ontzegd, dan begrijp je prima waarom een kind dat vervelend vindt. Maar toelaten dat een kind daarom een drama schopt, doe je niet.

Maar, juist door begrip te hebben kunnen je correcties veel beter aankomen. Met paarden en kinderen merk je dat meestal direkt: correcties die je vanuit irritatie geeft en waarbij je ook geirriteerd blijft, gaan mis en verergeren de zaak. Als je een correctie geeft vanuit een positiever gevoel en daarna ook snel weer de (positieve) draad op kunt pakken, heeft het veel meer effect.

Daarbij is de politie er (m.i.) voor om de omgeving in Nederland veilig en prettig te houden. Als dat kan zonder harde maatregelen, dan lijkt me dat alleen maar positief.

Het DOEL is namelijk niet om allochtoontje te pesten of wraak te nemen, het doel is om de overlast te verminderen en een sfeer te creeren waarin de allochtonen minder overlast veroorzaken. Als andere methoden effectiever zijn dan straffen en meer straffen, dan moesten we die maar overwegen. (Dat doen we toch bij paardrijden ook?)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:28

Mooie uitleg shadow! Ik hoop dat het inderdaad werkt. Ik heb liever dat die agenten naar Marokko gaan dan dat er weer 'kansloze' mensen op vakantie worden gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:35

Maar een paard en kind kan zich niet inleven in de wereld.
Hoe moet ik dat uitleggen
Die jongeren waar het hier om gaat hebben zelf wel de leeftijd dat te kunnen.
En dan moeten ze begrip hebben hoe het in Nederland gaat, niet wij hoe het in Marokko gaat.
Want dat is helemaal niet relevant.
Nederland is Marokko niet.
Daar heb je wer dat stukje aanpassen in het land waar je woont of op vakantie bent.
Niet andersom.

Zie jij de fransman maar aan het Nederlands te krijgen.
Zelfs in Frans Belgie lukt je dat niet.
Maar wij Nederlanders proberen wel Frans te spreken als ze hier op vakantie zijn.

Wij zijn gewoon gestoord, ook tegenover de mensen die hier willen wonen.
We draaien de zaken om

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:42

Haha, ben het helemaal met je eens Rk! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:10

runningkawa schreef:

Of ze het kunnen of niet: ze doen het op dit moment te vaak niet. Dan kun je wel heel hard roepen 'het zou anders moeten zijn' maar dat is ongeveer zo effectief als roepen dat de zwaartekracht te sterk is en dat je je ergert aan spullen die kapotvallen.

(Ik denk overigens dat velen het niet echt kunnen. Dat de dubbele houding van hun ouders (met 1 been in een verleden dat er niet meer echt is) maar ook de dubbele houding van Nederland (gebrek aan respect en gebrek aan sturing, maar ook het scherpe veroordelen van dingen die wij Nederlanders van onszelf wel accepteren) hun heel erg in verwarring brengt.)

Maar het allerbelangrijkst is dat ik vind dat we beter naar de toekomst kunnen kijken: DIT is de situatie, hoe veranderen we die op een manier die voor alle betrokkenen het best werkt?

De 'jamaarzullie'-argumenten dragen daar niet toe bij. En wraaknemingachtige straffen ook niet.

(Ik ben niet tegen straf of consequenties. Ik ben alleen maar tegen het onnodig hard straffen en het constante wijzen naar elkaar. Naar het straffen zonder ook te proberen de situatie positief te veranderen. En tegen vooroordelen die worden vastgehouden 'tot ze zich bewezen hebben' - want iemand met vooroordelen laat zich niet overtuigen voordat de ander veel MEER dan 100% perfectie heeft bereikt.)

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:03

runningkawa schreef:
En dan moeten ze begrip hebben hoe het in Nederland gaat, niet wij hoe het in Marokko gaat.
Daar heb je wer dat stukje aanpassen in het land waar je woont of op vakantie bent.
Niet andersom.

Maar wij Nederlanders proberen wel Frans te spreken als ze hier op vakantie zijn.

We draaien de zaken om

Hier ben ik het helemaal mee eens Ja

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:35

klomp schreef:
dat kan je straks niet meer doen shirleyA Haha! op je handjes knagen...tenzij je niks jat Clown Whoosh!

Dan moet ik me maar gedragen he.... Knipoog maareh... als ik maar 1 x iets jat heb ik nog 1 hand over om te kangen hihi.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:36

e moeten zich aanpassen ja, maar hun eigen dingen ramadan suikerfeest enzo mogen ze van mij wel doen hoor Lachen

als ze zich maar gedragen!! Tong uitsteken

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:09

runningkawa schreef:
Niet andersom.

We draaien de zaken om

Kan er niks aan toevoegen ben het 100% hiermee eens gestoord zijn we hier
Rock-on, dudes!

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:50

runningkawa schreef:
Niet andersom.

We draaien de zaken om

helemaal mee eens,

Wij hadden vandaan ook een discussie over dit onderwerp en dat ging over buitenlandse jongeren, ik heb wanneer ik bv. in Zuidplein loopt (rotterdam) geen veilig gevoel heb. door dat er van die marrokaanse jongeren lopen met hun hoofd half kaal en een petje op en een beetje de boel aan het verzieken zijn dan heb ik geen veilig idee. wanneer ik ergens loop en er komt een buitenlander aan en die loopt precies op mijn pad dan is het volgens hun maar de bedoeling dat ik even op zij gaat sorry maar daat ben ik niet van gediend dus wat krijg je dat een botsing en het eerste wat ze dan zeggen is: moet je een knal op je bek ofzo? Ik heb me mondje dan wel klaar en toen kwam er weer een hele discussie uit.
Sorry maar ik heb het helemaal gehad met die mensen ik zeg niet dat iedereen zo is maar het merendeel wel.Boos! Achterlijke zooi hierow
-xxx- Babette

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:56

_babette_ schreef:
wanneer ik ergens loop en er komt een buitenlander aan en die loopt precies op mijn pad dan is het volgens hun maar de bedoeling dat ik even op zij gaat sorry maar daat ben ik niet van gediend dus wat krijg je dat een botsing

En dit vind jij beschaafd gedrag? Jij gaat niet aan de kant blijkbaar, waarom die ander dan wel?

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:59

sorry hoor maar ik geef _babette_ wel gelijk!
als je ook maar 1 ding zegt over "hun" word je meteen aangevallen en zwaar beledigd! en ze mogen alles over ons zeggen!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:09

En dus denk je dat het een goed voorbeeld is om zelf net zo zwaar beledigd te zijn, en expres botsingen te veroorzaken die je had kunnen voorkomen alleen om te bewijzen dat zij alles mogen en wij niets?

Sorry, dat vind ik vooral kinderachtig.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:16

_babette_ schreef:
door dat er van die marrokaanse jongeren lopen met hun hoofd half kaal en een petje op en een beetje de boel aan het verzieken zijn......

Goh, dat klinkt precies als die puberende Lonsdale jongeren en wazi's, hoezo niet aagepast? Haha! Clown

Maar inderdaad zeg, wat een kinderachtig, puberaal gedrag allemaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:56

dan is het van beide kanten toch kinderachtig,puberaal gedrag?niet van 1 persoon

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:16

Snoevie schreef:
dan is het van beide kanten toch kinderachtig,puberaal gedrag?niet van 1 persoon

Tjah de pot verwijt de ketel tot dat hij zwart ziet he!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:17

precies,en zulke dingen komen nooit van een kant.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:22

Als je anderen respectvol behandeld dan kun je het zelfde terug verwachten.

Maar behandelen je anderen respectloos dan kun je ook het zelfde terug verwachten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:23

heel nobel antwoord,in de praktijk werkt het zo vaak niet.
er zijn genoeg lieve mensen die geen respect van anderen terug krijgen,ondanks goede bedoelingen(en dan maakt het niet uit welke afkomst je hebt,of het nu NL of chinees is)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:30

Snoevie schreef:
heel nobel antwoord,in de praktijk werkt het zo vaak niet.
er zijn genoeg lieve mensen die geen respect van anderen terug krijgen,ondanks goede bedoelingen(en dan maakt het niet uit welke afkomst je hebt,of het nu NL of chinees is)

Nee maar dat zegt gelukkig meer wat over die anderen dan over je zelf.

Tenzij jij de gene bent die bij voorbaat al respectloos handeld. Dan zegt het meer wat over jou.

En soms kun je gewoon beter de verstandigste zijn en andere laten zien hoe het dan WEL moet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:37

Whiz schreef:
En soms kun je gewoon beter de verstandigste zijn en andere laten zien hoe het dan WEL moet.

ja,daar heb je ook gelijk in.
al is dat soms best wel moeilijk.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:21

Weet niet hoor maar laatst zijn er cijfers bekend gemaakt over criminele jongeren dat van de 100% aan jongeren wel hiervan 70% allochtonen zijn en dan niet vergeten bij te vermelden dat dit gaat om jongeren van Marokkaanse afkomst Boos!

Steek je kop a.u.b. niet in het zand zeg!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:51

dat is al een tijdje bekend.