Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 12:49

Gelukkig maar!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:53

Saul schreef:
Ik wist ook niet dat ze daar al zaten. Fantastisch dan zit ik dus nu omringt door 2? roedels.

Heftig, ik denk dat het einde van de natuur voor de mens nadert.

Wij deden vroeger ook droppings met kamp, dat is niet midden in de nacht.
Maar schijnbaar is dat dus een belachelijk iets? Ik heb ook wel eens een nachtelijke buitenrit gemaakt met vriendinnen.

Criollo waarom een vaag verhaal? Het is niet gek tijdens een dropping dat je je groep kwijt raakt, is mij ook wel eens overkomen :+

Ze zijn sowieso aanwezig (geweest) die regio.
Maar van alles wat ik kan terugvinden vooral nu nog een enkeling, hetzij zwervend hetzij vast in het gebied wachtend op partner.

Maar vanaf mei kom ik ongeveer 10 meldingen tegen van wolvensporen in dat gebied, plus 1 of 2 zichtmeldingen zonder foto of videobewijs.

Op zich vind ik het wel een waarschijnlijke locatie voor een roedel wanneer de hoeveelheid wolven in Nederland verder uitbreidt.
Dat kan niet allemaal blijven in de gebieden waar ze nu zitten, en dit is 1 van de gebieden die mij logisch lijken (plus nog een aantal overigens)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:57

In de omgeving van Oirschot zijn toch al lang geen meldingen meer geweest? Betekent niet dat er geen een zit maar dan zou je wel meldingen verwachten. Heb even geen tijd om het helemaal terug te zoeken maar volgens mij was het laatste vorig jaar?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:57

Alleen met daglicht in het bos komen is een beetje lastig als je er woont. Dan kan ik, zeker winterdag, maar een heel beperkt aantal uur de deur uit. :D Dat wordt lastig met een hond, paarden aan huis en ook nog een baan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:00

Nyaleti schreef:
In de omgeving van Oirschot zijn toch al lang geen meldingen meer geweest? Betekent niet dat er geen een zit maar dan zou je wel meldingen verwachten. Heb even geen tijd om het helemaal terug te zoeken maar volgens mij was het laatste vorig jaar?

Mischien niet via allerlei geen wolf stichtingen, wel op waarneming.nl

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:23

Ik wilde net zeggen in de Oirschotse Heide zit momenteel geen bekende wolf.
Ondertussen lees ik verder en zie staan dat het ook niet waar is... gelukkig maar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:30

Femke_Tweety schreef:
Nyaleti schreef:

Mischien niet via allerlei geen wolf stichtingen, wel op waarneming.nl

Waar dan? Ik zit ook op Waarneming.nl maar er staan geen locaties bij, dus je kunt ook niet zien of er iets in de omgeving is gemeld.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 13:42

Op waarneming.nl staan sowieso geen exacte locaties waar de wolf of sporen van de wolf gezien zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:23

ikkedus schreef:
Ik vind het ook niet slim om nu nog nachtelijke droppings te doen. Het is vanaf een uur of 22 echt wel donker nu.
Dat je als ouders met je kind een nachtwandeling maakt is anders ( en net zo goed geen slim plan), maar met een kamp en kinderen onder jouw verantwoordelijkheid zou ik dit niet meer doen.
Ik ben benieuwd naar meer info over deze situatie. Er zitten wat gekke dingen nog in dit verhaal. Als hij echt alleen was en is gebeten, dan had dit echt heel naar kunnen aflopen. Maar hij heeft mensen kunnen bellen en is er relatief goed vanaf gekomen.

En vanwege zulke acties vond ik er wat van dat het scoutinghonk hier in de buurt ineens bij wolvengebied hoort... Nu zijn de jonge kinderen meestal op zaterdag ochtend met hun speltak bezig, maar de kinderen vanaf een jaar of 12 hebben 's avonds hun opkomst.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 25-08-25 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:23

Citaat:
Animal Rights doet aangifte tegen de politie, omdat die zaterdag in Limburg een vermeende kruising tussen een wolf en een hond heeft doodgeschoten.

"Er was helemaal geen reden om het dier dood te schieten", zegt Erwin Vermeulen van de dierenrechtenorganisatie. Zondag meldde Animal Rights zich al dat ze uitleg eisten van de politie over de gang van zaken.

Geen dierenarts
Het dier ontsnapte eerder uit de tuin van zijn baasje en beet vervolgens drie schapen dood in Tegelen. De politie liet eerder weten dat het niet lukte om de wolfshond te vangen. Ook zou er geen dierenarts beschikbaar zijn die met verdovingspijlen op het dier mocht schieten. Toen de 'hybride wolf' in Belfeld de nabijgelegen A73 op dreigde te lopen, schoot de politie het dier dood. "De wolf werd een tijd gevolgd door politiemensen. Ze probeerden het dier in te sluiten en te vangen, maar dat lukte niet. Omdat de wolf in de omgeving van de Leemhorsterweg in Belfeld richting de A73 wilde rennen, is besloten het beest af te schieten", liet de politie toen aan L1 weten.
Animal Rights eist uitleg van politie na dood 'hybride wolf': 'Geen wolf, maar iemands huisdier'

Animal Rights eist uitleg van politie na dood 'hybride wolf': 'Geen wolf, maar iemands huisdier'
Argumenten
"De politie had meer tijd kunnen nemen om een dierenarts te zoeken", zegt Vermeulen. "Ook van het argument van de politie dat de veiligheid in het geding was, zijn we niet onder de indruk. Er zijn al meer dan 50 wolven doodgereden in Nederland. Geen enkele keer zijn daarbij mensen gewond geraakt."
De eigenaar van de vermeende kruising heeft nog een tweede soortgelijk dier. De politie heeft dat dier uit voorzorg in beslag genomen.

https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2974800/ ... -F_bwLLk6A

animal rights heeft weer wat te zeiken

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:30

Je kunt per soort kaarten opvragen met kilometerhokken.
Dus is als je de weg kent op die site wel terug te vinden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:37

Wat ik me dus oprecht afvraag he, animal rights die staan voor animal rights, en al die dieren die opgevreten worden dan, is dat niet zielig?

Of komt dan het argument wij eten ze ook op?
Nou als ik mag kiezen tussen de kogel en levend opgevreten worden dan wist ik het wel.

Neemt niet weg dat ik ook iets van de vleesindustrie vind, maar dat is natuurlijk een andere discussie.

Edit:
Oirschotse heide zou een "geschikte" locatie kunnen zijn ja voor een wolf, het verbaasd me dat ze er nog niet zitten.
Overigens vind ik niks in NL geschikt maar dat was al duidelijk denk ik :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:41

Op de dag dat dieren levend uit elkaar trekken en nog een poos gewond laten liggen in een slachthuis de norm word, ben ik die dag nog vegetariër.

Ik begrijp animal rights of welk van die soort clubs niet.

Ze hebben jaren gestreden voor meer dieren in de weide.
En nu moeten ze weer hermetisch opgehokt worden.

Dat strookt toch gewoon niet!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:31

Saul schreef:
Wat ik me dus oprecht afvraag he, animal rights die staan voor animal rights, en al die dieren die opgevreten worden dan, is dat niet zielig?

Of komt dan het argument wij eten ze ook op?
Nou als ik mag kiezen tussen de kogel en levend opgevreten worden dan wist ik het wel.

Neemt niet weg dat ik ook iets van de vleesindustrie vind, maar dat is natuurlijk een andere discussie.

Edit:
Oirschotse heide zou een "geschikte" locatie kunnen zijn ja voor een wolf, het verbaasd me dat ze er nog niet zitten.
Overigens vind ik niks in NL geschikt maar dat was al duidelijk denk ik :P

Ik ben geen lid van deze club, maar wat ik ervan begrijp is dat het doden van dieren onderling natuur is. En dan natuurlijk wel te verstaan, de dieren die dus al in de vrije natuur leven. Voor de gehouden dieren hebben wij houders een zorgplicht. Als jouw gehouden dier gepakt wordt heb je te kort geschoten in je zorgplicht, of is de situatie gewoon niet meer veilig voor het door jouw gehouden dier. Denk bij de laatste aan de schaapskuddes, AR heeft er geen enkele moeite mee als die straks gewoon niet meer kunnen bestaan. En datzelfde geldt eigenlijk wel een beetje voor alle gehouden dieren.

Ze zijn geïnterviewd in de podcast van Geleiden Wolf. Dat is gratis te beluisteren en geeft je een beetje een idee over hun standpunten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:44

Maar als jouw kat een vogel pakt dan is dat geen natuur...... Meten met 2 maten weer dit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:47

MyChoice schreef:
Maar als jouw kat een vogel pakt dan is dat geen natuur...... Meten met 2 maten weer dit.

Nogmaals ik ben geen lid van die club, maar een kat in de natuur vinden zij geef natuur maar een gehouden dier, denk ik zo maar... Ik vermoed dat die daar niet los hoort te lopen volgens AR.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:52

Wat een raar verhaal van die jongen die gebeten zou zijn. Heel gedetailleerd en ook zogenaamd reactie van burgemeester etc. En dus volledig uit de duim gezogen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:55

Jessix schreef:
MyChoice schreef:

Nogmaals ik ben geen lid van die club, maar een kat in de natuur vinden zij geef natuur maar een gehouden dier, denk ik zo maar... Ik vermoed dat die daar niet los hoort te lopen volgens AR.

Was in het algemeen bedoeld..... Een wild dier mag wel gehouden dieren vermoorden. Maar als een kat een vogel pakt breekt de hel los. Dan is het ene natuur, en het andere niet. Dat rijmt voor mij gewoon niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:00

Citaat:
"De politie had meer tijd kunnen nemen om een dierenarts te zoeken", zegt Vermeulen. "Ook van het argument van de politie dat de veiligheid in het geding was, zijn we niet onder de indruk. Er zijn al meer dan 50 wolven doodgereden in Nederland. Geen enkele keer zijn daarbij mensen gewond geraakt."
Dus omdat er eerder geen mensen gewond zijn geraakt gaat dit nu ook niet gebeuren??? Zijn zij vervolgens aansprakelijk te stellen voor een evt verkeersdode/gewonden en de gevolgschade daarvan??
En 'meer tijd om een DA te zoeken die mag/kan schieten'... Het beest liep richting de snelweg, die tijd was er niet. |o
Als de hond wél was gevangen had er sowieso een onderzoek gekomen naar het (bijt)gedrag met evt euthanaseren als gevolg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:09

MyChoice schreef:
Was in het algemeen bedoeld..... Een wild dier mag wel gehouden dieren vermoorden. Maar als een kat een vogel pakt breekt de hel los. Dan is het ene natuur, en het andere niet. Dat rijmt voor mij gewoon niet.

Voor hun denk ik ook niet. Ik ga er vanuit dat zij vinden dat jouw gehouden dier geen schade toe mag brengen aan de natuur. Dus kan in afgesloten tuin houden. :)

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:27

Die animal rights beweging haalt heel veel bij elkaar, maar gehouden beesten hebben volgens hen geen rechten. Alle gehouden dieren zijn toch voor de slacht, dus het maakt niet uit dat ze gedood worden. Ze zijn tegen het houden van dieren, of dat nu de bio- industrie is of als hobby, dijk versteviging, het behoud van heide, hulp-honden.
Ze hebben wel een enorm sterke lobby. Wat er uiteindelijk achter zit?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:35

Vergeet de hulphonden niet.
Die mogen ook niet.

Geen enkel dier mag gehouden worden.

Behalve dan die van zichzelf ^) als je de podcast luistert.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:46

Maar die zijn vast uit vrije wil komen aanlopen en mogen ook zo weer weglopen als ze daarvoor kiezen...

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:50

Ik zeg nergens dat ik ze snap of ergens achter AR sta. Ik ben ergens een discussie aangegaan, en dat is wat ik van hún standpunt heb begrepen. Maar honden mogen de mens niet dienen of de mens een zelfstandig leven mogelijk maken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:03

Lanoca schreef:
Ik zeg nergens dat ik ze snap of ergens achter AR sta. Ik ben ergens een discussie aangegaan, en dat is wat ik van hún standpunt heb begrepen. Maar honden mogen de mens niet dienen of de mens een zelfstandig leven mogelijk maken.

De mens is biologisch een dier.

Dan zouden ze dus ook pertinent tegen gevangenissen moeten zijn, en tegen iedere vorm van werk die niet 100% vrijwillig is.