Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Saul schreef:Ik wist ook niet dat ze daar al zaten. Fantastisch dan zit ik dus nu omringt door 2? roedels.
Heftig, ik denk dat het einde van de natuur voor de mens nadert.
Wij deden vroeger ook droppings met kamp, dat is niet midden in de nacht.
Maar schijnbaar is dat dus een belachelijk iets? Ik heb ook wel eens een nachtelijke buitenrit gemaakt met vriendinnen.
Criollo waarom een vaag verhaal? Het is niet gek tijdens een dropping dat je je groep kwijt raakt, is mij ook wel eens overkomen
Nyaleti schreef:In de omgeving van Oirschot zijn toch al lang geen meldingen meer geweest? Betekent niet dat er geen een zit maar dan zou je wel meldingen verwachten. Heb even geen tijd om het helemaal terug te zoeken maar volgens mij was het laatste vorig jaar?
Femke_Tweety schreef:Nyaleti schreef:In de omgeving van Oirschot zijn toch al lang geen meldingen meer geweest? Betekent niet dat er geen een zit maar dan zou je wel meldingen verwachten. Heb even geen tijd om het helemaal terug te zoeken maar volgens mij was het laatste vorig jaar?
Mischien niet via allerlei geen wolf stichtingen, wel op waarneming.nl
ikkedus schreef:Ik vind het ook niet slim om nu nog nachtelijke droppings te doen. Het is vanaf een uur of 22 echt wel donker nu.
Dat je als ouders met je kind een nachtwandeling maakt is anders ( en net zo goed geen slim plan), maar met een kamp en kinderen onder jouw verantwoordelijkheid zou ik dit niet meer doen.
Ik ben benieuwd naar meer info over deze situatie. Er zitten wat gekke dingen nog in dit verhaal. Als hij echt alleen was en is gebeten, dan had dit echt heel naar kunnen aflopen. Maar hij heeft mensen kunnen bellen en is er relatief goed vanaf gekomen.
Citaat:Animal Rights doet aangifte tegen de politie, omdat die zaterdag in Limburg een vermeende kruising tussen een wolf en een hond heeft doodgeschoten.
"Er was helemaal geen reden om het dier dood te schieten", zegt Erwin Vermeulen van de dierenrechtenorganisatie. Zondag meldde Animal Rights zich al dat ze uitleg eisten van de politie over de gang van zaken.
Geen dierenarts
Het dier ontsnapte eerder uit de tuin van zijn baasje en beet vervolgens drie schapen dood in Tegelen. De politie liet eerder weten dat het niet lukte om de wolfshond te vangen. Ook zou er geen dierenarts beschikbaar zijn die met verdovingspijlen op het dier mocht schieten. Toen de 'hybride wolf' in Belfeld de nabijgelegen A73 op dreigde te lopen, schoot de politie het dier dood. "De wolf werd een tijd gevolgd door politiemensen. Ze probeerden het dier in te sluiten en te vangen, maar dat lukte niet. Omdat de wolf in de omgeving van de Leemhorsterweg in Belfeld richting de A73 wilde rennen, is besloten het beest af te schieten", liet de politie toen aan L1 weten.
Animal Rights eist uitleg van politie na dood 'hybride wolf': 'Geen wolf, maar iemands huisdier'
Animal Rights eist uitleg van politie na dood 'hybride wolf': 'Geen wolf, maar iemands huisdier'
Argumenten
"De politie had meer tijd kunnen nemen om een dierenarts te zoeken", zegt Vermeulen. "Ook van het argument van de politie dat de veiligheid in het geding was, zijn we niet onder de indruk. Er zijn al meer dan 50 wolven doodgereden in Nederland. Geen enkele keer zijn daarbij mensen gewond geraakt."
De eigenaar van de vermeende kruising heeft nog een tweede soortgelijk dier. De politie heeft dat dier uit voorzorg in beslag genomen.
Saul schreef:Wat ik me dus oprecht afvraag he, animal rights die staan voor animal rights, en al die dieren die opgevreten worden dan, is dat niet zielig?
Of komt dan het argument wij eten ze ook op?
Nou als ik mag kiezen tussen de kogel en levend opgevreten worden dan wist ik het wel.
Neemt niet weg dat ik ook iets van de vleesindustrie vind, maar dat is natuurlijk een andere discussie.
Edit:
Oirschotse heide zou een "geschikte" locatie kunnen zijn ja voor een wolf, het verbaasd me dat ze er nog niet zitten.
Overigens vind ik niks in NL geschikt maar dat was al duidelijk denk ik
Jessix schreef:MyChoice schreef:Maar als jouw kat een vogel pakt dan is dat geen natuur...... Meten met 2 maten weer dit.
Nogmaals ik ben geen lid van die club, maar een kat in de natuur vinden zij geef natuur maar een gehouden dier, denk ik zo maar... Ik vermoed dat die daar niet los hoort te lopen volgens AR.
Dus omdat er eerder geen mensen gewond zijn geraakt gaat dit nu ook niet gebeuren??? Zijn zij vervolgens aansprakelijk te stellen voor een evt verkeersdode/gewonden en de gevolgschade daarvan??Citaat:"De politie had meer tijd kunnen nemen om een dierenarts te zoeken", zegt Vermeulen. "Ook van het argument van de politie dat de veiligheid in het geding was, zijn we niet onder de indruk. Er zijn al meer dan 50 wolven doodgereden in Nederland. Geen enkele keer zijn daarbij mensen gewond geraakt."
MyChoice schreef:Was in het algemeen bedoeld..... Een wild dier mag wel gehouden dieren vermoorden. Maar als een kat een vogel pakt breekt de hel los. Dan is het ene natuur, en het andere niet. Dat rijmt voor mij gewoon niet.
Lanoca schreef:Ik zeg nergens dat ik ze snap of ergens achter AR sta. Ik ben ergens een discussie aangegaan, en dat is wat ik van hún standpunt heb begrepen. Maar honden mogen de mens niet dienen of de mens een zelfstandig leven mogelijk maken.