Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Eigenlijk is het wel raar dat je als burger enkel je ontevredenheid kan uiten in het stemhokje, maar niet door een vorm van petitie de kamer kunt vragen het functioneren van een minister te onderzoeken.
purny schreef:_San87_ schreef:Eigenlijk is het wel raar dat je als burger enkel je ontevredenheid kan uiten in het stemhokje, maar niet door een vorm van petitie de kamer kunt vragen het functioneren van een minister te onderzoeken.
Je kan als burger zijnde een burgerinitiatief starten maar dan moet je minimaal 40.000 handtekeningen hebben. Dus als je iets wil veranderen kan dit.
nps schreef:Petitie voor faber gevonden: https://petities.nl/petitions/bevestig- ... ?locale=nl, nu 17.000 handtekeningen. Nog maar 163.000 handtekeningen te gaan om op hetzelfde niveau te komen als de petitie voor de motie van wantrouwen.
https://www.gld.nl/nieuws/8310268/polit ... is-zinloos
Ik vond nog deze. Als ik het goed begrijp kan er met een burgerinitiatief wel een onderwerp worden aangedragen voor de kamer. Als deze petitie een burgerinitiatief was geweest had het misschien wel wat kunnen doen? Al met al is de petitie beter dan niks en een duidelijk signaal.
Citaat:Het is gericht op het maken, wijzigen of intrekken van een wettelijke regeling.
_San87_ schreef:Wel typisch dat vooral anoniem ondertekend wordt.
germie schreef:_San87_ schreef:Wel typisch dat vooral anoniem ondertekend wordt.
Heb dat niet eens gezien, maar vind het vooral weer typisch dat het direct weer negatief gezien moet worden.
Ik denk dat je hier op bokt ook niet zou moeten zeggen dat je deze petitie tekent, terwijl ook dat gewoon toegestaan is en niet verkeerd is.
Ik teken in deze geen van beiden, want vind het gewoon onzin.
_San87_ schreef:Eigenlijk is het wel raar dat je als burger enkel je ontevredenheid kan uiten in het stemhokje, maar niet door een vorm van petitie de kamer kunt vragen het functioneren van een minister te onderzoeken.
Hannanas schreef:Jammer die tegen petitie. Ook in Nederland flinke verdeeldheid.