Heb jij je noodpakket al klaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 16:49

Het is toch geen reclame.
Het zit in een envelop van Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Het lijkt me dat iedereen die binnenkrijgt ongeacht welke sticker je hebt.

Ik hoop eigenlijk door deze envelop die erom zit dat ook al die mensen die nu zo tegen dit noodpakket idee zijn toch denken ow wat is dit en het toch doorlezen voordat het in de prullenbak belangt.

RanjaRietje

Re: Heb jij je noodpakket al klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:05

Ik ben al een poosje elke keer wat aan het sparen, radio met zaklamp, kaarsjes, lucifers, extra warme deken en nu ook een gastoestel met 8 flessen gas. Heb alleen liever dat ik er komende jaren niet aan hoef te komen. Qua eten heb ik wel wat maar nog niet voldoende. Mensen vinden het soms vreemd dat ik dit in huis heb maar dat boeit me niks _O-

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:25

Ik mik sinds begin dit jaar ook iedere keer iets bij mijn voorraadje. Ik leef van een erg klein budget, en zo 'voel' ik het ook niet echt. Soms loop ik tegen een leuke aanbieding aan, of iets handigs bij de kringloop, zoals een opvouwbare BBQ voor € 1,75 :D en die neem ik dan mee.
Ik vind het wel belangrijk om voorbereid te zijn op bijv. stroomstoring of een paar dagen ziek zijn - ik woon alleen, zonder auto, en familie woont in andere steden. Dus ben domweg wat beperkter als het op een vervelende situatie aankomt waarbij ik hulp nodig heb.
Een noodvoorraad om het even mee uit te kunnen zingen is dan alleen maar verstandig.

Het boekje heb ik nog niet gekregen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:35

Ik heb die noodradio binnen van de Voordeelshop. In mijn hoofd was hij groter maar ik heb nooit naar de afmetingen gekeken. :+ Ik heb heb in de trapkast gezet, van het weekend maar even naar kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:17

Het boekje is zojuist bezorgd. Ik zie ook een lijst voor de inwonende mensen op het adres. Ik ga het eens rustig doorlezen. Overigens geadresseerd aan de bewoners van :) misschien is dat de reden van niet bezorgen hier en daar

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:24

Volgens het CBS heeft Nederland in 2025 : 8.274.478 huizen. Dat is dus meer dan 8 miljoen foldertjes drukken en met adresserings velletje in een enveloppe stoppen en meegeven aan postNL voor bezorging. Dat zal in delen gaan ivm opslag en nodige handjes (als dat in enveloppen stoppen idd nog handmatig gaat, geen idee eigenlijk).

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:33

Maar Karuna iedereen krijgt hem vanaf deze week tot mid januari dus dat is de reden dat niet iedereen hem gister op de mat had liggen niet omdat er een sticker op je brievenbus zit.

Want ik heb een ja ja sticker maar ook nog geen boekje in de brievenbus.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:55

Ook ik heb het boekje binnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:11

Inmiddels zijn er een powerstation en vouwbare zonnepanelen onderweg ook. In eerste instantie een wat kleinere set kwa panelen. Bevalt dat kan ik altijd nog een grotere maat aanschaffen. Maar dan eerst weer sparen en uittesten. Powerstation met ook 220 v optie (geen losse omvormer nodig dan ) en de ouderwetsche 12 volt ook en diverse usb maten. :j primair bedoeld voor in de bus maar dusdanig draagbaar dat het ook makkelijk te verplaatsen is. Wat betreft de agregaat daar wordt nog aan geknutseld.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:49

Ik heb het boekje ook gekregen vandaag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:11

Hier nog niet ontvangen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:53

Wij hebben hem ook, maar ik had het bijna bij het oud papier gegooid. Geadresseerd, maar “aan de bewoners van” wordt hier nooit open gemaakt, maar mag zo het oud papier in. Het is dat ik de envelop omdraaide en zag waar het vandaan kwam.

Binnenkort maar eens doorlezen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:54

Karuna had je de vouwbare panelen echt nodig voor je camper bijv? Onze panelen zijn online nog te koop voor 70€ per stuk (445wp per stuk geloof ik maar liefst).

Ik heb helaas meer dan dat betaald maar als ik nog een keer uitbreiding nodig heb ga ik gewoon online bestellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 23:34

Ik heb ze voor mijn bus nodig. De camper heeft een vast paneel op het dak en een ingebouwde huishoudaccu en omvormer. Bus heeft niets, maar ook weinig plek en ik kan niet zwaar tillen en alles moet makkelijk verplaatsbaar zijn. Ik heb nu de iets kleinere panelen besteld omdat ik niet weet hoe uiteindelijk alles komt te zitten. Mocht het op termijn bevallen komt er een extra set panelen bij. Eventueel op het dak dan. De mobiele set powerstation/panelen kunnen dan ook als noodset gebruikt worden :j 220 v en de 12 v aansluiting zijn wel nodig. Een aantal dingen zijn zonder usb aansluiting. Oa luisterboek, een lamp zijn 220 v en mijn mini koelkastje/opwarmer en waterkoker zijn 12 v.

Ik ga nog op verwarming jacht met heel weinig wattage. Mini uv paneel misschien voor noodwarmte in de bus. Daar neem ik rustig de tijd voor

Heb je een link?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 07:47

Boekje is hier ook binnen (ik heb wel een NEE-NEE sticker trouwens), van het weekend maar eens lezen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 09:21

MizzMontana schreef:
Wij hebben hem ook, maar ik had het bijna bij het oud papier gegooid. Geadresseerd, maar “aan de bewoners van” wordt hier nooit open gemaakt, maar mag zo het oud papier in. Het is dat ik de envelop omdraaide en zag waar het vandaan kwam.

Binnenkort maar eens doorlezen.

Wij maakte dat ook nooit open, maar ook berichten over onderhoud en geen water wordt zo gestuurd.
Hier bleek de hele straat meerdere maanden overhoop bleek te liggen en wij nieuwe water en gasleidingen kregen.
Onze oprit is ook tijden eruit geweest.
Sindsdien maken we het wel open.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 09:48

Nog niks ontvangen, maar hopelijk wel voor januari. Ze gaan namelijk de brievenbussen vervangen en simpel gezegd je kan dan geen post ontvangen. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:03

karuna schreef:
Ik heb ze voor mijn bus nodig. De camper heeft een vast paneel op het dak en een ingebouwde huishoudaccu en omvormer. Bus heeft niets, maar ook weinig plek en ik kan niet zwaar tillen en alles moet makkelijk verplaatsbaar zijn. Ik heb nu de iets kleinere panelen besteld omdat ik niet weet hoe uiteindelijk alles komt te zitten. Mocht het op termijn bevallen komt er een extra set panelen bij. Eventueel op het dak dan. De mobiele set powerstation/panelen kunnen dan ook als noodset gebruikt worden :j 220 v en de 12 v aansluiting zijn wel nodig. Een aantal dingen zijn zonder usb aansluiting. Oa luisterboek, een lamp zijn 220 v en mijn mini koelkastje/opwarmer en waterkoker zijn 12 v.

Ik ga nog op verwarming jacht met heel weinig wattage. Mini uv paneel misschien voor noodwarmte in de bus. Daar neem ik rustig de tijd voor

Heb je een link?

Wij hebben panelen van JA solar, ik heb bij deze partij zelf nog niet besteld maar vind ze niet duur.
Verzending zal wel prijzig zijn denk ik.

https://solarkopen.nl/collections/zonnepanelen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:52

Ik ga er even rustig naar kijken, set is binnen en het powerstation laadt nu met de panelen. Achter het raam in de woonkamer gezet en dat lijkt te werken. Niet snel maar het werkt. En alles makkelijk draagbaar :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:02

Vandaag ook de enveloppe binnen gekregen. Ligt al bij het oud papier (de inhoud ook).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:13

Hier is nog niks binnen.. Al komt de post hier bij mijn ouders binnen meestal, en die zie ik er ook wel voor aan om zo'n envelop gewoon weg te gooien zonder nadenken.

Ach, ik heb mijn noodpakket toch al lang en breed klaar, al jaren.

Op social media komen veel posts voorbij van mensen die helemaal kwaad zijn vanwege die brief, sommigen doen hem zelfs retour afzender en van zo'n rare acties :') Echt, sommige mensen zal ik nooit begrijpen. Wat is er nu mis met een beetje zelfredzaamheid?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:14

Waarom zijn ze boos dan? Dat snap ik niet?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:16

Met zelfredzaamheid is niks mis.
Deze bangmakerij wel.

En nee geen retour afzender hier.
Maar wil wel weten wat deze flauwekul van begin tot eind heeft gekost. Van bedenken tot maken tot opsturen.
Denk dat het geld beter besteed had kunnen worden.

En je huisdieren invullen: succes.

Tot zover het nadenken over het formulier..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-11-25 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:18

Omdat het een groot complot is van de overheid. En omdat ze binnenkort de stekker er 72 uit gaan trekken. En omdat het door de prikjes komt (echt overal wordt corona bij gehaald). Omdat ze voor stroom betalen en dus moet het geleverd worden. Omdat de overheid wel naar iedereen een boekje stuurt, maar geen compleet noodpakket. En omdat mensen in oorlogssituatie wel hulp krijgen van onze overheid, maar onze eigen mensen niet.

Dat soort dingen. Niet mijn mening hè?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:21

DuoPenotti schreef:
Met zelfredzaamheid is niks mis.
Deze bangmakerij wel.

En nee geen retour afzender hier.
Maar wil wel weten wat deze flauwekul van begin tot eind heeft gekost. Van bedenken tot maken tot opsturen.
Denk dat het geld beter besteed had kunnen worden.

En je huisdieren invullen: succes.

Tot zover het nadenken over het formulier..

[ Afbeelding ]

En dan? Dan weet je dat het gekost heeft? Wat ga je ermee mee doen dan? Inhouden op je eigen belasting omdat je het boekje niet leest?

Ik snap echt het probleem niet. Het kan toch geen kwaad om een keer na te denken over wat als er wel iets gebeurd? En als er niks gebeurt, dan heb je in het ergste geval een ongebruikte noodradio in de kast staan.

Haha, die ene regel voor de huisdieren is wel suf inderdaad. Daar komt toch niemand mee uit? Maar ik vind het wel een goed formulier als “praatplaat”, ook voor de kinderen. Ook om eens te bespreken wat ze moeten doen bij brand of iets in huis. Dat staat los van grote rampen :-)