Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:33

Ja, dat zag je in coronatijd met ondernemers die geraakt werden door de maatregelen. Maar men kan het beleid en de persoon niet altijd goed scheiden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:43

Dat je een hekel krijgt aan iemand is eén. Dat je diegene dan met de dood bedreigt op Twitter, hem of haar opzoekt met een fakkel of mensen ophitst om langs te gaan met een steen bij de betreffende persoon is twee. Besef wat je uitspraken doen - bedreigingen tegen politici zijn enorm toegenomen de laatste jaren, met name vanuit de rechts-populistische hoek.

Dat stomme acties van het kabinet je persoonlijk raken is natuurlijk vreselijk, maar het is nooit de intentie van de politici om mensen persoonlijk dwars te zitten. Toeslagenaffaire is mede veroorzaakt van de Bulgarenfraude, waarbij Bulgaren valse identiteiten aanmaakten om toeslagen te vangen. Groningen en aardbevingen ging puur om geld. Níet van het kabinet direct. Het is nooit de intentie om mensen kapot te maken, daarnaast zijn de dingen nooit de schuld van 1 man of vrouw. Boos worden op personen is dan wel lekker, maar helpt gewoon helemaal niks verder.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:05

nps schreef:
Dat je een hekel krijgt aan iemand is eén. Dat je diegene dan met de dood bedreigt op Twitter, hem of haar opzoekt met een fakkel of mensen ophitst om langs te gaan met een steen bij de betreffende persoon is twee. Besef wat je uitspraken doen - bedreigingen tegen politici zijn enorm toegenomen de laatste jaren, met name vanuit de rechts-populistische hoek.

Dat stomme acties van het kabinet je persoonlijk raken is natuurlijk vreselijk, maar het is nooit de intentie van de politici om mensen persoonlijk dwars te zitten. Toeslagenaffaire is mede veroorzaakt van de Bulgarenfraude, waarbij Bulgaren valse identiteiten aanmaakten om toeslagen te vangen. Groningen en aardbevingen ging puur om geld. Níet van het kabinet direct. Het is nooit de intentie om mensen kapot te maken, daarnaast zijn de dingen nooit de schuld van 1 man of vrouw. Boos worden op personen is dan wel lekker, maar helpt gewoon helemaal niks verder.

Zie vetgedrukte:

Heb je bronnen voor deze uitspraak, ik vind namelijk dat de helft van alle meldingen van bedreigingen zijn gemeld door Wilders... lijkt mij niet dat die bedreigt word door rechtse populisten :+

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik vermoed zomaar dat jouw kinderen niet uit huis zijn geplaatst door de toeslagenaffaire. Dat iemand bedreigen dan niet oke is, zeker mee eens, hoort niet.

Maar ik denk dat die mensen het niet echt 'lekker' vinden om boos te zijn, die hadden gewoon gewild dat een verantwoordelijk politicus wel bij het eerste signaal dat er wat mis ging in de actie ging. Dan zou die hele redenering van 'het komt door de Bulgaren' , mij ook aan mijn kont oxideren :')

Er zijn best war grove fouten gemaakt die mensen echt heel erg geraakt hebben op persoonlijk vlak he.

Ik vind niet dat je dan voor een ander kan bepalen of die boos mag zijn, mits het binnen wettelijke kaders blijft uiteraard, bedreigingen zijn nooit oke.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:18

lies schreef:
Kwam deze oude column tegen van Yesilgoz (uit ongeveer 2004).
Vind het wel wat ironisch dat nou juist zij bij een partij terecht kwam dat het kabinet liet vallen op migratie.

[ [url=m/tlCAEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja absoluut hypocriet deze dame van de VVD!
Zelf lekker gebruik maken van allerlei regelingen en als bootvluchteling hierheen gekomen, en nu dezelfde vluchtelingen streng behandelen want daar is geen plek voor? :')
Neem dan eerst het goede voorbeeld en ga terug naar je eigen land, Turkije!
Deze dame spoort niet! :r

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:29

Zo Sabri, lees even terug waar het de afgelopen 15 reacties ongeveer over ging. En dan kom jij aan met zo'n reactie. Is dat nou nodig?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:56

Ik vond het wel grappig, zo'n voorbeeld van wat niet oke is midden in die discussie :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:58

En dat van iemand met beroepen waarvan je verwacht dat je enige vorm van empathie, zelfreflectie en het vermogen om zaken van meerdere kanten te belichten en te begrijpen verwacht.

Bijzonder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:05

Toevallig zat er net iemand bij Renze die haar vroeg naar het feit dat ze van SP helemaal naar VVD was opgeschoven. Ze had toen aangegeven dat ze zich binnen SP vooral slachtoffer voelde als vluchteling met partijgenoten die haar als ‘zielig’ zagen en iemand die geholpen moest worden. Ipv de zelfstandige vrouw die ze toen al was. Om die reden voelde ze zich er niet thuis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:07

ruitje schreef:
Ik vond het wel grappig, zo'n voorbeeld van wat niet oke is midden in die discussie :+

Ja eigenlijk is het ook gewoon grappig. Verbaas je niet verwonder je slechts. :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:19

Mars schreef:
Toevallig zat er net iemand bij Renze die haar vroeg naar het feit dat ze van SP helemaal naar VVD was opgeschoven. Ze had toen aangegeven dat ze zich binnen SP vooral slachtoffer voelde als vluchteling met partijgenoten die haar als ‘zielig’ zagen en iemand die geholpen moest worden. Ipv de zelfstandige vrouw die ze toen al was. Om die reden voelde ze zich er niet thuis.

Dat ze zich niet thuis voelde bij SP kan ik nog best inkomen, hoor.
Maar van vluchtelingen willen helpen (wat ze schrijft in de column), naar nu zo min mogelijk vluchtelingen binnen laten en degenen die wel binnen komen, hun kinderen en/of vrouw 2 jaar in oorlogsgebied laten wachten tot ze ook mogen komen, vind ik wel een heel grote stap.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:22

Eens, ik kan dat niet heel goed plaatsen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:23

lies schreef:
Mars schreef:

Maar van vluchtelingen willen helpen (wat ze schrijft in de column), naar nu zo min mogelijk vluchtelingen binnen laten en degenen die wel binnen komen, hun kinderen en/of vrouw 2 jaar in oorlogsgebied laten wachten tot ze ook mogen komen, vind ik wel een heel grote stap.

Is het ooit in je op gekomen dat ze waarschijnlijk die vluchtelingen nog steeds allemaal wel zou willen helpen. Maar dat het besef er is dat dat in NL gewoon niet kan ?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:26

Waarom nou weer zo denigrerend?
'Is het ooit in je opgekomen'..?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:28

Ik heb niets gezien of gelezen dus sorry als deze vraag overbodig is, maar dat ze lid is van de VVD wil toch niet zeggen dat ze hierachter staat? Veel leden van de VVD hebben Rutte zijn standpunt ook afgekeurd meen ik gehoord te hebben.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:34

Zij wel hoor, ze is veel rechtser op migratie, dan Rutte.
Iets dat hij overigens nog even noemde, net nadat hij had gezegd dat hij niet door zou gaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:36

Wat is daar denigerent aan?
Het is een vraag die mij te binnen schoot.

Tenzij je een oplossing weet of ruimte genoeg hebt in je achtertuin om al die mensen te herbergen (wat iedereen riep in het begin "we nemen wel een gezin in huis) maar die mensen zijn er ook op terug gekomen. Maar een politici mag dat kennelijk niet. Om vluchtelingen te kunnen helpen zul je ze iets moeten bieden. En momenteel is er nergens meer plek en dat is niet haar schuld toch?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:45

Je toon is denigrerend. Niet echt open voor gesprek als je zegt; ‘is het ooit in je opgekomen dat..?’. Wat moet ik zeggen; ‘nee’?
Wat in mij opkomt doet er niet zoveel toe, het gaat erom wat ze gezegd heeft en nu zegt.

Er is idd een asielcrisis gecreeerd door dit kabinet (voornamelijk het vorige, maar dat waren exact dezelfde mensen), maar er is best een weg om dat op te lossen. Echter, de achterban van de vvd heeft rutte gevraagd of het ‘wat minder kan met die asielzoekers’. Dat heeft hij beloofd en daarop is het kabinet nu geklapt. Ik ben het niet met je eens dat er geen ruimte meer is voor oorlogsvluchtelingen en vind het onmenselijk om ze 2 jaar te laten wachten om hun gezin over te laten komen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:57

Dat inderdaad BeFunny. Ze staat ook wel achter dit punt van de vvd want is er de afgelopen 9 maanden mee bezig geweest. Heeft hiervoor ook ruimte gecreëerd om dit te kunnen doen naast haar taken als minister van justitie.

Het gaat ook niet om geen asielzoekers meer te willen maar om de toestroom te beperken omdat het hier stagneert.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:59

Het gaat helemaal niet om vluchtelingen. Vooral de arbeidsmigranten is een enorm aantal. Daar wil de vvd en de straks nieuwe lijsttrekker van de vvd niets aandoen!!! Deze komen met duizenden tegelijk onze huizen in..

Daarnaast nogal hypocriet om zelf allerlei middelen dankzij linkse partijen gebruiken om hogerop in de politiek te komen(waar ook niks mis mee is) en dan doen alsof je ze eigenlijk niet nodig had omdat je gaat zeggen zielig gevonden te zijn? Verder heeft ze niks voor elkaar gekregen als minister van de vvd de afgelopen jaren op asielbeleid. Uiteindelijk heeft het zelfs de val van het kabinet veroorzaakt!
Arrogant wat roepen kan ze goed, maar echt de uitvoering ontbreekt het nog aan(meerdere bronnen uit Nieuwsuur vanavond).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 00:41

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 00:51

Begrijpelijk maar jammer. Hoop dat de rust voor haar snel weer terugkomt als dit voorbij is.

Het bashen van Yesilgöz is ook al in volle gang. Vrouw, Turk, kakkelend en terrorist. Oh ja en ze heeft gelogen. Tegen de NOS zei ze dat ze nog niet wist of ze lijsttrekker wilde worden maar stiekem wist ze dat wel. Bron: Twitter

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 01:02

Veulen84 schreef:
De kaag discussie kunnen we laten vallen: https://nos.nl/artikel/2482592-kaag-ver ... mijn-gezin

Ze vertrekt uit de politiek. Zit er bij d66 uberhaupt wel een geschikte opvolger voor haar?

Ik vind eigenlijk dat de D66 de beste opvolgers heeft, in tegenstelling tot CDA en VVD zie ik bij D66 meerdere mensen het doen. Jetten, Parernotte en Olongren.

Dat laatste zou leuk zijn, allemaal vrouwen straks :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 05:58

lies schreef:
Mars schreef:

Dit volg ik ook niet. Ik kan me voorstellen dat je in de jaren van gedachtem veranderd, ik kijk nu ook anders tegen bepaalde dingen aan. Maar zo'n extreme verandering, dat vind ik wel heftig. Helemaal wanneer je zelf enorm veel kansen hebt gehad. Ik ben wel benieuwd wat daarachter zit, eigenlijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:29

Tsja, toen ik op de middelbare school zat dacht ik ook dat de PPR (politieke partij radicalen) wel iets voor mij zou zijn (later opgegaan in Groen links), daar moet ik nu ook niet meer aan denken :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:41

Ik ben ook begonnen met GL.