Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Dat je een hekel krijgt aan iemand is eén. Dat je diegene dan met de dood bedreigt op Twitter, hem of haar opzoekt met een fakkel of mensen ophitst om langs te gaan met een steen bij de betreffende persoon is twee. Besef wat je uitspraken doen - bedreigingen tegen politici zijn enorm toegenomen de laatste jaren, met name vanuit de rechts-populistische hoek.
Dat stomme acties van het kabinet je persoonlijk raken is natuurlijk vreselijk, maar het is nooit de intentie van de politici om mensen persoonlijk dwars te zitten. Toeslagenaffaire is mede veroorzaakt van de Bulgarenfraude, waarbij Bulgaren valse identiteiten aanmaakten om toeslagen te vangen. Groningen en aardbevingen ging puur om geld. Níet van het kabinet direct. Het is nooit de intentie om mensen kapot te maken, daarnaast zijn de dingen nooit de schuld van 1 man of vrouw. Boos worden op personen is dan wel lekker, maar helpt gewoon helemaal niks verder.
lies schreef:Kwam deze oude column tegen van Yesilgoz (uit ongeveer 2004).
Vind het wel wat ironisch dat nou juist zij bij een partij terecht kwam dat het kabinet liet vallen op migratie.
[ [url=m/tlCAEP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mars schreef:Toevallig zat er net iemand bij Renze die haar vroeg naar het feit dat ze van SP helemaal naar VVD was opgeschoven. Ze had toen aangegeven dat ze zich binnen SP vooral slachtoffer voelde als vluchteling met partijgenoten die haar als ‘zielig’ zagen en iemand die geholpen moest worden. Ipv de zelfstandige vrouw die ze toen al was. Om die reden voelde ze zich er niet thuis.
lies schreef:Mars schreef:Toevallig zat er net iemand bij Renze die haar vroeg naar het feit dat ze van SP helemaal naar VVD was opgeschoven. Ze had toen aangegeven dat ze zich binnen SP vooral slachtoffer voelde als vluchteling met partijgenoten die haar als ‘zielig’ zagen en iemand die geholpen moest worden. Ipv de zelfstandige vrouw die ze toen al was. Om die reden voelde ze zich er niet thuis.
Dat ze zich niet thuis voelde bij SP kan ik nog best inkomen, hoor.
Maar van vluchtelingen willen helpen (wat ze schrijft in de column), naar nu zo min mogelijk vluchtelingen binnen laten en degenen die wel binnen komen, hun kinderen en/of vrouw 2 jaar in oorlogsgebied laten wachten tot ze ook mogen komen, vind ik wel een heel grote stap.
Veulen84 schreef:De kaag discussie kunnen we laten vallen: https://nos.nl/artikel/2482592-kaag-ver ... mijn-gezin
Ze vertrekt uit de politiek. Zit er bij d66 uberhaupt wel een geschikte opvolger voor haar?
lies schreef:Mars schreef:Toevallig zat er net iemand bij Renze die haar vroeg naar het feit dat ze van SP helemaal naar VVD was opgeschoven. Ze had toen aangegeven dat ze zich binnen SP vooral slachtoffer voelde als vluchteling met partijgenoten die haar als ‘zielig’ zagen en iemand die geholpen moest worden. Ipv de zelfstandige vrouw die ze toen al was. Om die reden voelde ze zich er niet thuis.
Dat ze zich niet thuis voelde bij SP kan ik nog best inkomen, hoor.
Maar van vluchtelingen willen helpen (wat ze schrijft in de column), naar nu zo min mogelijk vluchtelingen binnen laten en degenen die wel binnen komen, hun kinderen en/of vrouw 2 jaar in oorlogsgebied laten wachten tot ze ook mogen komen, vind ik wel een heel grote stap.