nikkel schreef:We kunnen en moeten Poetin voor het gerecht brengen.
Dat gaat niet gebeuren, hoe graag men dat ook zou willen. Pardon voor mijn schrijfstijl, ik dacht dat het wel duidelijk was.
Ah, OK. Snapte m echt niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:irmaz schreef:Het leven onder Russisch bewind, het verhaal van bewoners van Izium die 6 maanden door Rusland was bezet opgetekend door de organisatie Human Rights Watch:
https://www.hrw.org/news/2022/10/19/ukr ... -detainees
https://threadreaderapp.com/thread/1582 ... 60672.html
Stuur het door naar de Israëlische ambassade![]()
martichr schreef:https://mobile.twitter.com/golub/status ... 9485940736
Blijkbaar zijn ze het gewend want ik ging waarschijnlijk van schrik het taluud af..
Babootje schreef:Rusland trekt ervaren militairen terug uit Cherson en vervangt ze door kanonnenvlees.
Generale Staf: Rusland kan ervaren troepen terugtrekken uit Cherson.
Oleksiy Hromov, een topofficier bij de Generale Staf, zei dat het Russische commando misschien alleen vers gemobiliseerde troepen op de rechteroever van de rivier de Dnipro zou houden.
Karl66 schreef:Pien, gefeliciteerd![]()
Israël heeft het probleem dat ze, door alle Russische Joden, een nogal beladen relatie met de Russen hebben. Tegelijkertijd zou je verwachten dat ze vanwege hun aartsvijand Iran, die met Rusland samenwerkt, juist wel Oekraïne zouden steunen.
Cowboy55 schreef:Babootje schreef:Rusland trekt ervaren militairen terug uit Cherson en vervangt ze door kanonnenvlees.
Generale Staf: Rusland kan ervaren troepen terugtrekken uit Cherson.
Oleksiy Hromov, een topofficier bij de Generale Staf, zei dat het Russische commando misschien alleen vers gemobiliseerde troepen op de rechteroever van de rivier de Dnipro zou houden.
Nou ja, met de naderende winter zou je niet verwachten dat Oekraïne nog de Dnjepr gaat oversteken. Dus ik snap dat daar wellicht verse troepen geplaatst worden. Wat een reden kan zijn voor Oekraïne om toch over te steken. Tenzij het een Russische truc was en er geen onervaren tropen zitten. Enzovoort enzovoort enzovoort……
Cowboy55 schreef:Karl66 schreef:Pien, gefeliciteerd![]()
Israël heeft het probleem dat ze, door alle Russische Joden, een nogal beladen relatie met de Russen hebben. Tegelijkertijd zou je verwachten dat ze vanwege hun aartsvijand Iran, die met Rusland samenwerkt, juist wel Oekraïne zouden steunen.
Ja en nee denk ik dan. Ja, Iran is de aartsvijand. Maar een aartsvijand die in de praktijk vooral alleen kabaal maakt en stoere dingen roept maar nergens toe komt, wordt na verloop van tijd een beetje een l*lletje rozenwater van een aartsvijand, niet? Krijg je een rivaliteit tussen een hamer en een spijker. Spijker kan wel stoer doen, maar……BAM.
Karl66 schreef:Cowboy55 schreef:
Ja en nee denk ik dan. Ja, Iran is de aartsvijand. Maar een aartsvijand die in de praktijk vooral alleen kabaal maakt en stoere dingen roept maar nergens toe komt, wordt na verloop van tijd een beetje een l*lletje rozenwater van een aartsvijand, niet? Krijg je een rivaliteit tussen een hamer en een spijker. Spijker kan wel stoer doen, maar……BAM.
Vergis je niet, Iran doet echt wel meer dan alleen maar roepen en dan heb ik het niet over kernwapens. Ze voeren een proxy oorlog met Israël in de Palestijnse gebieden. Ik denk niet dat Israël Iran als die spijker ziet, daarvoor bezorgen ze indirect veel te veel last.
Cowboy55 schreef:Ik denk stiekem dat beide partijen de huidige situatie tot bepaalde hoogte wel OK vinden. Net geen koude oorlog. 1 stapje verder/te ver.
Huertecilla schreef:Cowboy55 schreef:Ik denk stiekem dat beide partijen de huidige situatie tot bepaalde hoogte wel OK vinden. Net geen koude oorlog. 1 stapje verder/te ver.
Beide partijen...; het westen en Rusland, waarbij je Oekraïne ´vergeet´?
Niets stiekem nodig. Schreef dat páginas geleden al![]()
Dat het westen en Rusland een evenwicht tussen de wapensterkte in proberen te houden. Dat dit puur rót is voor Oekraïne omdat de ellende voortduurt.
Alsnog bedankt voor de bevestiging
martichr schreef:Lezen is ook een kunst blijkbaar
Babootje schreef:Rusland bereidt valse vlag aanval op de waterkracht centrale (de dam) nabij Cherson voor meldt het ISW.
Er zijn berichten dat Rusland de dam heeft bemijnd.
pien_2010 schreef:Yuillia stuurde me vanochtend een filmpje over dat vreselijk nare avond propaganda show uit Rusland, waarin verteld werd dat Oekraïne helemaal zonder stroom zal komen te zitten door vernietiging van de totale infrastructuur (gisteravond zat Oekraïne zonder stroom), dat ze ook de infrastructuur gaan aanvallen van banken, geld drukken en alles dat vitaal is voor dit land om de boel totaal naar de klote te schieten.
Dus dat was wat we al wisten, maar omdat het geen link is kan ik het filmpje hier niet plaatsen, maar als je dit allemaal hoort is het wel heel monsterlijk. En inderdaad dammen en bruggen vernietigen hoort daar allemaal bij.
Dit weekend ben ik in Parijs met mijn zoon dus ben wat minder actief hier, maar lees wel mee natuurlijk. Ik wens jullie allen een fijn weekend toe.