Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Zo'n incompetent stuk vreten als Jetten hoort toch gewoon gevangenisstraf te krijgen en zijn wachtgeld te verliezen?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/414 ... joen-extra
elnienjo schreef:Zo'n incompetent stuk vreten als Jetten hoort toch gewoon gevangenisstraf te krijgen en zijn wachtgeld te verliezen?
Janneke2 schreef:elnienjo schreef:Zo'n incompetent stuk vreten als Jetten hoort toch gewoon gevangenisstraf te krijgen en zijn wachtgeld te verliezen?
Zozo...
Wat een flinke mening, zeg.
Wat dacht je hier van?
Staat gewoon in hetzelfde artikel.
""We hadden een contract tot en met 2025", zegt woordvoerder Marit Goosen van OMO (Ons Middelbaar Onderwijs) met scholen door heel Brabant. "Maar als de Energieminister zegt dat we die contracten moeten verbreken om niet langer de Russische staatskas te spekken, dan doen we dat."
Ik vind dat
1) het kabinet groot gelijk heeft, we spekken Poetin niet
2)... en nu graag over de brug komen, want dat geld is hard nodig in het onderwijs.
Vanuit de gevangenis gaat dat een beetje lastig, lijkt mij.
Janneke2 schreef:Ik vind dat
1) het kabinet groot gelijk heeft, we spekken Poetin niet
2)... en nu graag over de brug komen, want dat geld is hard nodig in het onderwijs.
Vanuit de gevangenis gaat dat een beetje lastig, lijkt mij.
Citaat:""We hadden een contract tot en met 2025", zegt woordvoerder Marit Goosen van OMO (Ons Middelbaar Onderwijs) met scholen door heel Brabant. "Maar als de Energieminister zegt dat we die contracten moeten verbreken om niet langer de Russische staatskas te spekken, dan doen we dat."
Citaat:De scholen hadden idd ook zelf moeten nadenken en er een rechtzaak van moeten maken ipv klakkeloos commando's van dit stuk onbenul op te volgen.
Citaat:Jetten laat gewoon miljoenen belastinggeld verdampen en als er niet ingegrepen wordt onze spaarcentjes ook.
Cer schreef:Hij heeft vast wel iemand die zijn functie over kan nemen als hij het niet meer mocht kunnen, dus dat is een non argument.
Citaat:Daarnaast, dus ze moeten (?) eerst het contract opzeggen zonder dat ze weten hoe ze het moeten gaan betalen en of ze dat vergoed kunnen krijgen.....
ik vind dat zelf een beetje de omgekeerde wereld hoor... Dat had toch allang geregeld kunnen zijn?
Janneke2 schreef:(Maar of Elnienjo daar blij mee is? Die wil geloof ik persoonlijk wraak op die man nemen.)
Citaat:Ja klopt, als gezegd "svp snel over de brug komen".
Nieuw contract is duurder gaat per definitie NIET over btw of belasting.
Er werd van de week gesproken over het inperken van hoge winsten van energiebedrijven.
Goede zaak!
[/quote]Citaat:Janneke2, je punt 1 klopt alleen niet. Het Europese stuk v Gazprome nergy is door Duitsland direct overgenomen dus dit geldt gaat niet of nauwelijks naar Rusland (als ik het goed zeg).
Het "Europese gas" wat ze nu verplicht worden te kopen is echter grotendeels Russisch.
Het beleid zorgt dus voor meer inkomsten voor Rusland. Ondanks dat Jetten is terug gefloten hierop zet hij toch door.
Cer schreef:volgens mij is dat nog geen gelopen race, dat plafond? Of lees ik nu zo scheel..
Die Nederlandse deskundige Visser is niet onverdeeld enthousiast en die andere geeft aan "maar het gevaar dat je de oorspronkelijke producent belast, terwijl de winst ergens ander belandt, heb je met dit voorstel niet getackeld,"..
elnienjo schreef:Benzz schreef:
Laatste regel is dat het maar 1250 euro per huishouden gaat opleveren dus reken je vooral niet rijk. Dat compenseert voor mijn moeder nog geen 2 maanden als ze daadwerkelijk meer dan 1000 euro aangeslagen wordt (ipv de 235 vorig jaar om deze tijd)
BigOne schreef:elnienjo schreef:
https://nos.nl/artikel/2444473-europa-v ... -consument
Wat rot toch he, die EU!
Laatste regel is dat het maar 1250 euro per huishouden gaat opleveren dus reken je vooral niet rijk. Dat compenseert voor mijn moeder nog geen 2 maanden als ze daadwerkelijk meer dan 1000 euro aangeslagen wordt (ipv de 235 vorig jaar om deze tijd)
Waarom laat je je moeder niet bij jou wonen ? Kun je alle rekeningen door twee splitten , dat levert pas wat op.
Cer schreef:Janneke2 schreef:(Maar of Elnienjo daar blij mee is? Die wil geloof ik persoonlijk wraak op die man nemen.)
ja, de ene wil ervanaf, de ander wil er geen kwaad van zien... beide uitersten zijn ..uitersten... ?
Citaat:Citaat:
Ja klopt, als gezegd "svp snel over de brug komen".
Nieuw contract is duurder gaat per definitie NIET over btw of belasting.
Er werd van de week gesproken over het inperken van hoge winsten van energiebedrijven.
Goede zaak!
Nou ik ben het dan niet helemaal zo goedgelovig...
Citaat:Citaat:
Janneke2, je punt 1 klopt alleen niet. Het Europese stuk v Gazprome nergy is door Duitsland direct overgenomen dus dit geldt gaat niet of nauwelijks naar Rusland (als ik het goed zeg).
Het "Europese gas" wat ze nu verplicht worden te kopen is echter grotendeels Russisch.
Het beleid zorgt dus voor meer inkomsten voor Rusland. Ondanks dat Jetten is terug gefloten hierop zet hij toch door.
Cer schreef:Citaat:Janneke2, je punt 1 klopt alleen niet. Het Europese stuk v Gazprome nergy is door Duitsland direct overgenomen dus dit geldt gaat niet of nauwelijks naar Rusland (als ik het goed zeg).
Is dat echt zo? Dat kan toch bijna niet eigenlijk?
secricible schreef:Cer schreef:Janneke2, je punt 1 klopt alleen niet. Het Europese stuk v Gazprome nergy is door Duitsland direct overgenomen dus dit geldt gaat niet of nauwelijks naar Rusland (als ik het goed zeg).
Is dat echt zo? Dat kan toch bijna niet eigenlijk?
Jawel want de oude contracten lopen met de oude tarieven. Nu nieuwe contracten voor mega prijzen leveren onder aan de streep meer op voor Rusland. Zie ook de linkjes naar de nos die ik had toegevoegd, die geven uitleg.
secricible schreef:Jawel want de oude contracten lopen met de oude tarieven. Nu nieuwe contracten voor mega prijzen leveren onder aan de streep meer op voor Rusland. Zie ook de linkjes naar de nos die ik had toegevoegd, die geven uitleg.