Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:07

Die Jetten is echt een idioot, ik mag hopen dat iedereen die mening is toegedaan.

En gezien zijn meer dat vreemde beleid vermoed ik dat hij ergens gunsten/geld uit weet te halen met bepaalde acties. Zelf zijn eigen mensen snappen niet wat hij aan het doen is.

secricible

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:23

Ik vind dit ook een hele rare actie van Jetten idd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:24

elnienjo schreef:
Zo'n incompetent stuk vreten als Jetten hoort toch gewoon gevangenisstraf te krijgen en zijn wachtgeld te verliezen?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/414 ... joen-extra

En gelukkig is de gasleiding van Gazprom toch dicht dus hadden ze helemaal geen gas gehad.

Iedereen snapt dat scholen nu voor een dik probleem komen en dus zal er een oplossing komen.

Roepen dat er tribunalen moeten komen en ministers maar in de gevangenis gegooid moeten worden zonder een strafbaar feit te hebben gepleegd daar zou bokt eens op moeten modereren.

Cer

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:31

Zonder directe dreiging mag je hier gewoon zeggen wat je wil gelukkig .. dat t niet zint is iets anders..

Ik zoek even naar t woord “tribunaal”.. staat dat in dat artikel ?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:38

elnienjo schreef:
Zo'n incompetent stuk vreten als Jetten hoort toch gewoon gevangenisstraf te krijgen en zijn wachtgeld te verliezen?

Zozo...
Wat een flinke mening, zeg.

Wat dacht je hier van?
Staat gewoon in hetzelfde artikel.
""We hadden een contract tot en met 2025", zegt woordvoerder Marit Goosen van OMO (Ons Middelbaar Onderwijs) met scholen door heel Brabant. "Maar als de Energieminister zegt dat we die contracten moeten verbreken om niet langer de Russische staatskas te spekken, dan doen we dat."

Ik vind dat
1) het kabinet groot gelijk heeft, we spekken Poetin niet
2)... en nu graag over de brug komen, want dat geld is hard nodig in het onderwijs.

Vanuit de gevangenis gaat dat een beetje lastig, lijkt mij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 18:45

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

Zozo...
Wat een flinke mening, zeg.

Wat dacht je hier van?
Staat gewoon in hetzelfde artikel.
""We hadden een contract tot en met 2025", zegt woordvoerder Marit Goosen van OMO (Ons Middelbaar Onderwijs) met scholen door heel Brabant. "Maar als de Energieminister zegt dat we die contracten moeten verbreken om niet langer de Russische staatskas te spekken, dan doen we dat."

Ik vind dat
2)... en nu graag over de brug komen, want dat geld is hard nodig in het onderwijs.

De scholen hadden idd ook zelf moeten nadenken en er een rechtzaak van moeten maken ipv klakkeloos commando's van dit stuk onbenul op te volgen.
Nu wordt er voor een veel hogere prijs nog steeds hetzelfde gas ingekocht wat een mengsel is met Russisch gas. Duitland gebruikt hetzelfde gas maar tegen een veel goedkoper tarief. Wanneer gaat de regering mensen inhuren die ook daadwerkelijk iets kunnen?
Jetten laat gewoon miljoenen belastinggeld verdampen en als er niet ingegrepen wordt onze spaarcentjes ook.
Hij zou tenminste ontslag op staande voet moeten krijgen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:51

Janneke2 schreef:
Ik vind dat

Hij heeft vast wel iemand die zijn functie over kan nemen als hij het niet meer mocht kunnen, dus dat is een non argument.

Daarnaast, dus ze moeten (?) eerst het contract opzeggen zonder dat ze weten hoe ze het moeten gaan betalen en of ze dat vergoed kunnen krijgen.....
ik vind dat zelf een beetje de omgekeerde wereld hoor... Dat had toch allang geregeld kunnen zijn?

Maar goed, ze zullen scholen niet in de kou laten zitten... (althans wat was er ookalweer met ramen open zetten in de winter voor ventilatie oid... ?)

En, ik ben heel benieuwd wie die nieuwe energie aanbieder is en hoe die geldstromen gaan ... Want of het nu btw of belasting oid gaat, als er meer voor betaald moet worden, wordt er ergens meer aan verdient..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:53

Citaat:

Citaat:
De scholen hadden idd ook zelf moeten nadenken en er een rechtzaak van moeten maken ipv klakkeloos commando's van dit stuk onbenul op te volgen.

Ik snap dat je een hekel aan de man hebt, en dat mag ook gewoon.
We leven in een vrij land.

Maar er lag een vraag, dan lijkt een rechtszaak mij niet nodig.
(Een vraag is geen bevel, hè.)
En wellicht wilden de minister waar jij de pik op hebt en deze scholen wel precies hetzelfde: Poetin niet spekken.
... alleen bleek dat de nieuwe rekening tegenviel.
Daar mag het kabinet svp heel erg snel iets aan doen.

Citaat:
Jetten laat gewoon miljoenen belastinggeld verdampen en als er niet ingegrepen wordt onze spaarcentjes ook.

... is de inflatie nu ook al zijn schuld?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:58

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:58

Cer schreef:
Hij heeft vast wel iemand die zijn functie over kan nemen als hij het niet meer mocht kunnen, dus dat is een non argument.

Tuurlijk - als een minister 'valt', komt er een vervanger.
Klopt als een zwerende vinger.
(Maar of Elnienjo daar blij mee is? Die wil geloof ik persoonlijk wraak op die man nemen.)
Citaat:
Daarnaast, dus ze moeten (?) eerst het contract opzeggen zonder dat ze weten hoe ze het moeten gaan betalen en of ze dat vergoed kunnen krijgen.....
ik vind dat zelf een beetje de omgekeerde wereld hoor... Dat had toch allang geregeld kunnen zijn?

Ja klopt, als gezegd "svp snel over de brug komen".

Nieuw contract is duurder gaat per definitie NIET over btw of belasting.
Er werd van de week gesproken over het inperken van hoge winsten van energiebedrijven.
Goede zaak!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:59

Óf.. de scholen hebben geld zat, dat kan ook natuurlijk :j
(ik vraag me af of ze 'nee' hadden kunnen zeggen?)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:03

Janneke2 schreef:
(Maar of Elnienjo daar blij mee is? Die wil geloof ik persoonlijk wraak op die man nemen.)

ja, de ene wil ervanaf, de ander wil er geen kwaad van zien... beide uitersten zijn ..uitersten... ?

Citaat:
Er werd van de week gesproken over het inperken van hoge winsten van energiebedrijven.
Goede zaak!

Nou ik ben het dan niet helemaal zo goedgelovig... want, ze doen het gewoon achteraf. Dus ze mogen hopen dat ze 'snel' over de brug komen met een plan.
Maar dat neemt niet weg dat ze dat toch ook van tevoren hadden kunnen regelen?? Ze geven toch al langer aan dat ze het 'russische' (wat uit het stuk van secricible dus iets anders lijkt te liggen) gas kwijt willen.. dan hadden ze toch scenario's kunnen bedenken?
maar ze zeggen 'jullie moeten er NU vanaf en wij gaan later een keertje kijken hoe we dat gaan oplossen, als we dat al gaan oplossen, dat weten we nog niet helemaal zeker'

Citaat:
Janneke2, je punt 1 klopt alleen niet. Het Europese stuk v Gazprome nergy is door Duitsland direct overgenomen dus dit geldt gaat niet of nauwelijks naar Rusland (als ik het goed zeg).
Het "Europese gas" wat ze nu verplicht worden te kopen is echter grotendeels Russisch.
Het beleid zorgt dus voor meer inkomsten voor Rusland. Ondanks dat Jetten is terug gefloten hierop zet hij toch door.
[/quote]
Is dat echt zo? Dat kan toch bijna niet eigenlijk?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:19

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:35

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 19:37

Benzz schreef:

Laatste regel is dat het maar 1250 euro per huishouden gaat opleveren dus reken je vooral niet rijk. Dat compenseert voor mijn moeder nog geen 2 maanden als ze daadwerkelijk meer dan 1000 euro aangeslagen wordt (ipv de 235 vorig jaar om deze tijd)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:38

volgens mij is dat nog geen gelopen race, dat plafond? Of lees ik nu zo scheel..
Die Nederlandse deskundige Visser is niet onverdeeld enthousiast en die andere geeft aan "maar het gevaar dat je de oorspronkelijke producent belast, terwijl de winst ergens ander belandt, heb je met dit voorstel niet getackeld,"..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 19:42

Cer schreef:
volgens mij is dat nog geen gelopen race, dat plafond? Of lees ik nu zo scheel..
Die Nederlandse deskundige Visser is niet onverdeeld enthousiast en die andere geeft aan "maar het gevaar dat je de oorspronkelijke producent belast, terwijl de winst ergens ander belandt, heb je met dit voorstel niet getackeld,"..

Dit idee heb ik dus ook.
Het lijkt erop dat elektriciteit nog steeds veel te duur verkocht gaat worden. Dat in combinatie met onze regering die veel zwaarder belast dan al onze buurlanden maakt dat we beter niet te vroeg juichen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 20:08

elnienjo schreef:
Benzz schreef:

Laatste regel is dat het maar 1250 euro per huishouden gaat opleveren dus reken je vooral niet rijk. Dat compenseert voor mijn moeder nog geen 2 maanden als ze daadwerkelijk meer dan 1000 euro aangeslagen wordt (ipv de 235 vorig jaar om deze tijd)

Waarom laat je je moeder niet bij jou wonen ? Kun je alle rekeningen door twee splitten , dat levert pas wat op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 20:13

BigOne schreef:
elnienjo schreef:

https://nos.nl/artikel/2444473-europa-v ... -consument

Wat rot toch he, die EU!

Waarom laat je je moeder niet bij jou wonen ? Kun je alle rekeningen door twee splitten , dat levert pas wat op.

Dat trek ik niet, ik woon niet voor niks alleen. Bovendien is mijn huis klein dus dan zit je bij elkaar op de lip.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 20:29

Of je moeder leeft niet meer. Moet je dan een asielzoeker in huis nemen? Of een dakloze? En vervolgens je huis afgeleefd zien worden omdat niet iedereen dezelfde netheid heeft? Of mag je zelf kiezen of en met wie je je woning wilt delen?

Ik woon ook alleen, een woning met 3 slaapkamers. Hard voor gewerkt. En als ik ooit tot samenwonen met een partner kom, dan mag de woning gedeeld worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 20:40

Cer schreef:
Janneke2 schreef:

ja, de ene wil ervanaf, de ander wil er geen kwaad van zien... beide uitersten zijn ..uitersten... ?

Ja, dat kun je zo hebben.
(Voor alle duidelijkheid: ik vind zelf niet 'dat ik geen kwaad van de man wil zien'. Me dunkt, ik heb honderden keren geschreven dat ik het een rechts kabinet vind en er niets van moet hebben.)
Citaat:
Citaat:

Goede zaak!

Nou ik ben het dan niet helemaal zo goedgelovig...

Voor alle duidelijkheid: ik ben totaal NIET goedgelovig.
(Maar wenste wel onderscheid te maken tussen winst van een bedrijf en opbrengst voor de overheid.)

... en hoe goed een rechts kabinet dit soort dingen kan, is uiteraard een vraag.
DAT het moet gebeuren, en wel als de gesmeerde bliksem, is mijn mening.

Citaat:
Citaat:

Janneke2, je punt 1 klopt alleen niet. Het Europese stuk v Gazprome nergy is door Duitsland direct overgenomen dus dit geldt gaat niet of nauwelijks naar Rusland (als ik het goed zeg).
Het "Europese gas" wat ze nu verplicht worden te kopen is echter grotendeels Russisch.
Het beleid zorgt dus voor meer inkomsten voor Rusland. Ondanks dat Jetten is terug gefloten hierop zet hij toch door.

Is dat echt zo? Dat kan toch bijna niet eigenlijk?[/quote]

INTERPELLATIE...!!!!!
Ofwel:
de minister moet ogenblikkelijk tekst en uitleg geven aan de Tweede Kamer (de hoogste baas in dit land)
en als het verhaal niet deugt 'mag hij naar de Koning'.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:17

Cer schreef:
Citaat:

Jawel want de oude contracten lopen met de oude tarieven. Nu nieuwe contracten voor mega prijzen leveren onder aan de streep meer op voor Rusland. Zie ook de linkjes naar de nos die ik had toegevoegd, die geven uitleg.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 21:33

secricible schreef:
Cer schreef:

Jawel want de oude contracten lopen met de oude tarieven. Nu nieuwe contracten voor mega prijzen leveren onder aan de streep meer op voor Rusland. Zie ook de linkjes naar de nos die ik had toegevoegd, die geven uitleg.

Dit!

Het is onbegrijpelijk dat hij zn verantwoordelijkheid niet neemt en opstapt. En hij toont extra minachting door gewoon op klimaatschoolreisje te gaan tijdens de algemene politieke beschouwingen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:28

secricible schreef:

Alleen zijn de olieprijzen al weer op een vooroorlogs peil en zijn de gasprijzen ook flink aan het dalen en verwachten ze dat die nog wel even door blijven dalen. De verwachting daardoor is dat Rusland de komende maand al in de min komt:

https://www.ad.nl/buitenland/gasprijzen ... ~a3fd7b36/

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:30

elnienjo schreef:
Het is onbegrijpelijk dat hij zn verantwoordelijkheid niet neemt en opstapt. En hij toont extra minachting door gewoon op klimaatschoolreisje te gaan tijdens de algemene politieke beschouwingen.

En wat is zijn functie dan bij de algemene beschouwingen volgens jou?