Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kitobeer schreef:Ik spring ook even binnen in het topic. Op 1 week tijd ging de cng brandstof voor autos van 1.85 euro naar 4.95 euro. Ik heb op 5 dagen tijd mijn auto verkocht. 4.95 euro is onbetaalbaar. En de overheid in België heeft voor deze kleine groep cng rijders helemaal niets gebracht tot op de dag van vandaag. Ik ben nu 3 maanden autoloos. En fiets alles nu. Beste beslissing ever.
En iedereen zegt me jamaar ik heb mijn auto wel nodig.
Pas als de pijn hoog is gaan mensen zich aanpassen. Met de,auto deed ik gemiddeld 1400 km rijden. Met de fiets doe ik gemiddeld 1000 km per maand. Dus ja ik heb mijn fiets ook nodig. Maar het spaart mij wel 600 euro per maand uit.
kitobeer schreef:Op 1 week tijd ging de cng brandstof voor autos van 1.85 euro naar 4.95 euro. Ik heb op 5 dagen tijd mijn auto verkocht. 4.95 euro is onbetaalbaar. En de overheid in België heeft voor deze kleine groep cng rijders helemaal niets gebracht tot op de dag van vandaag.
Stephanie_86 schreef:en dan werk je zowat echt alleen maar voor benzine en g/l/w. Zie het somber in voor de toekomst.
8nnemiek schreef:HC, er zijn zat onderzoeken naar gedaan en een EV is zelfs op energie uit kolencentrales al heel snel milieuvriendelijker dan een ICE. En hoe meer zonne- en windenergie er komt, hoe milieuvriendelijker ze worden.
Gas en kernenergie is niet groen, dat ben ik met je eens.
8nnemiek schreef:Plus dat waterstof gevaarlijk is,
Petrichor schreef:kitobeer schreef:Ik spring ook even binnen in het topic. Op 1 week tijd ging de cng brandstof voor autos van 1.85 euro naar 4.95 euro
Al bespaar ik 1000 euro per maand dan kan ik nog mijn auto niet missen. Ik rij minder kilometers dan jou, maar ik vind het niet verantwoord om in het donker door het bos te fietsen. Dus hoe hoog de nood ook gaat worden, de auto eruit is hier absoluut geen optie. Als we nou eens een wereld zonder gekken hadden had ik de fiets zeker vaker gepakt!
Petrichor schreef:Ik snap het echt niet meer, alles word duurder en veel mensen (blijkt maar uit de cijfers) willen gewoon niet meer of zo min mogelijk werken.
tamary schreef:Possum Living van Dolly Freed (1978). Voor jezelf werken, maar meer voor vergaren voedsel dan geld. Voorwaarde is wel dat je huis van jezelf is en afbetaald. Gaat helaas niet op voor veel mensen hier. Maakt ook meer tijd besteden aan koken en dus nog steeds goedkope(re) ingredienten kopen ipv kant en klaar. Als je steeds meer ziet dat harder werken je meer kost dan het oplevert, ga je ook wat anders willen dan je hele gezondheid en tijd dat je wakker bent eigenlijk aan een ander geven. Moderne term is ook wel lying flat.
germie schreef:En de overheid vaart er wel bij. Hoe hoger de prijzen, hoe meer btw er binnenkomt. Dat beetje korting op accijns, daar lachen ze om.
verootjoo schreef:germie schreef:En de overheid vaart er wel bij. Hoe hoger de prijzen, hoe meer btw er binnenkomt. Dat beetje korting op accijns, daar lachen ze om.
Valt tegen, hoe wel de overheid momenteel financieel vaart