Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isabonny schreef:Mijn nicht is vanmiddag met haar paard aan de hand vanuit Bunde naar hoger gebied gerend. Op dat moment was ik net klaar met mijn werk en las net op mijn telefoon dat de kanaaldijk was doorgebroken (bleek achteraf niet zo erg als waar we bang voor waren, maar toch, was even schrikken). Vervolgens kwam op dat moment het NL alert op de tel. binnen, dus ik ben haar meteen gaan bellen. Ze was volledig in paniek, vanwege alles wat om haar heen gebeurde: het leger, politie, helicopters, het luchtalarm, heel veel auto's die weg probeerden te komen.
Jinte schreef:Dit was de stand hier tegen 20:00/20:30.
[ [url=m/1XFaw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UUUOrE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/18uciv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels stuk hoger natuurlijk, maar zoals Maartje al zegt druk geweest met zandzakken halen.
1 iemand blijft s nachts steeds wakker ok de boel in de gaten te houden. Ben benieuwd morgen in het daglicht.
Hier ook al diverse caravans en andere grote voorwerpen voorbij zien drijven in de Maas.
Maartje1990 schreef:Buggenum toch?
Plop1997 schreef:Maartje1990 schreef:Buggenum toch?
Ja klopt. De dijk is daar afgesloten. Gister kon je nog over dat pad lopen nu is het water. In dat weiland staan normaal ook paarden en de andere foto’s zijn genomen vanaf onder aan de dijk. Hoorde toen zeggen dat het water nog 60cm zou moeten stijgen en dan was het over de dijk.
Geen idee hoe de situatie er nu voorstaat maar het is afwachten, zeker nu die dam is gebroken. Geen idee wat dat met zich meeneemt.
Citaat:Zitten jullie in het geëvacueerde gebied?
Jinte schreef:Dit was de stand hier tegen 20:00/20:30.
[ [url=m/1XFaw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UUUOrE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/18uciv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels stuk hoger natuurlijk, maar zoals Maartje al zegt druk geweest met zandzakken halen.
1 iemand blijft s nachts steeds wakker ok de boel in de gaten te houden. Ben benieuwd morgen in het daglicht.
Hier ook al diverse caravans en andere grote voorwerpen voorbij zien drijven in de Maas.
Plop1997 schreef:Citaat:Zitten jullie in het geëvacueerde gebied?
Nee het huis valt er buiten. Buggenum is zo ongeveer 3 niveaus aan hoogtes. Alleen het onderste niveau is geëvacueerd, wij zitten op niveau 3 zeg maar. Paard staat zelfs nog verder aan de overkant van de hoofdweg aan de rand van het volgende dorp. Maar even goed spannend voor de rest van het dorp. Mocht er toch stront aan de knikker zijn wil je klaar staan, zeker voor ons die ervaring hebben met paarden mochten we nog verder moeten evacueren in her dorp.
eilleen333 schreef:Ik kom niet uit de regio, dus krijg alleen het reguliere nieuws mee. Maar er zijn natuurlijk een hoop dieren die zorg nodig hebben oid. Weet iemand of er behoefte is aan extra dierenartsen oid in het zuiden? Zijn daar oproepjes voor langsgekomen oid?
Heb een paar dagen vrij, kan evt een handje lenen.
Zag ergens iets over een koeienboer die geen dierenarts kon krijgen. Nou doe ik geen vee officieel,maar paarden en gezelschapsdieren, maar een wond is een wond, en hechten kunnen we wel.
Maar ik weet niet zo goed waar ik dat zou moeten zoeken, en ik wil geen mensen landtong vallen als ik niet kan helpen en ze al druk genoeg zijn.
JoliekeDH schreef:Er is vanavond een dam van de Roer doorgebroken, waardoor er nu een watergolf weer een gebied onder water zet.
Dit is maar 15 kilometer bij Roermond vandaan.. Ik hoop dat dit geen grote extra problemen gaat opleveren.
https://www.24rhein.de/rheinland-nrw/kr ... 67084.html