Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:52

Het kan ook zijn dat het niet perse tegen Boulevard gericht is maar tegen een van de gasten. John vd. Heuvel wordt bijvoorbeeld ook al heel lang bedreigd.

Edit: door Taghi

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:03

Sjong schreef:
Het kan ook zijn dat het niet perse tegen Boulevard gericht is maar tegen een van de gasten. John vd. Heuvel wordt bijvoorbeeld ook al heel lang bedreigd.

Het gaat vrij ver dat criminelen journalisten bedreigen en zelfs liquideren. En vervolgens een uitzending van een TV programma weten te verhinderen en dat allemaal gewoon openlijk. Het is gewoon steeds weer de overtreffende trap. Het lijkt meer op terrorisme dan op drugscriminaliteit.

Fitzroy

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:00

Ik las in een van de berichten dat ze ook niet wilden zeggen wie de gasten vanavond zouden zijn. Dus misschien heeft het met de gasten te maken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:18

Fitzroy schreef:
Ik las in een van de berichten dat ze ook niet wilden zeggen wie de gasten vanavond zouden zijn. Dus misschien heeft het met de gasten te maken.

Misschien advocaten?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:25

Sjong schreef:

Toen hij thuis zat met beveiliging had ik ook al de zenuwen. Peter stond toen zo strijdlustig en volhardend aan de desk. banketstaaf er gewoon doorheen om zijn statement te maken. Zou er niet mee stoppen voordat John weer veilig aan de desk zou kunnen staan. Was geloof ik ook iets met de beveiliging.

Rivendell schreef:
Fitzroy schreef:

Misschien advocaten?

Dat zou best wel eens kunnen. Die zijn ook op bezoek geweest, zie eerdere link die ik gepost had. Hopelijk maandag weer gewoon boulevard dan.

Was er nog een twitter berichtje van zijn zoon vandaag?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:13

Wat sneu eigenlijk dat die mensen zulke beveiliging nodig hebben. Belachelijk natuurlijk. Net als Geert Wilders. We hebben niks geleerd na Pim Fortuin en Theo Van Gogh.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:28

Nouja, we hebben geleerd dat beveiliging nodig is....

Het is natuurlijk ook wel super makkelijk om te weten om welke tijd iemand in welke studio zit, zodat je hem alleen maar op hoeft te wachten....

Wat dat betreft snap ik Peter R ook wel weer dat hij toen een beetje pissig werd bij de rechtbank, dat hij niet in de onderliggende parkeergarage mocht parkeren maar open en bloot over straat er naartoe moest lopen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:54

Ben trouwens heel benieuwd of ze die twee gasten die voorbij Peter lopen, even foto’s maken en doorlopen nog gevonden hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:56

bigone schreef:
Ben trouwens heel benieuwd of ze die twee gasten die voorbij Peter lopen, even foto’s maken en doorlopen nog gevonden hebben.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vroeg me af of zij misschien dat filmpje hebben gemaakt en verspreidt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:29

Dikke kans dat dat zo was natuurlijk :j

Hopelijk gaan ze die ook even aan de tand voelen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:31

De vraag is of die gasten er überhaupt iets mee te maken hebben.

Ik vind het op zich niet heel vreemd dat er foto’s en filmpjes gemaakt worden en op zich is daar ook niet direct iets mis mee, het is de verspreiding en sensatiezucht van mensen die ernaar willen kijken en het weer door delen naar anderen, dat het fout maakt.

Ook vind ik het terecht dat er weinig tot niets gedeeld wordt over de huidige toestand van Peter. Allen wat gedeeld wordt, weten de opdrachtgevers van de aanslag ook meteen en hoe minder zij weten, hoe veiliger het is voor Peter.

De vergelijking met de aanslag op Pim Fortuyn en Theo Van Gogh, die hier veelal genoemd worden, gaat imo ook niet echt op. Bij die twee zaken ging het overduidelijk om een alleenwerkende dader, niet om georganiseerde misdaad. Juist vanwege dat laatste is dit een veel meer angstaanjagende gebeurtenis. Want al zijn de directe daders gepakt, de dreiging blijft bestaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:41

Die twee ventjes die liepen eerst richting de schietpartij, lopen terug erlangs zonder te stoppen en maken ondertussen foto’s.
Om te filmen moet je stilstaan dus dat hebben ze denk ik niet gedaan. Het is een beproefde methode van de criminelen om te bewijzen dat de opdracht is uitgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:43

"Want al zijn de directe daders gepakt, de dreiging blijft bestaan".
Die daders zijn slechts huurlingen de feitelijke breinen blijven buiten schot(ai).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:47

bigone schreef:
Die twee ventjes die liepen eerst richting de schietpartij, lopen terug erlangs zonder te stoppen en maken ondertussen foto’s.
Om te filmen moet je stilstaan dus dat hebben ze denk ik niet gedaan. Het is een beproefde methode van de criminelen om te bewijzen dat de opdracht is uitgevoerd.

Hoezo moet je stilstaan om te filmen? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:48

Bigone: je weet dat "zonder te stoppen" toch helemaal niet?

Er is een filmpje dat ze langs de beveiligings-camera's bij dat terrasje lopen, de schoten horen, hun telefoon pakken en zonder daarop te kijken, verder lopen.

Vervolgens zie je het filmpje dat gemaakt werd toen Peter R. zijn arm op de grond zakte. Waarbij de filmer een paar stappen er omheen zet.

Beeld daarna is de foto waarop je die 2 jongens een klein stukje verderop weg ziet lopen terwijl de arm op de grond ligt.

Ik zie geen enkele reden waarom de jongens die beelden niet gemaakt kunnen hebben.
Duurt maar een paar tellen immers en ik zie geen enkele aanwijzing dat ze direct in een rechte streep door zijn gelopen.

Ook kwamen ze later weer terug om nog eens naar Peter R. te kijken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:58

Leuk voor zijn familie die filmpjes, vreselijk :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:26

Ik heb alleen het filmpje gezien waarop ze daar lopen in de straat , dat van Peter ga ik niet kijken. Kennis heeft het wel gezien en die zegt dat het filmpje van Peter is gemaakt vanuit stilstand.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:39

bigone schreef:
Ik heb alleen het filmpje gezien waarop ze daar lopen in de straat , dat van Peter ga ik niet kijken. Kennis heeft het wel gezien en die zegt dat het filmpje van Peter is gemaakt vanuit stilstand.
dat laatste klopt inderdaad.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:05

Loretta schreef:
fransje23 schreef:

Je schrijft precies wat ik wilde schrijven :j

Drugsmaffia is sowieso ook een internationaal netwerk.
Zwaarder straffen gaat niet helpen. Er is vraag naar drugs en dus is het lucratief en blijven mensen er in handelen.

Alsof het normaal is dat de georganiseerde misdaad eventjes de persvrijheid aan banden legt. Dat ze nu bepalen wat er wel en niet uitgezonden wordt op de TV. Begint aardig te lijken op Bogata aan de Amstel.

Er was gisteren een Italiaanse aanklager op tv , en die vertelde dat een grote crimineel niet uitgeleverd wou worden omdat hij het zo goed had ik de nederlandse cel.
Dat zegt denk ik al genoeg.

Zwaarder straffen zal zeker niet alles wegnemen, maar ik geloof er wel in dat de gemiddelde crimineel wel luxe erbij zit in een nederlandse cel.
Naar mijn idee moet alles zo onaangenaam mogelijk gemaakt worden als je je niet kan gedragen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... aad-maffia

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:12

Filmpje van Peter is niet gemaakt vanuit stilstand. Diegene die filmt gaat rechts om Peter heen en dan weer terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:15

Storm schreef:
bigone schreef:
dat laatste klopt inderdaad.

Dan heeft de filmer wel een hele lange arm want je ziet de camera steeds bewegen, van rechts van hoofd Peter, naar links, en weer terug naar rechts in een half boogje om zijn hoofd heen.

Daarbij maakt het weinig uit of filmer stilstond of niet voor de mogelijkheid of die 2 jongens het filmpje gemaakt hebben, want we ze zijn precies rondom het maken van het filmpje helemaal niet op beeld te zien. (zover ik weet)

Dus we weten helemaal niet wat ze precies deden tussen het moment waarop ze van de terras-camera verdwenen en het moment van de foto van Peter die al met arm op straat ligt, met hun al ene stukje verderop gelopen. Het is wat mij betreft heel aannemelijk dat ze in die tijd dat filmpje gemaakt kunnen hebben.

Of ze met die reden op pad zijn gestuurd is natuurlijk maar de vraag, maar ze komen wel wat verdacht over.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:16

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:18

De Stentor meldt zojuist:
De uitzendingen van Boulevard worden voorlopig niet meer uitgezonden vanaf de studio aan het Leidseplein wegens ernstige bedreigingen. Bronnen melden dat het zou gaan om bedreigingen vanuit de georganiseerde misdaad.

Jongens, jongens.. Waar gaat dit toch naartoe allemaal.. Zeer triest

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:19

Ik ben toch wel benieuwd hoor welke gedachtegang er achter zit om hen te bedreigen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:24

Ik ben benieuwd wat de dreigementen zijn.

En inderdaad is het filmpje ook bewegend en niet stilstaand.