De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:22

_San87_ schreef:
Karl66 schreef:
Los van die ene vraag, op welke partij ze stemde, was het toch ook gewoon een inhoudelijke discussie over wie de kosten van de rellen en het plunderen betaalt?

Vind ik ook. Ik vraag me ook nog steeds af wie er dan voor die kosten op moet draaien volgens Loretta. Zonder dat mensen crimineel worden of zo.

Wat raar dat men nu opeens denkt dat ik niet zou vinden dat de daders in de eerste instantie voor de kosten op zouden moeten draaien. Is dat alleen maar omdat ik medelijden met hun ouders heb?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:22

Loretta schreef:
Ik ben helemaal niet bang voor sterke tegenreacties hoor. Ben wel oprecht geintereseerd wat mijn eventuele stemgedrag er mee te maken zal hebben.

Niets, dat is hokjes denken. Net als de opmerking van Bloodymary dat ook is.

Bloodymary schreef:
Omdat de mensen die zelf niet heel veel nadenken er vanuit gaan dat iemand die een stevige mening heeft in deze FvD of PVV stemt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:24

Bloodymary schreef:
Omdat de mensen die zelf niet heel veel nadenken er vanuit gaan dat iemand die een stevige mening heeft in deze FvD of PVV stemt.

En al zou dat zo zijn, dan is dat nog helemaal niet belangrijk. Iedereen mag een mening hebben. Maar hier blijkbaar lijkt het soms wel of die van iedereen hetzelfde moet zijn.

En dat is geen waarde-oordeel of op de man spelen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:25

Loretta schreef:
Wat raar dat men nu opeens denkt dat ik niet zou vinden dat de daders in de eerste instantie voor de kosten op zouden moeten draaien. Is dat alleen maar omdat ik medelijden met hun ouders heb?

Ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun kinderen tot een bepaalde leeftijd, waarom zouden ze dat in dit geval niet meer hoeven zijn?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:30

Ann schreef:
Loretta schreef:

Ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun kinderen tot een bepaalde leeftijd, waarom zouden ze dat in dit geval niet meer moeten zijn?

Het is de vraag hoe ver vind men het redelijk dat je iemand in de schulden steekt? Vindt de meerderheid het echt redelijk om iemand voor 20 jaar of het liefst nog langer achter na te zitten zonder vooruitzicht op een schone lei. Als dat is wat de meerderheid van de bevolking redelijk vindt. Dan ben ik misschien wel gewoon een softie omdat ik nog geloof dat iedereen een tweede kans verdient.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:36

Loretta schreef:
Het is de vraag hoe ver vind men het redelijk dat je iemand in de schulden steekt? Vindt de meerderheid het echt redelijk om iemand voor 20 jaar of het liefst nog langer achter na te zitten zonder vooruitzicht op een schone lei. Als dat is wat de meerderheid van de bevolking redelijk vindt. Dan ben ik misschien wel gewoon een softie omdat ik nog geloof dat iedereen een tweede kans verdient.

Maar de vraag die jou steeds wordt gesteld is hoe je dat dan voor je ziet. Wat zou jij dan redelijk vinden?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:38

Loretta schreef:

Als jij jouw opmerking dat je medelijden hebt vergezeld laat gaan van de opmerking dat Jumbo rijk genoeg is, dan klinkt dat niet alsof jij vindt dat de daders of ouders daarvan ervoor op moeten draaien.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:40

Wat niet door de daders vergoed wordt, wordt door alle Nederlanders betaald. Vind je dat dan wel eerlijk?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:41

Karl66 schreef:
Loretta schreef:

Als jij jouw opmerking dat je medelijden hebt vergezeld laat gaan van de opmerking dat Jumbo rijk genoeg is, dan klinkt dat niet alsof jij vindt dat de daders of ouders daarvan ervoor op moeten draaien.

Dat kwam dan niet helemaal goed over. Maar ik ik inderdaad meer te doen met alle kleine ondernemers die getroffen zijn dan met een Jumbo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:43

Maar koffie drinken /demonstreren dat mag dus dit weekend in Apeldoorn, wanneer mag het dan weer niet meer? Als er teveel mensen zijn die zich niet aan de gepaste afstand houden? Of alleen bij geweld? Of als ze om 21 nog niet weggaan? En zou de politie bij zoiets preventief mogen fouilleren?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:43

Loretta schreef:

Voor mij is het meer de vraag wie er dan voor de kosten van de vernielingen zou moeten opdraaien? Moeten we dat met z'n allen dragen omdat het anders zielig is voor de daders Of moeten de 'rijke' bedrijven er zelf voor opdraaien? Dus inderdaad, hoe zie jij dit opgelost?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:46

moonsparkle schreef:
Maar koffie drinken /demonstreren dat mag dus dit weekend in Apeldoorn, wanneer mag het dan weer niet meer? Als er teveel mensen zijn die zich niet aan de gepaste afstand houden? Of alleen bij geweld? Of als ze om 21 nog niet weggaan? En zou de politie bij zoiets preventief mogen fouilleren?

Dat mag als ze vooraf toestemming hebben. Op de afgesproken plek staan. Zich aan de tijden houden. En afstand houden van elkaar ivm Corona maatregelen. Ook met max. aantal personen.

En uiteraard geen geweld. In Apeldoorn heeft de politie inderdaad het recht gekregen te fouilleren als daar aanleiding toe is.

Jessix

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:48

Ik snap trouwens niet dat ze het koffiedrinken noemen. Sta daar dan ook echt serieus met een boodschap, dit komt op mijn enkel provocerend over. "wij hebben het recht om te demonstreren..."

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:50

Mij lijkt preventief fouilleren geen slecht idee en een hekje eromheen, als het dan toch misgaat kun je ze een voor een eruit halen :o als al die mensen graag vreedzaam willen demonstreren zou er in ieder geval denk ik niks tegen zijn om te fouilleren, voelen de mensen die vreedzaam willen demonstreren zich ook misschien veiliger.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:52

moonsparkle schreef:

De burgemeester zegt niet in te grijpen zolang ze zich aan de geldende coronamaatregelen houden, dus inderdaad o.a.1,5 meter en de avondklok.
Daarnaast is een noodverordening van kracht dus mag er preventief gefouilleerd worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:52

mirm schreef:
Wat niet door de daders vergoed wordt, wordt door alle Nederlanders betaald. Vind je dat dan wel eerlijk?

Eerlijk is het nooit. Alleen kun je geen 1000 euro afpakken van iemand die slechts 100 euro heeft om maar een simpel voorbeeld te noemen. Het draait er toch op uit dat de samenleving de kosten betaald. Natuurlijk kun je er voor kiezen om zo lang als mogelijk is achter iemand aan te gaan met allerlei claims. Maar dan vraag ik mij ook af of dat nog rendabel is. Omdat het uurloon en andere kosten van de juristen die zich hiermee bezig houden in veel gevallen hoger is dan de kruimels die je binnen haalt. Dan betaal je alsnog als samenleving een deel van de kosten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:53

Er is een reële kans dat deze 'koffiedrinken' demonstratie weer op rellen uitloopt. De politie zal zich hier op voorbereiden en ook preventief voorzorgsmaatregelen nemen denk ik.

@Loretta, maar als er geen straffen worden opgelegd, zullen de rellen ook niet minder worden? Waarom zou je stoppen met rellen als je er toch niet voor berecht wordt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:55

moonsparkle schreef:
Mij lijkt preventief fouilleren geen slecht idee en een hekje eromheen, als het dan toch misgaat kun je ze een voor een eruit halen :o als al die mensen graag vreedzaam willen demonstreren zou er in ieder geval denk ik niks tegen zijn om te fouilleren, voelen de mensen die vreedzaam willen demonstreren zich ook misschien veiliger.

Ik weet niet of ze het preventief doen. Ze hebben in elk geval de mogelijkheid.
Als je geen kwaad in de zin hebt, moet dat inderdaad geen probleem zijn.

Ik heb er wel een hard hoofd in hoor of het goed zal gaan... Misschien komen er demonstranten met de beste bedoelingen, maar ben bang dat er ook mensen op afkomen met een andere reden. Politie is in elk geval voorbereid.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:56

Dat denk ik ook, aan de andere kant de politie is daar dan heel goed voorbereid, dan zou ik een andere plek kiezen om met koffie te gooien

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:57

Ann schreef:
Er is een reële kans dat deze 'koffiedrinken' demonstratie weer op rellen uitloopt. De politie zal zich hier op voorbereiden en ook preventief voorzorgsmaatregelen nemen denk ik.

@Loretta, maar als er geen straffen worden opgelegd, zullen de rellen ook niet minder worden? Waarom zou je stoppen met rellen als je er toch niet voor berecht wordt?

Ze worden toch gewoon berecht dat is toch meer dan normaal. Je wil toch niet suggereren dat ik nu ook al tegen een straf van een rechter zou zijn. Een tijdelijke straf door de rechtbank opgelegd is de meest rechtvaardige sanctie die er bestaat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:58

Ik hoop voor de demonstranten dat ze kunnen zwemmen, het terrein grenst aan het kanaal....Afbeelding

Best handig om een oververhitte persoon af te koelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:58

Ah dat is misschien strategisch gekozen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:59

tiwi1969 schreef:
Ik hoop voor de demonstranten dat ze kunnen zwemmen, het terrein grenst aan het kanaal....[ [url=m/KKrSwB.png]Afbeelding[/url] ]

Best handig om een oververhitte persoon af te koelen.

Ik zie al weer allemaal boze bericht in social media voor me van mensen die daar alleen maar "stonden te kijken" en zomaar het water in werden geblazen! :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:59

Loretta schreef:
Ann schreef:

Ze worden toch gewoon berecht dat is toch meer dan normaal. Je wil toch niet suggereren dat ik nu ook al tegen een straf van een rechter zou zijn. Een tijdelijke straf door de rechtbank opgelegd is de meest rechtvaardige sanctie die er bestaat.

Behalve voor degene die achterblijven met een hoop schade.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:02

Zo belachelijk dat demonstreren of wat het dan ook is nu koffie drinken word genoemd.
Ik ken wel wat terrasjes die dat maar wat graag aan zouden kunnen bieden :\