Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:09

Magrathea schreef:
Ja gut. Stomme Floyd ook, had ie maar niet net nu vermoord moeten worden...

En om dat Floyd dood is moeten er nog maar meer mensen dood gaan. Lekkere logica. Er is een moord gepleegd laten we nu zorgen dat er nog meer doden vallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:09

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:
Net plaatjes van de demonstraties en UK gezien, als haringen in een ton staan daar de meesten op elkaar, niet alleen in Londen maar in het hele land. Alsof daar geen corona heerst.
En ik heb begrip voor alle demonstranten over de hele wereld , het is voor een goede zaak maar houd je verdorie aan de regels. En dat heeft niets met racisme te maken dat ik van veel mensen op een kluitje baal.
Aan de andere kant, geen extra besmettingen? Hoppa Pink Pop, Zwarte Cros , voetbalwedstrijden, kan allemaal weer doorgaan.

Maar die evenementen die jij noemt zijn voor plezier. Dat is dit natuurlijk niet en daar zit wel een groot verschil.

Dus omdat het tegen racisme is mag het wel maar voor plezier niet?? Wie discrimineert hier nu??

lenaa_tje

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:11

Meen je nou echt dat je dat discriminatie noemt?

Terwijl mensen strijden voor gelijkheid tussen mensen wat ook in Nederland nog niet altijd het geval is?
Nou dan snap ik ineens de reactie van Magrathea in eens beter.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:13

bigone schreef:
Dus omdat het tegen racisme is mag het wel maar voor plezier niet?? Wie discrimineert hier nu??

De meeste die ik zie hier zie reageren zijn tussen de 20 en 30.
Totaal geen risico groep, dus omdat ze denken ik kan het niet krijgen, of nooit erg, kan ik best massaal samen gaan staan.
Vergeten alleen wel dat er veel andere in de samenleving niet tot de gezonde jongeren onder risico horen. En ze die wel kunnen besmetten.
Samenleving, geen ikke leving, of alleen maar zwarte leving, samen=iedereen.
Dat word nu niet uitgestraald, in tegendeel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:17

_Penotti schreef:
bigone schreef:

Totaal geen risico groep, dus omdat ze denken ik kan het niet krijgen, of nooit erg, kan ik best massaal samen gaan staan.
Vergeten alleen wel dat er veel andere in de samenleving niet tot de gezonde jongeren onder risico horen. En ze die wel kunnen besmetten.

In val in de risicogroep maar demonstraties met evenementen vergelijken is gewoon niet te vergelijken! Mensen maken zich op recht zorgen over deze ongelijkheid maar ook over de misstanden in Amerika en dat is wat mij betreft terecht.

Kan dat anders? Ja wat mij betreft wel maar dit bericht laat gewoon de noodzaak van die demonstraties zien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:19

Iedereen die ik ken die is gaan demonstreren heeft 1) beter de hygiënemaatregelen in acht genomen dan dat ik de gemiddelde persoon hier in het winkelcentrum zie doen 2) was daar weggebleven als ze klachten hadden 3) zorgt dat ze 2 weken in isolatie blijven nu.

Dus een risico? Ongetwijfeld. Massale extra sterfgevallen? Ik betwijfel het zeer. Niet op de schaal waarop we het eerder zagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:19

lenaa_tje schreef:

Terwijl mensen strijden voor gelijkheid tussen mensen wat ook in Nederland nog niet altijd het geval is?

Mag jij vinden, zeg je dat ook tegen alle nabestaanden van de 10.000 corona doden?
Dat je in deze tijd toch echt onderscheid moet maken tussen de dood van een donkere man en het institutionele racisme en iets waar je voor je plezier heen gaat?
Je kunt het allemaal heel dramatisch en beschuldigend brengen maar ik vind het kortzichtigheid ten top wanneer je zegt dat het toch echt noodzakelijk was om NU te protesteren. Prima, maar dan regels volgen en niet zo dicht op elkaar gepakt.
En dan hoef jij mij niet met bedekte termen voor racist uit te maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:20

_Penotti schreef:
bigone schreef:

Ik denk ook wel dat het gezien de grote hoeveelheid demonstranten er mee te maken zou kunnen hebben dat dit een mooie gelegenheid was om alsnog naar een groot evenement te kunnen gaan na bijna 2 maand binnen zitten. Het is echter ook niet zo dat jongeren volledig onschendbaar zijn. Er zijn mensen die al heel erg lang enorm ziek zijn.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ziekteve ... -aanhouden

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:20

lenaa_tje schreef:
In val in de risicogroep maar demonstraties met evenementen vergelijken is gewoon niet te vergelijken! Mensen maken zich op recht zorgen over deze ongelijkheid maar ook over de misstanden in Amerika en dat is wat mij betreft terecht.

Kan dat anders? Ja wat mij betreft wel maar dit bericht laat gewoon de noodzaak van die demonstraties zien.

Nee dat laat de noodzaak niet zien, het laat het egoïsme in de mens zien.
Juist niet uitstralen als waar je eigenlijk voor staat.

Gelijkheid, behalve voor de mensen in de zorg die niet eens tijd of puf meer hebben daar op de dam te gaan provoceren. (of die te ziek zijn of dood)

Misstanden in Amerika, rot, heel rot.
Maar geen demonstratie voor hier.
Vlieg je toch ginds heen.

Zorg maar dat je de misstanden hier niet krijgt.
En met te dure en slechte zorg komt dat ook hier.
Hoe krijg je dure zorg? Nog meer mensen het ziekenhuis in helpen.
Alles duurder, mensen die de premie niet meer kunnen betalen.
Goed bezig!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:23

Magrathea schreef:
Iedereen die ik ken die is gaan demonstreren heeft 1) beter de hygiënemaatregelen in acht genomen dan dat ik de gemiddelde persoon hier in het winkelcentrum zie doen 2) was daar weggebleven als ze klachten hadden 3) zorgt dat ze 2 weken in isolatie blijven nu.

Dus een risico? Ongetwijfeld. Massale extra sterfgevallen? Ik betwijfel het zeer. Niet op de schaal waarop we het eerder zagen.

Dat is dan heel erg mooi. Hopelijk lukt het de wetenschappers om bruikbare data van al deze demonstraties te vergaren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:25

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Mag jij vinden, zeg je dat ook tegen alle nabestaanden van de 10.000 corona doden?
Dat je in deze tijd toch echt onderscheid moet maken tussen de dood van een donkere man en het institutionele racisme en iets waar je voor je plezier heen gaat?
Je kunt het allemaal heel dramatisch en beschuldigend brengen maar ik vind het kortzichtigheid ten top wanneer je zegt dat het toch echt noodzakelijk was om NU te protesteren. Prima, maar dan regels volgen en niet zo dicht op elkaar gepakt.
En dan hoef jij mij niet met bedekte termen voor racist uit te maken.

Pardon! Ik noem je helemaal geen racist!

Maar jij vergelijkt een feest met een demonstratie. Dat Corona verschrikkelijk is maken andere misstanden in landen niet minder erg of niet bestaand?
Dat is toch geen feest zoals de zwarte cross.
En er zijn genoeg plekken geweest waar wel afstand is gehouden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:27

We zullen het zien. Als we straks een marginale piek zien, kunnen we het dan weer hebben over institutioneel racisme?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:27

Je moet lezen wat ik precies schrijf , wanneer hier geen besmettingen uit voort komen kunnen andere grote evenementen ook weer gehouden worden. Niets meer en niets minder. Ik hoop het maar wanneer KOZP met haar oproep om te demonstreren voor een tweede ramp in de gezondheidszorg en mensenlevens zorgt mag Jerry Afryre met zijn ruziezoekende grote bek hem heel snel dichthouden. Ik hem niets tegen zwart wit geel , wel tegen oproerkraaiers .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-06-20 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:28

Magrathea schreef:

En jij kent al die duizenden mensen persoonlijk? Een vaste kern van demonstranten gaat waarschijnlijk alle locaties af waar gedemonstreerd wordt. Hoezo twee weken quarantaine? Misschien begrijp je sommige reacties beter als je zelf een dierbare ernstig ziek ziet worden of zelfs ziet overlijden door corona? Of denk je dan nog steeds zoals je nu doet?

Nogmaals, ik ben voor de demonstraties, maar sta niet altijd achter de manier waarop het gebeurt. Maar die twee zaken schijnen niet los van elkaar te kunnen worden gezien...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:29

_Penotti schreef:
[

Deugers zijn vaak heel erg hypocriet en schijnheilig. Een grote waffel om ergens voor te staan maar als het erop aan komt hobbelen ze weer achter de deugkudde aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:31

Magrathea schreef:
We zullen het zien. Als we straks een marginale piek zien, kunnen we het dan weer hebben over institutioneel racisme?

Daar hebben we het ja al dagen over gehad in dit en dat andere topic. Ik denk alleen niet dat we het ooit eens gaan worden. Maar dat geeft niets. Ieder heeft recht op zijn of haar mening.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:49

Magrathea schreef:

Prima, kun je het gewoon over hebben. Ben ouder, met aardige multiculti familie dus weet en zie ook waar ze tegenaan lopen, ook de witte leden in mijn familie. En er word maar al te graag zwart / wit tegen elkaar uitgespeeld door bepaalde figuren. En die doen de discussie geen goed. Er zijn heel veel donkere mensen die prima genuanceerd over racisme kunnen praten zonder alle witte meteen voor racist uit te maken, daar wil ik graag naar luisteren en mijn familie ook, die staan zeker niet achter Afryre of Simons. Hun mening is dat die meer kapot maken dan oplossen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:51

_Penotti schreef:
lenaa_tje schreef:

Gelijkheid, behalve voor de mensen in de zorg die niet eens tijd of puf meer hebben daar op de dam te gaan provoceren. (of die te ziek zijn of dood)

Misstanden in Amerika, rot, heel rot.
Maar geen demonstratie voor hier.
Vlieg je toch ginds heen.

Zorg maar dat je de misstanden hier niet krijgt.
En met te dure en slechte zorg komt dat ook hier.
Hoe krijg je dure zorg? Nog meer mensen het ziekenhuis in helpen.
Alles duurder, mensen die de premie niet meer kunnen betalen.
Goed bezig!

Er zijn wereldwijd genoeg misstanden waar mensen al jaren tegen in opstand hadden kunnen komen: stenigingen in het Midden Oosten, Chinezen die gewoon 'verdwijnen' als ze klokkeluider zijn en ongetwijfeld teveel om op te noemen.

Toch ontstaat er wereldwijd nu een soort massahysterie door deze ene moord. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat een hoop mensen dit als een soort escape aangrijpen uit de lockdown. De normale uitlaatkleppen in de vorm van stadion- of festivalbezoek zijn nu niet beschikbaar tenslotte.

Mochten deze demonstraties niet voor nieuwe oplaaiingen van het virus zorgen hebben we mazzel, maar dat weten we niet. Niemand kan dat voorspellen. Dus mensen die bewust toch deelnemen, brengen potentieel de bevolking in gevaar. Of zetten de economie wellicht nóg een stukje extra terug als straks weer meer restricties moeten worden opgelegd.

Ik vind het onverantwoord en spelen met levens. Als je voor onschuldige levens zegt op te willen komen, dan laat je wel heel tegengesteld gedrag zien door deze bijeenkomsten bij te wonen.

Wat al zo vaak is geopperd: er zijn anno nu zoveel technische mogelijkheden om op andere manieren dan fysiek je geluid te laten horen. Waarom dan juist voor deze provocerende fantasieloze optie kiezen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:55

bigone schreef:
Magrathea schreef:

Prima, kun je het gewoon over hebben. Ben ouder, met aardige multiculti familie dus weet en zie ook waar ze tegenaan lopen, ook de witte leden in mijn familie. En er word maar al te graag zwart / wit tegen elkaar uitgespeeld door bepaalde figuren. En die doen de discussie geen goed. Er zijn heel veel donkere mensen die prima genuanceerd over racisme kunnen praten zonder alle witte meteen voor racist uit te maken, daar wil ik graag naar luisteren en mijn familie ook, die staan zeker niet achter Afryre of Simons. Hun mening is dat die meer kapot maken dan oplossen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:41

Lynnepinny schreef:
Magrathea schreef:
Ik word zo depressief van dit topic, wow.

Enig idee dat die mensen daar misschien wel staan ONDANKS dat er een pandemie gaande is?
Kan je nagaan hoe erg het ze aan het hart gaat!
Jullie doen nu net alsof het ze allemaal niks kan schelen, heb je wel eens met iemand persoonlijk gesproken die daar geweest is?

Ongelofelijk. En dan zeggen dat er geen racisme is in Nederland. Ik heb er geen woorden voor.

Mee eens. Ik schrik echt van sommige reacties in dit topic.

Eens.
Alleen schrik ik er niet van.
Dat lees ik al jaren op Bokt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:46

En ik zie dus dat kritiek op gedrag als hetzelfde word gezien als kritiek op de mens. En daar gaan jullie volkomen de fout in, je kunt namelijk veel om iemand geven maar kritiek hebben op het gedrag wat ze laten zien. Het lijkt er op dat mensen dus inderdaad mensen die kritisch zijn op de demonstraties als racisten zien , als tegenstanders van de zwarte mens .

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:49

Electra, Vind bokt nog beleefd na social media. Over het algemeen kan je nog redelijk beleefd in discussie gaan met iemand met een andere mening op bokt. Soms worden dingen je een beetje in de mond gelegd of zaken uit context maar over het algemeen is iedereen redelijk respectvol toch :)

Bigone, ik heb nagedacht over wat je zei. En er zijn een aantal mensen op social media die veel informatie verspreiden en niet zomaar anderen racisten noemen. Clarice Gargard verspreid veel informatie. Door haar begrijp ik nu beter waarom er zoveel woede is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:06

Danique_G schreef:
Electra, Vind bokt nog beleefd na social media. Over het algemeen kan je nog redelijk beleefd in discussie gaan met iemand met een andere mening op bokt. Soms worden dingen je een beetje in de mond gelegd of zaken uit context maar over het algemeen is iedereen redelijk respectvol toch :)

Bigone, ik heb nagedacht over wat je zei. En er zijn een aantal mensen op social media die veel informatie verspreiden en niet zomaar anderen racisten noemen. Clarice Gargard verspreid veel informatie. Door haar begrijp ik nu beter waarom er zoveel woede is.

Dat is waar. Op FB enz. grijpt Wilders en aanhang dit aan om nog verder te provoceren.

Maar op Bokt wordt racisme in Nederland gebagatelliseerd.

Wat betreft verspreiding door de demonstraties, dat weet je niet zeker.
Laatst werden ook parken en (toegangen) tot stranden gesloten omdat het te druk was.
Ik begreep dat bij de demonstraties veel monddoekjes worden gedragen. Dat is wel positief.
Dat heb ik in het park en op de stranden niet gezien.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:10

Ik hoop oprecht dat de mensenmassa's bij de demonstraties geen invloed gaan hebben op de besmettingen, want dat zou betekenen dat er verantwoord nog meer versoepeld kan worden. Maar ongerust ben ik er wel over. We gaan het zien over een paar weken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:37

Electra , er zullen altijd mensen zijn die racisme ontkennen. Maar je zin: Je weet niet of de demonstraties en daar wil ik nog aan toe voegen die te druk waren Corona verder verspreid . Zolang zoiets niet duidelijk is houd je je toch aan alle voorschriften ? Ipv wel te dicht op elkaar te gaan staan? En dan word niet gesnapt dat mensen kritiek op dit gedrag hebben. In een dichte ruimte blijkt een kwartier met een besmet iemand voldoende om het te krijgen, ik hoop ook dat er geen besmettingsgevaar is in de open lucht , dat zou al zoveel schelen. Maar daar gaan we dankzij de demonstraties wereldwijd achter komen. In Nederland ging het tot nu toe alleen verkeerd in Amsterdam en Rotterdam . Dat waren wel de grootste dus de onderzoekers hopen dan ook dat zieke mensen zeker aangeven dat ze bij een demonstratie zijn geweest.