Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:03

ingedebruijn schreef:
Omdat er altijd sprake is geweest van opwarming en afkoeling van de aarde. Kan prima dat het nu sneller gaat maar dan roeien we ons vanzelf uit en begint het hele riedeltje weer overnieuw. Ik zie het niet als iets dat we kunnen voorkomen en dan is er wel weer wat anders waarmee we onszelf om zeep gaan helpen. De wereld redt zich wel.

Het probleem met FvD en dat doet dus ook haar aanhang is dat de partij en de aanhangers volkomen schijt hebben aan de feiten, volkomen schijt hebben aan de wetenschap, dat de leiders liegen en waarheden verdraaien en dat niemand daar dus mee zit want de aanhang neemt het allemaal tot zich (slurp).
Morgen zal zo verwacht ik FvD een grote overwinning behalen. Daarmee wordt dus uitgedragen dat die mensen die niet meer geloven in eerlijkheid, waarheden, wetenschap en zaken die 100% bewezen zijn, dus de politieke winnaars worden. Daar wordt dus de schouders over opgehaald en normaal gevonden.
Onlangs is door de wetenschappers in de wereld als bewezen verklaard dat de aarde opwarming enorm snel gaat en veroorzaakt wordt door de mens. Dit is een bewezen feit, zoals ook een bewezen feit is dat de aarde rond is.
En dan kom je dus met het moeilijkste punt, als je dan een voorganger hebt die daarover zijn schouders ophaalt, aanhangers hebt die het zelfde doen, sta je dus aan de kant machteloos toe te kijken hoe het mooie democratische Nederland overgenomen worden door een stel mensen die via social media zich bedienen van allerlei fake nieuws van het allergrootste soort die daarmee een enorme achterban weten op te bouwen.

Dit is zo ontzettend verdrietig en angstig voor de toekomst want dit soort partijen zie je wereldwijd de macht naar zich toe trekken en de dienst uit gaan maken. En dan komt het meest verdrietige. Dit soort democratisch gekozen partijen c.q leiders draaien als eerste die democratie de nek om. En als dat eenmaal gebeurt is ben je een hele lange tijd verder wil je dat ooit weer terug gedraaid krijgen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-03-19 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:07

_/-\o_ _/-\o_

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:09

Magrathea schreef:
xChanelx schreef:
Ik vind het extra ingewikkeld om te stemmen nu, omdat de PS ook weer de Eerste Kamerleden gaan kiezen. Dat betekent dat mijn stem morgen ook "bepalend" (1 op de zoveel miljoen) is voor het landelijke beleid. En die meningen liggen bij mij op sommige punten best uiteen.
Herkent iemand dit? En zo ja, waar baseren jullie je keuze dan op?

Ik zou eens op partijgedrag.nl kijken :j Gaat wel om tweede kamer stemgedrag maar over het algemeen stemt de eerste kamer mee met de tweede kamer (zegmaar als het niet gebeurt is het nieuws)

Of de stemchecker van de volkskrant: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... checker/#/
Die geeft eerste kamer weer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:10

pien_2010 schreef:
ingedebruijn schreef:
Omdat er altijd sprake is geweest van opwarming en afkoeling van de aarde. Kan prima dat het nu sneller gaat maar dan roeien we ons vanzelf uit en begint het hele riedeltje weer overnieuw. Ik zie het niet als iets dat we kunnen voorkomen en dan is er wel weer wat anders waarmee we onszelf om zeep gaan helpen. De wereld redt zich wel.

Het probleem met FvD en dat doet dus ook haar aanhang is dat de partij en de aanhangers volkomen schijt hebben aan de feiten, volkomen schijt hebben aan de wetenschap, dat de leiders liegen en waarheden verdraaien en dat niemand daar dus mee zit want de aanhang neemt het allemaal tot zich (slurp).
Morgen zal zo verwacht ik FvD een grote overwinning behalen. Daarmee wordt dus uitgedragen dat die mensen die niet meer geloven in eerlijkheid, waarheden, wetenschap en zaken die 100% bewezen zijn, dus de politieke winnaars worden. Daar wordt dus de schouders over opgehaald en normaal gevonden.
Onlangs is door de wetenschappers in de wereld als bewezen verklaard dat de aarde opwarming enorm snel gaat en veroorzaakt wordt door de mens. Dit is een bewezen feit, zoals ook een bewezen feit is dat de aarde rond is.
En dan kom je dus met het moeilijkste punt, als je dan een voorganger hebt die daarover zijn schouders ophaalt, aanhangers hebt die het zelfde doen, sta je dus aan de kant machteloos toe te kijken hoe het mooie democratische Nederland overgenomen worden door een stel mensen die via social media zich bedienen van allerlei fake nieuws van het allergrootste soort die een enorme achterban weten op te bouwen.

Dit is zo ontzettend verdrietig en angstig voor de toekomst want dit soort partijen zie je wereldwijd de macht naar zich toe trekken en de dienst uit gaan maken. En dan komt het meest verdrietige. Dit soort democratisch gekozen partijen c.q leiders draaien als eerste die democratie de nek om. En als dat eenmaal gebeurt is ben je een hele lange tijd verder wil je dat ooit weer terug gedraaid krijgen.

Ja, dit.

Lieden die menen dat wetenschap een mening is waar je het oneens mee kunt zijn hebben echt geen plaats in de politiek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:11

LoveBodin schreef:
Magrathea schreef:

Ik zou eens op partijgedrag.nl kijken :j Gaat wel om tweede kamer stemgedrag maar over het algemeen stemt de eerste kamer mee met de tweede kamer (zegmaar als het niet gebeurt is het nieuws)

Of de stemchecker van de volkskrant: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... checker/#/

Ja, die vond ik op zich ook goed maar daar was het probleem dan weer dat 'mijn' partij niet echt hoog eruit komt, en dit had waarschijnlijk als reden dat ik de aangehaalde punten gewoon niet zo belangrijk vind :=
Daarom vind ik partijgedrag.nl beter, daar kun je echt op onderwerp zoeken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:12

Dat gaat vrij ver niet. Ook zij hebben recht op hun mening. Net als iedere Nederlander het recht heeft om te stemmen op wie zij geschikt achten. Dus zij hebben weldegelijk recht om daar te zitten. Of je het ermee eens bent is een tweede.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:13

Electra63 schreef:
Ik ben geen klimaat-activist, maar als je het klimaat een beetje volgt en vooral de natuurrampen van de laatste paar jaar, dan zie je toch wel het sneller verdwijnen van een deel van het poolijs, stijging van de zeespiegel opwarming van de aarde.....
Dat kan je geen klap interesseren, dat kan, maar het ontkennen kan ik niet begrijpen.
Thierry heeft zijn eigen waarheid en houdt ook wel van nep-nieuws verspreiden ;) , veel mensen vinden dat niet erg.

Ik vind minister Grapperhaus ook niet echt een fijne/goede minister, maar hoe Wilders vanmiddag tekeer ging, vind ik onbeschoft en vooral nietsontziend, zo'n volksvertegenwoordiger wil ik niet. Hij draagt niets bij aan een fijnere samenleving.

Beetje offtopic, maar het kan je wel degelijk wat interesseren, maar als je er niets aan kunt doen, dan hoef je er in mijn ogen geen verkiezingspunt van maken. Milieu ja, klimaat nee. Zo zie ik het. Ik ben momenteel erg van afval opruimen en dat helpt in mijn ogen meer dan een verkiezingspuntje. Als het over minder rotzooi en verpakkingsmateriaal zou gaan, ja, dan kan een partij bij mij zeker een puntje winnen (of verspelen als ze er tegen zijn). We kunnen namelijk wel degelijk wat doen aan de plasticsoup, wat heel misschien het klimaat dan ook weer helpt, maar zeker wel het milieu. Maar wat de fvd ook zou zeggen, dan werd het nog geen fvd om een andere reden.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de uitspraken van de FVD over het klimaat NIET gezien of gevolgd heb. Dus ik baseer het ook deels nu op wat ik denk, maar het zou ook best anders gebracht kunnen worden.

Ik kies gewoon op basis van de voor mij belangrijkste punten. En hoop dat zo'n lokale partij iets kan betekenen.

En ik denk inderdaad dat de fvd en de pvv mede door wat er gisteren gebeurd is inderdaad meer stemmen krijgen. Is het vrezen? Nee, dat niet, maar ik weet ook niet of ik er blij mee ben. Aan de andere kant, ik sta ook echt niet achter het huidige kabinet, dus elke stem daarbuiten juich ik toe.
Ik zie niet direct een relatie tussen stemmen en nepnieuws geloven. Er wordt in de politiek in mijn ogen toch al te veel gelogen. Het huidige kabinet heeft dit vaak genoeg gedaan. Kijk alleen maar eens naar die (K)Wiebes en de gaswinning, man, de ene leugen naar de andere wordt verkondigd. En nee, dat is geen pvd-er.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:14

Magrathea schreef:
Lieden die menen dat wetenschap een mening is waar je het oneens mee kunt zijn hebben echt geen plaats in de politiek.

Klopt . Je kunt met elkaar van mening verschillen hoe je de problemen gaat aanpakken. De SP zal hier met andere ideeën komen als bijvoorbeeld de VVD. Dat is politiek→ verschil van opvattingen. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, zoals dit gaat in een gezonde democratie.

Maar PVV en nog meer lijkt het → FvD bedienen zich zo van leugens willens en wetens, dat is zo een minachting voor de waarheid en onze democratische waarden gebruikt als een bewuste methodiek, daar moet je helemaal niet op willen stemmen. |( |(
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-03-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:16

Ik heb de kieskompas gedaan en er kwam CDA uit. Daar kan ik me nu wel in vinden, dus ik ga CDA stemmen.

Ik lees trouwens dat mensen niet ‘geloven’ in klimaatverandering en dat de mens daar invloed op heeft. Alleen de wetenschap is niet echt om in te geloven, maar dat zijn feiten := En feiten ontkennen is best wel gek vind ik.
Geloven doe je in God, of een andere religie of nergens in, maar de klimaatproblematiek en onze invloed daarop kun je echt niet ontkennen :?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:18

verootjoo schreef:
Ik heb de kieskompas gedaan en er kwam CDA uit. Daar kan ik me nu wel in vinden, dus ik ga CDA stemmen.
+:)+ en voor alle duidelijkheid zelf zal ik nooit op het CDA stemmen, maar het CDA is gewoon een goede democratische partij en alleen ben ik het niet met hun denkbeelden eens→ democratie!

Dit om te voorkomen dat mensen van de PVV en/of FvD denken dat ik mensen naar de partij met eigen voorkeur wil trekken. Dat is dus niet zo. In een democratie koesteren we juist onze verschillen. En staan we op de bres voor fatsoen, waarheid en onze democratische waarde en normen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-03-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:19

LoveBodin schreef:
Magrathea schreef:

Bedankt! Dit vind ik wel een goede link :D. VVD stond bij mij ver bovenaan dus bevestigd mijn keuze wel!

@Ingedebruin: iedereen mag zijn of haar mening hebben, maar mensen die het land besturen dienen zich te baseren op goede wetenschappelijke papers en berekeningen. Feiten dus, consensus van de wetenschap (en consensus houdt in dat het overgrote merendeel van de wetenschappers het eens zijn, niet iedereen). Niet op pseudowetenschap of gebruik maken van thierrypicking (sorry kon het niet laten :+ ) van wetenschap die enigszins in je straatje zit.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:20

LoveBodin schreef:
Magrathea schreef:

Bedankt allebei!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:21

Oké dan verschillen we daar ook in mening in. Nogmaals iedereen veel succes die nog twijfelt. Hoop op een hoge opkomst :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:22

ingedebruijn schreef:
Oké dan verschillen we daar ook in mening in. Nogmaals iedereen veel succes die nog twijfelt. Hoop op een hoge opkomst :)

Dat hoop ik ook!

Maar even erop doorgaand: jij vind dat politici wetenschappelijke feiten en cijfers mogen negeren dan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:24

IMANDRA schreef:
ingedebruijn schreef:

Dat hoop ik ook!

Maar even erop doorgaand: jij vind dat politici wetenschappelijke feiten en cijfers mogen negeren dan?

Politici zijn toch ook mensen met een mening. Waar zij recht op hebben volgens onze grondwet. Dan is het aan de bevolking om erop te stemmen of niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:25

ingedebruijn schreef:

Huh? Jij vindt niet dat de hoogste top van NL zich moet baseren op feiten? Maar dat je gewoon de feiten aan de kant kan schuiven en je eigen mening over dingen waar je geen verstand van hebt de boventoon laten voeren :? Bijzonder :)

Zou wat wezen als iedereen dat zou doen :) Heb geen idee wat voor werk je doet, maar in je eigen werk baseer je je toch ook op de feiten, en doe je toch ook niet zomaar wat?

En politici zijn zeker mensen met een mening, maar een land bestuur je op feiten. Dat er meerdere wegen naar Rome zijn en meerdere visies hoe je dingen kan bereiken is normaal. Maar feiten zijn feiten en die kan je niet ontkennen als je serieus genomen wilt worden als politicus mi.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:27

Zoals ik al zei. Prima als jullie het anders zien maar daar verandert mijn mening niet mee. Ik houd het voor gezien verder hier. Succes nog allemaal!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:29

Mwah, vind het wel een beetje jammer dat je weggaat als er gevraagd wordt waarom je iets vindt. Zelf weten hoor, maar vind het wel jammer. Kan best op een nette manier vragen over gesteld worden toch ^^?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:30

verootjoo schreef:
ingedebruijn schreef:

Huh? Jij vindt niet dat de hoogste top van NL zich moet baseren op feiten? Maar dat je gewoon de feiten aan de kant kan schuiven en je eigen mening over dingen waar je geen verstand van hebt de boventoon laten voeren :? Bijzonder :)

Zou wat wezen als iedereen dat zou doen :) Heb geen idee wat voor werk je doet, maar in je eigen werk baseer je je toch ook op de feiten, en doe je toch ook niet zomaar wat?

En politici zijn zeker mensen met een mening, maar een land bestuur je op feiten. Dat er meerdere wegen naar Rome zijn en meerdere visies hoe je dingen kan bereiken is normaal. Maar feiten zijn feiten en die kan je niet ontkennen als je serieus genomen wilt worden als politicus mi.

Dit dus: feiten en meningen zijn iets zeer verschillends. En wetenschappelijke consensus is simpelweg niet een mening waar je het oneens mee kunt zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:35

Nee, zou wat wezen als bv een rechter zich niet zou baseren op feiten, maar dat gewoon de verdachte z’n kop niet zo aanstaat en daarom van mening is dat ie schuldig is en hem voor 10 jaar opsluit.
Het zou wat wezen als een dokter de richtlijnen ontkent en op eigen houtje van mening is dat een ander pilletje beter werkt. Of de ernst van een aandoening ontkent.

Een land moet je ook besturen op feiten. En het feit is dat de klimaatverandering de spuigaten uitloopt en we als land en Europa daar iets mee moeten. Alle partijen hebben daar hun visie op hoe we dat moeten doen en met welke prioriteit, en dat verschilt dan per partij, dat kan. Maar FvD en PVV zeggen doodleuk; ‘het is niet zo, dus we hoeven er ook niks mee’. Dat kan toch gewoon niet :? Dan ben je mi zwaar incapabel om een land te besturen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:40

_/-\o_ verootje.

En als je dus op zo'n partij stemt dan werk je eraan mee dat Nederland verwordt tot een bananen monarchie waar willekeur, onwaarheid, maar een dotje doen op het allerhoogste hoogste niveau de norm wordt.

Ook kiezers moeten hun verantwoordelijkheid nemen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:47

Voor komt er bij de waterschappen VVD uit.
Maar dat wil ik echt niet voor de provinciale staten stemmen.

Denk dat het daar D’66 wordt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:57

Kijkt iemand het debat nu?

Voor degenen die het hebben gemist: voorafgaand aan het debat had elke lijsttrekker de gelegenheid om kort te reflecteren op de aanval in Utrecht gisteren. En ja hoor.. :r Wilders en Baudet besloten beiden om hun momentje te pakken om even te klagen over het immigratiebeleid van VVD/CDA. Echt om te kotsen.
En blijkbaar was Baudet vandaag ook te laat in de tweede kamer voor de herdenking :n Om vervolgens een soort slap verhaal af te steken over dat de identiteit van de slachtoffers eerder bekend gemaakt had moeten worden omdat... eh.. geen idee :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:59

Ik hoop zo dat fvd en de pvv morgen zullen verliezen. Zoiets wil je toch niet in de kamer of provincie hebben

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:00

purny schreef:
Ik hoop zo dat fvd en de pvv morgen zullen verliezen. Zoiets wil je toch niet in de kamer of provincie hebben

Letterlijk dit.. man man man wat een afgang. ‘Krokodillentranen van enkele collega’s’. Echt ga je schamen.