Hieruit haal ik dat er nog 2,8 meter te gaan zijn (23u:28), en dat er nogsteeds complicaties zijn. Ze stuiten op dezelfde problemen als bij de verticale tunnel.
Edit: als het op hetzelfde tempo door kan gaan, zou dat betekenen dat ze rond 4.30 de camera's kunnen gebruiken, en tussen 14.00 en 15.00 misschien bij Julen zijn
Ilsje87
Geplaatst: 25-01-19 00:45
2.8meter klinkt zo dichtbij.. maar toch zo ver weg nog
blensink
Geplaatst: 25-01-19 00:46
Hier was het op het nieuws. Die chat zal ik niet al te serieus nemen.
Er zijn geen complicaties maar wel harde stenen en de mijnwerkers moeten steeds naar boven, wisselen en weer naar beneden.
Uit het bovenstaande bericht hebben ze nog 2,8 meter te gaan.
Eerste wat ik doe is steeds checken....al zoveel dagen verder. Ik sta er regelmatig bij stil...ik hoop op nieuws vandaag...zou fijn zijn voor de ouders...de reddingswerkers...en ik hoop ook voor yulen!
Bizar he, dat je met zoiets zo intens bezig bent. Hier ga ik ook voor ik ga slapen nog even kijken wat het laatste nieuws is en als ik wakker wordt kijk ik ook eerst hier. Ik kan half slapend echt geen Spaans via google vertalen, dus dan lees is de updates hier wel. Wat hoop ik dat ze vandaag eindelijk dat ventje bereiken en dat zijn ouders eindelijk afscheid kunnen nemen. Klinkt niet bepaald optimistisch, maar ik denk niet dat iemand nog denkt dat hij levend boven komt.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 25-01-19 09:13
Het lijkt zo dichtbij. Maar een paar meter. Maar je zal het maar uit moeten graven en hakken zo diep onder de grond.
Iedere keer kijk in naar een update met een bang hart. Wat begon als eerst dagen vol goede moed en hoop is nu omgeslaan in angst in alle mogelijk scenario's die gaan komen. Want behalve een zo goed als hopeloos mirakel, zijn alle mogelijke denkbeelden slecht.Ze vinden hem overleden, hij zit toch dieper, ze kunnen er niet bij, het stort toch in...ik hoop alleen zo hard dat ze vandaag eindelijk duidelijkheid hebben.
lastig
Geplaatst: 25-01-19 09:18
Ik vind het zo dapper he. Die mijnwerkers zo diep onder de grond. Zo kwetsbaar. Ik word al niet goed van het idee
Het houdt mij ook enorm bezig. Heel veel respect voor de reddingswerkers. Ik hoop echt dat ze vandaag duidelijkheid krijgen.
rockwitch
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 09:20
Ja inderdaad, boven de grond heb je die afstand misschien in een seconde afgelegd, en nu duurt het gewoon bijna een dag. Maar echt niks als respect voor die mannen en misschien ook wel vrouwen onder de grond. Wat een helden zijn dat nu al.
Olikea
Geplaatst: 25-01-19 09:23
Het hele verhaal grijpt me ook enorm aan. Mijn hart bloed voor julen en zijn ouders. Ik hoop maar dat hij op slag overleden is. Je moet er toch niet aan denken. Zo'n hummeltje koud en alleen. Als ik dan mijn eigen zoon zie.. pff. Schiet er gewoon vol van.
Zoveel respect voor de mannen in de tunnel. Met gevaar voor eigen leven.
Ik hoop dat de ouders vandaag hun mannetje weer terug krijgen. En waardig afscheid kunnen nemen.
Laat vandaag dan ein-de-lijk de dag zijn dat ze het ventje vinden.... ik ben er nog helemaal niet van overtuigd door alle tegenslagen, laat het alsjeblieft een keer meezitten
Maar dat kindje van dat filmpje zat op 'maar' 12 meter en daar zat geen puin boven. En denk ook niet dat het 2 weken geduurd heeft daar. Maar gelukkig hebben ze dat Chinese manneke er wel goed uit kunnen halen.
knooopje
Geplaatst: 25-01-19 09:38
Coloured schreef:
Hoopte zo dat ze hem afgelopen nacht bereikt hadden..
idem! het leek gister avond zo snel en goed te gaan met de laatste tunnel graven... had ook echt verwacht dat hij nu gevonden zou zijn. al die tegenslagen!
tyleysmiley
Geplaatst: 25-01-19 09:39
Dat manneke van hierboven heeft 'maar' een paar uur vastgezeten en 'maar' 12 meter diep, dat is nogal een verschil. Ik heb, hoe stom ook, toch nog een sprankje hoop dat Julen leeft.. Zou dat een stukje zelfbescherming zijn, geen idee... Heb ergens gelezen dat er wel vaker mensen erg lang vastgezeten hebben en het toch gered hebben, ook kindjes, maar dit is natuurlijk wel een extreme situatie... Wat een zenuwslopende ellende zo, zelfs voor 'ons'...
Ik heb ook nog steeds een klein sprankje hoop. Dat moet je ook houden denk ik, hoop doet leven.
Heb zo te doen met de ouders, hoe in vredesnaam kan je door met je leven als je twee kinderen verloren bent.
ikkedus
Geplaatst: 25-01-19 09:43
Pffff heb mijn ogen nog masr half open en idd gelijk checken hier. Ik ben er zo benauwd voor dat er wellicht meer slachtoffers vallen. Hopelijk is vandaagECHT de laatste dag!