Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:08

Waxmeltsenzo wat heftig zeg.

Hoop dat als mensen zelf gaan zoeken, ze geen sporen vernietigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:12

Het rechercheteam heeft ongetwijfeld een tijdlijn gemaakt. En daar staan waarschijnlijk dingen op die de schrijver van dat facebookbericht niet weet. Dingen die ze niet naar buiten hebben gebracht. En op basis van die tijdlijn zullen ze een goede inschatting kunnen maken van waar ze het eerst moeten gaan zoeken.

Ik krijg van die suggesties van leken het gevoel dat ze denken dat men een beetje achterlijk is bij de politie. Ze zijn niet achterlijk. Wij hebben niet de info die zij hebben. Daarom snappen wij soms de keuzes niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:16

Op Facebook gaat het nu ook nog altijd over die selfie.... dat ze er andere mensen op zien op de achtergrond

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:23

Als de jas/tas (weet niet meer) op die mesthoop is gelegd 's nachts betekent het dat de dader dus bezig is/was zijn sporen uit te wissen of de politie op een dwaalspoor te zetten. Ik mag hopen dat de politie voor zover mogelijk, 's nachts ook surveilleert in het gebied.

De link die eerder gegeven werd over die persoon die heeft berekend dat er rond het ecoduct van Den Dolder gezocht moet worden vind ik ook een logisch verhaal. Aan het ecoduct grenst een chaletpark. Lijkt me ook dat daar gezocht moet worden?

Ik duim dat ze Anne snel vinden en er genoeg sporen achtergebleven zijn om de dader levenslang te geven.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:43

Pff die samenzweringsdenkers over die selfie..

De selfie ziet er voor mij uit als "gewoon" een grappige selfie verzonden naar haar vriend, die uitdrukt "Haha, chips, sta ik hier in de regen, lekker dan :+ ". Niets meer, niets minder.

Misschien is het inderdaad een generatie-kloof of zo, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je hier meer achter zoekt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:05

Nou idd die selfie zeg. Zie echt niks bijzonders, en al helemaal geen mensen in de weerspiegeling. Maar als je die toch ziet lijkt het me ook niks raars, ze stond bij een stoplicht, daar staan nu eenmaal ook wel eens andere mensen :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:17

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:21

Rond 18:30 liep er nog 1 politie hond rond bij het bos in Soest naast het spoor. Denk ook eerlijk gezegd dat ze beter aan die kant kunnen gaan zoeken dan in Huis ter Heide. Daar was ook haar laatste telefoon signaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:21

Dat is een oud bericht biggirl ! (Vrijdag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:35

Ik was gisteren naar een evenement waar het behoorlijk regende. Mijn man kon wegens werk niet mee en baalde daarvan en hij vroeg via Whatsapp of het daar leuk was. Dus ik een melige selfie gemaakt van mijn verzopen kop in een poncho, met quasi-baalgezicht. En die aan hem geappt. Ik zal jullie de afbeelding besparen, maar nu besef ik me opeens dat dit precies zo'n foto was. Maar goed dat ik nadien niet vermist ben geraakt, anders waren er ook allerlei hysterische types geweest die er vanalles achter hadden gezocht en met allemaal malle theorieën waren gekomen. :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:41

Vreselijk voor haar vriend en familie, hopelijk word ze snel gevonden! Al ben ik bang dat ze niet meer in leven is :n

En die theorieën, vreselijk.. Tuurlijk vraagt iedereen zich af wat er gebeurt kan zijn, maar sommige mensen slaan daar echt in door.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:53

Begrijp me niet verkeerd en ik wil niet speculeren maar als ze nog in leven is en is ontvoerd, is er dan een kans dat de dader geld gaat eisen? Of zie je dat alleen maar in series om zomaar te zeggen?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:58

Dan was dat waarschijnlijk inmiddels al wel gebeurd..

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:22

FennyPower schreef:
https://www.facebook.com/michiel.hegene ... 4880591972
Iemand die dit typt. :? het maakt je in de war.. ( het is wel goed getypt vindt ik..) wat er allemaal mogelijk gebeurd kan zijn het blijft zo vreemd.

Vind het het meest logische verhaal wat ik tot nu toe gezien heb eerlijk gezegd.....

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:27

Soms heb je ook van die verhalen dat iemand maanden of jaren opgesloten zit in de kelder bij iemand thuis. Daar was ook een heel bekend geval van. In dat geval zou ze nog wel kunnen leven, alleen dan wel met een enorm trauma :( Maar dat is ook allemaal speculeren. Ik hoop gewoon heel erg dat ze nog in leven is en dat ze weer veilig thuis mag komen..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:50

Taffje schreef:
FennyPower schreef:
https://www.facebook.com/michiel.hegene ... 4880591972
Iemand die dit typt. :? het maakt je in de war.. ( het is wel goed getypt vindt ik..) wat er allemaal mogelijk gebeurd kan zijn het blijft zo vreemd.

Vind het het meest logische verhaal wat ik tot nu toe gezien heb eerlijk gezegd.....

Ja.. Ik hoop in ieder geval dat de politie er eens naar gaat kijken..

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:05

UK_eef schreef:
Als de jas/tas (weet niet meer) op die mesthoop is gelegd 's nachts betekent het dat de dader dus bezig is/was zijn sporen uit te wissen of de politie op een dwaalspoor te zetten. Ik mag hopen dat de politie voor zover mogelijk, 's nachts ook surveilleert in het gebied.

De link die eerder gegeven werd over die persoon die heeft berekend dat er rond het ecoduct van Den Dolder gezocht moet worden vind ik ook een logisch verhaal. Aan het ecoduct grenst een chaletpark. Lijkt me ook dat daar gezocht moet worden?

Ik duim dat ze Anne snel vinden en er genoeg sporen achtergebleven zijn om de dader levenslang te geven.

Dat chaletpark wist ik niet van. Dat maakt het vrij logisch dat haar spullen ook op verschillende plekken zijn gevonden om politie op dwaalspoor te zetten...hopelijk wordt het chaletpark een keer doorzocht.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:07

Danielleeee_ schreef:
Soms heb je ook van die verhalen dat iemand maanden of jaren opgesloten zit in de kelder bij iemand thuis. Daar was ook een heel bekend geval van. In dat geval zou ze nog wel kunnen leven, alleen dan wel met een enorm trauma :( Maar dat is ook allemaal speculeren. Ik hoop gewoon heel erg dat ze nog in leven is en dat ze weer veilig thuis mag komen..

Klopt, Natascha Kampusch is daar een heel bekend geval van. Ik hoop ook echt dat ze gevonden word.. Lijkt me vreselijk als ouder, niet weten waar je kind is..

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:14

Ann99 schreef:
UK_eef schreef:

Dat chaletpark wist ik niet van. Dat maakt het vrij logisch dat haar spullen ook op verschillende plekken zijn gevonden om politie op dwaalspoor te zetten...hopelijk wordt het chaletpark een keer doorzocht.

Ik ben bang dat ze nu niet meer in dat park zijn, mochten ze daar zijn geweest... Dan waren de spullen idd een dwaalspoor om de aandacht naar een ander punt te trekken om er vervolgens vandoor te gaan.... Ik hoop maar gewoon dat ze snel gevonden wordt! Dan is alle onzekerheid ook gewoon over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:38

Over die spullen als dwaalspoor: Geloof me: er zijn maar weinig mensen die een meisje van haar fiets trekken, haar wat aandoen en die daarna nog aan de slag gaan met het uitzetten van een heel dwaalspoor. Dat past bij het type koelbloedige sociopathische lustmoordernaars uit thrillers en politieseries, die kicken op het in de maling nemen van de politie. Maar in de realiteit komt dat type vrijwel nooit voor.

Bovendien: een dader die in staat is om over dwaalsporen na te denken, weet ook dat het beste dwaalspoor geen enkel spoor is. Zorgen dat de spulletjes verdwijnen en niemand ze ooit meer ziet dus. Want alles dat je laat slingeren bevat sporen die naar jou kunnen leiden. Als je met die fiets een afstand aflegt kom je in beeld van cameras, je laat dna achter, getuigen kunnen je zien etc etc.

Bovendien dump je geen fiets in een vijver bij wijze van dwaalspoor, want dan is de kans nogal groot dat hij niet zo snel gevonden wordt. En ook geen jack op een mesthoop en een rugzak in het bos.

Als er al sprake is van een misdrijf (dat is niet onwaarschijnlijk, maar niet zeker) dan lijkt het dumpen van die fiets in de vijver en het rond laten slingeren van die spullen eerder een actie van iemand die in paniek en min of meer impulsieve daad probeert te maskeren.

...als ze al door een dader op die plekken zijn gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:47

Inderdaad safina. Ik denk ook dat het een impulsieve daad was. Waarom zou je die spullen van je afgooien, dan zou je ze nog eerder begraven oid.
Volgens de theorie die die man op fb had zou de dader op anne's fiets naar huis ter heide gegaan zijn. Daar de fiets gedumpt en de spullen. Maar waarom daar, en hoe is diegene naar huis gekomen. En waar is de eigen fiets intussentijd gebleven.
Sommige dingen lijken aannemelijk maar mensen doen rare dingen uit paniek dus een theorie blijft een theorie.. gelukkig hebben we recherche die ervoor geleerd hebben en bij de feiten blijven.echt respect voor.

En trouwens ook voor de mensen die mee denken. Sommige wat onhandig qua uitspraken maar iedereen wil hetzelfde, dat ze gevonden word.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 00:00

Wat nou als er al een dader is, dat het er niet maar ėėn is?
Dat de dader niet terug gefiets is maar de ze met fiets en al in een busje getrokken is en de fiets en spullen gewoon uit de bus gekwakt zijn? Om er vanaf te zijn ipv doordacht juist ondoordacht.

Of een ander scenario. Er waren overvallers die haar bestolen hebben waardoor ze moest lopen en ook geen geld meer had voor de trein. En toen is ze de echte verkeerde tegen gekomen. De overvallers/dieven hebben dat gelezen of gezien dat ze vermist werd en hebben vervolgens haar spullen gedumpt omdat ze geschrokken zijn van het nieuws en bang dat ze verdacht zouden zijn met de fiets ?? Alles kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 00:23

Ja, alles kan. We kunnen oneindig veel scenario's bedenken met zn allen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 00:35

safina schreef:
Ja, alles kan. We kunnen oneindig veel scenario's bedenken met zn allen.

Precies ;)

Er is pas duidelijkheid als ze alles in kaart hebben kunnen brengen en Anne gevonden hebben, tot die tijd krijg je toch dat mensen allen gaan overdenken ;) maar daar moet maar net iets tussen zitten wat tot iets kan lijden.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:56