Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:40

Ik heb alleen moeite met PVV-stemmers. Zeker als ik dan sommige argumenten hoor, die bijvoorbeeld feitelijk onwaar zijn.
Ik heb liever geen PVV-stemmers in mijn familie of vriendenkring, helaas heb ik die wel :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:44

Hier ook hoor Electra. Kijk, de PVV heeft echt punten waar ik het mee eens ben. Maar ik kan nergens vinden hoe ze dat willen behalen én dan is de helft van hun verkiezingsprogramma ook nog eens iets waar ik nooit achter kan staan.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:45

Electra63 schreef:
Ik heb alleen moeite met PVV-stemmers. Zeker als ik dan sommige argumenten hoor, die bijvoorbeeld feitelijk onwaar zijn.
Ik heb liever geen PVV-stemmers in mijn familie of vriendenkring, helaas heb ik die wel :+

T lastige met pvv stemmers vind ik dat ze grotendeels op basis van hun onderbuikgevoel stemmen. En ja dat is dus een gevoel wat ze hebben en dat kan niet als onwaar worden bestempeld.
Chic is anders... maar t mag niet verkeerd worden genoemd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:58

goldenarrow schreef:
Hier ook hoor Electra. Kijk, de PVV heeft echt punten waar ik het mee eens ben. Maar ik kan nergens vinden hoe ze dat willen behalen én dan is de helft van hun verkiezingsprogramma ook nog eens iets waar ik nooit achter kan staan.

Oh, ik ben het met bijna alles van de pvv wel eens. Alleen punt 1, 2 en 3 niet. En met 7 kan ik niks, dus daar heb ik geen mening over :+
4: eigen risico weg, graag!
5: huur omlaag, het is ze gegund die huurders :j
6: aow naar 65, ik stop graag eerder met werken, yes please!
8: terugdraaien bezuinigen zorg: heel graag!
9: meer geld defensie en politie: als er geld over is prima besteding!
10: lagere inkomstenbelasting, dat willen alle werkende mensne toch wel? :+
11: halvering rijtuigenbelasting, dat willen alle autobezitters toch wel? :+

Maar tenzij wildere ergens een geldboom heeft geplant blijft bij mij de #hoedan wel zitten. Zelf zegt hij met de-islamisering en punt 7 in totaal 17.2miljard vrij te maken, en dat geloof ik niet. Dus dan eindigt zijn programma in een sprookje.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:00

Nou, precies dat. En zolang de #hoedan niet beantwoord wordt kan ik het ook gewoon niet serieus nemen. En de mensen die op hem stemmen ook niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:26

Misschien moeten jullie eens kijken hoe de PVV heeft gestemd de afgelopen jaren m.b.t. zorg en bijvoorbeeld de huurwoningen. ;)

Geert houdt zich in de oppositie niet eens aan zijn beloften, hoe kan je dan in zijn programma op een A4 geloven?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:29

Ik zeg toch nergens dat ik hem geloof? Ik zeg zelfs nog dat ik hem niet eens serieus kan nemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:30

goldenarrow schreef:
Ik zeg toch nergens dat ik hem geloof? Ik zeg zelfs nog dat ik hem niet eens serieus kan nemen.

Ik bedoelde eigenlijk Secricible, sorry.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:31

Volgens mij begrijp je me verkeerd electra. Ik zeg alleen dat ik de punten van zijn programma prachtig vind en het daar helemaal mee eens ben :+ mag aannemen dat jij ook wel voorstander bent van meer geld naar zorg, lagere huur, lagere inkomstenbelasting, lagere rijtuigbelasting, minder lang werken....

maar dat ik niet echt onder de indruk ben van zo'n ongeloofwaardig papiertje zonder uitleg hoe hoe dat gepland heeft. Dan hoef ik zijn stemmingen niet eens meer te bekijken want hij was daarvoor al geen optie voor mij aangezien hij volstrekt ongeloofwaardig is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:38

secricible schreef:
Volgens mij begrijp je me verkeerd electra. Ik zeg alleen dat ik de punten van zijn programma prachtig vind en het daar helemaal mee eens ben :+ mag aannemen dat jij ook wel voorstander bent van meer geld naar zorg, lagere huur, lagere inkomstenbelasting, lagere rijtuigbelasting, minder lang werken....

maar dat ik niet echt onder de indruk ben van zo'n ongeloofwaardig papiertje zonder uitleg hoe hoe dat gepland heeft. Dan hoef ik zijn stemmingen niet eens meer te bekijken want hij was daarvoor al geen optie voor mij aangezien hij volstrekt ongeloofwaardig is.

O sorry. .. verkeerd begrepen. Ik zit op mijn telefoon te lezen. Maar sommigen in mijn kennissenkring geloven het echt!

Je hebt gelijk: ik wil minder belasting betalen, geen eigen risico en goedkope huurwoningen vind ik voor anderen ook heel fijn. Wie niet? Het liefst ook zonder het milieu verder nog te belasten en een veilige maatschappij :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:41

Ik vind het toch wel jammer dat wij burgers onze minister-president niet kunnen kiezen...
Geert Wilders zou die plek namelijk nooit mogen krijgen... Maar ik wil ook geen andere partij kiezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:07

Marjoow schreef:
Ik vind het toch wel jammer dat wij burgers onze minister-president niet kunnen kiezen...
Geert Wilders zou die plek namelijk nooit mogen krijgen... Maar ik wil ook geen andere partij kiezen.

De meerderheid had toch voor Rutte gekozen dus hebben zij hem gekozen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:15

purny schreef:
Marjoow schreef:

De meerderheid had toch voor Rutte gekozen dus hebben zij hem gekozen.

Huh? Je praat in verleden tijd terwijl de verkiezing nog moet komen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:21

Nee ik heb het over de vorige verkiezingen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:22

leeneliefje schreef:
Magrathea schreef:
Overigens hoorde ik een keer dat iemand Hero Brinkman ging stemmen want ze wilde wel PVV stemmen maar vond Geert Wilders een enge man. Dus dan maar de eerstvolgende. Tja dat snap ik ook niet. :=

Hier op Bokt is de anti-pvdd een flink stuk groter dan in het echt trouwens hoor. Daar moet ik alleen uitleggen dat ze heus geen one-issue partij meer zijn, dat ik nooit op ze zou stemmen als ik het op andere punten niet óók met ze eens was, en dan begrijpen mensen het wel

haha, een stem voor de PVV is een stem voor GW, zo ondemocratisch zijn ze dan ook wel weer.

Brinkman is tegenwoordig van de Ondernemers Partij dus geen PVV.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:36

Ergens op de vorige pagina werd gevraagd waarom er nou zo'n taboe is op het vertellen waar je op stemt. En Viola, lees het vanaf daar terug en je hebt je antwoord! Omdat je gek/raar wordt aangekeken bij een aantal partijen (helemaal pvv). Er worden zelfs "brandende fakkels" bijgehaald ;)
Toen ik een tijd terug zei dat ik denk ik op pvv ging stemmen kreeg ik hem hier op bokt ook allemaal te horen.
@Shadow, normaal ben je altijd van de vrede en iedereen accepteren zoals hij/zij is etc (een soort droomwereldje), maar als iemand op een partij stemt waar jij het mee oneens bent dan moet die zich aan jou verantwoorden en is het niet goed meer? Ik vind dat bewonderenswaardig.

Laat iedereen stemmen wat die wil. Accepteer het en stem op wat jij wel goed vindt. Je mag best iemand bewust maken waar diegene op stemt, maar ik vind de manier waarop dit gebeurd (de manier die ik hier ook lees) gewoon echt acosiaal. Een manier waardoor mensen dus niet meer durven te zeggen wat ze gaan stemmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:42

Ach ... Als je links stemt wordt je uitgemaakt voor theedrinkende knuffelaar met grijze sokken :D

Als iemand zegt ik stem PVV omdat die de zorg willen verbeteren en zorgtoeslag willen afschaffen, dan antwoord ik dat dit dan een verkeerde keuze is, omdat PVV de afgelopen jaren dit niet heeft laten zien in hun stemgedrag. En een oppositiepartij hoeft geen compromissen te sluiten. ;)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:50

Dat staat echt niet in verhouding met als je pvv wil stemmen hoor. En zelfs als het dat zou zijn... Dat anderen dat doen hoef jij het niet ook te doen he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:58

Dat de PVV niet zegt hoe ze dingen gaan aanpakken ben ik met je eens.
Maar als ik kijk naar wat Mark Rutte van de VVD ons heeft beloofd :(

Wie van jullie werkenden heeft er € 1000.00 extra bijgekregen?
-Er zou geen geld meer gaan naar Griekenland
-De onderste steen zou boven moeten komen naar de oorzaak van de MH17.
-En zo kan ik nog wel even doorgaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:05

Ik mis even de clou van je bericht denk ik... er zijn meer politieke partijen dan de vvd en de pvv... of vind je een stem voor de pvv een stem tegen de pvv? Begrijp niet wat je wil zeggen namelijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:30

Ik neig naar VVD of D66 inmiddels. Dan ben ik maar niet zo super sociaal tegenover de niet werkende medemensch.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:32

Snuffie, ik heb mijn brandende fakkel juist weer weggelegd! (Je had niet meegekregen dat dat deel van bericht niet serieus bedoeld was?)

Maar als je denkt dat mijn droomwereld inhoudt dat alles geaccepteerd wordt, dan heb je het verkeerd. Als partijen zich tegen de grondwet keren en belangrijke aspecten daarvan niet willen respecteren, dan verzet ik me tegen die partijen en ga ik ook niet doen alsof ik die keuze helemaal top vind.
En als jij ergens voor kiest ben je ook medeverantwoordelijk voor de gevolgen. Als je PVV stemt, en er komt meer geweld tegen bevolkingsgroepen daardoor, of hun rechten worden ontnomen zoals nu in de VS gebeurt, dan is iedere kiezer die voor die partij heeft gestemd daar medeverantwoordelijk voor. Zeker als het vooraf al duidelijk is en je dus weet wat je steunt. Er is geen consequentievrije wereld.

Electra (en anderen), wat huurwoningen betreft: een artikel dat erop ingaat (let op, blendle-link): https://blendle.com/i/de-groene-amsterd ... EifQ%3D%3D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:38

Wat MH17 betreft, daar is nog steeds onderzoek naar bezig (al dan niet buiten het zicht van de burger) maar het probleem met dergelijke forensische onderzoeken is dat je er niet even een termijn aan hangt wanneer het opgelost is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:41

Toch heeft dit kabinet ons wel voor een groot deel uit de crisis getrokken... Ik ben geen VVD'er, maar vind niet dat Rutte het heel slecht gedaan heeft...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:46

Winged schreef:
Ik neig naar VVD of D66 inmiddels. Dan ben ik maar niet zo super sociaal tegenover de niet werkende medemensch.

Dit vind ik een interessante twijfel aangezien die partijen echt behoorlijk verschillen!

Ik zelf twijfel heel erg tussen D66 en GroenLinks, mijn gevoel zegt GL, verstand zegt D66. Iemand die mij kan helpen? Ik heb het op twitter ook gevraagd aan de partijen zelf, maar dan krijg je 'wij van WC eend adviseren WC eend' dus daar had ik echt vrij weinig aan.