Dit jaar geen zwarte piet in intocht/ sinterklaas journaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:53

verootjoo schreef:
Maar mensen moeten toch ook integreren en meedoen met de massa?
Dat is voor blanken niet anders. Nederlanders worden ook nergens aangenomen als ze zich niet conformeren aan de heersende standaard.

Het verschil is natuurlijk dat wij de standaard zijn he.

verootjoo schreef:
Je kan ook niet in een land waar de heersende cultuur Nederlands is, met een kleine groep een compleet andere cultuur behouden. En sterker nog; Nederland ís hierin supertolerant. Er zijn genoeg landen waar je zonder pardon wordt opgesloten of vermoord als je daar naar je eigen cultuur blijft leven.

'Op andere plekken is het veel erger' is een drogargument. Of moeten we nou trots op ons zelf zijn omdat we beter zijn dan (pak 'm beet) Noord Korea? Lijkt me niet.

verootjoo schreef:
En als je dan een probleem hebt met Sinterklaas; vier het dan niet, kijk gewoon niet en klaar.

Kan niet: intergeren MOET. Anders plaats je je buiten de maatschappij. Je zegt het zelf: Maar mensen moeten toch ook integreren en meedoen met de massa?

verootjoo schreef:
Er zijn ook zat moslimfeesten waar anderen niet achterstaan. Moet je ergens anders eens mee aankomen; een feest compleet veranderen omdat je er als christen door beledigd voelt.

Hetzelfde 'op andere plekken is het veel erger' drogargument als eerder.

verootjoo

Re: Dit jaar geen zwarte piet in intocht/ sinterklaas journaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:15

Er zijn ook blanke mensen die buiten de standaard vallen ;) daar doelde ik op. Het is nu eenmaal zo dat het leven het makkelijkst is als je meegaat met de grootste stroming.

Als er gekozen moet worden tussen een keurig nette sollicitant, netjes gekamd haard, keurige kleding aan. Of iemand met roze geverfd haar, punkkleding draagt, grote neusringen in heeft. Tja, dan wordt er nu eenmaal gekozen voor de nette sollicitant, of deze nu wit of zwart is. Wil je meegaan met de maatschappij moet je je nu eenmaal conformeren aan de heersende standaard.

En nee, je hoeft sinterklaas niet te vieren. De halve biblebelt viert het niet, en die horen nog prima bij de maatschappij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:18

Toch vind ik dat vreemd verootjoo - we hebben ons toch juist gezien als een land van vrijheid en tolerantie, oftewel, wel degelijk een land waar je mag afwijken van de standaard? Is dat nu niet meer zo?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:22

Land van tolerantie zie ik niet zo, eerlijk gezegd. Helemaal niet zelfs.

Wil wellicht nog iemand mee filosoferen waar wit ophoud en zwart begint.
Is het regio bepaald of kleur bepaald.
Ik gok namelijk eerder regio.
Verschuift de balans naarmate je zuidelijker komt?
Waarom worden witte oost-europeanen zo gediscrimineerd. Ik heb het gevoel dat het echte zwart-wit al een tijdje van de baan is maar mensen nu veel meer op origine beoordeeld worden. Zoals dus de Russen die het ondanks hun witte huidje het doorgaans erg zwaar hebben in het sollicitatie proces. Ik zie op de werkvloer meer vooroordelen tegen mensen die uit de regio Turkije komen (helemaal als ze een snor of baard) laten staan en eigenlijk heel blank zijn dan tegen echt zwarte Afro-amerikanen du bij ons in het ww management een vrij grote rol spelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:38

Sizzle schreef:

Is dat belangrijk dan?
Uiteindelijk vind ik het zorgelijker dat dit heel concreet mensen schaadt en benadeelt, omdat ze worden beoordeeld op iets niet-relevants. (En dat er dan heel veel mensen zijn die niet denken 'hee, ik heb geluk dat ik dat niet steeds hoef mee te maken', maar die er nog even een schepje bovenop gooien.)

Als je interesse hebt in de diepere achtergronden van discriminatie en ongelijkheid (en uitwassen daarvan zoals fascisme), kun je overigens zeker een paar boeken over het onderwerp gaan lezen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:42

Sizzle schreef:
Land van tolerantie zie ik niet zo, eerlijk gezegd. Helemaal niet zelfs.

Ik gok namelijk eerder regio.
Verschuift de balans naarmate je zuidelijker komt?
Waarom worden witte oost-europeanen zo gediscrimineerd. <KNIP>

Misschien wel omdat ze er het laatst bijgekomen zijn? We kennen ze (nog) niet en wat we van ze weten is dat ze ons ooit met het Warschaupact wilden 'nuken', we kunnen ze niet/nauwelijks verstaan, ze hangen qua status aan de onderkant van de maatschappij, ze doen werk wat wij als goed gemiddelde nog niet willen doen al korten ze onze uitkering en ze zijn hier om economische redenen en niet omdat hun land platgebombardeerd wordt?

Hoge onbekendheidsfactor, negatieve voorgeschiedenis, laag op de maatschappelijke ladder, geen vertederende knuffelfactor?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:08

Ik vind Nederland helemaal niet tolerant. Allochtonen worden geaccepteerd, maar als ze een klein beetje kritiek of commentaar leveren, dan is al heel snel het antwoord: als het je niet bevalt hier, dan rot je toch op.
Als je een kleurtje hebt, dan gaan veel mensen er al.vanuit dat je hier niet geboren bent.... De vraag is heel vaak: waar kom je vandaan?

Ik denk ook dat inwoners van een grote stad, minder vooroordelen hebben. Mensen uit kleine gemeenten komen soms nooit in aanraking met allochtonen, behalve op TV via programma's als Opsporing Gezocht, dus negatieve ervaringen.
Behalve dat ik vrienden en buren heb van allochtone afkomst (volgens de wet is mijn man ook een allochtoon) heb ik ook veel allochtone collega's, van de laagste functie (schoonmaak) tot aan een Marokkaanse directeur (wij hebben meerdere directeuren).
Sommigen met hoofddoek, anderen met een baard. Mensen uit de Biblebelt en homo-sexuelen. Dan heb je ook positieve ervaringen en dat speelt wel een rol hoe je in zo'n discussie als minder Marokkanen staat, denk ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:15

We zijn wel een stuk minder tolerant geworden. In de tijd van '15 miljoen mensen' sprak men nog over de multiculturele samenleving.

Maar ik weet nog dat ik aan tafel zat bij de ouders van m'n eerste vriendje 18 jaar geleden en dat ze zeiden: die moslims... Die gaan nog eens voor problemen zorgen de komende jaren. Wacht maar af. Dat vond ik toen een twijfelachtige uitspraak.

Nu zei Rutte laatst in zo'n tv toespraak: de multiculturele samenleving is een illusie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:24

Iris82 schreef:
We zijn wel een stuk minder tolerant geworden. In de tijd van '15 miljoen mensen' sprak men nog over de multiculturele samenleving.

Maar ik weet nog dat ik aan tafel zat bij de ouders van m'n eerste vriendje 18 jaar geleden en dat ze zeiden: die moslims... Die gaan nog eens voor problemen zorgen de komende jaren. Wacht maar af. Dat vond ik toen een twijfelachtige uitspraak.

Nu zei Rutte laatst in zo'n tv toespraak: de multiculturele samenleving is een illusie.

Tja... mijn vader zit voor zijn werk in het midden-oosten en zelfs daar zeiden ze jaren geleden al: 'jullie moeten niet mensen van hier daar naar binnen halen, daar krijgen jullie problemen mee. Wij kunnen niet aarden in jullie wereld'.
En ook nu zeggen ze nog steeds: 'Jullie in Europa moeten geen mensen van ons opnemen, dat worden grote problemen. De mensen uit Syrië moeten opgevangen worden bij ons. Dit gaat jullie later nog meer problemen geven. Onze cultuur kan niet samen met jullie cultuur'

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:31

Iris82 schreef:

Ik vind dat een belediging, het gros van de allochtonen doet het goed en veroorzaakt niet meer of minder problemen dan een ander.
Mijn schoonvader was vroeger de enige/eerste allochtoon in hun buurtje. Als er iets gebeurde in hun wijk (bal tegen raam, auto beschadigd, vandalisme) kwamen ze altijd bellen bij mijn schoonmoeder. Zelfs als hij en zn broer op de bank zaten, hadden ze het toch vast gedaan. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:47

Electra63 schreef:
Iris82 schreef:

Ik vind dat een belediging, het gros van de allochtonen doet het goed en veroorzaakt niet meer of minder problemen dan een ander.
Mijn schoonvader was vroeger de enige/eerste allochtoon in hun buurtje. Als er iets gebeurde in hun wijk (bal tegen raam, auto beschadigd, vandalisme) kwamen ze altijd bellen bij mijn schoonmoeder. Zelfs als hij en zn broer op de bank zaten, hadden ze het toch vast gedaan. :D

Maar we zijn verder niet (on)bewust racistisch hoor :roll:

Wat ik ook zo'n typisch voorbeeld vind is de hele nikaab/bourka/bourkini discussie. Ik heb best wat wereldsteden gezien, maar ik kan me niet herinneren ooit iemand in een nikaab\bourka\bourkini gezien te hebben. Ik durf te beweren dat heel veel mensen in NL nog nooit iemand gezien heeft die zo gekleed gaat. Ik heb ook nooit gehoord dat iemand die kledingsstukken droeg om iets terroristisch te doen.

Waarom willen we de nikaab dan nu verbieden en gelovige moslim vrouwen spreekwoordelijk het mes op de keel zetten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:52

Ik zie ze dagelijks :D
2 straten verder zit een islamitische basis school en enkele moeders dragen een burka.
Ik denkt er niet eens aan. Grappig vind ik het dat 1 mevrouw Aziatisch is, dat zie ik aan haar kindjes.

Ik vind het lelijke dingen, maar ik voel me daar niet onveilig door.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:57

Electra63 schreef:
Ik zie ze dagelijks :D
2 straten verder zit een islamitische basis school en enkele moeders dragen een burka.
Ik denkt er niet eens aan. Grappig vind ik het dat 1 mevrouw Aziatisch is, dat zie ik aan haar kindjes.

Ik vind het lelijke dingen, maar ik voel me daar niet onveilig door.

Nou ja, lederhosen (om maar eens wat te noemen) is ook niet alles _O- ....en die zie ik in oktober bij ons dan weer veel. Word ik ook niet al te bang van. :D
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 24-11-16 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:57

Shadow, niet zo zeer belangrijk maar om het probleem beter te begrijpen.

Er wordt namelijk zo makkelijk over zwart/wit gepraat, maar het is zoveel ingewikkelder.
In Nederland zal je niet veel rasisme zien tegen mensen uit het voormalig joegoslavie. Een luttele 700 KM zuidelijker zijn die ineens schuld aan zo ongeveer alles. Stuur je dan weer een paar 100 KM naar rechts dan zijn het weer de Roma en Noord-Afrikanen die niets goed lijken te kunnen doen.
Gaan mensen bijvoorbeeld ook anders discrimineren als ze verhuizen?

Boeken mag je altijd aanraden.

Cowboy, als je een bourka wil zien kan ik je wel een wijkje tippen hoor ;)
Heb ze nog nooit als bedreiging gezien in iedergeval. Wel krijg ik het plaatsvervangend benauwd in de zomer, lijkt me heel akalig. Maar goed dat vind ik ook van naaldhakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:55

Cowboy55 schreef:
Maar we zijn verder niet (on)bewust racistisch hoor :roll:

Wat ik ook zo'n typisch voorbeeld vind is de hele nikaab/bourka/bourkini discussie. Ik heb best wat wereldsteden gezien, maar ik kan me niet herinneren ooit iemand in een nikaab\bourka\bourkini gezien te hebben. Ik durf te beweren dat heel veel mensen in NL nog nooit iemand gezien heeft die zo gekleed gaat. Ik heb ook nooit gehoord dat iemand die kledingsstukken droeg om iets terroristisch te doen.

Waarom willen we de nikaab dan nu verbieden en gelovige moslim vrouwen spreekwoordelijk het mes op de keel zetten?

Er zijn in Nederland 150 vrouwen die een bourka dragen. Een nikaab zijn er iets meer, maar alsnog geen significant deel. Ik heb in een islamitische wijk gewoond in Utrecht en daar heb ik 1 vrouw in een nikaab gezien, maar nooit in een bourka. Het is niets meer of minder dan het inperken van het zelfbeschikkingsrecht van een vrouw

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:35

Ik voel me steeds onprettiger in dit topic...met woorden zoals white supremacy en het statement dat racisme en discriminatie niet erkent wordt? Systematische onderdrukking?? Wat een idioterie.... :?
en dat allemaal voortkomend uit de zwarte pieten discussie? ik snap nu heel goed dat dit op alle vlakken ontspoort, als het deze richting op gaat ...

Overigens, mensen die welkom zijn in deze maatschappij hoeven toch ook niet te sleutelen aan onze manieren? Waarom zouden ze??
Even bij iemand gaan logeren en dan de hele inrichting veranderen omdat je smaak anders is? Denk niet dat veel dat zullen waarderen. Of je moet geen enkele band hebben met je inrichting zoals die was, dan maakt het je idd niet uit.

En uiteraard zijn 'wij' de heersende standaard... is dat zo'n rare uitspraak? Dit is waar we zijn en waar het om gaat.

En dat schermen met 'op andere plekken is het erger' is geen drogarument... mensen komen hierheen omdat ze hier willen zijn, lijkt mij. Als dat ze niet bevalt, kunnen ze ergens anders voor kiezen. Net zoals je blijkbaar naar plaatjes uit 1930 mag blijven refereren (ook een soort van 'andere plek') mag je ook zeggen 'nou, zo slecht hebben we het nog niet hier, gezien alles wat er kan en mag. Laat maar een plek zien waar dat beter gaat! Dan kunnen we daar wellicht nog van leren"

Citaat:
Kan niet: intergeren MOET. Anders plaats je je buiten de maatschappij.

Zoals jij dit nu uit zn verband haalt, is bijna een kunst.. :j
het is allemaal niet zo zwart-wit zoals een aantal (anti-discriminatie, dat is het grappige ervan) mensen hier nu beweren. Juist die rechtlijnigheid en starheid maakt dat het gesprek stopt..

En dat je altijd maar mag doen wat je wil, zoals het voorbeeld van de punker die solliciteert en niet aangenomen wordt, met het tegenargument dat we dus blijkbaar niet zo vrij zijn als we beweren.. Ja in een maatschappij zijn wat waarden en standaarden ingesleten. Net zoals voor nudisten bepaalde campings zijn en je niet in je nakie over straat mag lopen.
Van sommige dingen kan je bedenken dat het niet zo handig is, bijv met een paarse hanekam achter een bankbalie gaan zitten. Ik zie daar de moeilijkheid niet aan. Ik hoef als directiesecretaresse ook niet aan te komen met rode dreadlocks..
Daarintegen is het bijna waarheid dat mensen met rode dreadlocks geen directiesecretaresse willen worden... althans, ik heb ze nog nooit gezien.

En worden witte oost-europeanen zo gediscrimineerd? Ik heb er net nog wat over zitten googlen, maar ik kwam niet heel ver...
En de argumenten van Cowboy55, zou je die eens willen toelichten?
"doen werk wat wij als goed gemiddelde nog niet willen doen...." ... werkelijk? Gaan we nu de argumenten voor de immigranten van de jaren 80 gewoon recyclen en op de groep bouwvakkers toepassen die hier seizoensarbeid komen uitvoeren voor een lager salaris dan gemiddeld zodat ze lekker concurrerend zijn met autotochtonen die hogere kosten hebben dan de bouwvakkers in hun thuisland? Die laatste groep kan zich dus veroorloven om het voor minder te doen, omdat de kosten van levensonderhoud lager zijn.. maar daarin kan ik me vergissen hoor...

Wat ik ook frappant vind is dat hier in dit topic stelselmatig over best goede argumenten heen gelezen wordt, zoals het roepen van discriminatie als iemand niet genoeg pillen krijgt, mensen die vanuit ervaring vertellen dat de integratie niet kan lukken, een opmerking over het verenigen van geloof en levensopvatting (voor / tegen homo's bijvoorbeeld). Ik heb daar nog geen enkele goede discussie over gelezen.. het wordt gewoon weggewapperd en de term 'white supremacy' komt voorbij..

@cowboy55, ik heb de niqab gezien in Parijs, New York, Amsterdam/DenHaag en Dubai, de burka (volgens mij) nergens. De hijab uiteraard regelmatig :j maar dit terzijde. Die laatste kan er prachtig uitzien ... dus ik denk dat jij op andere momenten ergens was dan ik... Ik snap niet waar jij komt, dat jij die kledingstukken niet gezien hebt... :?
Wat ik me oprecht afvraag is waarom iemand dit wil dragen... anders dan tegen de hitte. Van wat ik erover kan vinden is de Burka "enforced by the Taliban" en de reputatie van die laatste groep is niet al te best, dus een verbod daarop lijkt mij niet verkeerd?
En ik zie met carnaval (om maar even de goeie grap van het oktoberfest niet over te slaan, want feestkleding is zeker vergelijkbaar met dagelijkse kledij natuurlijk :roll: ) ook niet de mooiste outfits inderdaad. Gelukkig Wordt het hier de regio amper gevierd..
Overigens, als het er maar 150 zijn (en ik lees net dat die schattingen niet duidelijk zijn) dan kan het probleem dus niet zo groot zijn..

Ik vind het oprecht jammer dat er mensen zijn die dit land blijkbaar zo naar vinden dat er gewezen moet worden op een aantal dingen die niet kunnen, dan te kijken naar alle dingen die wel kunnen en die proberen door begrip en gesprekken uit te breiden..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:42

Het toestaan van het dragen van een geheel bedekkende sluier draagt juist bij aan de inperking van het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. Want zoals mijn gevluchte vrienden uit Iran/Irak zeggen: niemand draagt een nikab voor zichzelf. Dat is onderdrukking. Het is ook niet van de islam om dat te dragen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:06

Cer schreef:
<KNIP>
En worden witte oost-europeanen zo gediscrimineerd? Ik heb er net nog wat over zitten googlen, maar ik kwam niet heel ver...
En de argumenten van Cowboy55, zou je die eens willen toelichten?
"doen werk wat wij als goed gemiddelde nog niet willen doen...." ... werkelijk? Gaan we nu de argumenten voor de immigranten van de jaren 80 gewoon recyclen en op de groep bouwvakkers toepassen die hier seizoensarbeid komen uitvoeren voor een lager salaris dan gemiddeld zodat ze lekker concurrerend zijn met autotochtonen die hogere kosten hebben dan de bouwvakkers in hun thuisland? Die laatste groep kan zich dus veroorloven om het voor minder te doen, omdat de kosten van levensonderhoud lager zijn.. maar daarin kan ik me vergissen hoor...

Wie heeft het over bouwvakkers (behalve jij)? Ik heb het over werk in de tuinbouw. In mijn deel van het land bijvoorbeeld over asperges steken. 2x per dag (vroeg in de ochtend en laat in de middag) komen opdraven om een aantal uur in de velden te werken. Daar zijn aantoonbaar en al al meer dan 20 jaar nauwelijks autochtonen voor te porren. Polen wel. Medio april duiken ze in het straatbeeld op. Rond 24 juni zijn ze weer vertrokken. Wordt onderhand traditie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:10

verootjoo schreef:
Het toestaan van het dragen van een geheel bedekkende sluier draagt juist bij aan de inperking van het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. Want zoals mijn gevluchte vrienden uit Iran/Irak zeggen: niemand draagt een nikab voor zichzelf. Dat is onderdrukking. Het is ook niet van de islam om dat te dragen.

Laat ik nu 2 dagen geleden bij 'De Bus' op radio 1 een interview hebben gehoord met een nikab draagster die diep ongelukkig werd dat ze geen nikab meer zou mogen dragen op het schoolplein, in de bibliotheek, in het gemeentehuis, etc.. Ze gaf aan dat het nikab verbod haar veel meer aan huis zou kluisteren. Laat die mevrouw nou ook nog beweren dat zij die nikab wilde dragen omdat het haar het gevoel van intimiteit met haar god gaf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:14

Cowboy55 schreef:
Ze gaf aan dat het nikab verbod haar veel meer aan huis zou kluisteren.

Oh, op welke manier dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:18

Cer schreef:
Overigens, mensen die welkom zijn in deze maatschappij hoeven toch ook niet te sleutelen aan onze manieren? Waarom zouden ze??
Even bij iemand gaan logeren en dan de hele inrichting veranderen omdat je smaak anders is? Denk niet dat veel dat zullen waarderen. Of je moet geen enkele band hebben met je inrichting zoals die was, dan maakt het je idd niet uit.

En uiteraard zijn 'wij' de heersende standaard... is dat zo'n rare uitspraak? Dit is waar we zijn en waar het om gaat.

Maar velen komen niet logeren en willen je inrichting veranderen, zij zijn bewoners en willen zich thuis voelen in hun eigen huis. :D

Ach .... En op goede argumenten ingaan, daar verschillen de meningen over.
Ik ga niet overal (meer) op in, want je krijgt zo een standje van een Mod. Er wordt nergens zoveel getemd als in dit soort topic.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:20

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:
Ze gaf aan dat het nikab verbod haar veel meer aan huis zou kluisteren.

Oh, op welke manier dan?

Kom op nou.....ze gaat die nikab niet afdoen maar ze mag niet meer (met haar kinderen) het schoolplein op, de bibliotheek in of andere openbare gebouwen in. Dus blijft ze maar thuis.....en ja, ze kan ook op het plein op een bankje gaan zitten. Dan is ze niet thuis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:26

Cowboy55 schreef:
Kom op nou.....ze gaat die nikab niet afdoen maar ze mag niet meer (met haar kinderen) het schoolplein op, de bibliotheek in of andere openbare gebouwen in. Dus blijft ze maar thuis.....en ja, ze kan ook op het plein op een bankje gaan zitten. Dan is ze niet thuis.

Nou kom op nou? Als ik even afmeet hoevaak ik in een openbaar gebouw kom, valt dat reuze mee hoor... Ja het schoolplein, maar daar hoef ik niet perse op.
Bibliotheek, bestaat dat nog??
Andere openbare gebouwen? Hm, ik heb een heel saai leven maar verder dan de winkels, een restaurant en een bioscoop kom ik niet.
Serieuze vraag, vallen restaurants en bioscopen hier ook onder?

Overigens, gaat ze m niet af doen of mag ze m niet afdoen? Dat vraag ik mij dan oprecht af...
In hoeverre deze vrouwen het voor hun sociaal gewenste antwoord geven, of het echt menen...

Wel goed dat ze 1 van die 150 vrouwen hebben kunnen vinden :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:29

Lijkt me dat ie in een restaurant wel af moet. Hoe wil je anders eten?

Ik vind dat ook overdreven gedoe hoor. De enige eis is dat je gezicht te zien is. Ik zet mijn scooter helm ook af als ik boodschappen ga doen. Een bivakmuts is ook niet toegestaan...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:32

Cowboy55 schreef:
verootjoo schreef:

Laat ik nu 2 dagen geleden bij 'De Bus' op radio 1 een interview hebben gehoord met een nikab draagster die diep ongelukkig werd dat ze geen nikab meer zou mogen dragen op het schoolplein, in de bibliotheek, in het gemeentehuis, etc.. Ze gaf aan dat het nikab verbod haar veel meer aan huis zou kluisteren. Laat die mevrouw nou ook nog beweren dat zij die nikab wilde dragen omdat het haar het gevoel van intimiteit met haar god gaf.

Ja, dan moet ze van haar man thuisblijven.

Je compleet bedekken vind ik echt veel te ver gaan in Nederland :n hoofddoek is op zich prima. Het hoort ook helemaal niet bij het islamitisch geloof. Dat zeiden al veel moslimmensen, en dat werd ook weer bevestigd door het programma van hagelslag naar halal. Waar ze Nederlandse, bekeerde meiden tot moslima gingen volgen. En ook door de islamitische landen reisden. Een meisje droeg ook een nikaab en de rasechte moslima's daar gaven aan dat dat echt niet nodig is en overdreven is.