Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:46

ja eng hé Yasmine, ik krijg nu ook de kriebels bij elke sirene...

Voor de nederlands (en eventueel Belgische) bokker, hier een linkje waar ze de live-updates zetten.
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... acht.dhtml

Wij wachten nog af want wij kennen wel wat mensen die op zaventem werken....

Mensen die iemand willen bereiken in België en niet kunnen bellen mogen mij ook PB'en, alle beetjes helpen nu :)
Laatst bijgewerkt door tessyke op 22-03-16 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline52

Het idee van eath focus kan je ook wel op andere social media door sturen erg slim bedacht!

Marjo

Ik wil ook wel namens iemand een berichtje of appje sturen mocht dit nodig zijn!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:47

Yasmine schreef:
Ik hoor hier plots heel veel brandweer en ziekenwagens voorbij rijden... Brrr.

Ik heb het ook nog niet horen stoppen. We zouden ons kantoorgebouw nu mogen verlaten, maar ik heb weing feeling om nu naar het station te lopen :/

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:48

Jeetje, net op het nieuws een interview met een man. Dat hij een vrouw zag liggen zonder linkerbeen, die zocht naar haar dochter... Wat een horror.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:49

Marjoow schreef:
Ik wil ook wel namens iemand een berichtje of appje sturen mocht dit nodig zijn!

Ook ik ben bereid om vanuit NL even een belletje te plegen, mocht dit nodig zijn voor iemand.

tessyke schreef:
Ik werk in de gemeente waarvan de klas kwam dus hier voelen we de aanslag ook wel en je voelt het verdriet, angst en de onmacht onder de mensen.

Welke klas bedoel je precies?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:49

UhNee schreef:
Jeetje, net op het nieuws een interview met een man. Dat hij een vrouw zag liggen zonder linkerbeen, die zocht naar haar dochter... Wat een horror.

Die man was vanmorgen inderdaad al op tv. Als 1 van de eerste getuige. Toen ik dat zag voelde ik het heel dichtbij komen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:51

EarthFocus schreef:
Als er iemand in Brussel zit momenteel die nog niet heeft kunnen melden aan familie dat die veilig is omdat de telefoonlijnen eruit liggen en de familie geen smartphone hebben.

Kunnen we onderling dan niet berichten uitwisselen.
Dat degene die graag zijn familie wilt bellen om te zeggen dat je veilig bent het nummer van zijn/haar familie via een pb stuurt en dat iemand vanuit Nederland dan de familie belt om te zeggen dat diegene in veiligheid is?

Ik wil ook -mocht iemand daar behoefte aan hebben- familieleden of vrienden een sms-bericht of Whatsapp sturen.
Mijn inbox staat altijd open.

Ontzettend triest wat er gebeurd is en leef erg mee met de slachtoffers en nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:51

Zoals eerder gemeld stuur ik ook met liefde een SMSje. Bellen wordt hem helaas niet voor mij ivm werk dus als iedereen die alleen maar een SMS wilt sturen mij nou contact, dan blijft de lijn van mensen die wel kunnen bellen, vrij voor degene die een gesproken bericht willen sturen!
Ook voor vrienden die geen Bokt hebben natuurlijk, en navragen aan familie of het goed gaat ipv zelf melden dat het goed met jou gaat mag natuurlijk ook.

Anoniem

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:53

Bellen of sms'en doe ik ook met alle liefde voor iedereen.

Treinen op amsterdam centraal en rondom schiphol is echt drama. Kom amper thuis.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:54

Stefaaah schreef:
Yasmine schreef:
Ik hoor hier plots heel veel brandweer en ziekenwagens voorbij rijden... Brrr.

En jij bent in Leuven nu?

Ik woon op 40 km van Brussel en blijkbaar zijn hier ook al gewonden "opgevangen" in het ziekenhuis... Het is eng dat het zo dichtbij is allemaal :(

Ja, ik zit thuis in Leuven vlakbij het station. Had gehoord dat er ook flink wat gewonden naar Gasthuisberg zijn overgebracht, dus het zal wel daarmee zijn...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:54

Smsen en bellen doe ik ook met liefde. Heb onbeperkt bellen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:55

Ik stuur ook met liefde sms'jes voor iedereen die het nodig heeft, alleen zit bellen er niet in omdat het netwerk hier zwaar overbelast is. Moest iemand hulp nodig hebben, geef een gil!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:55

Hier is het station ook afgesloten Yasmine, alleen toegang via de buskant. De spoorkant wordt gebarricadeerd door agenten met automatische geweren. Ik ga dadelijk eens kijken of ik een trein kan vinden, af en toe rijdt er eentje aan. Die op spoor twee staat al een uur stil en daar hebben we meermaals mensen op en af zien stappen ...

Ik krijg recht op het station en de sporen uit vanuit mijn kantoor voor de duidelijkheid, morgen zijn de kantoren hier gesloten en worden we geacht thuis te werken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:58

Ik kan en wil ook wel sms'en versturen of bellen mits het niet naar Proximus is.

Pff hopelijk rijden er idd treinen of bussen. Zit ook nog in Leuven...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:00

Belsje schreef:
Hier is het station ook afgesloten Yasmine, alleen toegang via de buskant. De spoorkant wordt gebarricadeerd door agenten met automatische geweren. Ik ga dadelijk eens kijken of ik een trein kan vinden, af en toe rijdt er eentje aan. Die op spoor twee staat al een uur stil en daar hebben we meermaals mensen op en af zien stappen ...

Ik krijg recht op het station en de sporen uit vanuit mijn kantoor voor de duidelijkheid, morgen zijn de kantoren hier gesloten en worden we geacht thuis te werken.

In Brussel? Brrr :\

Wij kregen vanochtend ook meteen een mail van onze bazin. Ons kantoor is in hartje Molenbeek, en we hebben toestemming om aan te komen en te vertrekken op kantoor wanneer we willen en om thuis te werken voor de rest van de week. We hadden normaal donderdag een teambuilding dag, maar die is om begrijpelijke redenen afgelast. Ik zit nu ook thuis te werken, maar denk niet dat iemand zich vandaag goed kan concentreren...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:01

Keet schreef:
Marjoow schreef:

Ook ik ben bereid om vanuit NL even een belletje te plegen, mocht dit nodig zijn voor iemand.

tessyke schreef:
Ik werk in de gemeente waarvan de klas kwam dus hier voelen we de aanslag ook wel en je voelt het verdriet, angst en de onmacht onder de mensen.

Welke klas bedoel je precies?

Er was op de moment van de ontploffingen in de luchthaven een klas van het 6de jaar die naar Italië zouden vertrekken.
De leerkracht en enkele leerlingen zijn lichtgewond.
Ze zijn ondertussen veilig thuis.
Laatst bijgewerkt door tessyke op 22-03-16 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:01

Als ik iemand kan helpen met sms'jes of bellen, mijn pb staat ook altijd open ! Heb zelf Mobistar en die doet het tot nu toe nog voortreffelijk :j

Ik woon vlakbij de luchthaven...het is hier echt bizar stil...heel vreemd gewoon. :\

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:02

Yasmine schreef:
Belsje schreef:

In Brussel? Brrr :\

Wij kregen vanochtend ook meteen een mail van onze bazin. Ons kantoor is in hartje Molenbeek, en we hebben toestemming om aan te komen en te vertrekken op kantoor wanneer we willen en om thuis te werken voor de rest van de week. We hadden normaal donderdag een teambuilding dag, maar die is om begrijpelijke redenen afgelast. Ik zit nu ook thuis te werken, maar denk niet dat iemand zich vandaag goed kan concentreren...

Nee in Leuven. Vriendje zit in Bxls, twee collega's zaten in de metro waarin het gebeurde (welliswaar andere wagon) die zijn gewoon gaan werken achteraf ....

Echt absurd!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:03

Ik lees net op de Kinepolis twitter, dat Kinepolis Antwerpen op verzoek van de politie ontruimd word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:06

edit: Link weggehaald
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:07

Duidelijke foto van de vermoedelijke daders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:07

Ook hier iemand die met liefde even belt naar familieleden of mensen die nog niet op de hoogte zijn.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:08

Het plan was vandaag fanatiek aan de studie te gaan, maar ik kan alleen maar verslagen naar het NOS journaal kijken, zo verdrietig allemaal.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:09

Net op het nieuws hier in Belgie dat de autoriteiten hebben gevraagd om die foto niet te verspreiden in het nieuws, omdat er nog niks zeker is en er nog geen opsporingsbericht uitgegaan is.