Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:13

Snollygoster schreef:
Zijn hier toevallig nog mensen die morgen naar Marilyn Manson gaan in Tilburg? Mijn vriend ziet het niet meer zitten om te gaan, hij is bang dat het optreden van Manson ook een doelwit gaat worden aangezien deze wel bekend staat als de grooste ongelovige van de muziekwereld. Mijn ouders zijn er ook niet gerust op dat ik nog ga morgen.

Ja, want je moet vanaf nu je hele, hele, hele leven over je schouder kijken...
Vooral nergens meer heen gaan, vooral de hele dag in je bed blijven liggen, vooral geen snoep eten want daar krijg je misschien kanker van, vooral niet in een vliegtuig stappen want die wordt vast uit de lucht geschoten..

Maar pas vooral op met van de trap lopen en een afstapje missen..

Misschien ben ik wat sarcastisch, maar wanneer mensen zich gaan laten leiden door angst, daar wordt het echt niet beter van...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:17

Snollygoster schreef:
Zijn hier toevallig nog mensen die morgen naar Marilyn Manson gaan in Tilburg? Mijn vriend ziet het niet meer zitten om te gaan, hij is bang dat het optreden van Manson ook een doelwit gaat worden aangezien deze wel bekend staat als de grooste ongelovige van de muziekwereld. Mijn ouders zijn er ook niet gerust op dat ik nog ga morgen.

Ik heb er geen kaartje voor, maar als ik die wel had zou ik wel gewoon gaan. Ik laat me niet leiden door de angst dat er misschien wel iets kan gaan gebeuren, want dat is wat ze willen bereiken.

Ik was gisteravond ook op een concert terwijl de aanslagen gebeurden in Parijs. Je beleeft een waanzinnige avond, opent na het concert social media om dit te delen met je vrienden en krijgt dat te horen/lezen wat er een paar honderd kilometer verderop gebeurd is met mensen die net zo'n geweldige avond hadden moeten hebben. Dan komt het wel even heel erg dichtbij. Het flitst dan ook door je hoofd: wat als ze vanavond hier waren binnen gekomen, in plaats van daar? Waarschijnlijk was ik dan dood geschoten, gezien de plek in het publiek waar ik stond. En dan denk je aan al die arme mensen daar, die dit dus daadwerkelijk meegemaakt hebben en dan word je gewoon kwaad. Héél kwaad om het onrecht wat deze mensen is aangedaan. Ik wilde dat ik er iets aan kon doen, maar het enige wat ik kan bedenken is niet bang zijn. Je leven blijven leven zoals jij dat wil, gewoon naar voetbalwedstrijden/concerten/restaurants blijven gaan.

Peace will win, fear will lose.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:17

pien_2010 schreef:
Zoe_97 schreef:
ik krijg trouwens ook wel schrik. In Brussel zijn vrij vaak europese topen etc. dus best een groot doelwit. Laat ik nu net door de week in brussel wonen :/

Niet bang worden Zoe. Ga er maar gewoon van uit dat jij iemand bent die op het juiste moment op de juiste plek bent. Blijf alert in de wetenschap dat jouw stad enorm goed beveiligd is juist vanwege al die top overleg situaties. Voetbalstadions, grote manifestaties/ feesten/ toeristische plekken/ restaurants/ bioscopen zijn een veel gemakkelijker doelwit en die worden meestal genomen. Kijk maar naar Egypte, Parijs en naar andere aanslagen.
Gun dit soort mensen niet je angst.

een universiteit is in het verleden nogal eens een doelwit geweest. Het centrum ga ik zeker vermeiden, maar mijn kamer is midden op de campus van de universiteit, waar de komende weken ook topmensen lezingen etc komen geven. Wij hebben wel campussecurity, maar ik denk niet dat een bewaker met een hond terroristen zal tegenhouden...

Maar iets eraan doen zal toch niet lukken :)

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:18

Fem schreef:
Snollygoster schreef:

Ja, want je moet vanaf nu je hele, hele, hele leven over je schouder kijken...
Vooral nergens meer heen gaan, vooral de hele dag in je bed blijven liggen, vooral geen snoep eten want daar krijg je misschien kanker van, vooral niet in een vliegtuig stappen want die wordt vast uit de lucht geschoten..

Maar pas vooral op met van de trap lopen en een afstapje missen..

Misschien ben ik wat sarcastisch, maar wanneer mensen zich gaan laten leiden door angst, daar wordt het echt niet beter van...

Ik ben het hier mee eens.. Het is echt niet zo dat er 1 dag na die aanslagen gelijk weer aanslagen worden gepleegd. De angst zit er misschien een weekje in en dan stapt iedereen weer vrolijk op de trein naar concerten enzo. Als het concert over 3 weken was geweest was je waarschijnlijk wel gegaan, terwijl er dan een even grote kans is op aanslagen. Gevaar loert overal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:18

Citaat:
vooropgesteld dat ik absoluut tegen dit soort waanzinnige acties ben moet mij wel van het hart dat dit soort aanslagen echt dagelijks,echt dagelijks gebeuren.
Het is nu alleen zo dichtbij dat we er heel de dag mee om de oren wordt geslagen via tv,sociaal media,radio etc.
Waarom wordt er geen of weinig aandacht besteed aan wat er iedere dag gebeurt?
Ik steek zelf mn hoofd in het zand,kijk weinig nieuws omdat ik er in en inverdrietig van wordt.
Tuurlijk leef ik mee met parijs maar ik leef ook iedere dag mee met alle andere duizenden moeders die hun kinderen zijn verloren of gaan verliezen,leef ik mee met de mensen die iedere dag in extreme angst leven.
De wereld wordt er niet leuker op en er is geen antwoord op het geweld van IS.

Connie dat is ook zo wat je schrijft. Doe het zelfde als jij. Het verschil is zelfs dat in vele landen de regering onderdeel is van het probleem door of zelf het geweld toe te passen, of te corrupt te zijn om het aan te pakken etc. Dat maakt het heel erg triest wat elders al jaren gebeurd.

Er is wel een antwoord op IS. Daarin ben ik het niet met je eens. Dicht contact met jongeren houden. Jongeren volop kansen geven om zich te kunnen ontwikkelen en dat ze een fijn bestaan kunnen opbouwen. Ik vind dat dit ook voor onze vluchtelingen geldt waarbij we op een gegeven ogenblik misschien de grenzen moeten sluiten zoals Zweden ook gaat doen om diegene die in ons land zijn de grootst mogelijke kansen te geven op integratie en opbouwen van een volwaardig leven. Democratie als grootste goed uitdragen. Discussie open houden. Alert zijn op haatpredikers, ronselaars etc en die oppakken en berechten. Goed communiceren dat wij moslims en niet moslims hand in hand ons tegen dit geweld uitspreken, zo vaak en hard als mogelijk is.
De koerden e.a. volkeren die strijden tegen IS ondersteunen. Goed onze inlichtingendienst zijn werk laten doen etc. etc. En geduld hebben, hoop en positiviteit en een hele lange adem. Want dit is morgen niet over.
Je hebt gelijk dat als een gek zich opblaast dit niet altijd te voorkomen is. Maar het is niet zo dat we niets kunnen doen.

Over het onderwerp angst wil ik nog iets zeggen. Ik zelf ben de grootste floepert als het om dit soort gewelds zaken gaat. Ja, ik heb angst. Ik hou teveel van mijn leven, teveel van mijn kinderen. Ik heb angst voor mijn kinderen, dierbaren die vaak op plekken komen waar ik ze liever niet zie. Angst voor mezelf. Maar iets in mij is sterker dan mijn angst. Naast mijn angst komt ook iets kleins bibberigs en vastberaden omhoog. Iets boos en heel erg sterk, of zoals mijn Franse vriendin (boerin) Francine zei na de aanslag op Charlie Hebdo: "ik reig ze aan mijn riek. Angst - angst Pien , woedend ben ik (peur-peur, .......colère :Y) :Y) !!)". Dat vond ik eigenlijk wel een goede en gezonde reactie :j

Snollygoster

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:21

Gevaar loert overal ja, maar het doet je wel nadenken. Op dit moment wacht ik nog reactie van Manson zelf af, hij zou vanavond normaal in Parijs optreden maar heeft nog niks van zich laten horen. Zou goed kunnen dat het morgen afgelast of herzet wordt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:22

Ik ga komende maand naar disneyland, mijn ouders hebben niet graag maar maakt niet uit waar je bent want het kan overal gebeuren. Dus ga morgen lekker naar het concert. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:23

Samblabla schreef:
Ik ga komende maand naar disneyland, mijn ouders hebben niet graag maar maakt niet uit waar je bent want het kan overal gebeuren. Dus ga morgen lekker naar het concert. :)

+:)+ That's the spirit!

Mijn zoon heeft ook met zijn Turkse vriendin een geweldige tijd gehad in Turkeije. Op bepaalde plekken zijn ze niet geweest met name als het ging om betogingen.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:24

Ja maar je voelt de angst voor meer aanslagen nu juist het ergst en dat is in de hele wereld zo, waardoor de wereld na zo een aanslag eigenlijk op z'n veiligst is. Over een maand is dit alweer ouder nieuws en zou je wel naar zo een concert gaan, ook al zou er dan evenveel kans zijn op een aanslag dan nu. Maar het is je eigen keuze, kies waar jij je fijn bij voelt! Want als je de hele avond gevuld zit met angst en niet meer kan genieten van het concert zelf, zou ik niet gaan.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:25

Ik vind dat als je voorxichtiger wil zijn dat je dat lekker moet doen.
Ik weet wel dat ik er niet mn kop voor in het zand ga steken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:27

Emmaa_ schreef:
rapido schreef:
Er was ook op het nieuws dat ze donderdag per toeval in Berlijn een auto hadden aangehouden met daarin een persoon onderweg naar Parijs met in de auto zware wapens en munitie.
Deze persoon zit in hechtenis voor verhoor.

Niet in Berlijn, in Beieren.

Oh sorry

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:31

Natuurlijk zijn we hier in Belgie bang.Belgie steunt het franse oorlogschip Charles de gaulle.Dus ook wij gaan doelwit zijn.De terroristen zouden rondgereden hebben in een auto met Belgische kentekenplaat.
De dader op de thalystrein laatst had zijn wapens in Brussel gehaald en vergeet het terroristen netwerk niet wat is opgerold in Verviers.

Mijn dochter studeert in Antwerpen neemt daar het openbaar vervoer.Ik ben er ook niet gerust op.Ik kan me wel voorstellen dat iemand die op het platteland woont in één of ander gehucht ,de angst minder heeft als wij hier in de voorstad.[/quote]

Ik studeer ook in Antwerpen aan de universiteit en reis ook elke dag met het openbaar vervoer.
Het geeft inderdaad geen fijn gevoel.
Maar je kunt er niks aan doen want het kan overal gebeuren.
Laatst bijgewerkt door ikbencarmen op 14-11-15 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:34

Pff nog niet helemaal bezonken.
Ik heb daar verre familie wonen.
En ze nog niet kunnen contacteren.
Een paar maanden geleden daar een heerlijke dag gehad
En nu weer dit... altijd maar die aanslagen overal. Pfff

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:38

te triest voor woorden dit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:41

Las ik zojuist nou ergens dat heel Europa de oorlog verklaard heeft aan ISIS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:42

Nederland heeft iig wel de oorlog verklaard aan de IS ja.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:44

Emmaa_ schreef:

Heb je een bron daarvan?

Ayasha
Blogger

Nou jonges, begin al maar groenten enz in te maken dan. :n

Anoniem

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:45

Emmaa_ schreef:

bron? van dit nieuws is in België nog niets doorgekomen

Willemina_L

Betekent dit dat Nederland officieel in staat van oorlog verkeert? :n

Ariannee

waar heb je dit gehoord/gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:47

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:49