Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:49

vibabu schreef:
http://oogopdenhelder.nl/2015/10/08/mee ... en-helder/

Iedereen blij. Echter, er wordt niet bij vermeld dat de flats die op de lijst stonden om afgebroken te worden, onbewoonbaar waren gemaakt zodat er niemand meer ik kon wonen tot de tijd dat het gesloopt zou worden, daarvoor is de woningbouwvereniging ingezet om alles weer bewoonbaar te maken zodat daar vluchtelingen ondergebracht kunnen worden. Zo zie je maar weer hoe selectief de hele media is.

Ik vraag me eerder af wat het oplevert aan subsidies(?) om vluchtelingen op te vangen...
Zou dat meer opleveren dan dat het kost?
Puur om de stads- of dorpskas te spekken?
Ik kan niets relevants vinden hierover, dus tot zover de transparantie van gemeenten... >;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:54

40 euro per persoon per nacht :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:18

Sammie schreef:
ravellie schreef:
Dat zegt meer over jou dan over de andere mensen binnen dit topic.
Als je überhaupt het linkse gesnater van cowboy serieus neemt :O

Dan lees je dus gewoon echt niet goed. Cowboy is helemaal niet links, maar geeft wel aan je niet zomaar moet geloven wat er gezegd wordt. Even zelf nadenken. Denk dat dat verkrachten in Zweden bij elke vrouw door asielzoekers het meest duidelijke voorbeeld is. Even nadenken en dan weet je dat het niet realistisch is wat er gezegd wordt.

1. Ik dacht dat je me op ignore had staan Ravellie?
2. Links.........LOL. Er liggen hier een aantal mensen helemaal in een deuk. Zelfs CowCat grinnikt :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:32

EskeGirl schreef:
alex66 schreef:
link

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/in ... hting.html

ik vind dat zeeuwjte best een punt heeft

Ik twijfel over deze website. Het is niet helemaal neutraal geschreven en ik zie geen verdere bronnen. Daarnaast is dit geen algemene nieuwswebsite. Ook kan iedereen, of iig onprofessionele mensen, hier schrijven.

Neem: de nationaliteit wordt bij misdaden niet genoemd. Even later: zoveel % is moslim en zoveel % is immigrant. Bronnen? Zijn nogal beweringen.

Eske, google het eens Sweden Rape Rate. Dan vindt je een artikel van de BBC. Betrouwbare bron wat mij betreft. De Zweedse sociologe Klara Selin van de National Council for Crime Prevention in Zweden legt uit wat er gaande is. En passant leer je waarom Canada en Australie de kidnap capitals van de wereld zijn. Grappig spul: hoe statistieken je kunnen bedriegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:33

Nu wil Asscher deze mensen aan een baan helpen. Deze minister is volledig de weg kwijt. Smijt met loze beloftes. Wat dan met de andere 600.000 niet vluchtelingse werklozen in Nederland?

Eske_B

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:38

Dat ga ik zeker googlen binnenkort :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:48

Waarom zou helpen in moeten houden om een huis en geld en Nederlanderschap te geven? Als je vlucht voor oorlog ben je al lang blij dat je veilig mag blijven tot je weer terug mag naar je thuisland?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:48

EskeGirl schreef:
Neem: de nationaliteit wordt bij misdaden niet genoemd. Even later: zoveel % is moslim en zoveel % is immigrant. Bronnen? Zijn nogal beweringen.

+:)+ JUIST! Hoe kun je het percentage moslims en immigranten weten als de Zweedse overheid de nationaliteit niet noemt?! Precies hierom ben ik gaan zoeken en kwam ik bij de Beep (BBC) uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:28

purny schreef:
Nu wil Asscher deze mensen aan een baan helpen. Deze minister is volledig de weg kwijt. Smijt met loze beloftes. Wat dan met de andere 600.000 niet vluchtelingse werklozen in Nederland?

Deze minister? dat hele kabinet is de weg kwijt.Ze zijn onbeschoft, je hoort iemand uit te laten praten,je mag niet liegen of mensen voor de gek houden,je mag geen onderscheid maken tussen mensen,je mag mensen niet recht in het gezicht uitlachen,je hoort álle mensen te helpen.
Iemand die netjes is opgevoed,doet dit allemaal niet,het kabinet doet dit allemaal dagelijks.Echt heel onbeschoft! vooral voor een minister.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:53

alex66 schreef:
link

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/in ... hting.html

ik vind dat zeeuwjte best een punt heeft

_O- Deze website is een website waar mensen zelf een artikel kunnen schrijven, wanneer ze dan genoeg bezoekers krijgen die op banners klikken kunnen ze geld verdienen. Had ik pas niet iets over dubieuze websites?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:08

chanicha schreef:
Hahaha tokkiegehalte! Misschien komt dat omdat de tokkies vanuit hun gevoel reageren en niet alleen door een rose bril kijken en gepokt en gemazeld zijn door het leven!
Weleens bij nagedacht wat er gaat gebeuren als er hele groepen huizen krijgen en, even tokkieachtig gezegd, losgelaten worden in onze samenleving waar de meisjes in rokjes lopen en hemdjes in de zomer?

Oh je hoeft geen tokkie te zijn om dingen mee te maken in het leven hoor, ik zou willen dat ik dingen door een roze bril kon bekijken! Ik denk zelfs dat deze "tokkies" juist niet zien hoe het echt in elkaar steekt, en mensen die verder kijken wel. Ik begeleid een MBO 2 groep en we hebben recent een actie voor vluchtelingen opgezet. Daar was natuurlijk een hoop verzet tegen! De redenen die ik daarvoor kreeg waren rechtstreekt van facebook afgeplukt of door ouders ingesproken. Deze studenten hadden zelf echt geen mening te vertellen, en eerlijk gezegd, in de eerste instantie ook niet de capaciteiten om eens wat verder te denken. We hebben toen alle meningen en uitspraken gezamenlijk besproken en veel waren volgens mij best verrast dat het dus helemaal niet gaat om alleen verkrachters en relschoppers. Ze hebben zich daarna fanastisch ingezet en er is in totaal 500 euro opgehaald die week. Dat is overigens nog 1 ding dat deze kinderen niet beter kunnen weten door hun opvoeding. Maar volwassen mensen zouden toch ergens beter kunnen weten dan zo een haat zaaien en meer inlevingsvermogen kunnen hebben over mensen die vluchten voor de oorlog en ALLES verliezen. Nee als je als volwassen zijnde zulke tokkie dingen roept, verlies je bij mij alle credit.

Enne, ze zijn er al hoor! En dat was ook al toen er nog mensen in shirtjes en rokjes liepen. Hoeveel verhalen zijn er nu echt uitgekomen over verkrachtingen en aanrandingen? En dan échte verhalen? Geen dubieuze verzonnen verhalen.

En los daarvan, stel er is wel een verhaal over een verkrachting, kunnen we dan een geheel volk daarop aankijken? Geloof me er worden dagelijks mensen verkracht en dat is dus ook gewoon door ons heilige Nederlandse volk. Stel nu dat dat mensen op Aruba het hele Nederlandse volk zouden uitkotsen door wat van der Sloot daar heeft gedaan. Je moet een mensen als individu zien en niet als groep.

Waar echt veel rellen van komen is voetbal, kunnen de we die anders niet het land uit zetten. :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:35

Quote:Waar echt veel rellen van komen is voetbal, kunnen de we die anders niet het land uit zetten

Nee gewoon een Stadion verbod opleggen,werken met pasjes,net als in Engeland.Dat werkt perfect.

Aruba is Nederlands,kan je al die eiland bewoners wel uitzetten.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:55

gohya schreef:
Quote:Waar echt veel rellen van komen is voetbal, kunnen de we die anders niet het land uit zetten

Nee gewoon een Stadion verbod opleggen,werken met pasjes,net als in Engeland.Dat werkt perfect.

Aruba is Nederlands,kan je al die eiland bewoners wel uitzetten.

Haha, wellicht niet het beste voorbeeld. ik dacht even aan t eerste voorbeeld van een NL'er in een ander land.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:15

purny schreef:

Vluchtelingen inzet van de politiek he.
Nu gaan ze allemaal maar wat roepen.
Ik hoorde zelfs borstvergrotingen voorbij komen :o .
Helemaal koekkoek.....

En dat plan over die banen. makkelijk roepen weer.
Dat wordt dan nog dringen straks.

Oh nee, wacht, er zijn vast wel weer mensen hier die roepen dat die mensen in de zorg misschien wat kunnen betekenen }:0 ( daar vliegt ook een groot gedeelte geschoolde medewerkers eruit, maar dat terzijde :+ )

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:18

piezze schreef:
Waarom zou helpen in moeten houden om een huis en geld en Nederlanderschap te geven? Als je vlucht voor oorlog ben je al lang blij dat je veilig mag blijven tot je weer terug mag naar je thuisland?

En daar hebben we dus de kern te pakken.
Terugkeren is niet voor een ieder altijd de insteek.

Anders reis je niet door zeven veilige landen door naar Duitsland-Zweden-Nederland voor sociale voorzieningen en economisch perspectief.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:38

Wat bedoelen ze met een verblijf status? hoeven ze dan nooit meer terug naar eigen land?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:40

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:41

Weleens bij nagedacht hoe het gaat werken zodra deze "vluchtelingen" in onze samenleving komen?

De meeste mensen zaaien geen haat maar de realiteit is er dat mensen keihard werken en hun kinderen opvoeden en proberen ze te laten leren, zich blauw betalen aan rekeningen van o.a. zorg en dan vervolgens zien dat er mensen hier een blauwe maandag zijn die "gevlucht" zijn en alles gratis krijgen! Huis voor hun kinderen kunnen ze de eerste 10/15 jaar op hun buik schrijven en een baan al helemaal. Heb je niet in de gaten hoe krom dat is?
Vanmorgen in de krant over een gezin dat bij de Telegraaf, geloof ik, in de hal zit met een hoogzwangere vrouw die doot tien!!! Landen zijn gereisd hierheen! Dan vraag ik me af of er bij èèn van die negen geen veilig land zit. We worden gewoin gebruikt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:44

Sammie schreef:
Als het een permanente verblijfsstatus is klopt dat. Dan hoeven ze niet terug, mag wel. :)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... reemdeling

Maar waarom zouden vluchtelingen een permanente verblijfstatus krijgen? als hun land weer veilig is,zouden ze toch weer gewoon terug kunnen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:54

Als dat land idd veilig is zouden ze in principe idd geen permanente vergunning krijgen. Het is dus ook helemaal niet gezegd dat alle Syriërs en Eritiers etc (iedereen die komt via een bootje) permanent mogen verblijven. De huizen die nu ‘weggekaapt’ worden door asielzoekers zijn wél mensen die zo’n permanente vergunning hebben, maar nog in een AZC zaten omdat daar geen ruimte voor was om te plaatsen in een huis. Zij krijgen nu in bepaalde gevallen versnelt voorrang, zodat er in de AZC’s ruimte is om de nieuwe stroom op te vangen. Van hen is paar weken geleden gezegd dat ze sowieso vijf jaar mochten blijven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar inmiddels niks meer over hoor. Zij gaan wel de hele procedure door (immers.. Schengen verdrag) en daarna wordt gekeken of ze tijdelijk mogen blijven of permanent. Verdere precieze details weet ik ook niet echt. In die link staat wel veel uitgelegd erover.

Heel simpel gezegd.. We zijn er bij gebaat dat het in Syrië snel rustig wordt. Dat het probleem daar dus snel aangepakt wordt. Of liever de problemen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:39

Dan zullen die vluchtelingen met een permanente verblijfstatus wel uit een land komen waar ze gedood worden als ze terug zouden gaan.Maar wie gaat dat na,of dat idd. ook waar is? Die landen zullen echt niet toegeven dat ze idd. gedood zullen worden als ze terug komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:57

Dat laatste is wel erg naïef gedacht :P Ik mag hopen dat het geld dat daarvoor wordt gebruikt goed besteedt wordt en niet enkel door naar een mannetje van land Y te bellen en te vragen : ‘Joh, we hebben hier familie (insert onuitspreekbare naam hier) als we die terugsturen, hakken jullie dan die kop eraf of wat?’ :P

Er is laatst een hele uitzending geweest waarin de asielprocedure in Ter Apel (en inmiddels ook elders) besproken werd, incl. vingerafdrukken, paspoortcontrole, maken foto, praten met een tolk etc besproken werd. Uiteraard zal er gelogen worden, maar een beetje medewerker prikt daar gemiddeld zo doorheen. Evenals oeps mijn paspoort is weg zou tegenwoordig toch wel een *ping, wees alert* op moeten leveren. Dan controleren ze bijv. gewoon je accent icm waarvandaan je claimt te komen. Ik weet alleen niet meer van welk programma dat was :(

In theorie zou het inderdaad zo zijn dat mensen die echt gevaar lopen gedood te worden, dus hun leven niet zeker zijn (hetzij uit oorlogsgebied, hetzij vanwege politiek of etnisch gevaar) asiel krijgen. In de praktijk glippen er natuurlijk ook gewoon anderen (criminelen, oorlogsmisdadigers, gelukszoekers etc.) doorheen. Maar wat die verhouding is tegenover de mensen die oprecht asiel krijgen weet ik niet. Is ook lastig te controleren, want van diegenen die crimineel zijn moeten ze wel eerst tegen de lamp lopen op een later tijdstip. Er zijn dus ook mensen die hier niet hoorden te zijn en ook nooit tegen de lamp zullen lopen. :+

Het feit dat de mensen hier nu onderdak krijgen staat los van het feit dat ze ook allemaal mogen blijven. Dat laatste is dus helemaal niet zeker. Daar zijn van de meeste politieke partijen ook gewoon meningen over te vinden. Het is dus ook onjuist dat alleen Wilders iets vindt of dat hij de enige is in dat standpunt. Hij schreeuwt onrealistisch, de rest geeft gewoon rustig aan wat zij vinden. Maar hier moet je wel een scheiding zien in de opvang én geven we ze allemaal asiel. Recht op opvang betekent niet dat ze allemaal asiel gaan krijgen. En de mensen die nu recent zijn opgevangen zijn ook niet diegenen die voorrang krijgen bij een huurwoning. Dat zijn mensen die al een verblijfsstatus hebben.

Het asielbeleid is strenger tegenwoordig, maar tegelijkertijd traag en bureaucratisch. Dat kan soms voordelig zijn.. (stel dat de oorlog over twee jaar over is in Syrië dan kun je nog zeggen je kan terug), maar het werkt ook meer dan eens in het nadeel voor de asielaanvragers en Nederland. Zeven of acht jaar wachten tot je *iets* mag doen is absurd. Aan de ene kant ben ik geneigd om te zeggen dat moet sneller. Mensen die hier niet horen, moeten sneller terug. Maar aan de andere kant.. kan dit ook betekenen dat mensen sneller wel mogen blijven omdat die oorlog in het thuisland nog niet over is. Het is gewoon erg lastig zo.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:28

ravellie schreef:
piezze schreef:

En daar hebben we dus de kern te pakken.
Terugkeren is niet voor een ieder altijd de insteek.

Anders reis je niet door zeven veilige landen door naar Duitsland-Zweden-Nederland voor sociale voorzieningen en economisch perspectief.

Het gaat natuirlijk ook om gezinshereniging en dan is dat in de regel niet 2 personen, maar hoor van iemand die nu met pensioen is maar via een woningcoorporatie dit jaren lang heeft begeleid, het dus wel eens om een persoontje of 23 per vluchteling kan gaan..
Dan snap je wel dat er zoveel jonge knapen hier gekomen zijn, die zijn vast vooruit..die hele familie, ma, pa oma opa boers en zussen met kinderen (zijn vaak talrijke families)...en dan kies je natuurlijk het land met de meeste sociale mogelijkheden...en die landen zijn binnen Europa niet talrijk..

Natuurlijk is er bij zo een jongeman wel een oom, broer of vader door de oorlog gesneuvelt, of ze in het leger zaten, bij de rebellen, dat vermeld de historie niet...

Wat mij zorgen baart is de groep IS gangers die terug willen maar niet kunnen en meeliften..dar blijkt ook een behoorlijke groep te zijn...daarvan zullen er zijn die niet direkt met een opdracht komen, maar wel behoorlijk foutief gehersenspoelt en een nieuwe identiteit is makkelijk te krijgen, als je "huis in puin is".

Ik had laatst een discussie met een familielid die na de 2e WO naar Nederland is gekomen, omdat hij feitelijk niet anders kon...dan snap ik dat zo iemand alles wil binnenlaten komen, zich niet verdiept in wie dat dan zijn omdat hij zijn eigen situatie als referentiekader neemt...en zo zal het met Merkel ook zijn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:44

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:08

Dus ook de Kindbruidjes Sammie. ;(