verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:12

gohya schreef:
vuurneon schreef:
Ze zoeken bij voorkeur wel grond uit waar wat te halen valt natuurlijk, je hebt wel geld nodig om de boel te onderhouden :)

Nou als ze een stuk land krijgen aangeboden,hebben ze dat maar te nemen.Zo niet hebben ze pech en blijft het uitroeien van de IS doorgaan.Aan hen dan de keuze.

Gaat hem nie worre nie. De interpretatie van de Koran van deze jongens is gelijk aan de interpretatie van de Bijbel door de Conquistadores: Heilige opdracht: de hele planeet moet om. Meedoen of sterven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:38

SandraVerl schreef:
vuurneon schreef:
Hoe wordt dat logistiek geregeld?

Australië gaat in de kampen 12.000 mensen selecteren en stopt ze vervolgens in vliegtuigen naar daar.

dat lijkt mij een veel beter plan...vooral dat selecteren :j

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:29

[quote="LadyMadonna"]Het is zelfs al door mijn hoofd geschoten of het geen foto's van festival terreinen zijn....
Ik bedoel: Pinkpop the day after...

ik begrijp niet dat mensen hun eigen zooi niet opruimen zowel van de festival als evt van de vluchtelingen als k vroeger bijv naar strand ging nam ik n extra zakkie mee waar mn vuil in ging

@sammie is/isis is helemaal geen islam/moslim, ze kunnen dat dan wel pretenderen , maar zelfs allah keurt dit absoluut af!

ze halen quotes/passages uit de quran die ze verdraaien..

ja er bestaat shariah wet klopt en die is verschrikkelijk maar ook niet vergelijkbaar met wat isis doet

en tot slot jihad staat voor : in t reine komen met jezelf dus n strijd voor jezelf helemaal niets met islam te maken dat isis en hun caifaat gedoe isis is uit op macht sadistische empathieloze monsters zijn t

ze pretenderen uit naam van te handelen omdat t zo lekker verdeeldheid zaait en er nog meer haat en nijd komt

En t lukt ze ook nog

en usa en europa hebben deze groepering meer dan onderschat

papagroom

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 01:58

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 04:22

Papagroom, ik moet eerlijk bekennen dat ik je verkeerd heb ingeschat. In dit topic vond ik je tot nu nogal idealistisch overkomen, maar het artikel wat je hierboven heb geplaatst, was interessant. Met genoegen gelezen.
(Niet dat jij wist dat ik je verkeerd had ingeschat, maar als ik zoiets doe, ben ik ook wel weer iemand die dat toegeeft)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 06:57

Gaby,,,lees de op eens goed...die gaat over het gevoel wat ik heb bij het zien van de foto's...en mijn reactie daar op..een reactie,met schaamte,omdat de realiteit anders is als je graag zou willen...zoek daar maar eens een tussenweg in,en dan ook nog eens eentje zonder politieke kleur en vooroordeel,,,,daar gaat dit topic wat mij betreft over.
De correspondent is in dit soort vraagstukken altijd een trouwe neutrale raadgever.
Probeer maar eens realistisch te blijven zonder je gevoel te verloochenen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:44

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:56

Ik denk dat mensen ook onderschatten wat het eigenlijk echt is, om te vluchten voor IS..en dat als moslim, een moderne moslim die zijn geloof serieus neemt en vlucht omdat ze zich niet willen aansluiten, mee moeten doen om te gaan moorden..

Ik vrees wel dat het onderliggende probleem van een hele grote groep molsims die denken dat vrijheid van godsdienst in houdt dat ze de westerse gebruiken naast zich neer kunnen leggen en er helaas ook extra spanningen gaan komen en er wellicht toch een groep onder de Syriers die wel gaan radicaliseren.

Maar realiseren mensen zich ook dat er vele Orthodoxen tussen zitten? Ik heb een Syrische kennis, die is erg religieus, maar dan orthodox katholiek..juist zij kunnen niet blijven..

Het valt mij op dat er velen zijn die Engels spreken..

Eigenlijk ook wel logisch, mensen die geld en scholing hebben gehad, over de grens gaan kijken...
Zij zullen zich net als in de Marokaanse en Turkse gemeenschap hun eigen handeltjes en business op gaan bouwen...ik denk dat de meesten echt wel verderop willen..
Er zit nl ook een hoop intelligentie tussen die in een vrije wereld zich verder willen ontwikkelen met behoud van hun eigen geloof..

Ik denk ook wel dat het Westen een brug met het Midden Oosten nodig heeft...een grote groep verwesterde Moslims die tevreden zijn geeft alleen maar een tegenhang tov lieden zoals IS en de leiding van IS die alleen macht wensen en hun onderdanen daar voor misbruiken.

Syriers die durfen te verzetten tegen radicalisering in ee land waar dat mag, maakt alleen maar een sterker wapen tegen de dreiging van IS..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:48

Crypto schreef:
@sammie is/isis is helemaal geen islam/moslim, ze kunnen dat dan wel pretenderen , maar zelfs allah keurt dit absoluut af!

Er is imo geen eens een Allah, dus er valt imo weinig goed of af te keuren. Voor hun is dit hun islam, dus een filosofische discussie of je dit wel of geen islam/moslim, shariah, jihad e.d. moet noemen heeft niet erg veel nut (bovendien weet ik dat verschil al :) ). Zo zien zij het, zo brengen ze het naar de wereld, zo blijft het hangen. Een focus op het verschil tussen 'deze' moslims/islam en de andere moslims die hier niet achter staan is irl verstandig, maar ook híer niet op zijn plek omdat het het vluchtelingenprobleem niet echt oplost. Wat er wel mee te maken heeft is de boodschap die uitgezonden wordt en het effect op moslims in Europa, want dat er vanuit Europa jongeren richting Syrië zijn getrokken om mee te vechten is een feit en dat zijn dingen die blijven hangen. En dát wekt meer weerzin op om deze mensen hier op te vangen.

De rest van je post vond ik niet erg duidelijk getypt (telefoon?), dus heb ik even overgeslagen :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:00

Sammie schreef:
Er is imo geen eens een Allah, dus er valt imo weinig goed of af te keuren. Voor hun is dit hun islam, dus een filosofische discussie of je dit wel of geen islam/moslim, shariah, jihad e.d. moet noemen heeft niet erg veel nut.

Natuurlijk heeft dat wel nut, los van de vraag wat JIJ gelooft. Het gaat erom wat ZIJ geloven. Het is het verschil tussen enkele tienduizenden idioten die andersdenkenden naar het leven staan en 2 miljard moslims die dit plan zouden kunnen hebben. Of, vertaald naar Nederland: het verschil tussen enkele tientallen extremisten en 1,3 miljoen moslims. Vind ik persoonlijk wel een relevant verschil als ik kijk naar mijn levensverwachting.

Daarnaast gaat het inhoudelijk om het verschil tussen 99,9% van de moslims die met jou en mij en de rest van ons gewoon in vrede willen leven 'in pursuit of happiness' en de 0,1% die jou, mij en alle andersdenkenden met het mes op de strot tot andere gedachten willen brengen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:03

Prima, jij je zin.. En nu? Is het vluchtelingenprobleem opgelost. Allemaal een veilig plekje? Ze kunnen weer naar huis? Geloof dat de discussie erg kort is, want ik weet dat de meeste moslims hier niet achter staan en dat de IS onzin uitkraamt waar de meeste van walgen. Maar 'dit' is de situatie en daar moet je het mee doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:14

Sammie schreef:
Prima, jij je zin.. En nu? Is het vluchtelingenprobleem opgelost. Allemaal een veilig plekje? Ze kunnen weer naar huis? Geloof dat de discussie erg kort is, want ik weet dat de meeste moslims hier niet achter staan en dat de IS onzin uitkraamt waar de meeste van walgen. Maar 'dit' is de situatie en daar moet je het mee doen.

Mij ontgaat enigszins waarom je de discussie probeert dood te slaan door deze collectie passief-agressieve one-liners. Provocerende bladvulling, meer niet.

Mij ontgaat ook waarom je richting Crypto aangeeft dat de filosofische discussie er niet toe doet, terwijl je die zelf gisteravond nog hebt zitten aanhalen ("Geheel volgens de Jihad, geheel volgens hun ideeën van Islam. De hele wereld moet zich onderwerpen aan de wil van Allah").

Wat me niet ontgaat is dat ik me stoor aan je manier van discussieren. Ik volg daarom het schema van je profielpagina, kies voor de optie 'High Road' en wens je verder veel succes met je input. :wave:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:30

Ik ben op de hoogte van het feit dat zij iets verkondigen wat niet in de Koran staat, aan mij is de boodschap hoe goed bedoeld ook dus niet besteed. Het heeft imo geen zin om hier over te discusseren, want er is wat mij betreft géén discussie. Ik weet nl. al dat IS de boodschap van de Koran nogal verdraaid en kolder uitkraamt. Korte discussie dus. Wat heeft het dan voor zin om mij te vertellen dat IS kolder verkoopt? Er zijn nochtans een hoop mensen die er op een kwetsbare leeftijd waarin ze enorm zoekende zijn er intrappen. (die geloven het nl. en zijn het met ze eens)

Bovendien gaat het hier over het vluchtelingenprobleem. Dat wordt op gang gebracht door Assad aan de ene kant en de IS aan de andere kant. Dat zij hun boodschap niet juist verkondigen of dat ze een eind in de ruimte banketstaaf doet er dan niet zoveel toe. Ze zijn er, dit roepen ze en dit doen ze. Het enige wanneer dat er toe doet is dat als mensen zeggen dat alle moslims hetzelfde zijn, allemaal de wereld willen terroriseren en dat ze daarom niet mogen komen of niet geholpen moet worden. Dán kun je idd zeggen maar ho even.. maar wat IS zegt.. daar staan heel veel moslims helemaal niet achter. (enz enz. enz wat hier boven gezegd is). Dán heeft het nut, maar imo niet nu en hier. Want IS is er, wil hun eigen stuk land, zaait dood en verderf en doen al die dingen die ze nu doen omdat ZIJ de wil van Allah wél zo interpreteren. (of iig zo brengen ze het)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:47

abbycootje schreef:
ík verwaht ook niet dé oplossing, maar ik was gewoon benieuwd aan welke richting jij zat te denken qua mogelijke oplossingen (:

Nou ja iig educatie, mindset veranderen en betere omstandigheden creëren indien mogelijk maar dan heb je nog een hele lange weg te gaan ;).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:59

Heeft iemand gisteren toevallig nog naar 'de grens bereikt' op NPO 1 gekeken? Daarin kwamen een aantal interessante dingen in naar voren, een daarvan die bij mij even weer boven kwam draven nav die opmerking hierboven is dat de kinderen van de 'echte fysieke' vluchtelingen toch een zware taak op schouders menen te hebben (dat de vlucht van hun ouders niet voor niks is geweest, dat ze succesvol moeten zijn in het leven, niet mogen falen) en dat er ook veel aanpassingsproblemen zijn (geweest) en dat begeleiding daarin beter zou kunnen.

Andere puntje is dat er veel weerstand is voor asielzoekercentra her en der omdat de communicatie vanuit de gemeente zo slecht is. 'opeens wordt er bijv. een geopend'.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-09-15 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:05

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:09

Sammie schreef:
Heeft iemand gisteren toevallig nog naar 'de grens bereikt' op NPO 1 gekeken? Daarin kwamen een aantal interessante dingen in naar voren, een daarvan die even weer boven komen draven nav die opmerking hierboven is dat de kinderen van de 'echte fysieke' vluchtelingen toch een zware taak op schouders menen te hebben (dat de vlucht van hun ouders niet voor niks is geweest, dat ze succesvol moeten zijn in het leven, niet mogen falen) en dat er ook veel aanpassingsproblemen zijn (geweest) en dat begeleiding daarin beter zou kunnen.

Andere puntje is dat er veel weerstand is voor asielzoekercentra her en der omdat de communicatie vanuit de gemeente zo slecht is. 'opeens wordt er bijv. een geopend'.

Ik heb gekeken. Af en toe beschaamd. Je zal daar als vluchteling zitten en moeten aanhoren dat mensen bang zijn voor o.a. verkrachting enz.

Veel van de Syrische vluchtelingen spraken goed Engels en hadden een goede opleiding.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:33

Ik denk ook omdat mensen Syriers niet goed kennen...niet weten hoe dat volk te plaatsen...ik denk dat er nogal snel wordt gerelateerd naar de groep overlast veroorzakende Noord Afrikaners en dan meteen over een kam scheert...natuurlijk zitten er rotte appels tussen...
Maar in dat programma werd een kleine plattelandsgemeente zonder overleg een relatief grote groep jonge mannen geplaatst...en dan zijn bezorgte gedachten over jonge blonde dochters van de vaders toch ook niet vreemd??

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:39

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:56

papagroom schreef:
Fijn dat het topic weer open is,het onderwerp is te belangrijk om door slechte manieren,en een slechte sfeer,niet besproken te worden.

Ik trof in de groene een artikel dat treffende gelijkenissen met de huidige situatie laat zien.

http://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht

Inderdaad, veel gelijkenissen. De vermogden joden zijn destijds naar Amerika gevlucht. De arme belande grotendeel in de kampen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:15

Tcm62 schreef:
Ik denk ook omdat mensen Syriers niet goed kennen...niet weten hoe dat volk te plaatsen...ik denk dat er nogal snel wordt gerelateerd naar de groep overlast veroorzakende Noord Afrikaners en dan meteen over een kam scheert...natuurlijk zitten er rotte appels tussen...
Maar in dat programma werd een kleine plattelandsgemeente zonder overleg een relatief grote groep jonge mannen geplaatst...en dan zijn bezorgte gedachten over jonge blonde dochters van de vaders toch ook niet vreemd??

Vooral niet als de haatzaaiers dit soort angsten gaan 'voeren' met bullshit info en sommige lezers niet slim genoeg zijn om feit en fictie van elkaar te onderscheiden.

Zo circuleert er nu het bericht dat in Zweden vrouwen massaal verkracht worden door asielzoekers. Statistisch gezien -zo beweert men- wordt elke Zweedse vrouw 1x in haar leven verkracht en dat is meestal door een asielzoeker. Daar kun je dan flink van schrikken....als je niet even gaat nadenken:

Dus ben ik even gaan googlen.
In Zweden zijn 5.731 asielzoekers per 1.000.000 Zweden (het hoogste cijfer van Europa overigens. Bron: Eurostat).
Dat is 1 asielzoeker per 174,48 Zweed. Als we dan eens aannemen dat al die asielzoekers mannen zijn in een sexueel actieve leeftijd (dat is natuurlijk niet zo, maar vooruit) en als we dan verder aannemen dat van die 174.48 Zweden de helft vrouw is, dan moet (letterlijk!) iedere asielzoeker 87 vrouwen verkrachten om die bewering 'waar' te maken. Zelfs als ik vrouwen jonger dan 20 en ouder dan 60 uit de vergelijking haal kom ik nog steeds op een getal van 40+ verkrachtingen PER ASIELZOEKER. Ter indicatie: de beruchte Utrechtste serieverkrachter wordt/werd verdacht van 22 verkrachtingen over een periode van 6 jaar.

Als je dan toch gelooft dat die Zweedse verhalen waar zijn, tja.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:28

"Wat is er nou erger, een man met een baard of een vent met geverfd haar?"; Pechtold over Geert Wilders _O-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:39

Cowboy, beetje rare berekening, vind het eigenlijk wel iets van een man dit zo te stellen...

Ik denk dat je de nuances vergeet.

Overigens is niet de helft van de asielzoekers vrouw, integendeel zelfs.

Maar een andere discussie..

Een vriendin is in Craotie geweest van de zomer bij croatische vrienden..her blijkt dar Craotie zit te springen om hoogopgeleide Syriers, maar ze komen niet omdat ze niet naar Croatie willen...jantje modaal is daar 400 euro per maand...
Jammer dat de propoganda vanuit Europa en de Balkanlanden zo slecht is...want laten we eerlijk zijn, het gros van de vluchtelingen zijn nl echt wel de middenklasse en zeker niet minder kwa opleiding en instelling dan wij met zijn allen..

En dat vind ik dus jammer, want voor deze mensen ligt er nl wel een mooie toekomst in een mooi land met erg vriendelljke en gastvrije bevolking

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:43

Tcm62 schreef:
Cowboy, beetje rare berekening, vind het eigenlijk wel iets van een man dit zo te stellen...

Ik denk dat je de nuances vergeet.

Overigens is niet de helft van de asielzoekers vrouw, integendeel zelfs.

Maar een andere discussie..

Nou ja, mijn punt was dat mensen zelf binnen 1 minuut kunnen beredeneren dat dit soort verhalen gewoon niet kunnen kloppen. En als ze dan toch besluiten te geloven dat alle asielzoekers verkrachters zijn....tja.....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:46

Tja maar als de nuances er niet in zitten...

Er zullen heus wel verkrachtingen zijn geweesr...vergeet niet dat de culturen naar vrouwen toe enorm uit elkaar liggen..

Vrouwen in die landen hebben niet die vrijheden en als je die wel ten toon spreid, mag je gestraft worden...juist in die landen wordt een vrouw gestenigd als ze een man tot verkrachting heeft uitgedaagd...jawel...uitgedaagd door alleen maar zijn te zijn....