Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:19

farahdiba46 schreef:
Iris82 schreef:
Mijn theorie in dit geval is dat zolang er een kinderhoek is, je de kans hebt dat mijn kind langs je tafel loopt. Wanneer je dan ook nog eens een hond bij hebt zal ie misschien zelfs bij je tafel stil staan om te vragen of ie de hond mag aaien.

Geen kinderhoek: zal ik er alles aan doen om m gewoon tevreden aan tafel te houden. Wordt hij nukkig (en geloof me dat hoeft het tafeltje naast ons nog niet eens te horen maar dat zie ik zo) omdat het eten bv heel lang duurt, dan ga ik bv even met m naar buiten tot het eten er is en in sommige gevallen geef ik m ook wel eens mn telefoon als laatste redmiddel. Filmpje Mickey Mouse doet soms wonderen.

Dit dus. Dat pappen en nat houden, daar krijg je van die jankbekken van. Alles om de kleine prins tevreden te hoden. Dit werkt over 2 of 3 jaar niet meer he, realiseer je je dat wel. Gewoon NEE en die nee blijft ook NEE.

Ik lees vooral mee maar wil hier toch wel even op ingaan. Ken je het spelletje de sims?
Kinderen zijn net zo, je moet zorgen dat alle balkjes (honger, dorst, energie, spelen) in het groene blijven anders worden ze vervelend.

En aangezien jonge kinderen een korte spanningsboog hebben kan ik me best voorstellen dat je tijdens een restaurant bezoek af en toe even iets anders verzint. Naarmate ze ouder worden kunnen ze zich vanzelf langere periodes concentreren.

Verder vind ik het er ook vanaf hangen hoe je zelf met de kids omgaat. Als ik en mijn vriend met zijn dochters uit eten gaan, zijn we tussen de maaltijden door met zijn viertjes in gesprek. Gewoon gezellig kletsen. Die vervelen zich geen minuut.
Zou ik nu constant met mijn vriend in gesprek zijn en hen negeren, ja dan kan ik me voorstellen dat ze zich zouden gaan vervelen, en bijvoorbeeld onderling ruzie zouden gaan zoeken oid.

Sammie

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:22

Wat iris vertelt vind ik juist goed. := zijn ze ouder vermaken ze zich maar op een andere manier. Maar dat kunnen ze dan ook beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:35

Nouja je hebt natuurlijk tevreden houden en tevreden houden :)

Uiteraard moet je je kinderen tevreden houden, als in die vergelijking met die groene balkjes :j
Het is niet fair om van een kleine uk te verwachten dat die niet zeurt om eten als die honger heeft.

Of dat hij al de hele dag amper mocht bewegen en je dan nog eens uitgebreid gaat tafelen en hij bijna ontploft van de opgebolde energie die er toch echt een keer uit moet :)

Het kàn een keer voor komen maar dan heb je zelf toch echt een beetje verzaakt vind ik en kan je het zo'n uk weinig kwalijk nemen dat die begint te vervelen :(:) dus dan moet je zelf ook maar op de blaren zitten denk ik dan en het toetje maar overslaan ofzo :P

Je kind "tevreden" houden door het alles maar te geven waar de kleine stinkerd maar om vraagt...dat is natuurlijk het andere uiterste en dat zal ook (bijna) niemand bedoelen neem ik aan :)

Maar alleen al naar je kind refereren als een prinsje of prinsesje, brrrrr. Alhoewel niet iedereen het zo zouteloos en onderdanig bedoelt als het klinkt gelukkig :=

Ik noem die van mij vanalles van spekkie spekmans (met zijn elastieken beentjes :)ddd ) tot tutmuts tot ouwe kwijlebabbel tot noem maar op :+

Maar alleen al het idee van het hem noemen van prinsje ( :r ) doet me ietwat naar een teiltje grijpen hoor :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:20

De vraag in het verhaal van iris is vooral, op welk moment ga je met het kind naar buiten en geef je het een telefoon? Op het moment dat het kind nog tevreden is en jijzelf denkt dat het allemaal te lang duurt, of op het moment dat het kind al vervelend (hoe oppervlakkig en minimaal ook) begint te worden.

In het eerste geval is het een prima aanpak, wat veel ellende voorkomt en waarmee het kind op een leuke manier leert uit te gaan. In het tweede geval wordt het kind juist beloont als het nukkig begint te worden. En dán ben je in mijn ogen verkeerd bezig, want dan leer je het kind juist dat vervelend doen beloont word.
En dat is toch wel een beetje wat ik uit iris haar bericht proef, maar of dat ook zo is weet ik natuurlijk niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:29

de 1 noemt het prins en de andere apekoppie of wat dan ook kan je van vinden wat je wil maar daar zijn meningen over verdeeld.
ik vind het soms schokkend pmarena hoe jij over je kleintje praat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:36

Ik vind er niks schokkend aan :)) gewoon down to earth. Dat zie ik tien keer liever dan het andere wat ik hier af en toe voorbij zie komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:40

dat is prima toch, maar zo denkt niet iedereen. maar die emoticons erbij etc krijg ik gewoon rillingen van. overigens wijkt het al een paar pagina's behoorlijk af.
is nog steeds erg jammer omdat ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag had gehad.

daarom ga ik ook weg uit deze niets zeggende discussie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:53

Geen antwoord is ook een antwoord, he.. :)

De rek is er verder behoorlijk uit in dit topic, dus gaat t over koetjes en kalfjes. Zolang iemand niet zegt ik zou m'n kind, dat rotjong, het liefst willen verzuipen en hulp zoeken ben ik niet van plan. Morgen is ie dood zie ik geen reden om iemand bewust proberen te kwetsen met een opmerking als hoe jij over je kleintje praat vind ik schokkend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:58

Ja maar StalNollie, sorry hoor maar wij verschillen (gelukkig voor ons allebei) gewoon heel erg, jij en ik :)

Jij krijgt de rillingen van mij, en ik krijg eerlijk gezegd nu ook niet voor het eerst een beetje de rillingen van jou omdat je wel vaker een heel groot stuk nuance mist valt me op, en daardoor nogal snel een detail uitvergroot alsof dat allesomvattend is en je een drama ziet dat er helemaal niet is Y;( Net zoals een tik(je) op de vingers meteen belachelijk uitvergroot wordt tot je kind meppen :roll:

Ik zal je vraag / vragen overigens wel gemist hebben of het zullen wel vragen geweest zijn in de categorie "het is bij voorbaat al kansloos om hier op een fijne manier over te praten".

Heb gisteren nog een heel stuk teruggezocht in je berichten vanwege je herhaalde mopper dat je geen reactie kreeg (zonder de vragen daarbij te herhalen) maar kwam ook niet echt iets van vragen tegen die aanmoedigden om even op in te haken. Maar misschien wil je je vragen even herhalen want ik weet eigenlijk niet welke vragen je bedoelt...en de rest wellicht ook niet? :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:51

StalNollie schreef:
StalNollie schreef:
leeftijd dat ook zeker, maar iedereen irriteert zich wel ergens aan. wat bijv dan met de oudere volwassene die zich gedragen naar een leeftijd van bijv een 4 jarige (door bijv het down syndroom). wat dan? waar is die grens

dit is volgens mijn nu de derde keer dat ik deze vraag er dan ingooi, om even over het kindvrije te gaan?!

Voor hou pmarena waarschijnlijk gewoonniet gezocht.

En ach een tik of een mep het zal me een worst wezen je blijft gewoon van me kind af. Ik voed zo me kindjes niet op door het foute voorbeeld te tonen
Dus accepteer ik ook niet als een ander denkt dat recht ineens wel t hebben

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:54

Gaat de helft van dit topic niet daar over? Heeft oa shadow en anderen (maar van haar weet ik de naam zeker) niet flink gediscussieerd over die grens? En hebben anderen vervolgens niet gezegd dat het over kinderen gaat en niet over dronken lui of teveel vet in te weinig kleding enz. Enz. Dit topic staat bol van de reacties die ingaan op jouw vraag. Misschien niet letterlijk in een quote, maar antwoord is er her en der wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:13

Weer zo'n aanname, ik heb wel degelijk de moeite genomen om te zoeken tussen je posts :)

Ik kwam die vraag wel tegen maar die vond ik dus in de categorie heeft weinig nut om daar nog eens specifiek op in te gaan. Dacht dat ik misschien nog wat anders gemist had :)

Verder wat Sammie zegt :)

En nogmaals ik heb geen enkele behoefte om aan jouw kind te komen dus wees gerust :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:39

Niemand heeft de behoefte aan het kind van een ander te zitten.
Wat ook niet van toepassing is als die netjes zit te eten of te kleuren aan tafel :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:45

Nee er is niet specifiek antwoord opgegeven waar die grens dan word getrokken. Kinderen is het over gegaan maar eet valt daaronder ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:29

Van mij mag iedere restauranthouder zelf bepalen wie die wel of niet in zijn zaak wil ontvangen, net zoals jij en ik ook zelf mogen bepalen wie we in ons huis willen ontvangen :)

Van mijn part hangen ze een heel bord op met wie er allemaal niet in mogen, het is hun eigen potentiële klandizie die ze dan weigeren hoor, dan komt de marktwerking vanzelf om de hoek kijken dus zo'n vaart zal het niet lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:04

Er zijn zat plekken specifiek voor kinderen, dus ergens vind ik het normaal dat er zaken zijn die ervoor kiezen om kinderen te weren. De reden maakt niet uit. En dan zijn er vast nog een hoop plekken die geen speelhoek hebben maar waar ze wel welkom zijn mits ze zich gedragen.

In een kinderrestaurant doen ze wat ze willen. Op een andere plek is het aanpassen, gedragen en niemand storen. Lukt dat niet? Jammer dan. Misschien kort Door de bocht, maar wel eerlijk.

Pmarena haar visie van opvoeding kan ik me prima in vinden. Kind krijgt heus kansen om te ontdekken, maar hoeft daarom de wereld niet aan zijn voeten te hebben.

Ivm slecht voorbeeld geven: als een ouder iemand verrot mept omdat een vreemde een kind een.lichte tik geeft bij toch wel grove fout... dan geef je als ouder het signaal "klep open en mama ramt ze wel in elkaar". Sorry. Walg ik van. Als je dat niet wil, hou dan je kind bij je. Kan je dat niet, blijf dan thuis. Want dan zijn jullie er niet klaar voor. Kind niet want luistert niet, ouders niet want kunnen kind niet onder controle houden en overlast voorkomen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:09

Ontdekken is natuurlijk heel belangrijk :j

Je kan juist behoorlijk zelfstandig en "vrij" laten ontdekken als de basisbegrenzing goed duidelijk is :)

Zo'n blaag die alles lostrekt wat die tegenkomt en bij iemand anders door het hele huis loopt te kruimelen met een plakkerig koekje, of alleen maar met veel herrie, gegil en gejank kan buitenspelen daar heb ik niks mee hoor... mag toch hopen dat dat een beetje in goede banen te leiden is :=

Maar als ik zo zie hoe dat bij andere ouders gaat die ook niks van dergelijke onzin moeten hebben dan moet dat goed te doen zijn met toch hele tevreden, open kinderen die met meer dan genoeg zelfvertrouwen heel gezellig en sociaal zijn :)

En zonder dat gedoe met zijden handschoentjes en alles over-analyseren maar gewoon met wat gezond boerenverstand en de liefde voor je kind, waarmee je gewoon graag wilt dat die op een fijne manier leert functioneren in de samenleving...zowel voor zichzelf als voor anderen :)

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat die uk van ons niet zo'n jengelende gevulde koek van een zeur-kind wordt hoor, dat niks zelf voor elkaar krijgt en constant in de gaten gehouden en ge-entertaind moet worden, pfffft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:25

No nonsense is voor iedereen toch het makkelijkste? Van mij mogen ze zeker dingen ontdekken en actief zijn, zolang ze niemand overmatig storen.
Als ze bij het uit eten gaan spelen zonder rennen en gillen, prima toch?
Af en toe keihard lachen kan zeker. Maar ik haat dan weer kinderen die zo hard fake schateren, alleen maar om aandacht te krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:30

Vanmiddag een broodje gegeten bij het tuincentrum...
Loopt een meisje van ik denk 3 jaar rondjes om en tussen de tafels met een half afgekloven tosti in d'r hand. Ze loopt langs een tafel met een ouder echtpaar... "Zooo, heb jij een lekker broodje?" Vraagt mevrouw...
Jaaa, roept het meisje enthousiast!
Vervolgens gaat ze serieus de diverse tafels langs: " ik heb een lekker broodje". _O-
In deze setting kon ik er wel om lachen. Bij een drie gangen diner omdat we x jaar getrouwd zijn zou ik ee geen zin in hebben....

Ze kwam ook niet bij mij aan tafel, dat scheelt ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:20

Sinds we gister in het vliegtuig de hele vlucht zijn getrapt, doof geschreeuwd en ondergekwijld ben ik groot fan van de kindvrije horeca.
gezin zat met een tweeling en nog een jong kind, en opmerking van de moeder: "als mensen last hebben van het gechreeuw ofzo, dan denk ik: jammer dan".
En dit zie je ook in restaurants.

De kinderen zijn het probleem niet, het zijn de ouders die wat moeten doen. En neem die kleine baby's gewoon niet mee op vluchten naar een Griekenland waar het 30+ graden is. Wat heeft zo'n kind daar nou aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:43

Evenveel als 2u stilzitten in een restaurant als ze de concentratie boog hebben van een goudvis? Niks.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:13

Ligt eraan waarom je vliegt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:21

Ik kan heel goed begrijpen waarom mensen met kleine kinderen gaan vliegen ipv rijden eigenlijk. Als je graag naar Griekenland op vakantie wilt is de keuze tussen 2h vliegen en 2 dagen in de auto snel gemaakt lijkt mij..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:27

Ja gewoon in de buurt op vakantie gaan ipv een kind een lange reis aandoen en andere mensen lastig vallen omdat ze nog niet zo lang stil kunnen zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:33

bruintje123 schreef:
Ja gewoon in de buurt op vakantie gaan ipv een kind een lange reis aandoen en andere mensen lastig vallen omdat ze nog niet zo lang stil kunnen zitten.

Wie zegt dat mensen alleen vliegen voor vakantie?
Deze discussie is al eerder in dit topic geweest over wel of niet vliegen. Wij hebben vroeger in ons gezin met 4kids zo'n 4x per jaar heen en weer gevlogen tussen ons woonland en het land waar onze familie woont. Was ook niet altijd een pretje. En mijn zus doet het nu ook met haar baby. Doe je niet voor je lol soms, al huilt haar baby bijna nooit. Je kan toch moeilijk de eerste tien jaar nooit meer op familiebezoek komen omdat je kans hebt dat je kind vervelend wordt.
Want hoe goed opgevoed ook, door vermoeidheid icm korte spanningsboog heb je nooit altijd in de hand wanneer je kids vervelend gaan worden. En ook een superlieve baby die nooit huilt kan in het vliegtuig van de motoren ineens overstuur raken, je weet het gewoon niet. Het is voor de ouders ook niet cool om de hele vlucht met een jankend kind te zitten.

Ik heb overigens altijd oordoppen mee in het vliegtuig voor het geval er een huilkind in zit :')