Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:06

Flight Radar is wel leuk zeg! Wát een hoop vliegtuigen in de lucht zeg :oo

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:10

LadyMadonna schreef:
Klopt, maar je kan niet zien of de auto pilot wordt uitgezet of bijv door een defect uit gaat

Als ik me niet vergis zijn er bij bepaalde handelingen piepjes of andere geluiden te horen zodat je het doorhebt als je iets perongeluk uitzet. :)

N0a

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:11

En als de autopiloot uitvalt zet je geen gelijkmatige daling in, dan kan je handmatig het vliegtuig gewoon verder besturen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:14

Als je bij kennis bent wel ja....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:20

LadyMadonna schreef:
Als je bij kennis bent wel ja....

Als je niet bij kennis bent stort het vliegtuig naar beneden, niet gelijkmatig. Bovendien veranderd er dan wat in je ademhaling en heb je niet de piloot buitengesloten met een knop die je daarvoor APART moet indrukken. Just saying.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:21

Een vliegtuig stort niet direct neer hoor. :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:27

Captain schreef:
Een vliegtuig stort niet direct neer hoor. :')

Ik weet niet precies hoe het zit, maar een vliegtuig blijft toch niet op kruishoogte wanneer de auto-piloot uitvalt en de crew buiten bewustzijn is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:35

Ik ben geen piloot en geen co piloot, ik was er ook niet bij, ik heb er ook geen verstand van.
Ik heb wel geleerd, oa met de mh17 om niet alles wat media/instanties ons voorschotelen voor zoete koek te slikken.
Ik lees gewoon dingen die aan te nemen zijn, zoals de ruis die in een cockpit is. En een ademhaling tja, dat betekent dat iemand leeft, niet dat ie bij kennis is.
Ik heb de waarheid niet in pacht, ik zet echter bij een aantal dingen vraagtekens, vooral omdat ik, in tegenstelling tot anderen op bokt, geen verstand van deze branche heb.
Een zelfmoord actie ligt voor de hand, maar is nog steeds niet bevestigd, daar is de flight data recorder voor nodig.
Ik hoop nog steeds dat het anders is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:21

N0a schreef:
Ik weet niet precies hoe het zit, maar een vliegtuig blijft toch niet op kruishoogte wanneer de auto-piloot uitvalt en de crew buiten bewustzijn is?

Ook al wordt de automatische piloot uitgeschakeld dan blijft het toestel stabiel en gewoon doorvliegen. Pas als de kerosine opraakt vallen de motoren uit en dan zal het toestel langzaam naar beneden een glijvlucht maken. Net zoals een zweefvliegtuig zeg maar.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:11

Even offtopic, is het toch knap, dat een vliegtuig met dat soort dingen kan blijven doorvliegen, hoe veilig een vliegtuig eigenlijk is.

En ook als je inderdaad op Flight Radar kijkt en ziet hoeveel er op het moment vliegen, in tegen stelling tot hoe vaak het dan fout gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:21

Michelleex schreef:
Even offtopic, is het toch knap, dat een vliegtuig met dat soort dingen kan blijven doorvliegen, hoe veilig een vliegtuig eigenlijk is.

En ook als je inderdaad op Flight Radar kijkt en ziet hoeveel er op het moment vliegen, in tegen stelling tot hoe vaak het dan fout gaat.

Dat heeft volgens mij voornamelijk te maken met de aerodynamica. Kijk maar eens hoe weinig het eerste vliegtuig ten opzichte van de huidige vliegtuigen van vorm is veranderd. Het is nog altijd een soort plus. Dat is gewoon prima te berekenen.

De snelheid die een vliegtuig nodig heeft om op te stijgen is ook afhankelijk van z'n omvang en gewicht.

"Leuk" weetje, de Bijlmerramp heeft ook te maken met aerodynamica. Het vliegtuig verloor eerst één motor/turbine, bij de val nam deze motor de andere motor aan dezelfde vleugel mee en stootte de vleugel aan, hierdoor was er een heel ruptuur op de voorzijde van de vleugel te zien. Het vliegtuig kon hier mee blijven vliegen mits het dezelfde hoogte en snelheid zou houden (een crash was dus onvermijdelijk). Echter zien de piloten dat ruptuur niet, en maakten ze een bocht om terug te gaan naar Schiphol. Door deze bocht en de daling ging het verkeerd. Het probleem was dat de lucht niet over en onder de vleugel doorging, maar de vleugel in ging.

Overigens, om nog even terug te komen op sensatiekranten... Net op het RTL een groot stuk in een Duitse krant waarin de halve pagina beslagen wordt met de tekst: Is de ex-vriendin van de co-piloot zwanger van hem? Jeeeetje... de telegraaf is er niets bij :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:23

Captain schreef:
N0a schreef:

Ook al wordt de automatische piloot uitgeschakeld dan blijft het toestel stabiel en gewoon doorvliegen. Pas als de kerosine opraakt vallen de motoren uit en dan zal het toestel langzaam naar beneden een glijvlucht maken. Net zoals een zweefvliegtuig zeg maar.

Ah, weer wat geleerd :D . Dank voor de uitleg.

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:33

Janine1990 schreef:
“Om 10.27 uur vraagt de commandant aan Lubitz om de landing in Düsseldorf voor te bereiden.” De landing voorbereiden voor Düsseldorf begint pas ca 20 minuten voor de landing en niet in dit geval al ruim een uur van te voren nog vóór de Franse kust.

“Om 10.38 uur is alleen nog Lubitz te horen die rustig ademhaalt.” Er is dermate veel ruis in de cockpit van een vliegtuig dat ademhaling normaal gesproken niet expliciet te horen is op een cockpit voice recorder. Overigens zal iemand die luttele minuten van de bewust gekozen dood verwijderd is nooit rustig ademhalen, een mens is daar niet toe in staat.

“Om 10.32 uur proberen de luchtverkeersleiders in Düsseldorf tevergeefs om contact te krijgen met Lubitz”. Het vliegtuig vliegt dan nog boven het zuiden van Frankrijk en hebben verkeersleiders in Düsseldorf normaal gesproken nog helemaal geen contact met de Duitse Airbus. Het toestel is dan nog onder de hoede van de Franse verkeersleiding.

De zwarte doos is officieel nog niet gevonden maar er wordt met zekerheid gesteld dat Lubitz de daling eigenhandig heeft ingezet. Die mogelijkheid kan alleen worden vastgesteld als de zwarte doos is gevonden en uitgelezen.
[/quote]

Alinea 1: De gesprekken worden in het Engels gevoerd, of wat dit Nederlandse blad zegt overeenkomt met de Duitse interpretatie van het Engelse gesprek in het Duitse blad Bild, kan je je afvragen.
Captain, Nils... Die weten vast wat voor handeling het hier om gaat.

Alinea 2: Je weet niet wat er in het hoofd van een waarschijnlijk psychopaat om gaat... Ga je maar eens verdiepen in psychoses e.d. Kijk bijvoorbeeld de aflevering van 'je zal het maar hebben' over een meisje dat regelmatig psychoses heeft. Die heeft op dat moment geen macht over haar eigen lichaam.
Hoe is jouw kennis van de menselijke psyche, tofferuiter?

Alinea 3: Zie mijn kanttekening bij alinea 1. En de telefoon die ze aan boord hebben. Er is niet voor niets een F16 naar het vliegtuig gestuurd...[/quote]

Dit zijn geen beweringen van mij he, stond op die site in de post boven mij

Ik zal nooit iets beweren over dingen waar ik geen verstand van heb!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:36

tofferuiter schreef:

Je gaf toch aan dat er iets in zat wat die site zei?
Plotterij moet je meestal met een korrel zout nemen he ;)

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:42

Janine1990 schreef:
tofferuiter schreef:

ja klopt, iets, zeg niet dat alles waar is wat er staat!

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:58

Ik meende ook dat het gewoon de Franse luchtverkeersleiding was die contact zocht met het vliegtuig...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:10

Janine1990 schreef:
tofferuiter schreef:

Ik vind dat anders wel degelijk iets om over na te denken.
Geen complottheorieen want er worden geen conclusie's getrokken. Er worden alleen wat kanttekeningen geplaatst bij wat er nu gebeurd is. En ik vind dat niet meer dan logisch, het is ook allemaal vreemd verlopen tot nu toe en sommige conclusie's vind ik op zijn minst twijfelachtig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:16

anneliesdj schreef:
Ik vind dat anders wel degelijk iets om over na te denken.
Geen complottheorieen want er worden geen conclusie's getrokken. Er worden alleen wat kanttekeningen geplaatst bij wat er nu gebeurd is. En ik vind dat niet meer dan logisch, het is ook allemaal vreemd verlopen tot nu toe en sommige conclusie's vind ik op zijn minst twijfelachtig.

Vind ik ook geen punt, afhankelijk van de bron. :)

Wat wij twijfelachtig vinden komt denk ik voornamelijk voort uit onze onwetendheid over het gebeuren. Wij weten niet precies wat er zich in de cockpit afspeelt, hoe de knoppen werken, wat de techniek van een vliegtuig is, wat de protocollen zijn in de vliegwereld etc.
Tel daarbij op de hoeveelheid nieuwsberichten die er door verschillende media naar buiten worden gebracht waardoor wij best wel worden verward. Onze onwetendheid kan deze enorme aanvoer van berichten niet goed filteren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:22

Mijn grootste vraagteken is toch echt bij het feit dat ze hier in 2 dagen al met een verklaring kwamen terwijl de zwarte dozen nog niet eens gevonden waren.
Alle andere vliegrampen hebben weken nodig voor er uberhaupt iets boven water komt.

En er zijn dingen die ik me al heb afgevraagd maar waarvan ik dan denk ach, ik heb er geen verstand van dus het zal wel zo zijn. Maar dat zijn dezelfde dingen die ik nu weer tegenkom. Tjah, ik wil het graag geloven hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:26

anneliesdj schreef:
Mijn grootste vraagteken is toch echt bij het feit dat ze hier in 2 dagen al met een verklaring kwamen terwijl de zwarte dozen nog niet eens gevonden waren.
Alle andere vliegrampen hebben weken nodig voor er uberhaupt iets boven water komt.

En er zijn dingen die ik me al heb afgevraagd maar waarvan ik dan denk ach, ik heb er geen verstand van dus het zal wel zo zijn. Maar dat zijn dezelfde dingen die ik nu weer tegenkom. Tjah, ik wil het graag geloven hoor...

De media maakt er van dat er een verklaring is gekomen.
Feitelijk is er alleen een voorlopige samenvatting van de feiten gepresenteerd in mijn ogen.
Er is ook nog niets bevestigd, dat kan pas wanneer de geheugenkaart van de fdr wordt gevonden. Daarbij zijn er twee zwarte dozen, waarvan de eerste de dag van de ramp al werd gevonden. Je moet rekenen dat er nachtwerk in zit en dat er op zo'n moment niet wordt gezegd: "Ach, het is nu vijf uur, allemaal naar huis hoor!"

Bij welke vliegrampen ging het om weken dan?
MH17 is politiek zo ingewikkeld dat het niet mogelijk is om op korte termijn met een verklaring te komen.
Vliegramp bij Indonesië in december/januari was ook al vrij snel voorlopig rond. Ondanks dat dit wrak een stuk lastiger gelocaliseerd kon worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:43

De verklaring van lufthansa/germanwings was anders aardig stellig en dat was pas een dag na het ongeval geloof ik. Dat was niet enkel een presentatie van feiten maar ook een conclusie.
Doorgaans is er bij een dergelijk ongeluk toch wel wat meer bewijs nodig voor er een conclusie getrokken wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:52

Ik moet zeggen dat ik geen persconferentie heb gezien. Maar wat we nu weten was op de eerste dag nog geen beschikbare informatie. Dus ik durf niet te reageren op wat er waarover werd gezegd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:34

Dat was geen verklaring van Lufthansa/germanwings, die hebben juist heel lang niks willen bevestigen. Het was het OM van Frankrijk en later Duitsland die zaken bevestigden.

Als er geen lek was geweest in het onderzoeksteam naar de media dan was er misschien ook wel helemaal niet zo snel iets bekend gemaakt. Maar zodra er informatie naar de media gelekt wordt, wat voor informatie dit dan ook moge zijn, is het verstandig dat de autoriteiten met een verklaring naar buiten komen, juist om wild gespeculeer zo veel mogelijk te beperken.

Ik ben er ook van overtuigd dat er nog heel erg veel zaken grondig onderzocht moeten worden. Ik hoop dan ook dat ze snel de andere geheugenkaart vinden en dat deze nog bruikbaar is. Zolang die er niet is, zullen we het nooit zeker weten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:10

Marjoow schreef:
Flight Radar is wel leuk zeg! Wát een hoop vliegtuigen in de lucht zeg :oo

Ik woon op een aanvlieg route van schiphol...savonds rond 19 uur zie je ze achter elkaar over komen vanaf het Gooimeer..net een snelweg voor vliegtuigen!
Vind het altijd weer bijzonder dat het altijd goed gaat daar want aan de andere kant ligt de A1 snelweg en daar gebeuren wekelijks ongelukken die voor dikke files zorgen...
Dat zegt wel weer hoe veilig vliegen is t.o auto rijden!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:46

Ik vind het altijd vreselijk als ik in het Amsterdamse bos loop te wandelen en het is weer eens vliegtuig-spitsuur. Komen idd met 30 seconden tussenpauze langs...