
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
N0a schreef:Ik weet niet precies hoe het zit, maar een vliegtuig blijft toch niet op kruishoogte wanneer de auto-piloot uitvalt en de crew buiten bewustzijn is?
Michelleex schreef:Even offtopic, is het toch knap, dat een vliegtuig met dat soort dingen kan blijven doorvliegen, hoe veilig een vliegtuig eigenlijk is.
En ook als je inderdaad op Flight Radar kijkt en ziet hoeveel er op het moment vliegen, in tegen stelling tot hoe vaak het dan fout gaat.
Captain schreef:N0a schreef:Ik weet niet precies hoe het zit, maar een vliegtuig blijft toch niet op kruishoogte wanneer de auto-piloot uitvalt en de crew buiten bewustzijn is?
Ook al wordt de automatische piloot uitgeschakeld dan blijft het toestel stabiel en gewoon doorvliegen. Pas als de kerosine opraakt vallen de motoren uit en dan zal het toestel langzaam naar beneden een glijvlucht maken. Net zoals een zweefvliegtuig zeg maar.
Janine1990 schreef:[/quote]“Om 10.27 uur vraagt de commandant aan Lubitz om de landing in Düsseldorf voor te bereiden.” De landing voorbereiden voor Düsseldorf begint pas ca 20 minuten voor de landing en niet in dit geval al ruim een uur van te voren nog vóór de Franse kust.
“Om 10.38 uur is alleen nog Lubitz te horen die rustig ademhaalt.” Er is dermate veel ruis in de cockpit van een vliegtuig dat ademhaling normaal gesproken niet expliciet te horen is op een cockpit voice recorder. Overigens zal iemand die luttele minuten van de bewust gekozen dood verwijderd is nooit rustig ademhalen, een mens is daar niet toe in staat.
“Om 10.32 uur proberen de luchtverkeersleiders in Düsseldorf tevergeefs om contact te krijgen met Lubitz”. Het vliegtuig vliegt dan nog boven het zuiden van Frankrijk en hebben verkeersleiders in Düsseldorf normaal gesproken nog helemaal geen contact met de Duitse Airbus. Het toestel is dan nog onder de hoede van de Franse verkeersleiding.
De zwarte doos is officieel nog niet gevonden maar er wordt met zekerheid gesteld dat Lubitz de daling eigenhandig heeft ingezet. Die mogelijkheid kan alleen worden vastgesteld als de zwarte doos is gevonden en uitgelezen.
Janine1990 schreef:tofferuiter schreef:Dit zijn geen beweringen van mij he, stond op die site in de post boven mij
Ik zal nooit iets beweren over dingen waar ik geen verstand van heb!
Je gaf toch aan dat er iets in zat wat die site zei?
Plotterij moet je meestal met een korrel zout nemen he
Janine1990 schreef:tofferuiter schreef:Dit zijn geen beweringen van mij he, stond op die site in de post boven mij
Ik zal nooit iets beweren over dingen waar ik geen verstand van heb!
Je gaf toch aan dat er iets in zat wat die site zei?
Plotterij moet je meestal met een korrel zout nemen he
anneliesdj schreef:Ik vind dat anders wel degelijk iets om over na te denken.
Geen complottheorieen want er worden geen conclusie's getrokken. Er worden alleen wat kanttekeningen geplaatst bij wat er nu gebeurd is. En ik vind dat niet meer dan logisch, het is ook allemaal vreemd verlopen tot nu toe en sommige conclusie's vind ik op zijn minst twijfelachtig.
anneliesdj schreef:Mijn grootste vraagteken is toch echt bij het feit dat ze hier in 2 dagen al met een verklaring kwamen terwijl de zwarte dozen nog niet eens gevonden waren.
Alle andere vliegrampen hebben weken nodig voor er uberhaupt iets boven water komt.
En er zijn dingen die ik me al heb afgevraagd maar waarvan ik dan denk ach, ik heb er geen verstand van dus het zal wel zo zijn. Maar dat zijn dezelfde dingen die ik nu weer tegenkom. Tjah, ik wil het graag geloven hoor...
Marjoow schreef:Flight Radar is wel leuk zeg! Wát een hoop vliegtuigen in de lucht zeg