Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:36

love_western schreef:
lady62 schreef:

Hier lees ik iets wat een probleem kan gaan worden.
Als een hond volwassen gaat worden en hij is dominant dan is dat het moment om het leiderschap over te gaan nemen.
Jij dient ten alle tijde de leider te zijn en een hond niet te zien als kind.
Zeker bij alle soorten dominante honden.
Op het filmpje zie ik honden die trekken aan de lijn en opgewonden zijn en dat ook mogen zijn dat word toegelaten omdat het een wedstrijd is en jij wilt dat jou hond wint.
Jij bent ook opgewonden en dat neemt je hond over.
Tussen opgewonden zijn en agressief worden zit maar een dun lijntje.

Precies. Bij ons op de ipo club (weet niet hoe het op andere clubs aan toegaat) moet de hond eerst rustig aan de voet zitten tot we het veld op gaan. Appèl bij ons is belangrijker als pakwerk.

Ik weet niet welke club en welke type hond jij bedoeld, maar volgens mij is dit bij jachthonden precies hetzelfde.
Die moeten onder appel staan om het geschoten wild onbeschadigd terug te kunnen brengen (stel je eens voor dat ze nog even los gaan op een eend omdat ze overlopen van enthousiasme en niet meer naar de baas luisteren). En of het dan echt wild of een dummy is, mag voor een hond geen verschil maken.
Overigens Sammy, je zegt mijn honden moeten al zoveel, maar je maakt een hond dolgelukkig door hem taken en regels te geven, dat geeft ze een doel in hun bestaan....

Sammy_xxs

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:12

@ Lady 62, ja dat denk ik niet. Kijk als we sporten kan er niks gebeuren eigenlijk, alles is aangelijnd of omheind. En dat tauw trekken, dan zitten ze aan een paal vast met ketting, dus dan kan er ook niks gebeuren.
Dat leider spelen ben ik niet van, de dominatie theorie is allang achterhaald, en die methode van opvoeden gebruik ik niet dus. Ze zijn hier als mijn gelijke, en ze krijgen echt wel regels en grenzen. Maar daarvoor hoef ik geen leider te zijn, ze luisteren sowieso naar mij.
En er is niks mis met onder appél staan is alleen maar positief maar iedereen heeft zo zn eigen maniet van opvoeden.
Bij maakt het niet uit of ze onder appél staan of niet, want ze lopen niet los... En als ze loslopen, luisteren ze ook gewoon als ik ze roep enzo.

Nens77, ja dat weet ik dat ze daar gelukkig van worden :) maar voor het eten hoeven ze van mij niks te doen...dat schuif ik ze gewoon voor zonder commando, vind het niet nodig om ze daarvoor ook nog voor te laten werken, dat is iets waar ze gewoon recht op hebben.
Had een keer iets op fb langs zien komen waar ik echt verbaasd over was, was een man die wilde zn hond dus dood laten liggen voordat hij het eten gaf, de hond vertikte dat die ging wel zitten maar wilde niet doodliggen, die man had het een kwartiet volgehouden de hond begon te schuimbekken en werd helemaal zenuwachtig uiteindelijk dood gaan liggen... nee sorry dat vind ik te ver gaan dat was echt een gevalletje van misbruik maken vanje positie, ( hiermee zeg ik niet dat jij dat doet ;) ) maar mensen slaan er soms in door met "de leider spelen" hier krijgen ze gewoon hun eten zonder poespas :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:26

Hahaha rascisme, serieus?
Doet mij denken aan die straatjeugd(je moet mij hebben omdat ik turk/marokkaan/zwart ben!)
neuj, ik moet jou hebben omdat je rottigheid uithaalt.
Als pitjes zulke schatjes waren had je ook dit imago niet. Ontkennen is niet de oplossing.

Wordt btw liever gegrepen door een labiele jack dan een labiele pit. En het liefst helemaal niet.
En dan niet gaan wijzen dat labs, retrievers ook krengen zijn. Dat is het probleem afschuiven en je straatje schoonvegen.
Pits komen vaak bij incompetente mensen terecht als statussymbool. Dat is het probleem.
Ze staan hier niet voor niets bekend als gajeshond, ondanks dat ik ook lieverds ken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:34

Onze hond moet zitten als we bezig zijn met zijn eten en het neerzetten. Bij mijn moeder op een exacte plaats, bij mijn vader en mij ongeveer daar. En dan wachten totdat we zeggen "ga maar". In principe kunnen we uit de keuken lopen en terug (maar niet te lang) zonder dat hij opstaat. Maar over het algemeen is het, ons aankijken, en dan mag hij al. Dit is gegroeid omdat hij als pup de bak ongeveer uit je handen sloeg met zijn kop. Hij woog weinig (nu 9kg) maar hij kwam best hoog en hard.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:10

Nee dat kan allemaal wel zo zijn Sammy_xxs maar vermenselijken is juist de fout die vaak gemaakt word.
Een hond is geen mens en reageert ook niet als een mens en door mensen dingen te vragen van een hond maak je hem juist onzeker en dat is niet in het belang van zo'n dier.
Het is en blijft een hond en je vriend in zoverre jij bent de leider van de roedel (duidelijkheid) en zijn eet bak.
Hij kan bij iemand anders met deze eigenschappen ook prima leven.
Vriendschap zo als wij het zien ziet een hond echt anders.
En een hond aan een paal vastbinden en dan opjutten sorry? Durf je het hem niet los te laten doen dan en waarom niet?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:25

lady62 schreef:
Nee dat kan allemaal wel zo zijn Sammy_xxs maar vermenselijken is juist de fout die vaak gemaakt word.
Een hond is geen mens en reageert ook niet als een mens en door mensen dingen te vragen van een hond maak je hem juist onzeker en dat is niet in het belang van zo'n dier.
Het is en blijft een hond en je vriend in zoverre jij bent de leider van de roedel (duidelijkheid) en zijn eet bak.
Hij kan bij iemand anders met deze eigenschappen ook prima leven.
Vriendschap zo als wij het zien ziet een hond echt anders.
En een hond aan een paal vastbinden en dan opjutten sorry? Durf je het hem niet los te laten doen dan en waarom niet?

Dat je je dat nog afvraagt waarom ze niet los gaan :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:11

Sammy_xxs schreef:
@ Lady 62, ja dat denk ik niet. Kijk als we sporten kan er niks gebeuren eigenlijk, alles is aangelijnd of omheind. En dat tauw trekken, dan zitten ze aan een paal vast met ketting, dus dan kan er ook niks gebeuren.

Kijk, en dat vind ik dus zorgelijk. Ze moeten vast aan een ketting zodat er niks kan gebeuren.... Het lijntje naar daadwerkelijk hond vechten is imo heel dun, te dun.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:46

Zolang mensen maar in hun wilde weg honden blijven nemen, ongeacht wat voor ras dan ook. Zal dit probleem nooit opgelost worden. Ik geef nog steeds het ras niet de schuld. Laten we even zeggen van de 100 zitten er 10 verkeerde. Die 10 komen allemaal in het nieuws Door hond verscheurd of kind. Logisch dat ze gelijk een slechte naam hebben. Maar als je van de 100 jackrussels, 20 neemt die bijten. Hoor je niks over, want de schade is gewoon veel minder. Hoeveel grote honden worden wel niet vals, juist Door die kleine hondjes? Want kleintjes hoef je immers niet op te voeden... denken de meeste.

heel veel mensen hebben te weinig kennis van honden, vangen bepaalde signalen niet op. Ik zie echt wel in alle verte al of er een hond niet te vertrouwen is ja of nee. Dan kan mijn hond wel niks doen, maar ik vertrouw die ander niet, dus kies ik als nog een andere route.

Pitbulls en stafford zijn over het algemeen hele stabiele honden, met een heel stabiel karakter. Mits ze goed opgevoed worden en voldoende beweging krijgen, en ook hersentraining. Je kan met zo'n hond wel 2 uur naast je fiets rennen, daar raakt die echt ze energie niet van kwijt..

Ze zouden eigenlijk voor ieder mens wat een hond neemt verplicht op cursus moeten laten gaan. Maar goed dat is helaas niet haalbaar :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:06

Nens77 schreef:
love_western schreef:

Precies. Bij ons op de ipo club (weet niet hoe het op andere clubs aan toegaat) moet de hond eerst rustig aan de voet zitten tot we het veld op gaan. Appèl bij ons is belangrijker als pakwerk.

Ik weet niet welke club en welke type hond jij bedoeld, maar volgens mij is dit bij jachthonden precies hetzelfde.
Die moeten onder appel staan om het geschoten wild onbeschadigd terug te kunnen brengen (stel je eens voor dat ze nog even los gaan op een eend omdat ze overlopen van enthousiasme en niet meer naar de baas luisteren). En of het dan echt wild of een dummy is, mag voor een hond geen verschil maken.
Overigens Sammy, je zegt mijn honden moeten al zoveel, maar je maakt een hond dolgelukkig door hem taken en regels te geven, dat geeft ze een doel in hun bestaan....

Ipo is pakwerk, appél en speuren. En vallen de werk rassen onder (oa rottweiler, herder, dobermann, boxer)

Maar het moet inprincipe niks uit maken welke sport je beoefend met je hond, of een gewone huishond. Ze horen ten aller tijde bij mij onder appél te staan. En niks geen getrek aan touw.

Mijn honden vinden het gigantisch leuk als ik ze een taak geef. Ik heb een poos minder consequent kunnen zijn door ziekte. Nou heb nog nooit zo'n vervelende hond gehad. Nu ik de regels weer heb aangescherpt en ze taken geef doen ze het weer super. Maar ze mogen ook gerust op de bank. Maar als ik bepaal dat ze er af moeten, dan gaan ze ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:46

Regels stellen hoeft niet altijd met eten te maken te hebben.
Die van mij hoeven niet te zitten als ze eten krijgen, wel verwacht ik van ze afstand houden als ik het klaar maak, en ook als ik het neer zet.
Dus niet lopen dringen en niet zo idioot doen dat ik er niet normaal bij kan om het neer te zetten.

Verder moeten ze hier aan de lijn ook volgen, ik wil dat ze naast lopen en opletten, dat oefen ik buiten door gewoon ineens de andere kant uit te lopen, of ergens te gaan staan waar ze me niet zien, daardoor houden ze me scherper in de gaten en is er meer oogcontact als ze los lopen, en dat is weer handiger met terug roepen.
Ze hoeven geen uur te volgen, tussendoor is er genoeg tijd om los te lopen maar als ze aan de lijn zitten is het gewoon naast lopen zonder druk op de lijn.
Wel moet mijn herder zitten voordat ik hem vrij geef, maar dit is meer omdat ik het trainen met hem aan het oppakken ben (ik heb hem nu 4 weken) en hij het af en toe vertikt om te gaan zitten als ik niks lekkers bij me heb, ik laat hem nu zitten voordat hij los mag zodat hij niet alleen een eetbare beloning gaat verwachten maar ook een beloning in een andere vorm.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:49

Nouja misschien verwoord ik het allemaal verkeerd, maar ik snap echt wel dat je hond niet moet vermensenlijken, dat doe ik ook niet.
Maar kan wel de hele tijd mijn opvoeding verdedigen hier, maar jullie kennen mijn honden niet. Als je bij me thuis ben geweest en ze heb meegemaakt dan kan je je oordeel trekken of ik ze goed of verkeerd opvoed. Ik vind namelijk dat ik ze prima heb opgevoed. Ze blaffen niet als de bel gaat, als je binnenkomt springen ze niet tegen je op, alleen als je zegt dat het mag. Bij vreemde mensen zijn ze ook gewoon rustig als die op bezoek zijn. Als ik een week niks met ze heb gedaan zijn ze net zo rustig als altijd. Ze zijn altijd rustig in huis merk niet eens dat ze er zijn. Ze wachten netjes met naar buiten gaan als ik zeg "kom gaan we naar buiten" ze hebben een vast ritme, elke dag na hun laatste rondje krijgen ze eten en dat weten ze. Ze zijn lief voor mn kinderen en ze zijn nog steeds gewoon sociaal naar andere honden ondanks ik met 1 van hun sport. Tot nu toe heb ik alleen nog maar complimenten gehoord van iedereen die bij ons binnenkomt dat ze zo lief en rustig zijn. Dus wie zijn jullie om over mijn opvoeding te klagen terwijl jullie ze nog nooit hebben meegemaakt?

En btw Dat ze vast zitten met dat touwtrekken is inderdaad voor de veiligheid. Veel honden zijn hondagressief, en door dat spelletje word het juist minder ;) en dat reno vast zit is omdat ik niet wil dat er ongelukken gebeuren... reno zou het gewoon los kunnen maar die andere honden niet nee. Maar wat ik al eerder zei ik doe dat haast nooit met reno omdat hij dat niks aan vind, hij is meer van het springen en racen.
Beetje jammer dat jullie alles in twijfel trekken wat ik doe, we weten heel goed waar we mee bezig zijn en wat we ermee bereiken.
Gelukkig ken ik jullie niet en hoef ik eigenlijk ook geen verantwoording af te leggen aan jullie. Jullie zullen allemaal een mening hebben en staan niet open voor een andere inzicht erin. Maar goed dat is jullie probleem niet de mijne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:52

Zo wat een vooroordelen sammy :oo

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:55

Welke vooroordelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:18

Sammy_xxs schreef:
Welke vooroordeėlen?

Lees je bericht eens na.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:31

Het zijn eerder jullie die de vooroordelen maken wat betreft sammy en haar manier van opvoeden. Je kan de leider van het dier zijn en dus actief daaraan werken, maar je kan het dier ook als een gelijke zien, waarin jij de iets dominantere bent en waarin je dus passief bent. Dieren die je opvoed als een gelijke, zijn niet minder goed opgevoed. Die krijgen net zo goed grenzen. Welke grenzen, dat is persoonlijk.

Jullie vooroordelen snap ik wel. Aangezien veel mensen die via deze 'theorie' werken geen duidelijke grenzen hebben, net te lief zijn, waardoor de hond (of ander dier) niet goed opgevoed wordt. Maar ga daar niet meteen van uit.

Met mijn paard bijvoorbeeld ga ik ook om als koppelgenoot. En hij is beter opgevoed dan menig paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:41

Wie is jullie?

Ik heb namelijk helemaal geen vooroordelen, ik zeg alleen hoe ik het doe, net als jij zegt hoe jij het doet.
Die van mij hoeven dus ook niets te doen voordat ze eten krijgen, als ze maar rustig zijn en mij de ruimte geven om het eten klaar te maken en neer te zetten.
Aan de lijn doe ik het anders, daarmee zeg ik toch niet dat jij het fout doet?
Ieder z'n eigen manier, net als met de paarden heeft iedereen z'n eigen 'werkwijze' zolang je maar zonder problemen met je hond kan samenleven.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:47

dees_daan schreef:
Wie is jullie?

Ik heb namelijk helemaal geen vooroordelen, ik zeg alleen hoe ik het doe, net als jij zegt hoe jij het doet.
Die van mij hoeven dus ook niets te doen voordat ze eten krijgen, als ze maar rustig zijn en mij de ruimte geven om het eten klaar te maken en neer te zetten.
Ieder z'n eigen manier, net als met de paarden heeft iedereen z'n eigen 'werkwijze' zolang je maar zonder problemen met je hond kan samenleven.

En, misschien nog wel belangrijker, andere mensen geen hinder ondervinden van je dieren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:49

In het filmpje zie ik enkel mensen die hun hond totaal niet opgevoed hebben en eigenlijk alleen maar opjutten. Gewoon griezelig..... En je moet er niet aan denken dat zulke honden losbreken op straat en kleine kinderen als een stuk touw zien of als andere hond.

Bevestigd nogmaals dat agent goede afweging heeft gemaakt.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:52

Geryon schreef:
Het zijn eerder jullie die de vooroordelen maken wat betreft sammy en haar manier van opvoeden. Je kan de leider van het dier zijn en dus actief daaraan werken, maar je kan het dier ook als een gelijke zien, waarin jij de iets dominantere bent en waarin je dus passief bent. Dieren die je opvoed als een gelijke, zijn niet minder goed opgevoed. Die krijgen net zo goed grenzen. Welke grenzen, dat is persoonlijk.

Jullie vooroordelen snap ik wel. Aangezien veel mensen die via deze 'theorie' werken geen duidelijke grenzen hebben, net te lief zijn, waardoor de hond (of ander dier) niet goed opgevoed wordt. Maar ga daar niet meteen van uit.

Met mijn paard bijvoorbeeld ga ik ook om als koppelgenoot. En hij is beter opgevoed dan menig paard..

Het ligt ook aan het dier, als ik mijn Haf een vinger geeft neemt hij mijn hele arm. Hem kan ik die ruimte dus niet geven want hij probeert direct de leiding over te nemen.
En misschien vergis ik me, maar ik kan me voorstellen dat je dit probleem eerder hebt (dat het dier probeert hoger op te komen wanneer ze wat ruimte krijgen de leiding te pakken) bij de genoemde hondenrassen dan bij een Maltheser Leeuwtje of een King Charles Spaniel....
Of dat de gevolgen in ieder geval veel heftiger zijn (losbreken, aanvallen, enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:01

Nens77 schreef:
dees_daan schreef:
Wie is jullie?

En, misschien nog wel belangrijker, andere mensen geen hinder ondervinden van je dieren.

Dat ook ja, maar dat valt voor mij onder 'zonder problemen', ik zou het heel vervelend vinden als andere mensen last hebben van mijn dieren dus dat maakt het automatisch mijn probleem.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:29

Mijn paard is dominant. Net als jouw haf neemt hij meteen je hele hand als dat even kan. Ook op momenten wanneer je hem niet eens een vinger geeft.

Maar ook met dat soort dieren kun je omgaan als koppelgenoot hoor, alleen is dat veel moeilijker dan gewoon altijd de leider over ze zijn, omdat het dier vaker en makkerlijker het leiderschap kan overnemen. En dit zoals ik al zei dan ook vaak gebeurd bij mensen met net te weinig kennis of motivatie! Echter vindt mijn paard de samenwerking gewoon fijner op deze manier, waardoor hij werkwilliger is enzo.

De grenzen die ik stel zijn zo laag mogelijk en heb er zo weinig mogelijk. Ik laat heel ve toe dus. Constant leiderschap uiten doe je bijvporbeeld door eerst het hek door te gaan en dan pas je paard, je paard niet aan je laten schuren, niet laten bedelen maar leren te wachten op voer of snoep, etc. etc. Ik doe dan allemaal niet (terwijl ik het een even goede manier vindt hoor, daar niet van). Hij doet wat dat betreft wat ie wil. En dat betekent dat we soms even 'vast' komen te zitten tussen een hek :'), ik een schaafwondje van hem krijg door het schuren en dat soort dingen.

Als ik dit zomaar op het forum zou zetten, zouden sommigen zeggen hier dat ik probemen ga krijgen, het gevaarlijk is, zeker met types die dominanter, drukker of agressiever zijn.

Maar op momenten dat ik even iets niet toe wil laten, of iets van hem wil, dan geef ik dat aan en luistert hij perfect. Hij luistert dus even goed als een dier waar het baasje echt en altijd de leider is.

Met dit bericht wil ik enkel gewoon de vooroordelen proberen weg te nemen, zoals bijvoorbeeld lady62 en lovewestern hebben. Voor nens77 is het misschien ook wel een informatieve post!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:42

Geryon schreef:
Mijn paard is dominant. Net als jouw haf neemt hij meteen je hele hand als dat even kan. Ook op momenten wanneer je hem niet eens een vinger geeft.

Maar ook met dat soort dieren kun je omgaan als koppelgenoot hoor, alleen is dat veel moeilijker dan gewoon altijd de leider over ze zijn, omdat het dier vaker en makkerlijker het leiderschap kan overnemen. En dit zoals ik al zei dan ook vaak gebeurd bij mensen met net te weinig kennis of motivatie! Echter vindt mijn paard de samenwerking gewoon fijner op deze manier, waardoor hij werkwilliger is enzo.

De grenzen die ik stel zijn zo laag mogelijk en heb er zo weinig mogelijk. Ik laat heel ve toe dus. Constant leiderschap uiten doe je bijvporbeeld door eerst het hek door te gaan en dan pas je paard, je paard niet aan je laten schuren, niet laten bedelen maar leren te wachten op voer of snoep, etc. etc. Ik doe dan allemaal niet (terwijl ik het een even goede manier vindt hoor, daar niet van). Hij doet wat dat betreft wat ie wil. En dat betekent dat we soms even 'vast' komen te zitten tussen een hek :'), ik een schaafwondje van hem krijg door het schuren en dat soort dingen.

Als ik dit zomaar op het forum zou zetten, zouden sommigen zeggen hier dat ik probemen ga krijgen, het gevaarlijk is, zeker met types die dominanter, drukker of agressiever zijn.

Maar op momenten dat ik even iets niet toe wil laten, of iets van hem wil, dan geef ik dat aan en luistert hij perfect. Hij luistert dus even goed als een dier waar het baasje echt en altijd de leider is.

Met dit bericht wil ik enkel gewoon de vooroordelen proberen weg te nemen, zoals bijvoorbeeld lady62 en lovewestern hebben. Voor nens77 is het misschien ook wel een informatieve post!

Ik durf het niet aan, ik moet hem consequent op afstand en schuin achter me houden met lopen anders gaat hij ook hengsten gedrag vertonen (bijten, maaien) en aangezien mijn dochter van 12 ook met hem moet kunnen lopen (hij heeft haar in het begin ook een aantal keren gebeten en 'per ongeluk' op haar tenen gestaan) doe we consequent hetzelfde met hem.
Inderdaad netjes wachten met de stal in lopen, wachten als we bij de wei komen, even wachten op zijn eten, etc.
Dit werkt voor ons prima, hij is er echt een stuk handzamer van geworden en er is geen ruis op de lijn.

Maar zo doet ieder zijn ding.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:09

Prima toch hoe jullie dat doen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:33

Nens77 schreef:
Wat mij wel erg opvalt aan het filmpje is dat bijna alle baasjes worden voort getrokken door hun hond, of ze nu een tuig dragen of een halsband.
Sommigen dragen zelfs allebei.
Cesar Millan heeft daar een mooi stukje geschreven in 1 van zijn boeken.
Het lijkt stoer maar is eigenlijk een gebrek aan leiderschap.
Nu weet ik niet of dit alleen op zo een dag zo is, of dat die mensen altijd zo voort getrokken worden ?
En lopen jouw honden wel netjes naast/schuin achter je Sammy ?
Daar horen ze namelijk te lopen, met de leider mee.
Met mijn Haf moet ik dat trouwens ook structureel doen, dominant typje en als hij half het idee krijgt dat ik met hem mee loop (omdat hij met zijn schouder mij voorbij is) gaat hij de lucht in, probeert me mee te sleuren of gaat staan bokken of maaien met het voorbeen). Zolang ik de leidpositie heb, loopt hij netjes mee.....
Onze pup wordt nu ook al geleerd op de juiste plaats te lopen, hier beginnen ze op puppycursus al mee....

Bij honden sport wil je het enthousiame van de hond niet temperen. Daarom mogen honden trekken en blaffen. Ik bedoel niet bij de gehoorzaamheid, maar bij sporten als flyball en speuren zie je dit net zo goed.
Samen aan een prooi trekken schept een band en dat kunnen honden alleen als ze erg sociaal zijn. Nu zitten deze honden vast, dus misschien kunnen ze dit niet als ze los zijn, dat weet ik natuurlijk niet. Ik vind ook de halsbanden een minpuntje en ja, sommige types die je er ziet rondlopen. Maar dat heb je bij meerdere rassen. Ga maar eens op the winner kijken bij de Duitse Herders of de boxer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:37

Nens77 schreef:
Geryon schreef:
9 van de 10 hondeneigenaren worden 'voort getrokken' door hun hond, niet dat het vooral iets is van de pitbull eigenaren in ieder geval.
Zelf laat ik mijn honden ook lopen waar ze willen. Er is zoveel te ruiken en te volgen. Als ze alleen maar achter me mogen lopen dan vinden ze het niet leuk genoeg om het terrein af te gaan :+ Vind ik zelf ook saai trouwens.
Maar ik kan me voorstellen dat je met een dominant typje dat doet of zelfs niet anders kan, omdat je daarmee jouw leiderschap uit.

Hmmm ok, misschien ben ik daar een rare in dan maar als ik de hond mee uit neem, moet die mij volgen. Tijd om rond te rennen en te snuffelen is er zodra ik de riem los gemaakt heb, en de hond van mij te horen heeft gekregen dat het mag... Net zoals ik de eerste ben die de deur uitloopt en ook de eerste ben die weer binnen stapt. Er pas gegeten wordt als de hond netjes zit en toestemming krijgt om te eten, zodat ik met een verjaardag gewoon wat te eten op tafel kan zetten zonder de hond op te moeten sluiten.....
De hond naast mij gaat zitten wanneer ik stil sta om over te steken en zo zijn er nog heel veel meer.....

Mijn hond trekt niet, maar hoeft ook niet continu te volgen, dat vind ik overdreven. En als eerste de deur uit vind ik met twee honden gewoon ontzettend onpraktisch en ook onnodig. Ik ben sowieso allergisch voor Cesar Milan met zijn gecorrigeer. En hij kan geen honden gedrag lezen.