Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:34

Wilde nog een edit toen maar toen was bokt er uit.
Mijn broer heeft ook MS. Dit zou hij echter in de oudere tijd nooit gekregen hebben aangezien hij daarvoor al dood geweest zou zijn. Hij heeft dit nav een zeer zware griep met dubbele longontsteking opgelopen, dat had men vroeger sowieso niet overleeft. Echter moest zijn immuun systeem in het herstel zo hard werken dat het fouten is gaan maken en kot daarna kreeg hij al de eerste uitvalsverschijnselen.

Bij volwassenen is dat zeer zeldzaam, bij kinderen komt het vaker voor, hij lag dus in feite op een zaal met alleen maar kinderen. Sommige griepvisussen lijken namelij keen beetje op het stofje dat rond de zenuwen zit en als je dan een klein foutje maakt heb je ineens een antistof tegen je eigen ruggenmerg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:35

Mijn zus kreeg de eerste symptomen op haar 21ste maar de diagnose duurde nog een paar jaar.
De oudste generatiies ( oma en nog 2 verder terug) uit mijn familie hebben geen baby of kindersterfte gehad, ook geen dood geborenen, alleen maar erg oude taaie mensen. Alleen mijn vaders vader stierf aan longkanker door het smidsvuur toen hij nog geen 60 was.
Mijn vader werd nog 78 zonder medicijnen en had nog steeds kunnen leven, hij leefde op acupunctuur en homeopathie.
Rode hond kan dit, mazelen kan dat, polio kan verlamming veroorzaken. Kan kan...
Vaccins kunnen ook een heleboel kapot maken en niet werken... Ook kan, kan...
Vroeger dacht ik dat de medische wereld het allemaal wist en kon, tegenwoordig denk ik dat het menselijk lichaam het allemaal wel heel goed zelf kan en dat alleen in uiterste nood medisch ingrijpen nodig is.
Zal ik balen als mijn kind een ziekte krijgt en daar complicaties bij krijgt die ernstig zijn... Ja.
Maar ik doe er alles aan om het lichaam zo sterk en gezond mogelijk te houden. Er zijn een heleboel dode gevaccineerde kinderen en er zijn vast ook een heleboel niet gevaccineerde kinderen die dood of ernstig geschaad zijn door ziekten, echter kom ik maar een enkele niet gevaccineerde tegen en wekelijks meerdere door vaccinatie schade. Nu kan dit komen door de verhouding van die groepen maar als je de medische wereld en het rivm zou moeten geloven zou dat ondanks die verhoudingen omgekeerd moeten zijn en zouden de niet gevaccineerde kinderen met bosjes tegelijk dood neer moeten vallen.
Tot nu toe vind ik echter hoofdzakelijk gezonde exemplaren.
Daarbij zit er achter de medische wereld ook een zakelijke wereld en als ik iets goed ken dan is het die wel. Winst en nog eens winst, ongeacht wat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:05

Anoniem schreef:
Mijn zus kreeg de eerste symptomen op haar 21ste maar de diagnose duurde nog een paar jaar.
De oudste generatiies ( oma en nog 2 verder terug) uit mijn familie hebben geen baby of kindersterfte gehad, ook geen dood geborenen, alleen maar erg oude taaie mensen. Alleen mijn vaders vader stierf aan longkanker door het smidsvuur toen hij nog geen 60 was.
Mijn vader werd nog 78 zonder medicijnen en had nog steeds kunnen leven, hij leefde op acupunctuur en homeopathie.
Rode hond kan dit, mazelen kan dat, polio kan verlamming veroorzaken. Kan kan...
Vaccins kunnen ook een heleboel kapot maken en niet werken... Ook kan, kan...
Vroeger dacht ik dat de medische wereld het allemaal wist en kon, tegenwoordig denk ik dat het menselijk lichaam het allemaal wel heel goed zelf kan en dat alleen in uiterste nood medisch ingrijpen nodig is.
Zal ik balen als mijn kind een ziekte krijgt en daar complicaties bij krijgt die ernstig zijn... Ja.
Maar ik doe er alles aan om het lichaam zo sterk en gezond mogelijk te houden. Er zijn een heleboel dode gevaccineerde kinderen en er zijn vast ook een heleboel niet gevaccineerde kinderen die dood of ernstig geschaad zijn door ziekten, echter kom ik maar een enkele niet gevaccineerde tegen en wekelijks meerdere door vaccinatie schade. Nu kan dit komen door de verhouding van die groepen maar als je de medische wereld en het rivm zou moeten geloven zou dat ondanks die verhoudingen omgekeerd moeten zijn en zouden de niet gevaccineerde kinderen met bosjes tegelijk dood neer moeten vallen.
Daarbij zit er achter de medische wereld ook een zakelijke wereld en als ik iets goed ken dan is het die wel. Winst en nog eens winst, ongeacht wat.

Vroeger geen kindersterfte :') laat me niet lachen. Nee, die vaccins zijn voor jan doedel uitgevonden, want er ging toch nooit iemand dood aan...
Verder is de gedachtegang die ik dikgedrukt heb gevaarlijk en bijzonder frustrerend. Nee natuurlijk zie je nu nog geen schade van niet-gevaccineerde kinderen. Die profiteren nu nog van de kudde-immuniteit... Iets wat jij maar niet wil begrijpen. Als nu massaal iedereen stopt met het vaccineren van hun kinderen dan zal dat een paar jaar wel oké gaan, kan de anti-vax-groep in hun handen klappen en dan komen alle ziektes die voorheen waren uitgeroeid weer terug. Foutje bedankt?

Verder, ja natuurlijk wordt er winst gemaakt in de farmaceutische industrie. In élk gezond bedrijf wordt winst gemaakt. Daarmee kun je de allerbesten inhuren om de boel te leiden, voor innovatie en om mensenlevens te redden. Wat denk je, moeten ze het allemaal maar gratis doen? :') Met het goede gevoel dat je ervan krijgt kan je je boterham niet beleggen vrees ik.... Een niet-winstgevend bedrijf is een ongezond bedrijf dat niet kan investeren in zichzelf, dus ja, winst, ongeacht wat. Logisch.

Anoniem

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:18

De medische een zakelijke wereld zouden eigenlijk niet samen moeten gaan maar het kan jammer genoeg niet anders.
Kudde immuniteit geloof ik niet in, dat heb ik een heleboel pagina's terug al uitgelegd. En nee, in die generaties die ik aangaf idd geen dooien. Ervoor zal vast wel maar weet ik niet.
Die paniek van " oooooeeeeeehhhhhh de ziektes komen terug !!!!!!" doe ik niet aan mee, dat is zo'n bangmakerij. Ik ga ook niet naar de kerk dus oooooeeeeeeehhhhhhh nou ga ik naar de duivel :')
Een goeie (commerciële) truuk .... Bang maken en een oplossing aanbieden.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:24

Anoniem schreef:
Er zijn een heleboel dode gevaccineerde kinderen en er zijn vast ook een heleboel niet gevaccineerde kinderen die dood of ernstig geschaad zijn door ziekten, echter kom ik maar een enkele niet gevaccineerde tegen en wekelijks meerdere door vaccinatie schade. Nu kan dit komen door de verhouding van die groepen maar als je de medische wereld en het rivm zou moeten geloven zou dat ondanks die verhoudingen omgekeerd moeten zijn en zouden de niet gevaccineerde kinderen met bosjes tegelijk dood neer moeten vallen.

Kwatsch.
Als je dit soort forse uitspraken doet moet je met cijfers komen, niet met cafépraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:35

BigBen schreef:
[naam] schreef:
Er zijn een heleboel dode gevaccineerde kinderen en er zijn vast ook een heleboel niet gevaccineerde kinderen die dood of ernstig geschaad zijn door ziekten, echter kom ik maar een enkele niet gevaccineerde tegen en wekelijks meerdere door vaccinatie schade. Nu kan dit komen door de verhouding van die groepen maar als je de medische wereld en het rivm zou moeten geloven zou dat ondanks die verhoudingen omgekeerd moeten zijn en zouden de niet gevaccineerde kinderen met bosjes tegelijk dood neer moeten vallen.

Kwatsch.
Als je dit soort forse uitspraken doet moet je met cijfers komen, niet met cafépraat.

Te lui om.zelf te zoeken?
Zo moeilijk is dat niet toch. Google enzo.
Weet je wat? Op de Facebook van vaccin vrij zit een hele grote groep niet gevaccineerden bij elkaar, vraag daar eens hoeveel er per week dood neervallen of blind of doof worden.
En er zijn angel baby sites genoeg van vaccinatie schade. Die linken ga ik hier helemaal niet neerzetten. Daar vind ik dit topic veel te oneerbiedig voor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-15 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:36

Anoniem schreef:
De medische een zakelijke wereld zouden eigenlijk niet samen moeten gaan maar het kan jammer genoeg niet anders.
Kudde immuniteit geloof ik niet in, dat heb ik een heleboel pagina's terug al uitgelegd. En nee, in die generaties die ik aangaf idd geen dooien. Ervoor zal vast wel maar weet ik niet.
Die paniek van " oooooeeeeeehhhhhh de ziektes komen terug !!!!!!" doe ik niet aan mee, dat is zo'n bangmakerij. Ik ga ook niet naar de kerk dus oooooeeeeeeehhhhhhh nou ga ik naar de duivel :')
Een goeie (commerciële) truuk .... Bang maken en een oplossing aanbieden.

Nee het is toeval dat de mazelen vooral voorkomt in gebieden waar niet/weinig gevaccineerd wordt... Puur toeval. Gek hè? Maar kudde-immuniteit is een fabeltje. En het is paniek om niks. +:)+
Ik heb al je posts gelezen, maak je daar maar geen zorgen om, maar ik zou niet proberen je argumenten te weerleggen als ik je geloofde.

Het klinkt nu een beetje alsof jij vooral wil dat je eigen kind gezond opgroeit (en dat is je goed recht) maar dat het je weinig interesseert dat andere kinderen (die nu nog niet geboren zijn) misschien wel last krijgen met de groep die niet vaccineert. Maar goed, dat maakt jou niet uit, jouw kind is niet vervuild met die gemene vaccins die er alleen maar zijn zodat de farmaceutische baas in een dikke auto kan rijden! :n

Edit: ik denk als ik mijn afstudeerpaper zonder bronnen aanlever met de kanttekening "Sorry maar je kunt het googelen, zoek zelf de bronnen maar als het je interesseert" ze het direct in de prullenbak gooien :=
Iemand zei het al, je zou niet zo'n goeie wetenschapper zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:39

Jah, zoals een Amerikaanse vader het zo mooi verwoordde... It's not my child's job to create a sterile world for others and risk his health doing so.

Ik wist niet dat dit een afstudeer topic was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:08

Een ding begrijp ik nog niet goed.
Je wilt je kind behoeden voor schade door het vaccin, prima.
Maar je gaat de ziekten die nog grotere schade kunnen brengen niet uit de weg als die ergens heersen :o?
Wil je graag uitvinden wat er gebeurd of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:34

Wij zijn afgelopen kerst en het jaar ervoor gewoon naar Disneyland geweest, wat denk je wat daar allemaal rondloopt.
Van mazelen komen steeds meer berichten dat er uitbraken zijn in gevaccineerde groepen en in Amerika kijken ze nu zo nu en dan ook of het wilde mazelen is, er komen steeds meer berichten dat het de mazelen van het vaccin is.
In Nederland worden dat soort berichten natuurlijk niet uitgebracht en wordt ook niet onderzocht of het wilde mazelen is of niet.
Ik heb toch laatst zelf ondervonden hoe snel ze een zogenaamde mazelen patiënt die niet gevaccineerd is registreren terwijl het helemaal niet klopt... En werd er bij mij gekeken welke mazelen het was? Nee. Dus ik geloof de cijfers niet meer van hier.
De journalistiek hier klopt ook geen reet van. Toen we 2-jaar geleden met kerst in Disney zaten was er een staking waarvan ik om half 6 s morgens meteen de Beelden naar de telegraaf en andere nieuws sites duurde. Pas achterin de middag verscheen er in de telegraaf een heel klein nietszeggend berichtje over de staking met een oude foto erbij van een zomers park waar niets aan de hand was terwijl de situatie op zijn minst gezegd zeer agressief was en ik mijn kind daar niet aan bloot wilde stellen.

Vroeger dacht ik altijd dat als je polio kreeg je ook meteen verlamd raakte, althans zo werd het wel gebracht. Maar kijk eens hoeveel procent dat werkelijk gebeurt.

Het hele vaccineren gebeuren doet me denken aan de kerk. Daar word je bang gemaakt voor de duivel en hier voor de enge ziektes.
Maar iedereen stapt gewoon in de auto en vindt het geen probleem dat daarbij veel meer doden vallen dan door vaccineren of niet vaccineren. Dan hoor je niemand hysterisch worden over hoe gevaarlijk jij wel niet kunt zijn met je dodelijke auto en hoe groot de kans is dat je daarmee een ander kunt beschadigen of doden. En die uitlaatgassen, wat denk je dat die allemaal veroorzaken. Wij zitten onze adembubbel te vergassen met gifstoffen en dat is heel normaal.
Daar is niemand bang voor.
Dus waarom zou ik paranoïde gaan doen over ziektes terwijl de kans dat we met de auto verongelukken veel groter is en ik daar niet moeilijk over doe en dagelijks mijn kind en mezelf en mede weggebruiker wel vaker aan bloot stel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:51

Dat zijn je eigen keuzes.

Mocht je zoon onverhoopt (ik wens dat niemand toe uiteraard) ook diabeticus blijken zou je dan nog steeds denken dat een diagnose op 21 jarige leeftijd van je zus samenhangt met vaccinatie als baby?
Want ik vind dat wel een behoorlijk sterke uitspraak. Het zou wat anders geweest zijn als het in korte tijd erna was geweest.
Maar goed dat zal je wel weer als aanval zien ben ik bang.

En oja, nieuws is nooit betrouwbaar. Dat lijkt me geen verrassing. Zie ook niet wat dit ermee te maken heeft want ik baseer mijn meningen nooit op het echte nieuws. Hooguit lokaal, dat klopt doorgaans wel wat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:03

Ik weet niet of mijn zus ms kreeg door vaccineren maar ik kan me wel voorstellen dat haar immuunsysteem erdoor in de war gestuurd kan zijn. Ook door de vaccins die ze later kreeg. Zo'n proces hoeft niet binnen weken te verlopen maar kan ook jaren duren.

Ik hoop ook dat jij iedere dag je auto weer veilig op je parkeerplaats zet en niemand over het hoofd ziet onderweg want dat heeft niks met mijn keuzes te maken.
Iedereen die dagelijks auto rijdt is een groter gevaar voor de mensheid en zichzelf dan mijn zoontje is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:24

Dat klopt, dat ontken ik ook niet. Autorijden is iets gevaarlijks.
Maar je kunt wel je risico's proberen te verkleinen.
Bewust een extra risico aangaan (te hard rijden, bumper kleven, moe of boos in de auto stappen etc) is dan weer niet nodig lijkt mij, zo ook ziekten gewoon niet rechtsstreeks op zoeken als dat niet nodig is. Uitsluiten kun je het hoe dan ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:43

Als ik weet dat ergens iets behoorlijk heerst dan ga ik er niet opzettelijk naartoe.
Ik neem mijn zoontje bijvoorbeeld ook niet mee naar het ziekenhuis wanneer hij daar niet hoeft te zijn. Maar ik ga niet het nieuws lopen afstruinen bij alles waar ik naartoe ga.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:45

Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:34

Geeft niet :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:17

Ja ach.... ik kan alleen maar zeggen dat die ouders nogal emotioneel zijn wat ik heel goed kan begrijpen in hun situatie maar dat ze daardoor de situatie niet meer juist kunnen beoordelen.
Ze geven nu een niet-vaxx-ouder de schuld van alles terwijl hun kinderen het in een ziekenhuis in Phoenix hebben opgelopen en dus het ziekenhuis verantwoordelijk is.

Toen mijn zoontje geboren was en opstartproblemen had moesten we 9 dagen in het ziekenhuis blijven.
Negen dagen in de boxen met mijn pasgeboren vatbaar babytje die nog niet gevaccineerd mag worden. Na 4 dagen kwam er een kindje van 2 jaar met waterpokken in de box naast ons liggen. Ik mocht niet met mijn baby over de gang lopen, moest naar de wc aan het einde van de gang en de ouders van dat kindje naar de wc recht tegenover onze boxen, voor de douche dito want haar moeder bleef ook slapen net als ik (in een kleine box van 3x3 met sluis), het verzorgend personeel moest bij dat kindje een schort aan die daar in de sluis bleef hangen. In onze box werden de luchtroosters afgeplakt zodat er via het systeem ook niets onze box binnen kon komen.
Vijf dagen zaten we opgesloten in een muffe box van 3x3 zonder tv en zonder raam dat open gezet kon worden.
De artsen verzekerde mij dat het geen probleem zou zijn en dat ze zelfs kankerpatientjes op de afdeling hadden liggen die nog nooit problemen hadden gekregen met de kinderen die met zeer besmettelijke ziektes op dezelfde afdeling lagen, dit door hun strakke en efficiënte hygiene beleid. Toen wij na 9 dagen het ziekenhuis mochten verlaten gingen we met de personeelslift naar een zijuitgang en zo naar onze auto om zo weinig mogelijk zieke mensen tegen te komen met onze vatbare baby.
Had ik moeten flippen tegen die moeder of moeten eisen dat ze haar kind had laten vaccineren?? (er is een vaccin voor, weet je). Had ik die moeder en dat kindje verantwoordelijk moeten stellen wanneer mijn baby waterpokken had gekregen? Had dat kindje niet het recht om mijn baby daar in gevaar te brengen en hadden ze het maar thuis moeten houden??
Nee, want als mijn baby toch waterpokken had gekregen dat had dat gelegen aan een verkeerd verzorging en hygiene beleid van het ziekenhuis.
Als een boeren ziekenhuis in nederland aangeeft dat ze probleemloos kankerpatiënten en kinderen met besmettelijke ziektes op 1 afdeling kunnen huizen en verzorgen waarom kan zo' n kliniek in amerika dat dan niet. Daar is flink wat fout gegaan want er zijn in dat ziekenhuis volgens zeggen 195 kinderen besmet. Dan moet je je hygienebeleid toch eens goed gaan nakijken.

En dan....is het gezondheidsrisico dat een gezond kind loopt bij vaccineren minder erg voor dat kind en zijn/haar ouders dan een kind dat ziek is en vatbaar voor kinderziektes?
Is het leven van een ziek kind meer waard dan het leven van een gezond kind?
Er wordt maar even verwacht dat je de gezondheid van je gezonde kind eventjes op het spel zet voor een ander maar als je dat dan doet, en het gaat fout... wat dan??
Nou?
Wat er dan gebeurt is hier al heel duidelijk geworden!
Dan is er vrijwel niemand die zegt.. ow oliebol, nu is dat gezonde kind naar de knoppen, wat vreselijk...
Vrijwel niemand die zegt ... vaccinatieschade, en het was een gezond kind, zij heeft haar gezondheid opgeofferd, vreselijk, hoe kunnen we haar helpen...
Niemand die het kind met vaccinatieschade compensatie uitkeert voor de geleden schade, niemand die haar komt vragen wat er voor haar gedaan kan worden dat haar leed wat wordt verzacht.
Nee!
Dat kind krijgt in deze egoïstische maatschappij zelfs een trap na!
Want dan wordt er gezegd dat ze helemaal geen vaccinatieschade heeft, dat het vast ergens anders door komt!
En daarvoor moet je dan misschien wel een tweede kind gaan opofferen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:11

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:26

Anoniem schreef:
Ja ach.... ik kan alleen maar zeggen dat die ouders nogal emotioneel zijn wat ik heel goed kan begrijpen in hun situatie maar dat ze daardoor de situatie niet meer juist kunnen beoordelen.
Ze geven nu een niet-vaxx-ouder de schuld van alles terwijl hun kinderen het in een ziekenhuis in Phoenix hebben opgelopen en dus het ziekenhuis verantwoordelijk is.

In een ziekenhuis in Phoenix ??
Jij hebt dat stuk zelfs niet gelezen.
Als het om je eigen kinderen gaat vergaat de wereld,
maar andermans kinderen hebben blijkbaar geen enkel belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:30

BigBen schreef:
[naam] schreef:

http://www.motherjones.com/environment/ ... s-exposure

http://edition.cnn.com/2015/01/30/healt ... on-debate/

Damn, ik vraag me af wie wat niet leest. Ik heb zelfs deze uitzending gekeken om te weten hoe en wat.
Weet je zelf wel eens wat je plaatst? :o?

Weet je, jij was de enige die ik ooit in mijn foeilijst had gezet en nu heb ik de moeite gedaan om je daaruit te halen en dan kom je weer met zo' n oliebol?
8)7 |o :o?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:48

Ik heb er dan weer niet zo'n probleem mee dat er ongevaccineerde kinderen rondlopen tussen wel gevaccineerde. Waar ik mijn kinderen nu op school heb is in hetzelfde dorp waar destijds dus die 'rage' was je kinderen geen bmr te geven en waar dus later de mazelen uitbrak onder mijn toen inmiddels volwassen leeftijdsgenootjes. De ongevaccineerde die ik kende kregen het echt allemaal, geen enkele wel gevaccineerde dat ik weet.
Ik heb volgens mijn moeder ook de bof gehad als kind, ik kan me daar niks van herinneren. De waterpokken herinner ik me wel, maar niet als dusdanig dat ik er heel ziek van was, gewoon als irritante jeukende plekjes. De mazelen daarintegen zal ik dus nooit meer vergeten. Zo zonde dat ik dus en de bof en de mazelen heb gehad en alsnog de volledige bmr moest halen omdat ik rode hond nog niet had gehad en kinderen wilde, er was geen losse rode hond prik destijds voor zover ik toen wist. De ziektes dus voor niks doorstaan zoals mijn moeder had gedacht dat beter was dan de prik....prik moest uiteindelijk dus alsnog.

Maar wat ik dus wilde zeggen. Mijn gevaccineerde kinderen zitten op de school waar nog steeds veel ouders hun kinderen niet vaccineren (net als vroeger toen ik daar zat dus). Ik vind het geen probleem. We hebben al kinkhoest op de school gehad, de mazelen ook. Kinderen zijn weken weg van school daardoor. Mijne hebben nergens last van, zijn amper ziek, ik kan me niet eens herinneren wanneer ik ze voor het laatst ziek heb gehad. Ja af en toe een snotneus of een hoest maar dan houdt het ook op.
Ze hebben beide de waterpokken gehad, niet eens zo erg.

Wat ik ook vaak hoor is kinderen die meerdere keren de waterpokken hebben gehad.(Toevallig ook een ongevaccineerd kind bij een van die om te voorkomen dat er nu gezegd wordt dat dat komt doordat vaccineren het immuunsysteem aantast) Hoe kan dit dan? Doormaken van een ziekte zou toch voldoende moeten zijn immuun te zijn tijdens een volgende uitbraak.
Mijn dochtertje kreeg de waterpokken met 1,5 jaar. Mijn zoontje echter ontsprong steeds de dans terwijl er echt diverse uitbraken waren op de peuterspeelzaal in zijn groepje afgelopen jaren. Hij heeft echt net pas de waterpokken gehad met 4 jaar.

Bij chemotherapie staat bekend dat aanraking met een niet doorgemaakte/ niet gevaccineerde kinderziekte zeer ernstige gevolgen kan hebben omdat ze zo'n verzwakt immuunsysteem hebben. Waterpokken kunnen dan zelfs dodelijk zijn.

Dat ik de mazelen kreeg daar geef ik trouwens ook niet degene de schuld van die mij ermee besmet heeft, ik weet precies wie het is. Ik ben daar zelf het huis binnen gestapt en wist niet dat ze de mazelen had en ze had het vooraf ook niet gezegd. Eenmaal binnen en in gesprek is het te laat om weg te rennen, een tijd later was ik aan de buurt. De enige wie ik toen de schuld gaf was mijn moeder, waarom ze me niet gevaccineerd had. Volgens mij wist ik dat ook pas toen de uitbraak er was dat ik ook niet gevaccineerd was, anders had ik misschien zelf eerder actie genomen in mijn tienerjaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:55

BigBen schreef:
[naam] schreef:

Afbeelding

Ik weet niet meer waarom ik je in de foeilijst had gezet maar je gaat er iig meteen weer in nu :evaw:

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:05

Wel, ik moet me verontschuldigen.
Wat dit betreft heb jij gelijk, en ik had het fout.
Het gebeurt me niet dikwijls, maar deze keer wel.
Mijn excuses daarvoor.

Wat je foeilijst betreft, ik sta op de foeilijst van bijzonder veel mensen,
en het laat me Siberisch koud.
Meer nog, in veel gevallen vind ik het een eer.

Persoonlijk doe ik trouwens geen foeilijsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:10

BigBen schreef:
Wel, ik moet me verontschuldigen.
Wat dit betreft heb jij gelijk, en ik had het fout.
Het gebeurt me niet dikwijls, maar deze keer wel.
Mijn excuses daarvoor.

Wat je foeilijst betreft, ik sta op de foeilijst van bijzonder veel mensen,
en het laat me Siberisch koud.
Meer nog, in veel gevallen vind ik het een eer.

Persoonlijk doe ik trouwens geen foeilijsten.

Ik vroeg me af, ben je een vrouw of een man?