De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:45

Ik vind de speech van Geert Wilders van nu net wel echt te genant. Dat je mensen ongenuanceerd laat scanderen dat ze minder Marrokanen willen, echt, ik schaam me dood. Gewoon minder Marrokanen, niet minder criminele, of minder uitkeringstrekkende Marrokanen, nee, minder Marrokanen. Als dat geen racisme meer is, dan weet ik niet wat wel racisme is geloof ik....
Vieze stemmingsmaker is het....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:47

Abiola schreef:
Ik vind de speech van Geert Wilders van nu net wel echt te genant. Dat je mensen ongenuanceerd laat scanderen dat ze minder Marrokanen willen, echt, ik schaam me dood. Gewoon minder Marrokanen, niet minder criminele, of minder uitkeringstrekkende Marrokanen, nee, minder Marrokanen. Als dat geen racisme meer is, dan weet ik niet wat wel racisme is geloof ik....
Vieze stemmingsmaker is het....

Nee hij bedoeld daar alleen de criminele onaangepaste Marokkanen mee, dat begrijp je gewoon verkeerd. :+ :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:49

Echt he... :r

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:50

Veel kiezers stemmen op de PVV uit onvrede over de EU en bijv. omdat ze de gulden terug willen hebben. D66 is, zoals het er nu uitziet, ook één van de grote winnaars van vanavond. Laat D66 nu voorstander zijn van een sterke EU en euro. D66 en PVV zijn in veel zaken elkaars tegenpolen.
Als dit vanavond Tweede Kamer-verkiezingen zouden zijn, dan zal er zeker geen regering kunnen komen met 2 partijen. Misschien zijn er wel 4 partijen straks nodig, om een kabinet te kunnen vormen. Dat betekent nog meer compromissen. :D Het zal er niet gemakkelijker op worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:50

Electra63 schreef:
Ik vind het wel vreemd, dat de CDA zoveel verliest. VVD en PvdA is logisch, die regeren samen en hebben vervelende maatregelen genomen, maar CDA zit in de oppositie. Als je als oppositie-partij nog zoveel verliest, dan doe je iets zeker niet goed.

Die mogen weleens bij GW in de leer qua hoe krijg je media-aandacht. :)
CDA was de enige partij die eind vorig jaar al tegen het wetsvoorstel van verhoging van de aczijn op diesel waren. Ze hadden bedacht dat veel vrachtwagenchauffeurs en mensen over de grens zouden gaan tanken. Voorstel werd helaas afgewezen..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:53

Electra63 schreef:
Als dit vanavond Tweede Kamer-verkiezingen zouden zijn, dan zal er zeker geen regering kunnen komen met 2 partijen. Misschien zijn er wel 4 partijen straks nodig, om een kabinet te kunnen vormen. Dat betekent nog meer compromissen. :D Het zal er niet gemakkelijker op worden.

Je zou bijna gaan pleiten voor een stelsel met minder partijen.
Door alle compromissen wordt het voor partijen nog moeilijker hun beloften waar te maken en krijg je daardoor misschien ook wel minder vertrouwen in de politiek?

Tallie1979

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:57

We gaan het zien op 22 mei. Het zal een lastig verhaal gaan worden met zoveel verschillende meningen en ideeën. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:58

fransje23 schreef:
Electra63 schreef:

Door alle compromissen wordt het voor partijen nog moeilijker hun beloften waar te maken en krijg je daardoor misschien ook wel minder vertrouwen in de politiek?

Ja, zoiets als in USA: democraten of republikeinen :D. Maar ja, dan moet je wel en in de Eerste Kamer en in de Tweede Kamer een meerderheid hebben, anders werkt het ook niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:01

1 ding heeft Geertje wel weer voor elkaar: Al spreekt me er schande van, men spreekt er wel van..

Ook negatieve aandacht is aandacht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:03

Tallie1979 schreef:
1 ding heeft Geertje wel weer voor elkaar: Al spreekt me er schande van, men spreekt er wel van..

Ook negatieve aandacht is aandacht.

Ja absoluut!

Er is niemand beter om aandacht en publiciteit te krijgen dan hij!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:05

Electra63 schreef:
fransje23 schreef:

Ja, zoiets als in USA: democraten of republikeinen :D. Maar ja, dan moet je wel en in de Eerste Kamer en in de Tweede Kamer een meerderheid hebben, anders werkt het ook niet.

Is wel een stuk makkelijker gewoon A of B :D
Lijkt mij ook niets maar mischien toch het aantal partijen beperken?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:42

Sorry hoor, je mag niet generaliseren enzo.. maar als je na die 'speech' van Wilders gisteren nog op de PVV stemt ben je ronduit achterlijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:40

Vanmorgen bij BNR vertelde GW dat hij niets terug neemt en herhaalde hij het nogmaals.

Gok dat hij zich nu strategisch rijk rekent want hij zegt wat HET volk, alle Nederlanders, wil. Schijnbaar telt de meerderheid die niet voor de PVV gaan dan niet meetellen?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:48

Majabeestje schreef:
Sorry hoor, je mag niet generaliseren enzo.. maar als je na die 'speech' van Wilders gisteren nog op de PVV stemt ben je ronduit achterlijk.

Jij verwoordt mijn gedachtes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:54

Haha, die wil ik wel eens horen, welke zender en hoe laat? Dan kijk ik even terug.....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:02

Ongelooflijk. Echt ongelooflijk. Waar ik eerst de vergelijkingen met Hitler te ver vond gaan, vind ik nu de wijze waarop Wilders de massa bespeelt, sterk gelijkend op de manier waarop het in Duitsland er aan toe ging. Wat eigenlijk nóg erger is, zijn de mensen die grijnzend en lachen staan te scanderen. Hoe diep kun je zakken om daaraan mee te doen? Ik veroordeelde niemand om zijn politieke keuze of overtuiging, maar na deze wanvertoning zou het toch wel heel erg zijn om dat te steunen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:03

Ik ben blij dat de SGP een sprong de 20ste eeuw in heeft gemaakt met een vrouwelijk raadslid in Zeeland.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:05

chevax schreef:
Ongelooflijk. Echt ongelooflijk. Waar ik eerst de vergelijkingen met Hitler te ver vond gaan, vind ik nu de wijze waarop Wilders de massa bespeelt, sterk gelijkend op de manier waarop het in Duitsland er aan toe ging. Wat eigenlijk nóg erger is, zijn de mensen die grijnzend en lachen staan te scanderen. Hoe diep kun je zakken om daaraan mee te doen? Ik veroordeelde niemand om zijn politieke keuze of overtuiging, maar na deze wanvertoning zou het toch wel heel erg zijn om dat te steunen.

Nou echt precies dit dacht ik dus ook :o
Ik schrok er echt een beetje van. Vind het echt walgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:05

Ja ik zag dat ook, maar ik verwacht dat het alleen voor de buitenwereld is hoor, die vrouwen doen alles wat hun mannen zeggen...mooie manier om nog meer zieltjes te winnen. En ach ja over vrouwenzaken zullen ze vast wel hun eigen zegje mogen doen, maar beleid uitstippelen??? Neuh dat verwacht ik echt niet.

Als ik hier kijk hoe die samenleving is...en Zeeland is nog een tikkeltje erger, erger dan daar kan niet in Nederland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:08

chevax schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond. Ik vraag me af hoe je nu nog voor Wilders kunt zijn, zo een iemand neem je toch niet meer serieus?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:15

Jullie zijn zeker nog nooit in de Schilderswijk geweest? In je eentje als blonde jongedame over straat? Misschien zelfs met een kind?
Geloof me, daar voel je je echt niet veilig tussen al die op 1 hoop gegooide uitkeringstrekkende buitenlanders die ten eerste de Nederlandse taal niet spreken, tevens de hele dag geen reet uitvoeren en dus heel de dag op straat hangen en uit verveling dealen, stelen, roven en erger.
Overdag ben je niet op je gemak, 's avonds zou je toch wel heel erg graag willen dat er een mannelijk persoon mee naast je loopt. 's Nachts zijn er net zo veel mensen op straat als bij daglicht.
Dit is geen Nederland meer. Als je daar over de markt loopt zie je pas echt wat een paasei Nederland binnen haalt.
Van mij mogen desbetreffenden allemaal ophoepelen.
Alleen het zijn niet alleen Marokkanen, maar ook 120 andere nationaliteiten.

Ik begrijp zijn punt heel goed alleen ik zou het nooit zo verwoorden. Dit is niet eerlijk tegenover de mensen die wel naar school gaan, werk hebben, of juist de taal aan het leren zijn en echt graag willen werken.
Helaas zijn die zwaar in de minderheid. En tsja dan gaat men zo denken.

Ik heb trouwens niet gestemd gister. Ze liegen toch allemaal. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:18

Poiuytrewq schreef:
Jullie zijn zeker nog nooit in de Schilderswijk geweest? In je eentje als blonde jongedame over straat? Misschien zelfs met een kind?
Geloof me, daar voel je je echt niet veilig tussen al die op 1 hoop gegooide uitkeringstrekkende buitenlanders die ten eerste de Nederlandse taal niet spreken, tevens de hele dag geen reet uitvoeren en dus heel de dag op straat hangen en uit verveling dealen, stelen, roven en erger.
Overdag ben je niet op je gemak, 's avonds zou je toch wel heel erg graag willen dat er een mannelijk persoon mee naast je loopt. 's Nachts zijn er net zo veel mensen op straat als bij daglicht.
Dit is geen Nederland meer. Als je daar over de markt loopt zie je pas echt wat een paasei Nederland binnen haalt.
Van mij mogen desbetreffenden allemaal ophoepelen.
Alleen het zijn niet alleen Marokkanen, maar ook 120 andere nationaliteiten.

Ik begrijp zijn punt heel goed alleen ik zou het nooit zo verwoorden. Dit is niet eerlijk tegenover de mensen die wel naar school gaan, werk hebben, of juist de taal aan het leren zijn en echt graag willen werken.
Helaas zijn die zwaar in de minderheid. En tsja dan gaat men zo denken.

Maar als jij verandering wilt in zo'n wijk waarom ga je dan niet stemmen? Dat vind ik dan weer hypocriet, wel je mening spuien maar niet stemmen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:20

Hoezo hypocriet, dit is hetzelfde dat ik zeg dat jij hypocriet bent als jij het met niemand eens bent en zelf geen politieke partij begint.

Hij heeft weer andere punten waar ik het niet mee eens ben.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-03-14 10:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:20

Poiuytrewq schreef:

En Wilders liegt het hardst...
Hij KAN er namelijk helemaal niet voor zorgen dat er minder Marokkanen in Den Haag zullen zijn, tenminste niet op een legale manier :n
Het blijft dus bij holle retoriek en tweedracht zaaien :r

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:21

Poiuytrwq, het ene kwaad vergoelijkt het ander toch niet? En het verdedigen vind ik net zo schandalig. Denk jij nu werkelijk dat Wilders gisteravond ook maar een seconde dacht aan de Schilderswijk, aan blonde jongedames of wat dan ook? Wilders dacht aan het opzwepen van de massa, een massa die in het gevoel van het moment zó meeging dat ze ook alle fatsoensnormen vergaten.