Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abiola schreef:Ik vind de speech van Geert Wilders van nu net wel echt te genant. Dat je mensen ongenuanceerd laat scanderen dat ze minder Marrokanen willen, echt, ik schaam me dood. Gewoon minder Marrokanen, niet minder criminele, of minder uitkeringstrekkende Marrokanen, nee, minder Marrokanen. Als dat geen racisme meer is, dan weet ik niet wat wel racisme is geloof ik....
Vieze stemmingsmaker is het....
Electra63 schreef:Ik vind het wel vreemd, dat de CDA zoveel verliest. VVD en PvdA is logisch, die regeren samen en hebben vervelende maatregelen genomen, maar CDA zit in de oppositie. Als je als oppositie-partij nog zoveel verliest, dan doe je iets zeker niet goed.
Electra63 schreef:Als dit vanavond Tweede Kamer-verkiezingen zouden zijn, dan zal er zeker geen regering kunnen komen met 2 partijen. Misschien zijn er wel 4 partijen straks nodig, om een kabinet te kunnen vormen. Dat betekent nog meer compromissen.Het zal er niet gemakkelijker op worden.
fransje23 schreef:Electra63 schreef:Als dit vanavond Tweede Kamer-verkiezingen zouden zijn, dan zal er zeker geen regering kunnen komen met 2 partijen. Misschien zijn er wel 4 partijen straks nodig, om een kabinet te kunnen vormen. Dat betekent nog meer compromissen.Het zal er niet gemakkelijker op worden.
Je zou bijna gaan pleiten voor een stelsel met minder partijen.
Door alle compromissen wordt het voor partijen nog moeilijker hun beloften waar te maken en krijg je daardoor misschien ook wel minder vertrouwen in de politiek?
Electra63 schreef:fransje23 schreef:Je zou bijna gaan pleiten voor een stelsel met minder partijen.
Door alle compromissen wordt het voor partijen nog moeilijker hun beloften waar te maken en krijg je daardoor misschien ook wel minder vertrouwen in de politiek?
Ja, zoiets als in USA: democraten of republikeinen. Maar ja, dan moet je wel en in de Eerste Kamer en in de Tweede Kamer een meerderheid hebben, anders werkt het ook niet.
chevax schreef:Ongelooflijk. Echt ongelooflijk. Waar ik eerst de vergelijkingen met Hitler te ver vond gaan, vind ik nu de wijze waarop Wilders de massa bespeelt, sterk gelijkend op de manier waarop het in Duitsland er aan toe ging. Wat eigenlijk nóg erger is, zijn de mensen die grijnzend en lachen staan te scanderen. Hoe diep kun je zakken om daaraan mee te doen? Ik veroordeelde niemand om zijn politieke keuze of overtuiging, maar na deze wanvertoning zou het toch wel heel erg zijn om dat te steunen.
chevax schreef:Ongelooflijk. Echt ongelooflijk. Waar ik eerst de vergelijkingen met Hitler te ver vond gaan, vind ik nu de wijze waarop Wilders de massa bespeelt, sterk gelijkend op de manier waarop het in Duitsland er aan toe ging. Wat eigenlijk nóg erger is, zijn de mensen die grijnzend en lachen staan te scanderen. Hoe diep kun je zakken om daaraan mee te doen? Ik veroordeelde niemand om zijn politieke keuze of overtuiging, maar na deze wanvertoning zou het toch wel heel erg zijn om dat te steunen.
Poiuytrewq schreef:Jullie zijn zeker nog nooit in de Schilderswijk geweest? In je eentje als blonde jongedame over straat? Misschien zelfs met een kind?
Geloof me, daar voel je je echt niet veilig tussen al die op 1 hoop gegooide uitkeringstrekkende buitenlanders die ten eerste de Nederlandse taal niet spreken, tevens de hele dag geen reet uitvoeren en dus heel de dag op straat hangen en uit verveling dealen, stelen, roven en erger.
Overdag ben je niet op je gemak, 's avonds zou je toch wel heel erg graag willen dat er een mannelijk persoon mee naast je loopt. 's Nachts zijn er net zo veel mensen op straat als bij daglicht.
Dit is geen Nederland meer. Als je daar over de markt loopt zie je pas echt wat een paasei Nederland binnen haalt.
Van mij mogen desbetreffenden allemaal ophoepelen.
Alleen het zijn niet alleen Marokkanen, maar ook 120 andere nationaliteiten.
Ik begrijp zijn punt heel goed alleen ik zou het nooit zo verwoorden. Dit is niet eerlijk tegenover de mensen die wel naar school gaan, werk hebben, of juist de taal aan het leren zijn en echt graag willen werken.
Helaas zijn die zwaar in de minderheid. En tsja dan gaat men zo denken.
Ik heb trouwens niet gestemd gister. Ze liegen toch allemaal.