Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:08

Jeetje... Als fanatieke ruiter zou je toch helemaal beter moeten weten. Hou je dan wel van paarden vraag ik me af..

Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en ook nog een flinke straf krijgen. Mijn inziens is alleen aan de sociale schandpaal genageld worden echt niet zwaar genoeg....

Edit: Typo!
Laatst bijgewerkt door _Michelle__ op 04-07-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:08

_Saar schreef:

heb tot nu toe meegelezen maar jeetje niet WEER een zaak in lochem... waar gaat het heen met dit altijd zo rustige stadje. In een paar weken is er een wietplantage opgerold, stonden ze bij ons in de straat met een heel poltieteam tot midden in de nacht en nu ook nog dit -O- jeetje zeg.

gohya

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:12

Is de politie nu met deze zaak bezig of de Dierenpolitie? das me niet helemaal duidelijk.
Zoals ik begrepen heb alleen de Politie?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:12

Voor de mensen die zeggen dat ze toch amper gestraft zullen worden, bedenk je eens dat jij het bent waar heel Nederland op jaagt en haat voor voelt. Vaak worden straffen verlaagd als er veel media aandacht voor de zaak is. Dat geeft wel weer wat dit met mensen doet.
Persoonlijk zou ik niet meer rustig boodschapjes durven doen, laat staan op je werk aankomen. En op het internet blijft het voor altijd staan. Dat is in mijn ogen echt een flinke straf.

Ik heb trouwens niets over de pony's gehoord? Neem aan dat die in beslag genomen zullen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:14

_Saar schreef:
Voor de mensen die zeggen dat ze toch amper gestraft zullen worden, bedenk je eens dat jij het bent waar heel Nederland op jaagt en haat voor voelt. Vaak worden straffen verlaagd als er veel media aandacht voor de zaak is. Dat geeft wel weer wat dit met mensen doet.
Persoonlijk zou ik niet meer rustig boodschapjes durven doen, laat staan op je werk aankomen. En op het internet blijft het voor altijd staan. Dat is in mijn ogen echt een flinke straf.

Ik heb trouwens niets over de pony's gehoord? Neem aan dat die in beslag genomen zullen worden?

Tja, dat is nu eenmaal de prijs die je lijkt te betalen wanneer je iets doet wat niet door de beugel kan en dit vervolgens op het www plaatst.
Boontje komt om zn loontje.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:15

_Saar schreef:

Vergeet niet dat mensen heeeeeel snel vergeten. Als die vrouw over een jaar met een ander kapsel en andere kleding over straat gaat wordt ze echt niet meer herkend door de helft van Nederland.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:17

_Michelle__ schreef:
Vergeet niet dat mensen heeeeeel snel vergeten. Als die vrouw over een jaar met een ander kapsel en andere kleding over straat gaat wordt ze echt niet meer herkend door de helft van Nederland.

Maar wel door vrienden, familie, werkgever :). En die weten voor altijd dat de persoon in kwestie dieren mishandeld heeft voor eigen gewin.

_Michelle__

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:18

Ja tuurlijk, maar die hadden het ook geweten als het niet openbaar op Social Media gezet zou zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:19

_Saar schreef:

ik denk dat dit soort straffen beter werken dan een taakstraf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:19

_Michelle__ schreef:
Ja tuurlijk, maar die hadden het ook geweten als het niet openbaar op Social Media gezet zou zijn.

Ik geloof niet dat ik dit aan mn familie zou laten zien?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:20

En als je naam eenmaal op internet staat... Zijn tegenwoordig nog maar weinig werkgevers die sollicitanten niet googelen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:20

_Saar schreef:
+:)+

Weet iemand of er al andere betrokkenen gevonden zijn? Ik zag op geen stijl dat de webdesigner en zijn (zwangere!) vrouw ook bedreigd worden, zij hebben er echter echt niets mee te maken schijnt. Ik vind dat toch wel schokkend en daarom vind ik het goed dat hier op bokt geen gegevens oid bekent gemaakt mogen worden.

De man van wie de site was is opgepakt. (deze bedoel je toch..?)
Hij is de eigenaar van het vosje en de stippel en de ezel.
Vind dat hij net zo schuldig is als de andere betrokkenen. Of hij er nou wel of niet bij was.
Hij zegt dat het filmpje 9 jaar oud is, kan best, maar hij zegt ook dat hij niet wist dat zijn paard mishandeld werd, dat hij het contact verbroken had nadat hij erachter kwam, en dat hij het filmpje van internet had gehaald. Dat is gek, want het stond nog op zijn site? Wat ook gek is, is dat er meerdere van dit soort filmpjes met dezelfde pony (vosje) rondgaan op internet. Van dezelfde site, andere vrouw. Misschien wat minder heftig als het filmpje waar het over gaat, en een slanke vrouw, maar met opzet met sporen schoppen, en zweepjes slaan, kiezen achterstevoren trekken, en het paard tussen je benen heen en weer slingeren vind ik ook dierenmishandeling. :j
Eigenaar is net zo erg en net zo schuldig. (gaat hier om een 53 jarige man.)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:21

gohya schreef:
Is de politie nu met deze zaak bezig of de Dierenpolitie? das me niet helemaal duidelijk.

Dat weet ik ook niet.
Misschien dat je het ook kan melden bij de dieren politie en dat deze het door geeft aan de politie.
Omdat de daders herkenbaar zijn op de beelden.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-07-13 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:21

_Michelle__ schreef:

Is dat zo? Jouw vrienden, familie en collega's/werkgever weten allemaal precies wat jij ieder moment van de dag doet? Kom zeg ;).

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:22

Rowdine schreef:
_Michelle__ schreef:

Ik geloof niet dat ik dit aan mn familie zou laten zien?

Die gaan toch ook vragen stellen als zij ineens opgepakt zou worden?
Ja ik ga er van uit dat de politie/dierenpolitie ook wat had gedaan als ze achter de schermen het filmpje hadden ontvangen zonder dat er een hele "hype" op internet was :o

LoveUggs

_Saar schreef:

Op HvNL zeiden ze dat het goed ging met de pony's. Dat ze gezond zijn..
Misschien zijn ze lichamelijk nog goed en gezond, maar geestelijk zou ik mijn hart vast houden..! Arme diertjes, zou 7 kleuren in mijn broek sch!jten als ik die beestjes was..!

_Saar

LoveUggs schreef:
_Saar schreef:
+:)+

Weet iemand of er al andere betrokkenen gevonden zijn? Ik zag op geen stijl dat de webdesigner en zijn (zwangere!) vrouw ook bedreigd worden, zij hebben er echter echt niets mee te maken schijnt. Ik vind dat toch wel schokkend en daarom vind ik het goed dat hier op bokt geen gegevens oid bekent gemaakt mogen worden.

De man van wie de site was is opgepakt. (deze bedoel je toch..?)
Hij is de eigenaar van het vosje en de stippel en de ezel.
Vind dat hij net zo schuldig is als de andere betrokkenen. Of hij er nou wel of niet bij was.
Hij zegt dat het filmpje 9 jaar oud is, kan best, maar hij zegt ook dat hij niet wist dat zijn paard mishandeld werd, dat hij het contact verbroken had nadat hij erachter kwam, en dat hij het filmpje van internet had gehaald. Dat is gek, want het stond nog op zijn site? Wat ook gek is, is dat er meerdere van dit soort filmpjes met dezelfde pony (vosje) rondgaan op internet. Van dezelfde site, andere vrouw. Misschien wat minder heftig als het filmpje waar het over gaat, en een slanke vrouw, maar met opzet met sporen schoppen, en zweepjes slaan, kiezen achterstevoren trekken, en het paard tussen je benen heen en weer slingeren vind ik ook dierenmishandeling. :j
Eigenaar is net zo erg en net zo schuldig. (gaat hier om een 53 jarige man.)

Nee die bedoel ik niet. De man die jij bedoelt was gister op Hart van Nederland. De man die ik bedoel is de webdesigner, hij heeft zeg maar een opzet gemaakt voor een website die dan naar wens ingevuld kan worden. Hij wist, naar het schijnt, dus echt niets van de inhoud af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:23

Moment dat je opgepakt wordt heb je toch wat uit te leggen aan je naasten lijkt me, dan denk ik niet dat je wegkomt met een excuus dat je een snoepje hebt gepikt in de kruidvat.. :Y)
Dus als dat is wat _Michelle__ bedoelt snap ik haar punt wel hoor :)

Verder tja hartstikke rot dat ze aan de schandpaal worden gebonden maar dat is een risico wat je neemt op het moment dat je dingen doet die niet door de beugel kunnen. En het zijn allemaal volwassen dames geweest, die kunnen prima een afweging maken of wat ze doen, netjes is.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:24

chelle_dora schreef:
Moment dat je opgepakt wordt heb je toch wat uit te leggen aan je naasten lijkt me, dan denk ik niet dat je wegkomt met een excuus dat je een snoepje hebt gepikt in de kruidvat.. :Y)

Verder tja hartstikke rot dat ze aan de schandpaal worden gebonden maar dat is een risico wat je neemt op het moment dat je dingen doet die niet door de beugel kunnen. En het zijn allemaal volwassen dames geweest, die kunnen prima een afweging maken of wat ze doen, netjes is.

Bedoel ik precies :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:25

_Saar schreef:
En als je naam eenmaal op internet staat... Zijn tegenwoordig nog maar weinig werkgevers die sollicitanten niet googelen.

Daarom hopelijk dat de namen van onschuldigen zo veel mogelijk gezuiverd en buiten schot blijven. Je zou het maar meemaken dat iemand over je schrijft "ik geloof dat zij het is in het filmpje" "ja haar haar en bril lijken inderdaad wel hetzelfde", terwijl je er helemaal niets mee te maken hebt maar je baas kan het wel fijn vinden als hij je naam googelt...sociale media kan heel goed zijn om dingen op te sporen maar ook een hel als het voor de verkeerde mensen zou ontsporen.

LoveUggs

linnie050 schreef:
gohya schreef:

Dat weet ik ook niet.
Misschien dat je het ook kan melden bij de dieren politie en dat deze het door geeft aan de politie.
Omdat de daders herkenbaar zijn op de beelden.

Beiden zijn er mee bezig. :j
De dierenpolitie had "rode oren van de telefoontjes", en hebben overuren gedraaid, typten hun vingers blauw aan berichten.
Ook politie houd zich er uiteraard mee bezig, anders zouden er ook nog geen aanhoudingen verricht zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

chelle_dora schreef:

Als ze dat bedoelt, dan heeft ze mijn bericht niet gesnapt :D.

Ik bedoel namelijk dat familie, vrienden e.d. altijd onthouden dat het hun vriendin/dochter/moeder/collega was die pony's heeft mishandeld. Dat moet zo'n persoon dus altijd met zich meedragen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:26

... Gatverdamme. Echt waar, geen woorden hiervoor.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:27

Oke dankjewel LoveUggs
gohya haar paard is ook mishandeld op een andere manier maar toch. Maar de dierenpolitie kon daar weer niks mee toch gohya? Dat is wel vreemd vind ik dan. Zij moest maar aangifte doen bij de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:28

_San87_ schreef:
chelle_dora schreef:

Als ze dat bedoelt, dan heeft ze mijn bericht niet gesnapt :D.

Ik bedoel namelijk dat familie, vrienden e.d. altijd onthouden dat het hun vriendin/dochter/moeder/collega was die pony's heeft mishandeld. Dat moet zo'n persoon dus altijd met zich meedragen.

Tja, wat ik al zei, dat is een risico wat je zelf neemt moment dat je zulke dingen doet. :) Om heel eerlijk te zijn vind ik dat geen reden voor eventuele strafvermindering ofzo. Heeft niemand met een pistool voor 't hoofd gestaan naar mijn weten, je bent altijd nog vrij om nee te zeggen.
Dat zo'n persoon dat voor altijd met zich mee moet dragen; eigen schuld..