ik hoop het dat ze onderweg zijn,laat hun er maar eens naar kijken..maar ja,voor die tijd zal er ineens wel iemand dapper genoeg zijn ws om een 2de spuitje te geven...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoli schreef:Iris82 schreef:
Ja maar volgens de burgemeester waren dat slechts 'zelf-benoemde' deskundigen en was Naturalis de enige met echt verstand.
en die willen dat dier een langzame dood geven zodat zij een skelet hebben...
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Iris82 schreef:Juist. Die hopen al jaren op een volledig walvissenskelet.
Dus opblazen is voor hun geen optie. En voor de walvis de enige mogelijkheid om zeker in 1x dood te gaan.
Berdien schreef:Hoewel het walgelijk is wat hier gebeurd, vraag ik me af of de mensen die hier (en buiten Bokt) allemaal zo fanatiek op de barricade springen ook zo fanatiek zijn als het om een veel omvattender en net zo walgelijke daad gaat: de walvisjacht die door o.a. Noorwegen en Japans wordt gehouden. Dit is één bultrug, bovenstaande landen schieten honderden walvissen dood per jaar. Die hebben nog het 'geluk' dat ze sneller dood zijn dan dit dier, maar het is en blijft een lijdensweg.
Niet dat ik dit wil goed praten, maar ik vind het weer zo typisch Nederlands dat een heel land op z'n kop staat door het wanbeleid rondom één dier en de vermeende geldlust van Naturalis terwijl wel oogluikend wordt toegestaan dat er jaarlijks honderden walvissen worden vermoord onder de noemer 'wetenschap'.
Berdien schreef:Hoewel het walgelijk is wat hier gebeurd, vraag ik me af of de mensen die hier (en buiten Bokt) allemaal zo fanatiek op de barricade springen ook zo fanatiek zijn als het om een veel omvattender en net zo walgelijke daad gaat: de walvisjacht die door o.a. Noorwegen en Japans wordt gehouden. Dit is één bultrug, bovenstaande landen schieten honderden walvissen dood per jaar. Die hebben nog het 'geluk' dat ze sneller dood zijn dan dit dier, maar het is en blijft een lijdensweg.
Niet dat ik dit wil goed praten, maar ik vind het weer zo typisch Nederlands dat een heel land op z'n kop staat door het wanbeleid rondom één dier en de vermeende geldlust van Naturalis terwijl wel oogluikend wordt toegestaan dat er jaarlijks honderden walvissen worden vermoord onder de noemer 'wetenschap'.
Berdien schreef:Ik zeg ook niet dat mensen er niet tegen zijn, of dat het een erger is dan het ander. Ik verbaas me er alleen over dat de media, fora en nieuwssites overstelpt worden door reacties, de één vindt het nog misdadiger dan de ander en ik zie de meest wilde complottheorieën voorbij komen. Maar waar hebben we het over? Over één walvis. Terwijl er jaarlijks honderden op een afschuwelijke manier afgemaakt worden. Dát verbaast me.
Ninette schreef:Had het gisteren ook al gemeld maar de bultrug en potvis zijn niet de enige die aangespoeld zijn. Dit is welliswaar op Ameland maar toch niet heel ver van texel af: http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... erride=web
edit nieuwe link van afgelopen week, dus het is al 2 x keer gebeurt:
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... d-Ameland-
Ninette schreef:Had het gisteren ook al gemeld maar de bultrug en potvis zijn niet de enige die aangespoeld zijn. Dit is welliswaar op Ameland maar toch niet heel ver van texel af: http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... erride=web
edit nieuwe link van afgelopen week, dus het is al 2 x keer gebeurt:
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... d-Ameland-
BraveSpots schreef:Overigens heb ik eens een documentaire gezien over Australische dierenactivisten die zich inzitten voor walvissen.
Op een bepaald moment moesten ze een doodziek aangespoeld dier met explosieven laten sterven en dat viel me echt mee.
Ik vond het best nog een diervriendelijke dood, was in ieder geval vlug voorbij.
Ik snap het gebrek aan actie echt niet. Of probeer het dier te redden of maak het (goed) dood. Niet dit soort aanmodderen.