Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:48

sea shepherd :+: ,dat zou wel heel bezonder zijn als die erbij komen....

ik hoop het dat ze onderweg zijn,laat hun er maar eens naar kijken..maar ja,voor die tijd zal er ineens wel iemand dapper genoeg zijn ws om een 2de spuitje te geven... -O-

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:49

het is toch niet te geloven. ik schaam me om mens te zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:49

Anoli schreef:
Iris82 schreef:

Ja maar volgens de burgemeester waren dat slechts 'zelf-benoemde' deskundigen en was Naturalis de enige met echt verstand.

en die willen dat dier een langzame dood geven zodat zij een skelet hebben...
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Iris82 schreef:
Juist. Die hopen al jaren op een volledig walvissenskelet.
Dus opblazen is voor hun geen optie. En voor de walvis de enige mogelijkheid om zeker in 1x dood te gaan.

Lekkere deskundigen zijn dat dan.. :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:50

Berdien schreef:
Hoewel het walgelijk is wat hier gebeurd, vraag ik me af of de mensen die hier (en buiten Bokt) allemaal zo fanatiek op de barricade springen ook zo fanatiek zijn als het om een veel omvattender en net zo walgelijke daad gaat: de walvisjacht die door o.a. Noorwegen en Japans wordt gehouden. Dit is één bultrug, bovenstaande landen schieten honderden walvissen dood per jaar. Die hebben nog het 'geluk' dat ze sneller dood zijn dan dit dier, maar het is en blijft een lijdensweg.
Niet dat ik dit wil goed praten, maar ik vind het weer zo typisch Nederlands dat een heel land op z'n kop staat door het wanbeleid rondom één dier en de vermeende geldlust van Naturalis terwijl wel oogluikend wordt toegestaan dat er jaarlijks honderden walvissen worden vermoord onder de noemer 'wetenschap'.

Dat is imo niet te vergelijken (en daar kom ik overigens ook voor op, ben al jaren Sea Shepherd donateur). Het is allemaal onderdeel van een geheel. Dan kun je niet iets 'erger' vinden dan het ander. Het is allemaal verschrikkelijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:51

Berdien schreef:
Hoewel het walgelijk is wat hier gebeurd, vraag ik me af of de mensen die hier (en buiten Bokt) allemaal zo fanatiek op de barricade springen ook zo fanatiek zijn als het om een veel omvattender en net zo walgelijke daad gaat: de walvisjacht die door o.a. Noorwegen en Japans wordt gehouden. Dit is één bultrug, bovenstaande landen schieten honderden walvissen dood per jaar. Die hebben nog het 'geluk' dat ze sneller dood zijn dan dit dier, maar het is en blijft een lijdensweg.
Niet dat ik dit wil goed praten, maar ik vind het weer zo typisch Nederlands dat een heel land op z'n kop staat door het wanbeleid rondom één dier en de vermeende geldlust van Naturalis terwijl wel oogluikend wordt toegestaan dat er jaarlijks honderden walvissen worden vermoord onder de noemer 'wetenschap'.

Daar ben ik ook op tegen hoor :j

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:52

Ik vind het wel behoorlijke speculatie om te stellen dat sommigen de bultrug dood willen hebben. Zeker van de texelaars (en ook de burgermeester) kan ik me dat toch niet voorstellen. Ik denk dat het een hele lastige kwestie is, en als je iedereen maar z'n gang laat gaan gaat het ook fout.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:53

WR 160,lijt toch door te varen......moet nu naar huis,maar had haast liever nog even door gewerkt.

_Rianne_

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:54

Ik heb geen geluid op die radar PG.. hoe krijg ik dat wel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:55

Jilletje schreef:
Ik heb haar niet uitgescholden

Zeggen dat ze op Wilders lijkt vind ik wel schelden :')

Berdien

Ik zeg ook niet dat mensen er niet tegen zijn, of dat het een erger is dan het ander. Ik verbaas me er alleen over dat de media, fora en nieuwssites overstelpt worden door reacties, de één vindt het nog misdadiger dan de ander en ik zie de meest wilde complottheorieën voorbij komen. Maar waar hebben we het over? Over één walvis. Terwijl er jaarlijks honderden op een afschuwelijke manier afgemaakt worden. Dát verbaast me.

darwin

Joolien schreef:
Jilletje schreef:
Ik heb haar niet uitgescholden

Zeggen dat ze op Wilders lijkt vind ik wel schelden :')

nee joh, das een compliment _O-

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:56

Laatst bijgewerkt door Ninette op 15-12-12 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:56

Berdien schreef:
Ik zeg ook niet dat mensen er niet tegen zijn, of dat het een erger is dan het ander. Ik verbaas me er alleen over dat de media, fora en nieuwssites overstelpt worden door reacties, de één vindt het nog misdadiger dan de ander en ik zie de meest wilde complottheorieën voorbij komen. Maar waar hebben we het over? Over één walvis. Terwijl er jaarlijks honderden op een afschuwelijke manier afgemaakt worden. Dát verbaast me.

Ach, zoals een bekend persoon ooit zei: 'Whoever saves one life, saves the world entire'.
Oftewel: ieder leven telt.
Maar ik snap wel wat je bedoeld :j The Cove is daar een mooie docu over.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:57

_Rianne_ schreef:
Ik heb geen geluid op die radar PG.. hoe krijg ik dat wel? :+

Eerst inloggen op scannernet.nl,en dan naar ais.....het geluid hou je dan ook als je naar een ander scherm gaat.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:57

Zou de wereld niet vergaan door een Tsunami? Misschien een voorbode?

( niet dat ik geloof dat "we" vergaan hoor> )

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:58

DAnk PG!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:59

Is het niet bijna 21-12? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:00

Cayenne schreef:

Misschien spoelt Johannes de 21e weg met een grote golf! :D Hij had dus beter nog een week kunnen wachten met aanspoelen. :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:02

Cayenne schreef:

Juist!

RoseK

Ninette schreef:
Had het gisteren ook al gemeld maar de bultrug en potvis zijn niet de enige die aangespoeld zijn. Dit is welliswaar op Ameland maar toch niet heel ver van texel af: http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... erride=web

edit nieuwe link van afgelopen week, dus het is al 2 x keer gebeurt:
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... d-Ameland-

Donderdag zijn er ook twee maanvissen aangespoeld op Texel, ook niet alledaags en dat zo allemaal tegelijk.

http://www.ecomare.nl/bezoek-ecomare/ni ... ngespoeld/

dynamiek

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:03

Berdien schreef:

Je hebt een punt, maar je kan niet de hele wereld redden ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:03

Marianne Thieme maakt er gewoon een hele fotoreportage van hoe ze haar pak aantrekt en de boot te water gaat :x

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:04

Overigens heb ik eens een documentaire gezien over Australische dierenactivisten die zich inzitten voor walvissen.
Op een bepaald moment moesten ze een doodziek aangespoeld dier met explosieven laten sterven en dat viel me echt mee.
Ik vond het best nog een diervriendelijke dood, was in ieder geval vlug voorbij.

Ik snap het gebrek aan actie echt niet. Of probeer het dier te redden of maak het (goed) dood. Niet dit soort aanmodderen :n .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:05

BraveSpots schreef:
Overigens heb ik eens een documentaire gezien over Australische dierenactivisten die zich inzitten voor walvissen.
Op een bepaald moment moesten ze een doodziek aangespoeld dier met explosieven laten sterven en dat viel me echt mee.
Ik vond het best nog een diervriendelijke dood, was in ieder geval vlug voorbij.

Ik snap het gebrek aan actie echt niet. Of probeer het dier te redden of maak het (goed) dood. Niet dit soort aanmodderen :n .

One word: Naturalis.