Geryon schreef:Blue_Eyes schreef:Maar het kind heeft daar nadrukkelijk wel last van en dat is dus het grote punt.
En wie zegt dat dieren daar geen last van hebben?
Als ze schoppen is het al te ver gegaan. Waarom het daartoe laten komen? Want ja, je moet het eerst doen om te weten of het hem pijn doet. Walgelijk.
Stop je je leuter in een dier, ben je gewoon een mishandelaar. Want op dat moment weet je nog helemaal niet hoe het dier erop reageert en ben je dus in staat om het dier pijn te doen. Walgelijke mensen.
En wat als ik een dier wat gemaakt is om in vrijheid te leven ga opsluiten in een hokje van 4 bij 4, waardoor veel van deze dieren stalgebreken vertonen uit pure stress van het opgesloten staan?
En wat als ik graag een veulentje wil, mijn paard vastzet in een opvoelbox (want zo lollig vinden ze dat niet) uit veiligheid voor de dierenarts, die vervolgens tot zijn oksel erin gaat (zonder toestemming van het paard) en het dier bevrucht middels KI. Ben ik dan een verkrachter (verkrachting is het zonder toestemming binnendringen van lichaamsholtes). De intentie daargelaten. De intentie zegt enkel iets over de zieke geest van de dader, maar ik denk dat als het paard mag kiezen, de dierenarts niet haar voorkeur heeft...
En wat nou als ik op mijn paard ga zitten en ik geef hem een klap met een zweep, mishandel ik het dan? Of mag dat omdat het 'sport' is zogezegd? Een klap is een klap, toch? Geweld is een kracht van meer dan geringe betekenis tegen mensen of goederen (en dus ook dieren). Dus juridisch gezien mishandel je het dan toch?
En als je het comatueus schiet om vervolgens aan een haak te hangen en het te laten verbloeden zodat je het vlees kan eten? Ben je dan een (sadistische) moordenaar?
Ik denk dat wij mensen het toppunt van hypocriet zijn...