Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

diesel83

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:11

@ loveley absoluut niet ben het met heel veel dingen niet eens met de pvv

Ik zet nu 1 stukje neer waar ik over nadenk dat betekend echt niet dat ik de schuld van alle miljoenen tekorten hieraan wijt dit is wel een punt waar ik me aan irriteer hier in nl

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:25

daar ben ik het mee eens , in sommige opzichten zou NL een voorbeeld mogen nemen aan Australie.

wat stemmen betrefd , ik vind het moeilijk , heb vorige keer op PVV gestemd, maar zit nu ook aan SP te denken.
bezuinigen zoals ze nu op de zorg willen doen vind ik bezopen , de stroom geld die naar het buitenland verdwijnt mag ook stoppen , zo ook de eeuwige stroom buitenlanders die in nederland uitkering komen trekken , de EU kost ons een fortuin , de hoge top laat zich rondvliegen in privejets , daar kan imo flink op gekort worden , inburgeringscursus? lekker zelf betalen , wonen je kinderen in het buitenland? dan kun je lekker fluiten naar je kinderbijslag , handen af van onze arbeiders , die hebben het al zwaar genoeg!
tja, zo zijn er tig punten die ik op kan noemen, vergeet het speciaal onderwijs niet!

maar bij welke partij ik moet zijn? ik weet het echt niet .....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:01

Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:04

Ra_chel schreef:
daar ben ik het mee eens , in sommige opzichten zou NL een voorbeeld mogen nemen aan Australie.

wat stemmen betrefd , ik vind het moeilijk , heb vorige keer op PVV gestemd, maar zit nu ook aan SP te denken.
bezuinigen zoals ze nu op de zorg willen doen vind ik bezopen , de stroom geld die naar het buitenland verdwijnt mag ook stoppen , zo ook de eeuwige stroom buitenlanders die in nederland uitkering komen trekken , de EU kost ons een fortuin , de hoge top laat zich rondvliegen in privejets , daar kan imo flink op gekort worden , inburgeringscursus? lekker zelf betalen , wonen je kinderen in het buitenland? dan kun je lekker fluiten naar je kinderbijslag , handen af van onze arbeiders , die hebben het al zwaar genoeg!
tja, zo zijn er tig punten die ik op kan noemen, vergeet het speciaal onderwijs niet!

maar bij welke partij ik moet zijn? ik weet het echt niet .....

Zo'n partij bestaat niet die alles wil wat jij ook zou willen.
De SP heeft wel wat punten die jij ook wil,de bezuinigingen op de zorg! het speciaal onderwijs en de armen in Nederland niet nóg armer maken.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:06

tuurlijk , dat er geen partij is die exact op mijn ideeen aansluit dat begrijp ik zelf ook , dus is het zoeken naar een partij die erbij in de buurt komt, en wiens plannen mij het meeste aanspreken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:07

Dan kom je toch echt uit bij de SP,wat je zelf ook al dacht.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:14

purny schreef:
Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?

Iedereen stemt waar hij het beste uitkomt.. voor mij is dit inderdaad rechts dan word ik het minst gepakt in mn portemonnee en daar kijkt toch echt iedereen naar...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:16

Babsiej schreef:
purny schreef:

Iedereen stemt waar hij het beste uitkomt.. voor mij is dit inderdaad rechts dan word ik het minst gepakt in mn portemonnee en daar kijkt toch echt iedereen naar...

Oh?? leg eens uit? hoor jij bij de selecte groep groot verdieners die hun hele leven lang al worden ontzien door rechts??

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:18

het zal voor mij dan idd wel de SP worden , maar ben ik heel slecht als ik terugverlang naar Pim?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:19

Ik vroeg aan mijn collega "waarom stem je eigenlijk VVD, je hebt niet echt een eigen bedrijf of iets anders in het straatje van de VVD"
en toen zei hij:
"Het gaat niet om mij, die erbovenop geholpen moet worden, het land moet erbovenop geholpen worden. Links (SP bijv, eerst stemde hij PVV) stemmen is misschien beter voor mijn portemonnee maar slechter voor het land"

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:59

Of dat je straks links stemt of rechts, het gaat ons echt allemaal geld kosten!

Alleen bij rechts worden de rijkere meer ontzien en bij links gaat het om de sterkste schouders de zwaarste lasten.

Ik wil van de paarden sport GEEN elite sport maken, dus ik weet al een beetje welke kant mijn stem opgaat.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:09

Ra_chel schreef:
het zal voor mij dan idd wel de SP worden , maar ben ik heel slecht als ik terugverlang naar Pim?

Soms denk ik daar ook weleens aan ja ;)

Denk dat ik dit jaar ind dan maar de SP doe. Vorige keer Pvv gestemd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:12

purny schreef:

Ik stem niet rechts...ik stem midden. Toch wil ik een poging wagen.

Veel mensen stemmen naar hun eigen portomonee.
Het valt mij ook zwaar af en toe om te stemmen op een partij die mijn hypotheekrente wil "afpakken", de kinderbijslag inkomens afhankelijk wil maken en inkomstebelasting in de hoogste schaal weer naar 70% wil brengen.

Wat dacht je....dat treft mij allemaal keihard in de portomonee. En ik moet ook knetter hard aan het werk daarvoor. Mijn man maakt meer uren dan de meeste van ons hier.

Ik wil uiteraard niet zeggen dat wij maar ontzien moeten worden. Iedereen moet de paasei naar de nering zetten. Maar nee...ik stem niet SP om die rede. Dan heb ik het gevoel dat het allemaal bij mij vandaan mag komen.
Dat er iets moet gebeuren is bij iedereen wel duidelijk.....maar wel naar rato eerlijk verdelen die pijn.

Dubbele eigen risico vindt ik ook idioot. Terwijl in de zorg echt wel op een andere manier geld te halen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:28

Ik stem zeker niet voor Eigen IK,ik stem ook voor alle armen in ons land.
Ik kan het gewoon niet aanzien hoe de gezinnen kapot gemaakt worden.Hoe mensen de hand aan zichzelf en/of hun gezin leggen vanwege héél vaak financiële problemen.
Ik kan het niet aanzien op t.v. en in mijn buurt hoe de oudjes nu moeten zien te overleven.Hoe de ouderen behandeld worden in verzorgings tehuizen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:42

Iedereen heeft elkaar nodig. De "rijkere" bevolkingsgroep hebben de minder bedeelde mensen nodig. De boven modale bevolkingsgroep hebben de zorg nodig, een goed stevig zorgstelsel waarmee je oud kan worden en waarmee je je ouders als ze later hulpbehoevend zijn goede zorg krijgen in een tehuis door geschoolde, gecertificeerde mensen en waarmee de ouders niet 20 minuten of langer in een volgescheten tena moeten zitten, puur omdat er geen mens is die hun even kunnen verschonen. Klinkt heel hard maar het gebeurd nu. De zorg word uitgekleed, tijd is geld nu, er is geen tijd meer om dingen te signaleren omdat je constant aan het rennen bent, je bent op je 45ste arbeidsongeschikt omdat je wordt afgekeurd wegens rugklachten. Mensen die zelfmoord plegen omdat ze de GGZ niet kunnen betalen, je buurjongen die niet meer naar de sociale werkplaats kan puur omdat er aan het PGB zou gekl**t worden. En dat allemaal omdat er teveel bezuinigd word over de ruggen van onze chronisch zieken, ouderen en gehandicapten.

En studenten die niet meer naar een vervolgstudie gaan mede omdat zij niet met een studieschuld willen zitten van een paar 10 duizenden euro's.

Goh, dit lijkt wel om een schreeuw om hulp... misschien moeten we allemaal eens gaan demonstreren zoals de grieken doen en de rekening bij de tweede kamer neergooien...

Dit ga je dus krijgen wanneer rechts in september aan de macht komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:46

NatasjavE schreef:
purny schreef:

Ik stem niet rechts...ik stem midden. Toch wil ik een poging wagen.

Veel mensen stemmen naar hun eigen portomonee.
Het valt mij ook zwaar af en toe om te stemmen op een partij die mijn hypotheekrente wil "afpakken", de kinderbijslag inkomens afhankelijk wil maken en inkomstebelasting in de hoogste schaal weer naar 70% wil brengen.

Wat dacht je....dat treft mij allemaal keihard in de portomonee. En ik moet ook knetter hard aan het werk daarvoor. Mijn man maakt meer uren dan de meeste van ons hier.

Ik wil uiteraard niet zeggen dat wij maar ontzien moeten worden. Iedereen moet de paasei naar de nering zetten. Maar nee...ik stem niet SP om die rede. Dan heb ik het gevoel dat het allemaal bij mij vandaan mag komen.
Dat er iets moet gebeuren is bij iedereen wel duidelijk.....maar wel naar rato eerlijk verdelen die pijn.

Dubbele eigen risico vindt ik ook idioot. Terwijl in de zorg echt wel op een andere manier geld te halen is.

Mijn situatie is ongeveer gelijk aan die van jou. :D
Ik stem bijna altijd taktisch, wel links van het midden ;) . Ik kijk welke partijen de meeste zetels halen en dan kijk ik welke combinatie ik graag samen zou zien.
Ik kijk namelijk niet alleen naar mijn eigen situatie, maar ook naar mijn familieleden die oud en/of ziek zijn en naar mijn kinderen voor hun toekomst. Ik ben werkzaam in de GGZ en ik zie wat voor gevolgen er nu zijn voor cliënten en voor werknemers, dus ook dit ga ik meenemen in mijn stemkeuze.
Ik probeer zoveel mogelijk te kiezen voor solidariteit, maar er zijn wel grenzen. Ik vind het prima om 52% inkomstenbelasting te betalen en geen toeslagen te ontvangen, maar er is uiteindelijk wel een grens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:55

Ik denk er exact zo over Electra :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:02

gohya schreef:
Ik stem zeker niet voor Eigen IK,ik stem ook voor alle armen in ons land.
Ik kan het gewoon niet aanzien hoe de gezinnen kapot gemaakt worden.Hoe mensen de hand aan zichzelf en/of hun gezin leggen vanwege héél vaak financiële problemen.
Ik kan het niet aanzien op t.v. en in mijn buurt hoe de oudjes nu moeten zien te overleven.Hoe de ouderen behandeld worden in verzorgings tehuizen.

_/-\o_
Idd, dat heb ik bij mijn eigen moeder gezien die met Alzheimer in ene verpleeghuis kwam...mensontwaardig!!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:13

Lovely schreef:
sarabande schreef:
Het Kunduz gerommel is ook desastreus voor starters op de woningmarkt, die gaat nu nog meer op slot.

Waarom voor starters en waarom alleen voor starters?

Hmm.. de woningmarkt moet het wel hebben van starters, die zorgen voor doorstroming. Als starters niet in het (lagere)segment een huis kunnen kopen, verhuizen die mensen niet naar een duurder huis, kunnen die mensen weer niet doorstromen enz. enz.

Met de nieuwe eisen kunnen de woonlasten al gauw 600 tot 800 euro worden. Als gevolg kun je dus alleen weer kopen op tweelonen en dan ook nog eens beetje als Jan Modaal. Daaronder verdien je als twee verdieners al gauw te veel om in een huurwoning te zitten, maar (op dit moment) ook te weing voor een fatsoenlijk koophuis. Als gevolg een 'gat' tussen huren en kopen. Huizenprijzen MOETEN dus zakken, maar alleen de mensen die écht van hun huis af moeten zullen dit doen. Moet je er niet van af, ga je ook niet verkopen. Of je moet graag kapitaalverlies lijden :+ Maar daarmee trek je dus alles scheef, want de kopers bieden extra laag als gevolgen zeggen verkopers nou vooruit dan maar, anders zit ik er nog twee jaar aan vast.

maar niet alleen de starters worden hier mee getroffen. Ik denk dat als je tien jaar geleden een huis kon kopen voor dik twee ton je nu 150.000 kan lenen, dus ga je op dit moment niet eens verhuizen want je kunt niks groters of beters er voor kopen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:14

purny schreef:

Omdat ik niet in een links-georiënteerd land wil leven, geen problemen mee, ja acceptabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:20

Wildgirl schreef:
purny schreef:

Omdat ik niet in een links-georiënteerd land wil leven, geen problemen mee, ja acceptabel.

Hahaha ojeeeee hier komt de discussie nog eens ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:24

Er was laatst een zeer intressante drieluik die (zonder politieke gekleurdheid) liet zien dat links georienteerde landen beter score op sociaal niveau. Mensen waren er gelukkiger, criminaliteit was lager, betere prestaties op gebied van onderwijs, cultuur en soortgelijken.

Was aan de hand van allerlei grafieken en input die ze vergeleken met gegevens uit allerlei landen. Links landen scoorden hoger en beter. Rechtse landen scoorden lager en slechter. (op verschillende gebieden).

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:37

En op welke gebieden scoorden ze lager? De rest?? ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:52

Babsiej schreef:
[Iedereen stemt waar hij het beste uitkomt.. voor mij is dit inderdaad rechts dan word ik het minst gepakt in mn portemonnee en daar kijkt toch echt iedereen naar...

Rechts zijn meestal mensen die zich een bepaalde decadentie aanmeten, maar als het er op aankomt geen nagels hebben om hun Ko..te krabben..
En gaan dan ook gemakkelijk over tot malversaties.
http://nl.wiktionary.org/wiki/malversatie

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:55

Uit de vorige post zou ik dan kunnen afleiden dat links dan meestal de mensen met vooroordelen en aannames zijn, die als het er op aankomt geen deugdelijke onderbouwing weten te formuleren :)

Of zou ik dan, gezien deze aanname, toch ook links zijn?