Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ra_chel schreef:daar ben ik het mee eens , in sommige opzichten zou NL een voorbeeld mogen nemen aan Australie.
wat stemmen betrefd , ik vind het moeilijk , heb vorige keer op PVV gestemd, maar zit nu ook aan SP te denken.
bezuinigen zoals ze nu op de zorg willen doen vind ik bezopen , de stroom geld die naar het buitenland verdwijnt mag ook stoppen , zo ook de eeuwige stroom buitenlanders die in nederland uitkering komen trekken , de EU kost ons een fortuin , de hoge top laat zich rondvliegen in privejets , daar kan imo flink op gekort worden , inburgeringscursus? lekker zelf betalen , wonen je kinderen in het buitenland? dan kun je lekker fluiten naar je kinderbijslag , handen af van onze arbeiders , die hebben het al zwaar genoeg!
tja, zo zijn er tig punten die ik op kan noemen, vergeet het speciaal onderwijs niet!
maar bij welke partij ik moet zijn? ik weet het echt niet .....
purny schreef:Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?
Babsiej schreef:purny schreef:Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?
Iedereen stemt waar hij het beste uitkomt.. voor mij is dit inderdaad rechts dan word ik het minst gepakt in mn portemonnee en daar kijkt toch echt iedereen naar...
purny schreef:Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?
NatasjavE schreef:purny schreef:Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?
Ik stem niet rechts...ik stem midden. Toch wil ik een poging wagen.
Veel mensen stemmen naar hun eigen portomonee.
Het valt mij ook zwaar af en toe om te stemmen op een partij die mijn hypotheekrente wil "afpakken", de kinderbijslag inkomens afhankelijk wil maken en inkomstebelasting in de hoogste schaal weer naar 70% wil brengen.
Wat dacht je....dat treft mij allemaal keihard in de portomonee. En ik moet ook knetter hard aan het werk daarvoor. Mijn man maakt meer uren dan de meeste van ons hier.
Ik wil uiteraard niet zeggen dat wij maar ontzien moeten worden. Iedereen moet de paasei naar de nering zetten. Maar nee...ik stem niet SP om die rede. Dan heb ik het gevoel dat het allemaal bij mij vandaan mag komen.
Dat er iets moet gebeuren is bij iedereen wel duidelijk.....maar wel naar rato eerlijk verdelen die pijn.
Dubbele eigen risico vindt ik ook idioot. Terwijl in de zorg echt wel op een andere manier geld te halen is.
gohya schreef:Ik stem zeker niet voor Eigen IK,ik stem ook voor alle armen in ons land.
Ik kan het gewoon niet aanzien hoe de gezinnen kapot gemaakt worden.Hoe mensen de hand aan zichzelf en/of hun gezin leggen vanwege héél vaak financiële problemen.
Ik kan het niet aanzien op t.v. en in mijn buurt hoe de oudjes nu moeten zien te overleven.Hoe de ouderen behandeld worden in verzorgings tehuizen.
Lovely schreef:sarabande schreef:Het Kunduz gerommel is ook desastreus voor starters op de woningmarkt, die gaat nu nog meer op slot.
Waarom voor starters en waarom alleen voor starters?
Wildgirl schreef:purny schreef:Mijn vragen echteraan de rechtse stemmers zijn: Waarom stemmen jullie op rechts? Vinden jullie het normaal dat er zoveel bezuinigd word en dat de kwetsbare bevolkingsgroepen hier extra mee gepakt worden? En nu het eigen risico waarschijnlijk het dubbele omhoog gaat, vinden jullie het acceptabel dat er zo met NL omgegaan wordt?
Omdat ik niet in een links-georiënteerd land wil leven, geen problemen mee, ja acceptabel.
Babsiej schreef:[Iedereen stemt waar hij het beste uitkomt.. voor mij is dit inderdaad rechts dan word ik het minst gepakt in mn portemonnee en daar kijkt toch echt iedereen naar...