De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Electra63

Berichten: 17998
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:11

pien_2010 schreef:
Lusitana schreef:
Nogmaals, zelfs als ze zelf niet het lijkje weggewerkt hebben, dan zijn ze nog schuldig aan het in gevaar brengen van hun kinderen door ze onnodig en langdurig, elke avond, alleen te laten. Als iemand zich zou moeten schamen, zijn zij het. En er is wel meer niet aan de haak geweest waardoor ze weinig sympathie kweekten. Los van of ze wel of niet een lijkje verdonkermaand hebben.
Vervolgens is niet alles zomaar verzonnen om ze dwars te zitten ofzo, maar gebaseerd op wat de politie weet en hun eigen gedrag.

Als mocht blijken dat ze er niets mee te maken hebben, ga ik me in elk geval nog steeds niet schamen voor uitspraken die ik over ze gedaan heb.



Schande als mensen hun kinderen zolang alleen zouden laten!

MAAR dat geeft anderen geen vrijbrief om zo'n kind te ontvoeren, nare dingen mee te doen en te vermoorden! Dat is nl niet normaal en het een is niet het logische gevolg van het ander! Zou wat zijn zeg.



Precies !!

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:45

Eén woord onder een quote is niet echt een nuttige bijdrage. Het is jammer dat we hier geen like knop hebben want dat zou dan oo genoeg zijn om te tonen dat je het ergens mee eens bent, maar in een discussie is het handig als je even uitlegd waarom je het met iemand eens bent of je brengt zelf wat anders in.

Het ontvoeren van een kind is wel een mogelijk gevolg van alleen laten, want dat zou nl zou niet gebeuren als ze niet alleen werden gelaten.
Maar ik begrijp wat er bedoeld wordt, hoor. Je kunt niet overal rekening mee houden.

Maar waar het om gaat is dat ze door het alleen laten de kinderen blootstelden aan gevaar, dat is een vorm van verwaarlozing meestal ook strafbaar is, zeker als het gevolgen heeft.
Dat is ook een van de redenen waarom ouders waarbij kinderen per ongeluk omkomen, even in het algemeen genomen, eigenlijk bijna nooit hulpdiensten bellen, maar zich van het lijk ontdoen en proberen te verbergen wat er gebeurd is.
Ook als ouders hun kinderen vermoorden (wat schrikbarend veel voorkomt) geven ze zich niet aan bij de politie, maar werken ze het lijkje weg en zetten vervolgens iets in scene, sturen de politie met een kluitje in het riet en janken krokodillen tranen op TV met een oproep over hun "vermiste kind".
Honderden voorbeelden van. Ik zal je de gruwelijke details besparen.

Het zit in veel mensen om die weg te volgen, dat is een feit, dat verzin ik niet en nogmaals, even los van de McCanns. Maar om aan te tonen dat het op zich helaas niet ongewoon is om in een paniek niet de politie te bellen om de dood van je kind, maar om te doen also het vermist is.
Op zich is het daarom niet raar dat politie onderzoek die kant op doet en als er dan ook veel aanwizjingen zijn die kant op, of verhalen van de ouders niet kloppen, dan krabben ze zich wel achter de oren en de mensen die het volgen, met hen.

Er had ook brand uit kunnen breken, of zoals de theorie is, je kind breekt haar nek omdat ze op de bank klimt omdat ze haar vader op straat hoort en ongelukkig tussen de bank en de muur terech komt.
Ze had zich kunnen verslikken in wat eten, er hadden honderdduizend dingen kunnen gebeuren zonder inbreng van buitenaf.... Dat ze hun kind kwijt zijn doordat ze het alleen hebben gelaten zal ze hun leven lang achtervolgen en het is verschrikkelijk, maar wel echt een consequentie van het alleen laten.

En zo kan een ontvoerd kind ook een consequentie zijn van alleen laten. Maar vooralsnog is er helemaal niets dat daar op wijst.


Uiteraard, hoor je je, aan de andere kant, veilig te kunnen voelen op zo´n complex, maar ze waren gewaarschuwd voor inbraken en persoonlijk zou ik dan toch wat meer op mijn hoede zijn, helemaal aan de straatkant. En daarbij bestond er dus een oppasdienst en het is niet alsof ze dat niet konden betalen ofzo.

@luxx Ze oogsten wat ze zaaien. Harteloze mensen krijgen harteloze reacties.

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:52

Askja schreef:
Lusitana schreef:
Nogmaals, zelfs als ze zelf niet het lijkje weggewerkt hebben, dan zijn ze nog schuldig aan het in gevaar brengen van hun kinderen door ze onnodig en langdurig, elke avond, alleen te laten.

Daar zit nogal een verschil tussen, vind je niet?

Ja, én?
Ik vind gewoon dat ik persoonlijk me niet hoeft te verontschuldigen voor wat ik over ze uit want ze vonden hun eigen vakantie plezier belangrijker dan de veiligheid van hun kinderen (de hele groep) en ze hebben zich buitengewoon walgelijk gedragen na dato. Daar kijk ik ze op aan. Niet eens op wat er wel of niet gebeurd zou zijn.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:55

Lusitana schreef:
Askja schreef:
Daar zit nogal een verschil tussen, vind je niet?

Ja, én?
Ik vind gewoon dat ik persoonlijk me niet hoeft te verontschuldigen voor wat ik over ze uit want ze vonden hun eigen vakantie plezier belangrijker dan de veiligheid van hun kinderen (de hele groep) en ze hebben zich buitengewoon walgelijk gedragen na dato. Daar kijk ik ze op aan. Niet eens op wat er wel of niet gebeurd zou zijn.


Hoe hadden zij zich volgens jou moeten gedragen dan? Stel dat hun kind echt ontvoert is en dan het hele circus er omheen dat losbarst. Hoe hadden zij zich volgens jou moeten gedragen om geloofwaardig te zijn?

pien_2010

Berichten: 43927
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:06

Wat mij tegenstaat in dit topic is dat de ouders al veroordeelt zijn zonder dat er ook maar enig juridisch bewijs van is gevonden. Dus ik hoop dat ze de moordenaar vinden, dat zij dit niet zijn, dat het overtuigend bewezen is en dat er straf wordt gegeven.
Want draai het eens om. Ga er eens vanuit dat zij het niet gedaan hebben. Dan hebben ze naast het verdriet van hun verdwenen kind, ook nog eens te handelen met die enorme zware beschuldiging. Er zijn mensen die van minder van het padje gaan.

Dat ben ik nl wel eens met de advocatuur en het rechtssysteem, iemand is pas schuldig als het overtuigend bewezen is.

Inderdaad hoor je niet je kinderen alleen achter te laten, inderdaad hoor je niet met je blote kont over straat te lopen als vrouw of man, maar dat betekent dus niet dat het logisch is dat het kind gestolen is en vermoord wellicht ook nog misbruikt of dat de vrouw dan maar verkracht moet worden en vermoord. Mensen horen dit niet te doen. En er is maar één (of meerdere) verantwoordelijk en dat is de dader. En niet de ouder die hun kinderen alleen hebben achtergelaten.

Ik hoop zo dat de dader gevonden wordt en dat het niet de ouders zijn. Zodat een hele hoop mensen op deze wereld wellicht de volgende keer eens iets minder snel klaar staan met hun oordelen en veroordelen en het zo zeker weten dat zij DE waarheid weten. Dat zijn nl allemaal op dit moment grote "broodjes Aap " verhalen en dat vind ik heel sneu voor de ouders die toch al zo enorm zwaar geraakt zijn.

Babootje

Berichten: 26567
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 10:51

Wat mij tegenstaat aan de ouders is dat ze willens en wetens een rookgordijn hebben opgetrokken na de vermissing van het kind. Ze hebben eerst geprobeerd hun eigen straatje schoon te vegen en hun verhalen op elkaar af te stemmen en dit keer op keer aan te passen. Terwijl alle inzet gericht zou moeten zijn op het vinden van je kind. Dan helpt het als je meteen duidelijk en volledig eerlijk je verhaal vertelt ook al kom je er zelf niet zo goed vanaf (doordat er bv helemaal niet zo vaak gecheckt werd als ze zelf vertelden; dit volgens ooggetuigen in het restaurant, de obers; hun getuigenissen zitten in de politiedossiers.). Dan kan de politie beter zn werk doen.
De kinderen waren "bijzaak" tijdens de vakantie van de McCanns. Ze gingen de hele dag naar de crèche en werden vervolgens elke avond alleen gelaten, terwijl ze een licht slaapmiddel kregen (Calpol). Op 1 mei is Madeleine toch wakker geworden en heeft een dik uur liggen huilen en om haar vader liggen roepen volgens de bovenbuurvrouw. Die gebeurtenis was voor de McCanns geen reden om een avondje thuis te blijven.
De theorie van de politie was dat Madeleine mogelijk is overgedoseerd met Calpol.
De moeder van Kate en oma van Madeleine heeft haar mond eens voorbij gepraat dat Kate gewoon was Calpol te gebruiken om haar kinderen te laten inslapen.

In het resort werd veelvuldig ingebroken. De toeristen werden bij aanvang van hun vakantie door het resort hiervoor gewaarschuwd. Wat ben je dan als ouders waard voor je kinderen als je ze elke avond alleen laat, slaapmiddelen geeft zodat je zelf niet gestoord wordt en ze iedere avond bewust het risico laat lopen op een bezoekje van een inbreker. En voor hem de schuifdeuren open te laten.

Ik vind de kritiek op de McCanns op hun gedrag onder deze omstandigheden zeer terecht en onbegrijpelijk dat ze zomaar op deze wijze een kind kunnen kwijtraken zonder dat het gevolgen heeft voor henzelf.

pien_2010

Berichten: 43927
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:08

Citaat:
Ik vind de kritiek op de McCanns op hun gedrag onder deze omstandigheden zeer terecht en onbegrijpelijk dat ze zomaar op deze wijze een kind kunnen kwijtraken zonder dat het gevolgen heeft voor henzelf.
pardon.......geen gevolgen?
Als je jouw kind verliest moet er nog extra straf overheen? In wat voor wereld leef jij Babootje?
Strengere en hardere straf bestaat niet.

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:17

Daphara schreef:
Hoe hadden zij zich volgens jou moeten gedragen dan? Stel dat hun kind echt ontvoert is en dan het hele circus er omheen dat losbarst. Hoe hadden zij zich volgens jou moeten gedragen om geloofwaardig te zijn?

Zij hebben het circus op poten gezet en hadden de volledige regie en dat is juist wat zo tegenstaat.
Wat je verwacht van mensen die een kind kwijt zijn is dat ze medewerking verlenen aan de politie dus inclusief een hoe heet het ook al weer in het nederlands, dat ze het allemaal weer even na doen zoals het ging. Dat hebben ze steeds geweigerd. Elke medewerking hebben ze geweigerd, tot zelfs tegengewerkt en ze hebben regels gebroken. Ze hebben gezorgd dat er een politieman ontslagen werd en daar heeft hij en zijn gezin jaren onder geleden. Ze hebben de portugeze politie en portugezen in het algemeneen belachelijk gemaakt en beledigd. Ze hebben de politiek erbij gehaald, media beïnvloed, gezorgd dat een boek van de planken werd genomen en een film uit de bioscoop (van een ander geval die op het hunne leek maar lang ervoor gemaakt was), tegen elk vewijs dat er kwam een advokaat ingehuurd om te proberen het ongeldig te maken (zoals de lijkhonden, er is ooit 1 lijkhond geweest die zich vergist had en dat hebben ze dus maar naar voren gebracht als argument).
Hun woordvoerster ontslagen omdat die niet meer zo zeker was van hn onschuld. Vakantie gevierd van de miljoenen die binnengehaald zijn, hun zaak zonder toestemming geliked aan andere moeders die kinderen kwijt zijn. De pers door het slijk gehaald, moet ik nog even doorgaan?
En dan niet te vergeten de "smirk", het zelf ingenomen lachje van Gerry die Kate in de tang hield. Gerry die nooit, echt nooit, een antwoord gaf op een vraag, maar kwam met aanvallen en wedervragen.
Ik kan nog wel even doorgaan hoor. En dat was dus alle dagen in de media hier. 13 jaar na dato gaat mijn bloeddruk nog omhoog als ik aan ze denk. Vieze vuile gore hufters zijn het(nou ja, Gerry met name) en niet anders. En er is heus geen normaal of scenario voor zo´n situatie, maar hoe zij het aangepakt hebben is byzonder kwetsend en destructief geweest voor de portugezen en de politie.
Kate belde eerst de vriendin die voor The Sun werkt en veel later pas de politie. Geef daar eens een verklaring voor?

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:44

Ik sluit me volledig aan bij Babootje en Lusitana, het is echt een walgelijke zaak.

Babootje

Berichten: 26567
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 11:53

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik vind de kritiek op de McCanns op hun gedrag onder deze omstandigheden zeer terecht en onbegrijpelijk dat ze zomaar op deze wijze een kind kunnen kwijtraken zonder dat het gevolgen heeft voor henzelf.
pardon.......geen gevolgen?
Als je jouw kind verliest moet er nog extra straf overheen? In wat voor wereld leef jij Babootje?
Strengere en hardere straf bestaat niet.


Het enige echte slachtoffer hier is Maddie.
Als het kind nu werkelijk zou zijn overleden aan een overdosis. Vind je dan nog steeds dat de ouders genoeg zijn gestraft omdat hun kind kwijt zijn? Dan is het gewoon dood door schuld? Het kind is weg en er is in ieder geval sprake van verwaarlozing. Als gevolg daarvan is een kind mogelijk overleden of vermoord. Dat is strafbaar. De McCanns hebben nooit gezegd of getoond dat ze spijt hadden of dat ze zich schuldig voelden. Integendeel. Het was voor hen hetzelfde als dat ze zaten te eten in hun eigen achtertuin met de kinderen op bed. Steeds maar weer laten weten dat het volkomen normaal was om dit te doen. Echt stuitend.

pien_2010

Berichten: 43927
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:56

Nadir schreef:
Ik sluit me volledig aan bij Babootje en Lusitana, het is echt een walgelijke zaak.


Dat is een ding dat zeker is.

Alleen worden hier twee zaken door elkaar gehaald:
1. De walgelijkheid van de ouders;
2. De beschuldigingen dat zij dus daarom hun eigen kind hebben vermoord.

Dat is mijn protest in deze hele gang van zaken. Dat is ook de reden dat ik echt hoop dat 100% bewezen gaat worden wat er is gebeurt en wie het kindje heeft gestolen. Ongeacht of het nu de ouders zijn of niet die dit gedaan hebben. Zolang de dader niet gevonden is, verdienen de ouders deze beschuldigingen niet.
Dat zou wat wezen zeg.

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:09

*Edit De vriendin werkte bij Sky news geloof ik. Hoe dan ook, media. Die werd eerst op poten gezet en vond ze blijkbaar belangrijker dan de politie.

Babootje

Berichten: 26567
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:12

Nadir schreef:
Ik sluit me volledig aan bij Babootje en Lusitana, het is echt een walgelijke zaak.


pien_2010 schreef:
Dat is een ding dat zeker is.

Alleen worden hier twee zaken door elkaar gehaald:
1. De walgelijkheid van de ouders;
2. De beschuldigingen dat zij dus daarom hun eigen kind hebben vermoord.

Dat is mijn protest in deze hele gang van zaken. Dat is ook de reden dat ik echt hoop dat 100% bewezen gaat worden wat er is gebeurt en wie het kindje heeft gestolen. Ongeacht of het nu de ouders zijn of niet die dit gedaan hebben. Zolang de dader niet gevonden is, verdienen de ouders deze beschuldigingen niet.
Dat zou wat wezen zeg.


Jij interpreteert verkeerd. De ouders zijn er niet van beschuldigd geweest dat zij hun kind hebben vermoord. En ook hier niet. Ze waren verdachten in de zaak en die status is alleen maar opgeheven toen als gevolg van onvoldoende bewijs de zaak werd gearchiveerd. Net zoals ook bij deze verdachte de verdachtenstatus wordt opgeheven bij gebrek aan bewijs. Dat wil niet zeggen dat de ouders niet terecht onderwerp van onderzoek waren en dat je niet alleen wegens het feit dat er niet voldoende bewijs zou zijn voor hun betrokkenheid je het er dan niet meer over mag hebben.
Waar wel voldoende bewijs van is, is van de verwaarlozing. Ik neem aan dat je dat bedoelt met de walgelijkheid van de ouders.

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:16

pien_2010 schreef:
Nadir schreef:
Ik sluit me volledig aan bij Babootje en Lusitana, het is echt een walgelijke zaak.


Dat is een ding dat zeker is.

Alleen worden hier twee zaken door elkaar gehaald:
1. De walgelijkheid van de ouders;
2. De beschuldigingen dat zij dus daarom hun eigen kind hebben vermoord.

Dat is mijn protest in deze hele gang van zaken. Dat is ook de reden dat ik echt hoop dat 100% bewezen gaat worden wat er is gebeurt en wie het kindje heeft gestolen. Ongeacht of het nu de ouders zijn of niet die dit gedaan hebben. Zolang de dader niet gevonden is, verdienen de ouders deze beschuldigingen niet.
Dat zou wat wezen zeg.

Ze hebben het lijk niet voor niets weggewerkt. Daardoor is bewijs nooit te vinden.
Niemand zegt dat ze hun kind vermoord hebben, zelfs de politie niet, maar dat het om het leven is gekomen in het apartement is een aannemelijke theorie.
Waarom is het voor mensen zo gemakkelijk aan te nemen dat ze ontvoerd is terwijl er geen enkel spoor is dat daar op wijst, maar moeilijk om aan te nemen dat de ouders het lijkje hebben weggewerkt terwijl veel sporen daar wel op wijzen?
Waarom zouden we niet uit mogen gaan van wat er wél bekend is? Als dat wat anders wordt, gaan we daar wel weer in mee en over discussiëren.
Zoals we het nu ook over die Duitser gehad hebben. We zitten op een forum, niet in een rechtzaal, we hebben hun lot niet in handen, maar gewoon een mening over dingen gebaseerd op wat we tot nu toe weten.

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:19

pien_2010 schreef:
Dat is een ding dat zeker is.

Alleen worden hier twee zaken door elkaar gehaald:
1. De walgelijkheid van de ouders;
2. De beschuldigingen dat zij dus daarom hun eigen kind hebben vermoord.

Dat is mijn protest in deze hele gang van zaken. Dat is ook de reden dat ik echt hoop dat 100% bewezen gaat worden wat er is gebeurt en wie het kindje heeft gestolen. Ongeacht of het nu de ouders zijn of niet die dit gedaan hebben. Zolang de dader niet gevonden is, verdienen de ouders deze beschuldigingen niet.
Dat zou wat wezen zeg.

Ze hebben hun kind niet vermoord, dat zegt niemand hier. Ze hebben het lijkje weggewerkt nadat ze overleden was.

pien_2010

Berichten: 43927
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:32

We zullen zien. Er is ook geen bewijs dat ze het lichaampje hebben weggewerkt.
Die beschuldiging vind ik ook vreselijk en ik vind dat jullie te graag gelijk krijgen. Laten we afwachten wat hier ooit nog uit gaat komen en of er een rol voor de ouders was die misdadig was.
En nee we zitten hier niet in een rechtzaal maar bij mij wordt iemand pas met de vinger nagewezen en beschuldigd als de feiten daar zijn.
Media kan zaken zo gekleurd brengen. Mensen kunnen zo onhandig zijn, helemaal fout lijken dat dan achteraf wel mee lijkt te vallen.

Kijk bv naar Lucia B, zelfs ik was overtuigd van haar schuld en later is er zelfs een schadevergoeding betaald want ze zou onschuldig zijn.
Ik heb daarvan geleerd.

En een lichaampje wegwerken is een zeer zware beschuldiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:34

Lusitana schreef:
Ze hebben het lijk niet voor niets weggewerkt. Daardoor is bewijs nooit te vinden.
Niemand zegt dat ze hun kind vermoord hebben, zelfs de politie niet, maar dat het om het leven is gekomen in het apartement is een aannemelijke theorie.
Waarom is het voor mensen zo gemakkelijk aan te nemen dat ze ontvoerd is terwijl er geen enkel spoor is dat daar op wijst, maar moeilijk om aan te nemen dat de ouders het lijkje hebben weggewerkt terwijl veel sporen daar wel op wijzen?
Waarom zouden we niet uit mogen gaan van wat er wél bekend is? Als dat wat anders wordt, gaan we daar wel weer in mee en over discussiëren.
Zoals we het nu ook over die Duitser gehad hebben. We zitten op een forum, niet in een rechtzaal, we hebben hun lot niet in handen, maar gewoon een mening over dingen gebaseerd op wat we tot nu toe weten.

Ik vind toch echt dat jij hier op een nogal ziekelijke obsessieve manier mee omgaat. Alsof de zaak je persoonlijk raakt en je de betrokkenen persoonlijk kent. Zoek een andere hobby ipv die mensen hier continu te beschuldigen van betrokkenheid bij de dood van hun kind. Ook al is dit geen rechtszaal en een paardenforum, dat maakt het niet oke.
Ook al zouden het afschuwelijke mensen zijn en hele slechte ouders (wat ik niet weet, want ik ken ze niet), dat geeft jou en anderen hier niet het recht om ze van misdaden te beschuldigen Ze zijn jou of mij geen verantwoording schuldig.

Nadir schreef:
Ze hebben hun kind niet vermoord, dat zegt niemand hier. Ze hebben het lijkje weggewerkt nadat ze overleden was.

Wow. Oh, nou, als je ze alleen daarvan beschuldigt, dan is het oke 8)7 .

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:37

Er zijn wel degelijk bewijzen voor, heel veel zelfs... Zoals eerder gezegd, lees de politiedossiers zelf, ben benieuwd of je daarna nog steeds dezelfde mening hebt.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:42

Marie_Anne schreef:
Lusitana schreef:
Ze hebben het lijk niet voor niets weggewerkt. Daardoor is bewijs nooit te vinden.
Niemand zegt dat ze hun kind vermoord hebben, zelfs de politie niet, maar dat het om het leven is gekomen in het apartement is een aannemelijke theorie.
Waarom is het voor mensen zo gemakkelijk aan te nemen dat ze ontvoerd is terwijl er geen enkel spoor is dat daar op wijst, maar moeilijk om aan te nemen dat de ouders het lijkje hebben weggewerkt terwijl veel sporen daar wel op wijzen?
Waarom zouden we niet uit mogen gaan van wat er wél bekend is? Als dat wat anders wordt, gaan we daar wel weer in mee en over discussiëren.
Zoals we het nu ook over die Duitser gehad hebben. We zitten op een forum, niet in een rechtzaal, we hebben hun lot niet in handen, maar gewoon een mening over dingen gebaseerd op wat we tot nu toe weten.

Ik vind toch echt dat jij hier op een nogal ziekelijke obsessieve manier mee omgaat. Alsof de zaak je persoonlijk raakt en je de betrokkenen persoonlijk kent. Zoek een andere hobby ipv die mensen hier continu te beschuldigen van betrokkenheid bij de dood van hun kind. Ook al is dit geen rechtszaal en een paardenforum, dat maakt het niet oke.
Ook al zouden het afschuwelijke mensen zijn en hele slechte ouders (wat ik niet weet, want ik ken ze niet), dat geeft jou en anderen hier niet het recht om ze van misdaden te beschuldigen Ze zijn jou of mij geen verantwoording schuldig.

Nadir schreef:
Ze hebben hun kind niet vermoord, dat zegt niemand hier. Ze hebben het lijkje weggewerkt nadat ze overleden was.

Wow. Oh, nou, als je ze alleen daarvan beschuldigt, dan is het oke 8)7 .



Ik kan lusitano heel goed begrijpen. Wanneer je deze zaak van begin af aan gevolgd hebt laat t je gewoon niet meer los....en kun je er niet omheen dat de ouders meer weten...en waarom vertel je niet alles wat je weet, als ouders zijnde, als je je dochter graag terug vindt??? Waarom beantwoord je dan geen vragen, werk je politie onderzoek zelfs tegen.....Dat maakt waarschijnlijk ook waarom uitgerekend deze zaak iemand zo bezig kan houden.
Persoonlijk denk ik dat wanneer de ouders niet zo vermogend waren geweest, en de politie sneller geschakeld had, dit nu heel anders had uitgezien...de ouders hebben te lang tijd gehad om dingen naar hun hand te zetten.

pien_2010

Berichten: 43927
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:44

Bij LuciaB waren de bewijzen ook torenhoog. Totdat een advocate opnieuw nuchter de hele zaak ging bekijken en er gehakt van maakte.

Mari-Anne verwoord het beter nog als ik . Het roept bij mij hetzelfde gevoel op als bij haar.

Babootje

Berichten: 26567
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:55

pien_2010 schreef:
Kijk bv naar Lucia B, zelfs ik was overtuigd van haar schuld en later is er zelfs een schadevergoeding betaald want ze zou onschuldig zijn.
Ik heb daarvan geleerd.

En een lichaampje wegwerken is een zeer zware beschuldiging.


Ik niet en vond het altijd bizar dat ze veroordeeld werd op zeer zeer magere aanleidingen.

Babootje

Berichten: 26567
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:58

ik denk dat de McCann zaak heel veel mensen persoonlijk heeft geraakt. Mij ook, want ook ik ben moeder van een destijd kleine meid, dan wel een paar jaartjes ouder dan Madeleine. En juist daarom heeft het gedrag van de ouders McCann me ook zo bevreemdt.

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:01

Marie_Anne schreef:
Ik vind toch echt dat jij hier op een nogal ziekelijke obsessieve manier mee omgaat. Alsof de zaak je persoonlijk raakt en je de betrokkenen persoonlijk kent. Zoek een andere hobby ipv die mensen hier continu te beschuldigen van betrokkenheid bij de dood van hun kind. Ook al is dit geen rechtszaal en een paardenforum, dat maakt het niet oke.
Ook al zouden het afschuwelijke mensen zijn en hele slechte ouders (wat ik niet weet, want ik ken ze niet), dat geeft jou en anderen hier niet het recht om ze van misdaden te beschuldigen Ze zijn jou of mij geen verantwoording schuldig.

Ik beschuldig ze niet van misdaden, ik ga slechts mee in wat de politie denkt. Ik heb ook nog gezegd dat het ook prima is als ze onschuldig blijken als de zaak maar wordt opgelost en het een keer over is met elk jaar opnieuw een opleving, op poten gezet achter de schermen door de ouders.
En ik zou jou wel eens willen zien als iemand je land, je politie en staatshoofd zwart zit te maken. Dag in dag uit, maand in maand uit. In plaats van dat ze werkelijk berokken waren en medewerking verleenden.
De rest van de jaren ben ik er echt niet mee bezig, dus ik weet niet waar je de obsessie vandaan haalt, maar als het weer eens over ze gaat in mei (en nu juni) dan neem ik wel mee wat ik te weten ben gekomen en dat zorgt inderdaad voor wat meer gepeperde uitspraken die vrij ongewoon zijn voor mij.
De politieke situatie tussen Portugal en de UK is precair en zij hebben het bijna laten barsten.
Het is echt niet zo dat ik ze gewoon niet aardig vindt en daarom maar wat laster ga zitten te verzinnen ofzo.

Het op mij richten op deze manier is trouwens ook niet gunstig voor een discussie en ik ga dan ook niet meer in op dergelijke persoonlijke aanvallen.

pien_2010

Berichten: 43927
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:02

Babootje schreef:
ik denk dat de McCann zaak heel veel mensen persoonlijk heeft geraakt. Mij ook, want ook ik ben moeder van een destijd kleine meid, dan wel een paar jaartjes ouder dan Madeleine. En juist daarom heeft het gedrag van de ouders McCann me ook zo bevreemdt.


Ik Ben ook moeder en het raakte me zeer. Maar dat is geen vrijbrief en excuus om op dat gedrag los te gaan met allerlei beschuldigingen. We zullen zien of deze zaak ooit nog opgelost wordt.

Lusitana

Berichten: 22462
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:07

Alles komt van de politie en hun eigen vertoonde gedrag. Dat zijn geen verzonnen dingen om ze zwart te maken ofzo.
Waarom zouden we niet gewoon kunnen zeggen wat we denken over de zaak?