Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:18

stef schreef:
zucht tegen vuurneon of tegen de media?

Tegen de media, sorry.
Het is zo zinloos, er is toch geen nieuws.

vuurneon

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:20

De media is op dit moment wel een grote zucht waard inderdaad :=
Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze nu zelf zullen denken; wow, wat een uitdagende baan heb ik nu op dit moment...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:40

Het lijkt er wel op dat de NOS langzaam een terughoudender standpunt heeft ingenomen, want bijvoorbeeld het 12.00 uur-journaal van daarstraks maakte nergens melding over, terwijl de Koningin vanmorgen wel weer op bezoek is gegaan. Afgelopen weekend werd dat steeds breed uitgemeten in de bulletins.

Ik hoop oprecht dat Friso er weer bovenop komt, maar ik zie het een beetje somber in, gevoelsmatig aangezien ik geen medische kennis heb. Ik heb ook erg met de Koningin te doen, er is niks verschrikkelijker dan je eigen kind te moeten begraven, en zij heeft al zoveel voor de kiezen gehad. En natuurlijk ook voor de kids van Friso, die zijn nog zo jong. :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:46

Oooh pas op hoor sander, want straks verlies je je in je gevoel.... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:53

Wat een rare opmerking.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:11

al via pb uitgelegd aan Sander, dit slaat op de opmerking die ik gister of eergister naar mijn hoofd kreeg en is dus zeer sarcastisch bedoelt.
Alleen nu Sander zijn berichten weg heeft gehaald staat ie wel een beetje buiten context zeg maar... ik Tem wel ff

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:13

Ja ik zag idd ook dat Sander er nog iets op had gezegd, en ineens was het weg :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:14

al Sander zijn berichten zijn weg ;) (das het voordeel van Mod zijn :P )

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:15

tsja dan denk ik, zet het er dan ook niet neer

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 17:21

Helemaal niet, er staat nog 1 bericht van Sander. Maar dat is wel ernstig off topic.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:23

Ik zou toch zweren dat die net weg was :? (misschien nav mijn tem terug gezet?)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:27

Laten we vooral ontopic blijven inderdaad, ik kan hier niet inhoudelijk op ingaan natuurlijk. Maar het mag duidelijk zijn dat Stef het niet slecht bedoelde. :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:40

lesilla schreef:
Als laatste word er een apnoe test gedaan: omdat dit de test is met het meeste risico. Eigenlijk is dat een test om te kijken of het ademhalingcentrum intact is. Door het stopzetten van ademhaling komt er een koolzuuropstapeling en als het ademhalingcentrum intact is reageert het lichaam. Zo niet dan is de persoon hersendood.

Maar als je hersendood bent betekent dit toch niet per se dat de rest van je lichamelijke functies niet meer werken? Ze zijn wel dusdanig beperkt dat zonder machines en medicatie de rest van het lichaam, los van de hersenen niet meer kan functioneren (en dan bedoel ik dus het hart, de ademhaling, lever en nieren etcetera), maar het is toch niet zo dat als je iemand 'loskoppelt' diegene dan niet meer in staat is adem te halen?

Tenminste, zo heb ik het nooit begrepen. Mijn schoonvader is na een week in kunstmatige coma te zijn gehouden uiteindelijk alsnog hersendood verklaart, dit omdat er eerst uit een SEP-test bleek dat zijn lichaam niet reageerde wanneer er prikkels werden gegeven in bepaalde hersengebieden, en uiteindelijk is er met een hersenscan vastgesteld dat het overgrote deel van de hersenen 'kapot' was. Maar toen ze zijn beademing eraf haalde was het niet zo dat alles stopte, je zag dat alles in zijn lichaam wat nog werkte zich in alles inspande om te overleven, hij heeft ook nog een hele tijd zelfstandig 'geademd', maar omdat de hersenen niet meer voldoende aan kunnen sturen is de inspanning te groot en is hij uiteindelijk dan gestikt.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen toen, zo hebben de doktoren ons dat zo simpel mogelijk uitgelegd. Correct me if I'm wrong maar ik ben dan toch wel benieuwd hoe dit zit. :)

Een beetje offtopic misschien, excuses.

Ontopic: Ik word er ook wel een beetje vervelend van dat ze elk bezoekje van en naar het ziekenhuis in het nieuws moeten verwerken. Laat die arme mensen gewoon komen en gaan wanneer ze willen zonder dat er constant plaatjes moeten worden geschoten. Ik kan me voorstellen dat je daar echt helemaaal geen behoefte aan hebt op zo'n moment, en ik heb zo het idee dat half Nederland ook niet per se de behoefte heeft om te weten wie wanneer wel of niet in het ziekenhuis is. Je spitst telkens je oren als je 'Friso' hoort op het journaal maar je wordt geen steek wijzer omdat ze enkel de familiebezoekjes vermelden. Wat mij betreft liever pas weer wat op het journaal of op de radio wanneer er echt nieuws is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:21

Was heel erg verbaasd toen ik een stukje Shownieuws zag.
De media vond dat WIJ (de burgers) het recht hebben op het nieuws over Friso :?
Verslaggever van Prive was dat geloof ik, echt ongelofelijk. Vond het echt walgelijk hoe zij daar zichzelf goed stonden te praten.

Jodie, sommige mensen halen idd wel zelfstandig adem, het is maar net waar de beschadiging is in de hersenen en hoe groot die is. Soms kunnen andere delen van de hersenen een aantal functies overnemen, na bijvoorbeeld een trauma of herseninfarct, maar dat heeft tijd nodig en is in geval van hersendood geen sprake van.
Niet iedereen die hersendood is gaat automatisch gelijk dood na afkoppeling. Soms zijn de vitale functies (ademhaling, hart(die is altijd wel aanwezig anders was je er al niet meer geweest)) nog wel aanwezig maar zal de persoon nooit en te nimmer uit de coma ontwaken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:31

Verslaggever van de Prive, dat zegt mij dan wel weer genoeg :D :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:35

Prive, wat prive...

Ik neem genoegen met wat de koninklijke familie met 'mij'/'ons' zou willen delen. :n het is al erg zat, denk niet dat ze nu behoefte hebben aan een extra paar miljoen neuzen die over hun schouder meekijken...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:33

Cayenne schreef:
Verslaggever van de Prive, dat zegt mij dan wel weer genoeg :D :+

Of dat mens dat bij DWDD zat, die journaliste van de NRC :x

Al kan de RVD soms beter wat meer informatie geven, zodat niet iedereen op het minste of geringste afspringt. Misschien is het handiger om gewoon wat meer informatie te verschaffen, indien mogelijk, zodat de gemoederen wat tot bedaren raken. Meer openheid kan veel schelen. Maar goed, als er geen concrete informatie is, is het ook lastig om informatie te verstrekken. Ze weten het zelf waarschijnlijk ook niet.

Het is maar hopen op het allerbeste. Vooral nu die familie ook de rust gunnen om dit alles te verwerken. Het is sowieso verschrikkelijk om dit soort nieuws te verwerken en helemaal als het ook nog eens in alle media wordt opgeblazen. Ik hoop dat ze wat rust krijgen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:15

Zoals ik al eerder postte komt hetgrotendeels door de "nieuws geilheid" van het "volk".
Als er niemand is die het kijkt zal het ook niet op tv komen.

Waarom neemt de nl bevolking geen genoegen met: zodra er meer indonesië is zal de koninklijke familie een persconferentie geven. Tot die tijd zal er geen nieuws komen over de situatie van friso.
dan heeft de fam tijd om bij friso te zijn, worden ze met rust gelaten en kunnen ze als op hun eigen manier doen etc.

Want zeg nou zelf, wat is het voor non-nieuws dat bea en mabel om 11 uur ri ziekenhuis zijn gegaan en dat om half 1 aan kwamen en om half 3 weer naar lech gingen en daar even na 16.00 waren?
Laat ze lekker met rust en spreek af dat ze een pers conferentie houden wanneer zij info hebben/kwijt willen en dat ze tussendoor niet lastig gevallen worden door journalisten die ongeveer voor de deur van het zkh slapen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:16

Daar sluit ik me bij aan. En wat een heerlijke typo van je Mri (autocorrect zeker? :D):
Citaat:
zodra er meer indonesië is zal de koninklijke familie een persconferentie geven.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 20-02-12 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:17

Zodra er meer Indonesië is :D Damn you autocorrect!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:21

mri ik ga helemaal met je mee ... want er is op dit moment gewoon niks anders te horen dan die en die gingen dan en dan naar t ziekenhuis tot zolaat laat die arme mensen toch lekker je merkt t wel wanneer t weer goed komt of niet

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:21

Sorry! Auto correct :D
dacht dat ik alle fouten er uit had gehaald :P
Ach, in de context snapt iedereen wel wat er moet staan! Lang leve intern bert op mobile telefoons zeg maar :D

Edit: internet moet dat zijn natuurlijk :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:26

Intern Bert :') Ik lig hier echt in een scheur nu :D Thanks! Nu kan ik heerlijk gaan slapen met een goede afsluiting van de dag :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:27

Ik wil ook een intern Bert! :oo

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:28

Nieuws geilheid? Ik ken alleen maar mensen die de continue updates met non-nieuws helemaal zat zijn...

Ze liepen ook te verkondigen dat een extra nieuwsuitzending 2 miljoen kijkers had, ja hèhè, krijg je als je het tussen The Voice propt en niet zegt hoe lang het duurt.