Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Net in "de Vijfde dag": http://www.eo.nl/overdeeo/pers/page/Ver ... e=12970312
Naar aanleiding van deze uitzending kwamen de volgende vragen in me op:
- zijn gelovigen, in dit specifieke geval deze moslims, nog in staat een mens als een mens te zien? Of kan een mens slechts nog geidentificeerd worden aan de hand van zijn of haar geloof of godsdienst? En wat is daar de functie van?
- als het christendom, het Jodendom en de Islam zoveel overeenkomsten hebben, wat is dat de reden dat de nadruk wordt gelegd op de verschillen? Waar komt de behoefte vandaan zich af te zonderen van en af te zetten tegen andere geloven, terwijl ze als basis dezelfde waarden hanteren?
- Als niet-gelovigen exact dezelfde waarden hanteren als gelovigen, waarin zit em dan de rechtvaardiging de andere groep toch als niet goed, niet gelijkwaardig of nog erger te beschouwen?
- Waarom gaat de discussie over of iemand in dezelfde profeet gelooft, of iemand dezelfde definitie voor het woord God heeft, etc. in plaats van over of iemand als mens een goed hart heeft?
Als ik mijn leven op exact dezelfde manier leef als een christen, een moslim of een Jood die zich aan de moraal van zijn godsdienst houdt, waarom word ik dan door sommigen nog steeds gezien als iemand die niet goed leeft OMDAT het niet in het teken van Allah, God, etc. staat?
Shenavallie schreef:Heb je het al gevonden? Ben wel erg benieuwd namelijk.
superlotje schreef:
verootjoo schreef:Ligt er precies aan welke kerk. In mijn kerk worden homo's gewoon getrouwd, en denken ze heus niet dat je maar twee kinderen hebt door verdere onthouding
De kerk stimuleert juist wel voorzichtig om te gaan met seks, en dat voor een iemand in het huwelijk te bewaren. Is op zich geen slecht idee, zou een hoop ongewenste zwangerschappen en tienermoeders schelen.