Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:04

Leonyr

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:08

Ik heb op het nieuws niets gehoord over de vulkaan? Of ligt dat nu aan mij?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:12

casperzot inderdaad ik kan er via de nos site ook al niets over terugvinden.

Op die hln vind ik weer een ander vissenbericht
"Vissen zwemmen massaal naar Acapulco door tsunami"
Afbeelding

Schokkend overigens wat die nieuwssite allemaal laat zien en zoveel meer en dipegaander lijkt het, dan andere nieuwssites.
Laatst bijgewerkt door bedouin op 13-03-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:22

Van die vulkaan stond op een duitse nieuwssite. Kan nu vanaf m'n iphone ff geen link toevoegen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:23

casperzot schreef:
Ik heb op het nieuws niets gehoord over de vulkaan? Of ligt dat nu aan mij?

http://www.breakingnews.com/

Hier kun je de laatste berichten volgen, met updates.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:24

bizar al die vissen, maar die waren natuurlijk ook op de vlucht

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:25

HLN moet je wel een beetje met een korrel zout nemen hoor, is een beetje Telegraafachtig (soms), maar ze geven vaak wel wat meer info dan de andere nieuwsbronnen dus het is toch de moeite waard om daar te lezen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:35

:= ok Urielle, toch bijzondere beelden er gezien.

nrc fok de standaard en spits en de volkskrant melden wel de vulkaanuitbarsting.
Afbeelding

met zicht in de eerder iets rustigere krater
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bedouin op 13-03-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:37

@ bedouin; Even offtopic, en misschien een hele domme vraag, maar ik zie dat je in Tunesië woont.. Zijn de tijden daar niet heel anders dan hier in NL? :o?

Gave foto trouwens! Beesten voelen zoiets aan he, dus die slaan ook allemaal op de vlucht. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:39

hmmz, scheikunde... ben gezakt op dat klote vak ;) Ik vind het allemaal heel interessant, maar lastig te volgen. Ik las op wiki dat knalgas in een boterhamzakje al vergelijkbaar is met vuurwerk, dus kan je nagaan als de hoeveelheid groter (veel groter) is. Maar goed, om daar te komen moet je dus eerst een meltdown krijgen en moet de kern door de bodem zakken. Zo ver is het nog niet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:39

bedoein, de vulkaanuitbarsting is er ook gewoon, maar staat niet direct in verband met de beving/tsunami

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:47

Even n helemaal off topic bericht:
Stef excuus ja ik wordt afgeleid van alle nieuws - ben ook eigenlijk wel enorm gefacineerd door vulkanen, zal overigens maar niet laten weten wat ik nu weer allemaal zijdelings zo lees. :=

DarkDreamer we hebben in feite de zelfde tijd als in nederland, dit keer doen wij echter niet mee met het verzetten van de klok naar de zomertijd. Ook vorig jaar niet dit in verband met Ramadan wat dit jaar eind juli tot eind Augustus valt.

Iemand nog een link naar n up to date livestream? vanmiddag keek ik er 1 maar die was in t japans en gaf niet zulk sprekende beelden dat ik zonder ondertiteling uit de voeten kon. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:49

wat ik net dan weer op dat HNL lees he... ook tiesto getroffen door beving oid... Ohjee wat erg, hij heeft een concert af moeten lasten... Er is wel even wat ergers aan de hand hoor.... ppfff *adem in, adem uit*

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:51

bedouin schreef:
Even n helemaal off topic bericht:
Stef excuus ja ik wordt afgeleid van alle nieuws - ben ook eigenlijk wel enorm gefacineerd door vulkanen, zal overigens maar niet laten weten wat ik nu weer allemaal zijdelings zo lees. :=

DarkDreamer we hebben in feite de zelfde tijd als in nederland, dit keer doen wij echter niet mee met het verzetten van de klok naar de zomertijd. Ook vorig jaar niet dit in verband met Ramadan wat dit jaar eind juli tot eind Augustus valt.

Iemand nog een link naar n up to date livestream? vanmiddag keek ik er 1 maar die was in t japans en gaf niet zulk sprekende beelden dat ik zonder ondertiteling uit de voeten kon. :o

Aah oke :). Ik dacht, huh, zit ze nou de hele nacht door te bokken? :o? :+

Tja, dat soort nieuws melden ze altijd, met die aswolk van IJsland kreeg je ook al die nieuwtjes van bekende artiesten die ergens vast zaten :+.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:03

stef schreef:
wat ik net dan weer op dat HNL lees he... ook tiesto getroffen door beving oid... Ohjee wat erg, hij heeft een concert af moeten lasten... Er is wel even wat ergers aan de hand hoor.... ppfff *adem in, adem uit*

Dat had ik idd op BreakingNews gelezen, vond ik ook heel storend. Wie interesseert nou dat kl*teconcert nog?! :(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:06

Ja dat vind ik ook altijd irritant dat dan bekende mensen even een duit in het zakje moeten doen als; jaaa, ik heb een concert af moeten zeggen, jeetje wat ben ik getroffen :\

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:09

Breaking News:
- Waarschuwing voor nieuwe Tsunami is gecancelled, men verwachtte een 3 meter golf een paar uur geleden.
- Centrale bank van Japan pompt 183,8 biljoen dollar in de financiele markt.
- 3 gewonden en 7 vermisten na explosie kerncentrale volgens Tokyo Electric Power
- Negatief reisadvies voor Japan in de US afgegeven (duh :+ )

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:57

Zware aardschok in Tokio

TOKIO - In Tokio is maandag opnieuw een zware aardschok gevoeld als gevolg van een nieuwe aardbeving onder de zee.

De nieuwe beving had een kracht van 6,2 op de schaal van Richter.

De waarschuwing voor een nieuwe tsunami aan de kust van Japan is ingetrokken. Dit heeft de prefectuur van Fukushima laten weten. Over schade is nog niets bekend. Experts hadden eerder voor nieuwe aardbevingen gewaarschuwd.

Verkeerschaos

Na de nieuwe krachtige naschok is opnieuw een verkeerschaos ontstaan. Japan Rail, het grootste openbaarvervoerbedrijf van Japan, legde alle lijnen in de hoofdstad op vier na stil. Op die vier lijnen verloopt het treinverkeer niet normaal.

Volgens de Japanse televisie rijdt slechts een op de tien treinen die normaal de stad doorkruisen. In de stations is het zo druk dat de reizigers zich niet alleen op de perrons, maar ook in de andere ruimtes van de stations verdringen. Ook het treinverkeer naar het vliegveld Narita is stilgelegd.

Bron http://www.nu.nl/tsunami/2467517/zware- ... tokio.html

Ech verschrikkelijk houdt het nooit op daar of is de aarde aan die kan nu erg aan het rommelen???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:03

Er is weer een nieuwe explosie geweest bij de kerncentrale.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:32

Pff, wat een ramp is het ook en allemaal bij elkaar... ik vind het maar eng... Ik kan het nieuws niet kijken zonder kippenvel en tranen in mijn ogen, hoorde net dat er 2000 lijken zijn aangetroffen weer langs de kust, bah ;( Je kan daar toch niet met je hoofd bij, zoveel ze daar voor hun kiezen krijgen, zoveel doden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:01

Cayenne schreef:
Er is weer een nieuwe explosie geweest bij de kerncentrale.

Ja zaterdag reactor 1 en vandaag reactor 3.

Citaat:
Tweede explosie bij Japanse kerncentrale
14 maart 2011, 8:00 uur | FD.nl
De Japanse kerncentrale bij Fukushima is maandag getroffen door een tweede explosie. Volgens de Japanse overheid heeft de kerncentrale de klap kunnen opvangen.

Zaterdag was er een explosie bij reactor 1 van de kerncentrale, maandag volgde reactor 3. Op televisiebeelden was rook te zien boven deze reactor.

Volgens de Japanse overheid is de kern van de reactor nog intact, en zijn de stralingsniveaus beneden de toegestane limieten.

Koelsysteem

De problemen bij de kerncentrale zijn ontstaan na de aardbeving en de tsunami die Japan vrijdag troffen. Het koelsysteem van de centrale haperde. Technici proberen sindsdien de kerncentrale te koelen met zeewater.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:31

Jeetje, het is wel vreselijk mis daar zeg..

Mijn gedachten gaan uit naar al die arme mensen..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:34

denk dat de ramp nog lang niet over is,
wel briljant dat negatieve reisadvies van de VS voor Japan, not dus

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:36

Een tijd terug hadden we het over de kalme Japanners. Ik vond dit bericht op HLN.

Citaat:
"Japan censureert beelden van paniek en chaos"

Nieuwsmedia geven een "compleet verkeerd" beeld van de situatie rond de gehavende Japanse kerncentrale Fukushima I. De regering voorkomt dat beelden van paniek en chaos worden verspreid.

Dit zegt de Japanse oud-journalist en ondernemer Yasumitsu Yamada, die uit het rampgebied terugkeerde. Volgens hem belette de politie hem ook te fotograferen.

Yamada verteld dat hij verwarde, bezorgde en huilende mensen. Op de luchthaven van Fukushima staan lange rijen mensen die proberen een ticket te bemachtigen om de stad te verlaten.

Eerder ontkende de Japanse regering ook al dit zich een ontploffing zou voorgedaan hebben in de gebouwen van reactor 1 van de kerncentrale in Fukushima. Pas toen er homevideo's begonnen te lekken, gaf de regering die informatie toe.

Kerncentrale
In Fukushima zijn er koelingsproblemen in drie reactoren van de kerncentrale. Er werd al radioactieve stoom afgevoerd en er werd geprobeerd de reactoren af te koelen door ze te laten vollopen met zeewater.

Zaterdag vond een ontploffing plaats in de gebouwen van de centrale, wellicht omdat de druk aan radioactieve stoom te hoog was geworden. Zo'n 210.000 mensen werden geëvacueerd.

De radioactiviteit rond de centrale bereikt regelmatig de wettelijke toegestande grens. Een 20-tal mensen werd opgenomen met stralingziekte, maar geschat wordt dat z'on 160 mensen werden blootgesteld. (anp/edp)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:39

Ik wordt er steeds naarder van dat we nog geen contact hebben gehad met mijn oom en zijn familie..het houdt niet op daar..