Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:22

Ik weet uit ''bijna'' eigen ervaringen hoe een scheiding te werk gaan evenals alimentatie.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was, daar heb ik dan wel niet zoveel van meegekregen maar wel van de schade die het daarna heeft gebracht.
Mijn vader heeft nooit maar dan ook nooit alimentatie voor mij en 1 van mijn broers betaald, mijn moeder is rechtszaken aangegaan maar nooit een cent gezien, zij heeft altijd wel alimentatie/onderhoudsplicht moeten betalen voor mijn andere 2 broers.

Mijn vader ligt momenteel weer in scheiding en wederom zijn daar 2 kleine kindertjes in het spel.
Zijn ex vrouw is er nog geen 2 maanden geleden achter gekomen dat hij destijds een lening heeft geopend waardoor zij nu achterblijft met een schuld van over de dertig duizend euro.
Lieve Joost mag weten wat er nog meer aan geld schulden gaat komen, maar door mijn vaders gelieg en oplichterij gaat zij straks in de schuldsanering, daarbij heeft mijn vader niet alleen haar voorgelogen of bestolen..
Mijn vader heeft meer op zijn geweten en vanaf het moment dat hij het levenslicht zag heeft hij nog geen 1 eerlijk woord verteld.
Maar goed ik denk toch een heleboel te weten wbt scheidingen etc.

Dat mensen niet weten hoe ze een bankrek moeten openen of hoe ze een verzekering moeten afsluiten, ik snap niet dat het deze tijd nog kan...?!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:23

Liezel1 schreef:
En aan een man die het zo wel prima vindt....
Mijn vent zou er echt een rolberoerte van krijgen als ik álles aan hem moest vragen.

Hoe bedoel je een man die het wel prima vindt? Houden die mannen de vrouwen dan klein?
Als vrouw zijnde wil je toch alles weten, althans, ik wel! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:24

Maar ben ik dan gek dat ik dat probleem ook niet zie?
Zelfs als je dat nog nooit gedaan hebt, dan stap binnen bij een bank en laat je helpen, daar zijn die mensen voor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:26

Urielle schreef:
Dave zit liever op zijn werk dan hier thuis. Wij hebben in het verleden best heel wat ruzie gehad toen we allebei werkten, dat ik in het weekend overdag weg moest en hij die dag 'op zou passen' (weet even niet hoe ik het moet omschrijven) en dat hij haar dan naar zijn moeder had gebracht, ging hij nl. werken ;)
Dan was ik boos, maar ja, ik was ook weg, dus ergens had ik ook geen recht van spreken natuurlijk.

:oo :oo

Dat zou Patrick nooit doen...Ooo wat erg. Krijg ik echt tranen van in mijn ogen. O wat erg!!
Als ik zie hoe leuk Patrick met de kinderen is. Als ik eens een dagje weg ben in het weekeinde...dan gaat hij juist allemaal leuke dingen doen met de kinderen.

Hoezo jij geen recht van spreken. Het weekeinde moet je moet je ook samen oplossen. Hij een keer op zaterdag jij een keer op zaterdag(of iets dergelijks...)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:26

Dat is erg treurig Steph van je vader... Nu weer 2 kindjes en een vrouw die het moeten betreuren.

Ik denk ook altijd veel te weten van scheidingen. ;)

Ik begrijp het ook niet, ben je als vrouw zijnde dan lui ofzo? Zelf wil ik graag weten wat er speelt. Maargoed, ik weet meer over deze zaken dan mijn man. Die interesseert het allemaal geen biet! Nouja, moet hij het zelf maar weten. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:27

Urielle schreef:
Zelfs als je dat nog nooit gedaan hebt, dan stap binnen bij een bank en laat je helpen, daar zijn die mensen voor.

Zo denk ik ook! :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:28

Liezel1 schreef:
En aan een man die het zo wel prima vindt....
Mijn vent zou er echt een rolberoerte van krijgen als ik álles aan hem moest vragen.

Dat ik niet werk maar thuis ben bij de kids wil nog niet zeggen dat ik geen eigen mening heb of geen eigen zeggen heb over bijv uitgaven.
Ik zou zelf een rolberoerte krijgen als ik eerst overal toestemming voor moet vragen.

Kan me eigenlijk ook niet goed indenken dat zoiets nog bestaat, tuurlijk weet ik wel dat die dingen nog wel bestaan maar vaak is dat toch in een hele andere cultuur.

MamboBeach, het is ook treurig, ik weet zelf wat voor schade het kan aanrichten aan de kinderen ( uit eigen ervaring) en helaas gaat het precies dezelfde kant op, van mijn vader uit dan, hij speelt echt een vuil spelletje en als ik anderen moet geloven dan is mijn moeder zelfs nu nog al tig keer opgestaan uit de dood :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:29

Die vrouwen vinden het wel prima zo, denken niet verder en die mannen vinden het wel prima.
Vergeet niet dat sommige vrouwen het wel "handig" vinden dat de vrouwen zo afhankelijk zijn....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:30

MamboBeach schreef:
Urielle schreef:

Zo denken heel veel mensen. Maar als je NOOIT zelf iets hebt hoeven regelen, dan valt het vies tegen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:31

Liezel1 schreef:
Die vrouwen vinden het wel prima zo, denken niet verder en die mannen vinden het wel prima.
Vergeet niet dat sommige vrouwen het wel "handig" vinden dat de vrouwen zo afhankelijk zijn....

Die laatste zin, zoals ik die opvat, ben ik helemaal met je eens. :j

Blue_Eyes

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:34

Ik denk dat Liezel bedoelt dat de mannen het wel handig vinden ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:36

Euuhh, ja, idd....
Maar andersom ook wel hoor.... Het werkt een beetje 2 kanten op. Anders is er altijd wel 1 van de 2 die ergens een stokje voor steekt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:36

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat Liezel bedoelt dat de mannen het wel handig vinden ;)

Ik denk juist dat sommige vrouwen het ook wel lekker handig vinden en lekker kunnen bleren als ze er alleen voor komen te staan. Ik vind dat echt te stom voor woorden. Welke man vindt het nu lekker makkelijk? Ik kan me daar geen voorstelling van maken namelijk. :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:37

Een man die eigenlijk geen vrouw maar een huishoudster zoekt ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:38

Liezel1 schreef:
MamboBeach schreef:

Zo denken heel veel mensen. Maar als je NOOIT zelf iets hebt hoeven regelen, dan valt het vies tegen!

Hoeven of willen? :)

Wat moet er dan vies tegenvallen? Gewoon ergens op af stappen of bellen en hoppakee! Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:39

Liezel1 schreef:
Een man die eigenlijk geen vrouw maar een huishoudster zoekt ;)

:') Oke, op die fiets!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:41

Liezel1 schreef:
Urielle schreef:

Maar je moet het toch ooit voor de eerste keer doen? Als je man dat altijd doet komt hij ook niet vanzelf aan die kennis. En of je dat nu voor het eerst doet als je gaat samenwonen, of als je gaat scheiden, dat maakt toch niet uit?
Ik zie het probleem ook niet zo.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:42

verootjoo schreef:

Jij niet het Nibud wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:46

NatasjavE schreef:
verootjoo schreef:

Jij niet het Nibud wel.

Nibud laat ookveel zaken achterwege zoals dat de vrouw vaak recht heeft op huursubsidie en vader niet omdat die net iets te veel verdient. De heffingskortingen enz. waar je als alleenstaande moeder recht op hebt worden hierin niet genoemd. Vind ik toch een heel kwalijke zaak! Dus ik vind dat Nibudstuk nergens over gaan. Sorry... Vind het een beetje een gekleurd stuk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:47

NatasjavE schreef:
verootjoo schreef:

Jij niet het Nibud wel.

Die vat ik niet... }:0 Ook niet, wat het nibud te maken heeft met hoe iedereen zijn zaken regelen. Het nibud kletst wel vaker onzin.

Maar ik heb genoeg mensen in mijn familie/directe omgeving die verstand hebben van geldzaken. :j En ik heb wel hersens, dus als ik zou willen zou ik me best een beetje kunnen inlezen en orienteren hoe het werkt. Ik heb alleen even andere prioriteiten :Y)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:49

Maar van al die subsidies, heffingskortingen etc kun je toch niet rondkomen?
En laat ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien: heeft een vrouw die alleen komt te staan recht op bijstand, heffingskortingen, kinderbijslag, subsidies etc? Wat vinden jullie? Moet de samenleving opdraaien voor het feit dat een alleenstaande moeder met kind(deren) haar eigen broek niet kan ophouden?

Let wel: dit is niet mijn mening, dit is een vraag die ik mezelf stel, nav dit topic.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:52

Maar zijn jullie er echt ten allen tijden mee bezig dat je kunt gaan scheiden :?
Daar denk ik echt niet over na, ik zie ons echt gelukkig oud worden. Tegen de tijd dat het evt. iets minder soepel gaat lopen en er over een scheiding wordt nagedacht zou ik me wel zorgen gaan maken, lijkt me vroeg genoeg om dan de zaken te regelen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:56

verootjoo schreef:
Maar zijn jullie er echt ten allen tijden mee bezig dat je kunt gaan scheiden :?
Daar denk ik echt niet over na, ik zie ons echt gelukkig oud worden. Tegen de tijd dat het evt. iets minder soepel gaat lopen en er over een scheiding wordt nagedacht zou ik me wel zorgen gaan maken, lijkt me vroeg genoeg om dan de zaken te regelen.

Nee natuurlijk niet. Maar ik vind het wel een van de extra voordelen van financieel zelfstandig zijn als het ooit toch zou mogen gebeuren.

Denk overigens dat je rijkelijk laat bent als zaken stroever gaan lopen.
Bij mijn vriendin kwam het echt als een donderslag bij heldere hemel.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:02

Liezel1 schreef:
En laat ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien: heeft een vrouw die alleen komt te staan recht op bijstand, heffingskortingen, kinderbijslag, subsidies etc? Wat vinden jullie? Moet de samenleving opdraaien voor het feit dat een alleenstaande moeder met kind(deren) haar eigen broek niet kan ophouden?

Let wel: dit is niet mijn mening, dit is een vraag die ik mezelf stel, nav dit topic.....

Persoonlijk vind ik van niet (zegt een tot voorkort alleenstaand moeder). En ik kan je vertellen dat moeders uit mijn omgeving die wel hun handje hebben opgehouden bij de overheid, het geen van alle redden met +- 3 kinderen. Die gaan iedere maandagavond naar de voedselbank, om de laatste restjes eten bij elkaar te sprokkelen. Eens per jaar een weekendje kamperen is al teveel. Gezonde maaltijden bij elkaar scharrelen, en hun kinderen van schone kleding voorzien is al nagenoeg onmogelijk. Stuk voor stuk thuisblijfmama's geweest, want weet je wat het is... Bijwijze van kan iedereen het vandaag/morgen overkomen. Juist daarom acht ik het zo belangrijk om actief te blijven in het arbeidsproces en in de avonduren verder te leren bij gebrek aan papieren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:03

Liezel1 schreef:

Ik verhaal geschreven, word ik eruit gegooid! :roll:

Van al die subsidies, kortingen, werk en/of uitkering kun je echt wel heel goed rondkomen hoor! Ik denk dat de vrouw er nog best goed vanaf komt plus eventuele alimentatie! :j De vader heeft het denk ik zwaarder in veel gevallen. Die piest met veel zaken buiten de boot!

Ik ga er vanuit waar een vrouw die alleen is recht op heeft. Regels veranderen toch constant en er zijn wel meerdere subsidie's waar ik vraagtekens bij heb. Het is wel zo dat als je er gebruik van kan en mag maken het toch wel fijn is.