Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:16

Nicolletje schreef:
Islamisering of islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden, waarbij een Westerse samenleving uit een groeiend aantal moslims bestaat en daardoor een meer islamitisch karakter krijgt.

Maar volgens mij bedoelt JK dat Moslims zich meer Moslim moeten gedragen (inclusief bijbehorende normen en waarden als respect voor elkaar etc.), niet dat Nederland Islamitisch moet worden..

En nogmaals, waar is dat gezeur over kop in het zand steken toch voor nodig? Wie doet dat, en waar? Het wordt zo vaak aangehaald dat je haast zou denken dat dit halve topic aan struisvogelpolitiek doet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:46

Heino, ik heb een vraag aan jou en alle mensen die mij bekritiseren waarom ik tegen Islamisering ben.

Ten eerste mag ik dan precies een definitie van Islamisering.

Als moslims zich meer als moslims moeten gedragen (aardiger voor elkaar zijn enz) dan ben ik én de Nederlandse samenleving volgens mij de aller allerlaatste die ze tegenhouden, integendeel: graag!
Er is inmiddels ruimte genoeg in Nederland om in aanraking te komen met een moskee (er zijn er 500) en er zijn ook meer dan voldoende mede-moslims om over het geloof te praten dus ook die hoeven ze niet met een kaarsje te zoeken.

Als ik wikipedia erbij pak en Islamisering vertaal als: proces van omvorming naar de Islamitische religie, cultuur en wetgeving dan pak ik even de 2 dikgedrukte erbij omdat cultuur niet eenduidig is in Moslimlanden.

Nou dan hoor ik graag van de voorstanders, wat we precies gaan Islamiseren.
Gaan we alleen de Schilderswijk in DH islamiseren? Amsterdam? De provincie Utrecht? Alleen de moslims? Moeten alle Moslims die een Islamitische wetgeving en religie willen hebben, vervolgens verhuizen naar Utrecht? De Nederllanders die dat niet willen, eruit?
Wat doet dit met ons Nederland?

En wat gebeurt er met de wetgeving? Als de moslims hun eigen wetgeving willen toepassen dan komen lijfstraffen eraan te pas, maar lijfstraffen is in schending met onze wetgeving.
Moet dan alleen maar het familierecht toegepast worden? Zijn wij op de hoogte van de Sharia ingaande familierecht? Waar stopt familierecht en waar begint de rest?
Maar als de Sharia in de geislamiseerde (stukje) samenleving toegepast gaat worden, dan maakt dat onze eigen rechtsspraak ongeldig. Hoe gaan wij dit oplossen?

Ik vind het prima als men mij bekritiseert als ik beweer géén voorstander te zijn van Islamisering, maar ik hoor dan wel graag onderbouwde reacties waarom ik mijn mening moet bijstellen.
Ja maar het is alleen om vervelende jochies in te dammen, dan wil ik graag horen wat versta jij onder het?
Laatst bijgewerkt door Nic op 17-07-10 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:47

Heino schreef:
En nogmaals, waar is dat gezeur over kop in het zand steken toch voor nodig? Wie doet dat, en waar? Het wordt zo vaak aangehaald dat je haast zou denken dat dit halve topic aan struisvogelpolitiek doet.

Het was mijn reactie op dat ik angstig ben. Als ik angstig ben dan steekt een ander zijn kop in het zand, net zo'n dooddoener.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:51

Ik zie Islamisering van de staat als het veranderen van de wetten naar Islamitische regels. Dat vind ik nu het geval niet en ik betwijfel of dat ooit gebeurt. Daarom ontken ik ook dat er sprake is van Islamisering van de STAAT. Ik heb ook nergens gezegd dat ik daar voorstander van ben, trouwens?

Islamiseren van Moslims ben ik wel voor, omdat ik vind dat er Moslims zijn die hun religie misbruiken. Zoals ik al zei, zou ik graag willen dat Moslims de normen en waarden van de Islam naleven zoals ze bedoelt zijn. Dus niet een hoofddoek dragen en ondertussen andere vrouwen bespugen. Of hoofddoek op met minirok en dikke lage make-up. En wie daar voor moeten zorgen? In eerste instantie de Moslims zelf natuurlijk, van binnenuit mag er van mij best meer druk om een goede Moslim te zijn.

Als je weet dat het irritant is om struisvogel genoemd te worden, waarom doe je het dan bij anderen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:53

Ik heb nog geen definitie van Islamisering van je zo.

Hoe precies wil jij individuele Moslims islamiseren, als ze het nu vrijwillig al niet doen, ze hebben alle kansen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:57

Heino schreef:
Ik zie Islamisering van de staat als het veranderen van de wetten naar Islamitische regels.

Zoals ik al zei, zou ik graag willen dat Moslims de normen en waarden van de Islam naleven zoals ze bedoelt zijn.

Wat snap je niet aan deze definities van mij?
En ik begeef me te weinig in Moslimgemeenschappen om te weten hoe men er voor kan zorgen dat men zich meer Moslim gedraagt. Mogelijk imams die er strenger op toezien?

En waarom negeer je nu steeds mijn vragen over struisvogelpolitiek? Jij bent een van degenen die dat een aantal keer geroepen heeft, wordt er een beetje moe van.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:04

Nee Heino je geeft zelf je eigen antwoord al:

Heino schreef:
En ik begeef me te weinig in Moslimgemeenschappen om te weten

Als je ergens zo duidelijk een mening over hebt vind ik wel dat je moet weten waar die mening op gebouwd is.

Deze moslims 'dwingen' tot het zijn van een goede moslim, maar ondertussen een heel belangrijk deel van hun religie onder tafel vegen omdat wij nou eenmaal een Nederlandse wetgeving hebben, dat gaat ook mij te ver, ik kan dat ethisch in mijn hoofd niet opbrengen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:09

Nicolletje schreef:
Als je ergens zo duidelijk een mening over hebt vind ik wel dat je moet weten waar die mening op gebouwd is.

Hè??????
Ik heb een bepaald doel (Moslims die zich netter gedragen) voor ogen, en globaal de weg daar naar toe (vanuit de Moslimgemeenschap zelf)
Ik weet alleen niet precies wat er aan mogelijkheden is binnen de gemeenschap zelf, en nu ga jij zo moeilijk doen?

Nou laat dan maar.
Ik dacht dat je serieus en constructief over problemen oplossen wilde praten maar daar heb ik me blijkbaar in vergist, jammer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:21

janesmith schreef:
Laat ze maar juist in grote getale zo'n kledingstuk dragen, dat is koren op de molen voor de PVV. Ieder keer zal dat het aantal kiezers verhogen.

Iedere keer als iets dergelijks in het nieuws komt hoor ik jou juichen dat daardoor meer kiezers komen, aan de andere kant vertel je steeds dat de PVV gemotiveerde kiezers heeft, hoe rijm je dat????

Als inderdaad door incidenten het aantal kiezers op de PVV groter wordt is het terecht dat de partij nooit meeregeert, want er zijn heel veel belangrijkere zaken om je druk over te maken als regeerder van een land, dan b.v. een buschauffeur die zich niet aan zijn vervoersplicht houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:25

Heino schreef:
Ik zie Islamisering van de staat als het veranderen van de wetten naar Islamitische regels. Dat vind ik nu het geval niet en ik betwijfel of dat ooit gebeurt. Daarom ontken ik ook dat er sprake is van Islamisering van de STAAT. Ik heb ook nergens gezegd dat ik daar voorstander van ben, trouwens?

Islamiseren van Moslims ben ik wel voor, omdat ik vind dat er Moslims zijn die hun religie misbruiken. Zoals ik al zei, zou ik graag willen dat Moslims de normen en waarden van de Islam naleven zoals ze bedoelt zijn. Dus niet een hoofddoek dragen en ondertussen andere vrouwen bespugen. Of hoofddoek op met minirok en dikke lage make-up. En wie daar voor moeten zorgen? In eerste instantie de Moslims zelf natuurlijk, van binnenuit mag er van mij best meer druk om een goede Moslim te zijn.

Als je weet dat het irritant is om struisvogel genoemd te worden, waarom doe je het dan bij anderen?

Nou rokjes en make-up lig ik niet van wakker hoor! Ik heb meer moeite met de randverschijnselen zoals homo bashing en criminaliteit waarvoor het excuus niet begrepen moslim gebruikt wordt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:26

He?? Je hebt toch zelf zo'n duidelijke mening 'tegen' mij, als ik met mijn mening kom?
Je zaagt toch zelf door over mijn struisvogelpolitiek? Ik twijfelde om erop in te gaan en dat heb ik toch gedaan met mijn opmerking om te onderbouwen waarom ik dat vind.

Er zijn mensen die naar de stembus gaan en op weetikveelwie stemmen omdat die persoon zo leuk is, of omdat de hele familie op die persoon stemt.
De meeste mensen zijn het er toch wel mee eens (lijkt mij?) dat je op zijn minst het partijprogramma zou kunnen lezen voordat je op iets stemt.

Je kan wel discussiëren dat Cohen zo aardig is maar hiermee raak je niet bepaald de kern van de PvdA partij en waar die voor staat dus hoe kan je discussiëren over Cohen als je niet weet waar de Pvda voor staat.

Nou zo bedoel ik dat.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:27

Nicolletje schreef:
He?? Je hebt toch zelf zo'n duidelijke mening 'tegen' mij, als ik met mijn mening kom?
Je zaagt toch zelf door over mijn struisvogelpolitiek? Ik twijfelde om erop in te gaan en dat heb ik toch gedaan met mijn opmerking om te onderbouwen waarom ik dat vind.

Volgens mij verwar je mij nu met iemand anders :?
Mocht je mij wél bedoelen: ik weet nog steeds niet waar ik mijn kop nu precies in het zand steek, maargoed.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:28

Nicolletje schreef:
Deze moslims 'dwingen' tot het zijn van een goede moslim, maar ondertussen een heel belangrijk deel van hun religie onder tafel vegen omdat wij nou eenmaal een Nederlandse wetgeving hebben, dat gaat ook mij te ver, ik kan dat ethisch in mijn hoofd niet opbrengen.

Ik vind het ook jammer dat je inhoudelijk hier nu niet op ingaat Heino. Hoe is jouw mening? Hoe zie je dat voor je?
>> en een ieder die dat mij kan vertellen natuurlijk, niet alleen Heino.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:29

Heino schreef:
Mocht je mij wél bedoelen: ik weet nog steeds niet waar ik mijn kop nu precies in het zand steek, maargoed.

??

Dat was tegen Sarabande omdat zij mij betichtte van bangmakerij. Als je met zo'n weinig contructieve boodschap aan mij komt, dan heb ik daar ook niet altijd een constructief antwoord op hoor :n

*edit: ik zei 'zoals sommige mensen hier' het spijt me als er iemand ongewenst of onbedoeld zich aangesproken voelt maar als ik had gezegd 'zoals jij' dan had het weer een persoonlijke aanval geweest.

Ik wil mensen niet helemaal niet persoonlijk aanvallen en hun mening met 1 woord van tafel vegen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:03

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Laat ze maar juist in grote getale zo'n kledingstuk dragen, dat is koren op de molen voor de PVV. Ieder keer zal dat het aantal kiezers verhogen.

Iedere keer als iets dergelijks in het nieuws komt hoor ik jou juichen dat daardoor meer kiezers komen, aan de andere kant vertel je steeds dat de PVV gemotiveerde kiezers heeft, hoe rijm je dat????

Als inderdaad door incidenten het aantal kiezers op de PVV groter wordt is het terecht dat de partij nooit meeregeert, want er zijn heel veel belangrijkere zaken om je druk over te maken als regeerder van een land, dan b.v. een buschauffeur die zich niet aan zijn vervoersplicht houdt.

Dan klopt toch precies wat ik zeg. De gemotiveerde PVV'ers blijven en iedere keer dat dit soort berichten komen raken er meer niet PVV stemmers gemotiveerd om PVV te gaan stemmen. Wat ik alleen niet begrijp is dat de 'overlopers' toen ze nog op de andere partijen stemde, gezien werden als gewaardeerde stemmers, maar zodra liepen ze over naar de PVV, dan werden ze in één keer ongewaardeerde kiezers. Ineens waren ze dan dom en wisten niet waar ze voor kozen, terwijl ze wel goed wisten waar ze voor kozen toen ze nog op het CDA of de VVD stemde.

Voor mij hoeft de PVV nog niet te regeren, want daar groeien ze alleen maar van. Er komt een dag dat ze zo groot zijn, dat er geen ontkomen meer aan is. De vraag is niet of het gaat gebeuren, maar wanneer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:06

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Als diezelfde buschauffeur een motorrijder met helm en gesloten vizier zou laten staan is ie dan net zo fout?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:08

janesmith schreef:
sarabande schreef:

Dan klopt toch precies wat ik zeg. De gemotiveerde PVV'ers blijven en iedere keer dat dit soort berichten komen raken er meer niet PVV stemmers gemotiveerd om PVV te gaan stemmen. Wat ik alleen niet begrijp is dat de 'overlopers' toen ze nog op de andere partijen stemde, gezien werden als gewaardeerde stemmers, maar zodra liepen ze over naar de PVV, dan werden ze in één keer ongewaardeerde kiezers. Ineens waren ze dan dom en wisten niet waar ze voor kozen, terwijl ze wel goed wisten waar ze voor kozen toen ze nog op het CDA of de VVD stemde.

Voor mij hoeft de PVV nog niet te regeren, want daar groeien ze alleen maar van. Er komt een dag dat ze zo groot zijn, dat er geen ontkomen meer aan is. De vraag is niet of het gaat gebeuren, maar wanneer.

Hoe dan? Wat gaan ze anders doen als ze regeren en hoe ziet de overheidsbegroting er dan uit?
Buiten een enkeltje buitenland voor lastpakken en een hoofddoekenbelasting die niet uit te voeren is. (dan mag ik mijn zolder ook niet schoonmaken met een hoofddoek om tegen de spinnen)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:09

Anne_GTI schreef:
Als diezelfde buschauffeur een motorrijder met helm en gesloten vizier zou laten staan is ie dan net zo fout?

Daar gaat het niet om, dat is de zaak van de vervoerder, of justitie, maar het is geen landsbelang en daar worden dit soort zaken wel telkens naartoe opgeblazen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:10

Nicolletje schreef:
Heino, ik heb een vraag aan jou en alle mensen die mij bekritiseren waarom ik tegen Islamisering ben.

Ten eerste mag ik dan precies een definitie van Islamisering.

Als moslims zich meer als moslims moeten gedragen (aardiger voor elkaar zijn enz) dan ben ik én de Nederlandse samenleving volgens mij de aller allerlaatste die ze tegenhouden, integendeel: graag!
Er is inmiddels ruimte genoeg in Nederland om in aanraking te komen met een moskee (er zijn er 500) en er zijn ook meer dan voldoende mede-moslims om over het geloof te praten dus ook die hoeven ze niet met een kaarsje te zoeken.

Als ik wikipedia erbij pak en Islamisering vertaal als: proces van omvorming naar de Islamitische religie, cultuur en wetgeving dan pak ik even de 2 dikgedrukte erbij omdat cultuur niet eenduidig is in Moslimlanden.

Nou dan hoor ik graag van de voorstanders, wat we precies gaan Islamiseren.
Gaan we alleen de Schilderswijk in DH islamiseren? Amsterdam? De provincie Utrecht? Alleen de moslims? Moeten alle Moslims die een Islamitische wetgeving en religie willen hebben, vervolgens verhuizen naar Utrecht? De Nederllanders die dat niet willen, eruit?
Wat doet dit met ons Nederland?

En wat gebeurt er met de wetgeving? Als de moslims hun eigen wetgeving willen toepassen dan komen lijfstraffen eraan te pas, maar lijfstraffen is in schending met onze wetgeving.
Moet dan alleen maar het familierecht toegepast worden? Zijn wij op de hoogte van de Sharia ingaande familierecht? Waar stopt familierecht en waar begint de rest?
Maar als de Sharia in de geislamiseerde (stukje) samenleving toegepast gaat worden, dan maakt dat onze eigen rechtsspraak ongeldig. Hoe gaan wij dit oplossen?

Ik vind het prima als men mij bekritiseert als ik beweer géén voorstander te zijn van Islamisering, maar ik hoor dan wel graag onderbouwde reacties waarom ik mijn mening moet bijstellen.
Ja maar het is alleen om vervelende jochies in te dammen, dan wil ik graag horen wat versta jij onder het?

Islamisering is loslaten van Trias Politica, geen enkele partij is daarvoor.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:13

faye schreef:
Toen ik moest bevallen lag er ook een moslima. Helaas alleen een mannelijke gyneacoloog die dienst had. Wat een stennis is er toen geschopt omdat de echtgenoot een vrouwelijke arts eiste. Belachelijk! En daar moet echt een einde aan komen.

En waarom is er niemand die hem even aan de oren meetrekt naar een kamertje apart en op de spelregels wijst?
:D Leek me een leuk baantje trouwens....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:14

Heino, ik ben zo niet meer online, daarom zal ik nu proberen te vertellen wat ik bedoel.

De Islam is een religie dat Moslims antwoord geeft op alle (levens)vragen en dilemma's waar zij tegenaan kunnen lopen.
Het is dus méér dan alleen maar een leidraad tot positief gedrag, in de zin waarin wij als Nederlanders het zouden kunnen zien.

Als je ontspoorde moslims vanuit wat dan ook (wet?? islamitische gemeenschap??) nu gaat vertellen dat zij zich wel als goed moslim moeten gaan gedragen in de zin van bidden en naar de moskee, maar ondertussen deze mensen opscheept met de nederlandse wetgeving en eigenlijk het hele maatschappelijke leven, dan is dat een botsing die ook ik niet uit kan leggen aan de moslim.

Ik zal je een voorbeeld noemen.

Er zijn ook moslims in Nederland die succesvol willen zijn en niet in een huurwoninkje willen blijven zitten, maar een mooie (vrijstaande) woning willen kopen en later ook met succes en winst weer verkopen zoals zovele Nederlanders al hebben gedaan.

Maar de Islam verbiedt rente, rente is 'haram' en niet zo'n beetje ook.

Ons hele huizenkoopsysteem is gebaseerd op die hypotheek.
En dan nog, stel nou dat er een moslim is die elke maand een bedrag in een sok onder zijn bed legt, en vervolgens met 400.000 euro cash bij een makelaar komt om een huis te kopen.
Nog afgezien van de administratieve problemen:
De wereld is te klein!! Hij krijgt vast de halve BVD, AID, FIOD en weet ik veel welke afkortingen achter zich aan wegens verdenkting van zwart geld!!

Nou dan kan ik me voorstellen dat de moslim in kwestie zich nogal tekort gedaan voelt in onze maatschappij.

En zo zijn er dus tal van regels waarvan ik van mening ben, als je het ene wel wil opleggen aan de ontspoorde moslim om een succesvol (in Nederlandse begrippen) leven te krijgen en het andere onder tafel veegt als zijnde 'Tja Nederland he, de wet" dan komt de integriteit van de moslim in problemen, maar ook de 'onderbuikgevoelens' tegen Nederland wakker je zo aan, precies zoals het bij 'ons' gebeurt tegen moslims.

Daarom ben ik tegen Islamisering. De jongens straffen gelijk als Nederlanders en verder de Nederlandse samenleving ontkennen (dat is toch wat wij doen?) wakkert die onderbuikgevoelens ook aan, is mijn mening.
Want jij, ik, wij zijn niet opgegroeid in de spagaat van thuis Marokko, buiten Nederland en Nederland is bij deze jongens duidelijk niet als respectabel naar boven gekomen, anders hadden ze zich niet zo afgekeerd tegen ons.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:17

janesmith schreef:
Gelukkig denken de VVD en PVV daar anders over. Met de VVD in een kabinet is er goede hoop dat dat ook goed gaat komen.

Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren. Dat stelt VVD-Kamerlid Henk Kamp maandagavond in actualiteitenprogramma Nova. Hij gaat daarmee in tegen een nieuwe richtlijn van artsenorganisatie KNMG.

Kamp vreest dat de gezondheidszorg in de problemen komt als patiënten artsen per definitie kunnen weigeren. Volgens Kamp is het niet haalbaar altijd vrouwen beschikbaar te hebben op medische afdelingen. Moslima's die per se niet door mannen behandeld willen worden moeten 'maar terug naar hun eigen land', zei Kamp. Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen. "Wij moeten dat niet accepteren."

De richtlijn van de KNMG is opgesteld naar aanleiding van een incident in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Daar werd deze zomer een zwangere vrouw binnengebracht die op het punt van bevallen stond. Haar echtgenoot weigerde de hulp van een mannelijke arts die op dat moment dienst had. De vrouw is toen per ambulance naar een ziekenhuis in Utrecht vervoerd.

De Nederlands-Marokkaanse kinderarts Nordin Dirham is ook tegen de nieuwe richtlijn. Volgens Dirham, werkzaam in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam is het 'volkomen onzin' dat een vrouw volgens de islam niet door een man behandeld mag worden.

De KNMG-richtlijn zegt overigens dat vrouwen in acute situaties hulp van een mannelijke arts niet mag weigeren. In alle andere gevallen moeten ziekenhuizen wel meewerken.

Kamp roept dinsdag de ministers van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) naar de Tweede Kamer. "Zij moeten een streep trekken. Tot hier en niet verder."

Bron

Prima richtlijnen en ook makkelijk na te leven toch. Wat moet er veranderen dan?
Lijkt mij dat je die spelregels meer onder de aandacht moet brengen. (door zoals ik al zei even degene die ze niet kent aan zijn oortje mee te nemen naar een hokje apart en niet eerder weer los te laten tot ie inziet hoe de regeltjes werken)

Nic

Anne_GTI schreef:
Islamisering is loslaten van Trias Politica, geen enkele partij is daarvoor.

Als niemand mij kan vertellen wat het inhoudt, dan betwijfel ik welke partij ertegen of ervoor gaat zijn.

janesmith

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Hoe dan? Wat gaan ze anders doen als ze regeren en hoe ziet de overheidsbegroting er dan uit?
Buiten een enkeltje buitenland voor lastpakken en een hoofddoekenbelasting die niet uit te voeren is. (dan mag ik mijn zolder ook niet schoonmaken met een hoofddoek om tegen de spinnen)

Dat zullen we pas weten als ze het gedaan hebben. Om te zeggen dat iemand iets niet kan voordat hij de kans heeft gekregen om te laten zien dat hij het niet kan, is voorbarig. Gelukkig maar dat zo de opvoeding niet werkt, want er zouden heel veel kinderen van komen die opgroeien tot gefrustreerde volwassenen vanwege de kansen die ze nooit hebben durven aangrijpen omdat iedereen riep dat ze het toch niet konden.

Anne_GTI schreef:

Of een bivakmuts? Mag dat ook?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:21

sarabande schreef:
Anne_GTI schreef:

Daar gaat het niet om, dat is de zaak van de vervoerder, of justitie, maar het is geen landsbelang en daar worden dit soort zaken wel telkens naartoe opgeblazen.

Pin me er niet op vast maar volgens mij mag een buschauffeur ook om identificatie vragen en moet op de buskaart ook een duidelijk pasfoto zitten. Als het gezicht niet herkenbaar is mag ie van mij iedereen laten staan. Ook prins carnaval met zijn hulkmasker, ook die motorrijder en ook degene met een tent aan. Daar is de wet toch redelijk duidelijk over dacht ik of refereer ik nu aan algemeen geldende fatsoens en omgaansnormen?