Nicolletje schreef:Heino, ik heb een vraag aan jou en alle mensen die mij bekritiseren waarom ik tegen Islamisering ben.
Ten eerste mag ik dan precies een definitie van Islamisering.
Als moslims zich meer als moslims moeten gedragen (aardiger voor elkaar zijn enz) dan ben ik én de Nederlandse samenleving volgens mij de aller allerlaatste die ze tegenhouden, integendeel: graag!
Er is inmiddels ruimte genoeg in Nederland om in aanraking te komen met een moskee (er zijn er 500) en er zijn ook meer dan voldoende mede-moslims om over het geloof te praten dus ook die hoeven ze niet met een kaarsje te zoeken.
Als ik wikipedia erbij pak en Islamisering vertaal als: proces van omvorming naar de Islamitische religie, cultuur en wetgeving dan pak ik even de 2 dikgedrukte erbij omdat cultuur niet eenduidig is in Moslimlanden.
Nou dan hoor ik graag van de voorstanders, wat we precies gaan Islamiseren.
Gaan we alleen de Schilderswijk in DH islamiseren? Amsterdam? De provincie Utrecht? Alleen de moslims? Moeten alle Moslims die een Islamitische wetgeving en religie willen hebben, vervolgens verhuizen naar Utrecht? De Nederllanders die dat niet willen, eruit?
Wat doet dit met ons Nederland?
En wat gebeurt er met de wetgeving? Als de moslims hun eigen wetgeving willen toepassen dan komen lijfstraffen eraan te pas, maar lijfstraffen is in schending met onze wetgeving.
Moet dan alleen maar het familierecht toegepast worden? Zijn wij op de hoogte van de Sharia ingaande familierecht? Waar stopt familierecht en waar begint de rest?
Maar als de Sharia in de geislamiseerde (stukje) samenleving toegepast gaat worden, dan maakt dat onze eigen rechtsspraak ongeldig. Hoe gaan wij dit oplossen?
Ik vind het prima als men mij bekritiseert als ik beweer géén voorstander te zijn van Islamisering, maar ik hoor dan wel graag onderbouwde reacties waarom ik mijn mening moet bijstellen.
Ja maar het is alleen om vervelende jochies in te dammen, dan wil ik graag horen wat versta jij onder het?
Islamisering is loslaten van Trias Politica, geen enkele partij is daarvoor.