Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:51

jantergouw schreef:
Voor de discussie is het niet relevant waar we wonen. We zijn stemgerechtigd in Nederland en stemmen ook in Nederland. Dat is het enige dat telt.

Relevant is wat de invloed is van de omgeving, vreemd dat u mij geen antwoord wilt geven of het nu Sachsen is, of Hessen, beide Bundesländer hebben nl een totaal andere politieke kleur.
Stemmen doet men vanuit het buitenland als Nederlander door middels van een Brief.
Voorheen per Internet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:27

Jan en Jane, zelfs jullie namen lijken op elkaar.... ik hoop toch wel dat jullie je volledig aan de duitse cultuur hebben aangepast, nu jullie daar wonen.
Dus bier drinken, met een lederhosen aan schlagers meezingen enz. :D

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:31

Denk dat ieder gezond denkende Politieke Partij niet met de PVV kan samen werken.
Aangezien de stelling die zij geven tegen elke Partij tegen de borst moet stoten.
Wat zij denken over Europa en het Europeese Parlement, dat is toch zo tegenstrijdig als wat.
Er voor zijn, maar toch erop tegen zijn.
Dan hun denken op economisch gebied, gewoon kinderlijk daar zijn alle andere partijen toch wel verstandelijker.
Dan op gebied van gezondheid, gewoon belachelijk om te denken dat decentralisatie goedkoper zou zijn, dat is dus niet het geval, aangezien men dat kan zien in het buitenland, die zijn veel duurder uit.
Deze dingen zijn niet te overwinden in de formatie gesprekken, dat weet Wilders maar al te best, wil hij ook niet, wel schelden maar geen verantwoording willen nemen.
Bovendien liggen de andere Partijen veel dichter bij elkaar als het doet vermoeden.
Bovendien kan de Politiek maar heel weinig doen, alleen de richting aangeven, in wezen zijn het marjonetten van het Kapitaal, dus de Industrie, met voorop de Olie, Chemische en Wapenindustrie.
En die zijn allen met elkaar verweven. En die sturen meer als dat men lief heeft.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:32

Electra63 schreef:
Jan en Jane, zelfs jullie namen lijken op elkaar.... ik hoop toch wel dat jullie je volledig aan de duitse cultuur hebben aangepast, nu jullie daar wonen.
Dus bier drinken, met een lederhosen aan schlagers meezingen enz. :D

Dat laatste met die Lederhosen is Bayeren.

FaberSmid

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:33

Professor dat is net als met nederland en holland.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:35

FaberSmid schreef:
Professor dat is net als met nederland en holland.

Bijna, maar Hessen en Sachsen is ook een groot verschil.
Zeg trouwens tegen een Bayer niet dat hij een Duitser is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:39

Professor,
Het was maar een grapje hoor!
Ik dacht eerst nog aan die kuil op het strand, maar daar is geloof ik geen strand.

Ik maakte deze opmerking omdat ik in de diverse politieke topics altijd lees dat de allochtonen zich vooral moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur (klompen, molen, ed ???).
Nu is het verschil niet zo heel groot tussen Nederland en Duitsland, dus ik denk dat het niet zo moeilijk is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:40

Tegen een hollander ook niet dat elke nederlander een hollander is, ben ik persoonlijk achter gekomen en dat net zo met friezen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:43

Electra63 schreef:
Professor,
Het was maar een grapje hoor!
Ik dacht eerst nog aan die kuil op het strand, maar daar is geloof ik geen strand.

Ik maakte deze opmerking omdat ik in de diverse politieke topics altijd lees dat de allochtonen zich vooral moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur (klompen, molen, ed ???).
Nu is het verschil niet zo heel groot tussen Nederland en Duitsland, dus ik denk dat het niet zo moeilijk is.

Over aanpassen, wist u dat er steden in Duitsland zijn en dorpen waar de Nederlanders een quotem hebben, dwz er mogen in bepaalde wijken niet meer dan 2 Nederlandse gezinnen wonen, omdat er vele dorpen en stadjes zijn waar de Nederlanders hele wijken beheersen en zich daardoor niet aanpassen aan de Duitse gewoontes.
En de zondagsrust verstoren, de dag waarop men in Duitsland nog veel waarde aan schenkt.
Laatst bijgewerkt door Professor op 05-07-10 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:43

Ik heb optie 5 gekozen al denk ik niet dat dat hem word ...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:44

Op het gebied van de gezondheid, vind ik het verschrikkelijk dat de PVV wil bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg.
Er lopen nu nog altijd meer "gekken" buiten de instelling als daarbinnen. Zodra de bezuinigingen groter worden, zullen meer mensen op straat belanden met alle gevolgen van dien.
Er heerst een groot taboe op geestelijke ziektes/stoornissen.
Je kan beter je been breken dan bijv. borderline hebben.

Volgens mijn huisarts zit de echte macht wat gezondheidszorg bij de zorgverzekeraars en dat vind ik al heel kwalijk.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:46

Electra63 schreef:
Op het gebied van de gezondheid, vind ik het verschrikkelijk dat de PVV wil bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg.
Er lopen nu nog altijd meer "gekken" buiten de instelling als daarbinnen. Zodra de bezuinigingen groter worden, zullen meer mensen op straat belanden met alle gevolgen van dien.

Volgens mijn huisarts zit de echte macht wat gezondheidszorg bij de zorgverzekeraars en dat vind ik al heel kwalijk.

Juist.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:50

Electra63 schreef:

Klopt en dat vind ik verschrikkelijk.. Als men het niet direct aan de buitenkant kan zien bestaat het voor velen niet :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:50

Professor,
Wat is de Duitse cultuur dan?
In deze topics wordt ook altijd gesproken over de Nederlandse cultuur, maar dat is denk ik ook verschillend voor iedereen, afhankelijk van je geloof, waar je woont en hoe je opgevoed bent.

Ik heb niets met zondagsrust.
Als het mooi weer is ga ik lekker naar het strand, en 's winters naar voetbal, een wedstrijd van mijn dochters of lekker het huishouden doen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:53

shilady schreef:
Ik heb optie 5 gekozen al denk ik niet dat dat hem word ...

Toch is die kans een stuk groter dan je misschien denkt.
Volg het nieuws maar goed de komende tijd, en dan vooral de roep uit CDA kring om toch maar te gaan regeren.
De laatste keer dat ze in de oppositie zaten heeft dat 8 jaar geduurd, en dat willen ze liever niet meer.
Het CDA had ingezet op een middenkabinet van VVD-PVDA-CDA, maar nu zien ze dat er maar één optie is waarin zij mee kunnen regeren.
Dat hadden ze niet verwacht, aangezien ze graag regeren, gaan ze toenadering zoeken tot VVD en PVV.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:00

Ik hoop het heel stiekem ook nog wel een beetje jane..
Maar toen ik zo op het nieuws hoorde dat ze een beetje tegensputteren kreeg ik de indruk van nee dit word hem niet denk ik

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:04

Het is ook niet zeker, maar de wetenschap dat de VVD achterban graag met de PVV wil, het CDA toch graag uit de oppositiebankjes wil blijven, maakt het wel waarschijnlijk. Ook al wil Beatrix niet en doet ze er alles aan om het onmogelijk te maken, haar macht is ook begrensd. In ieder geval komt er zeker geen paars+. Hooguit een blauw-.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:04

Electra63 schreef:
Professor,
Wat is de Duitse cultuur dan?
In deze topics wordt ook altijd gesproken over de Nederlandse cultuur, maar dat is denk ik ook verschillend voor iedereen, afhankelijk van je geloof, waar je woont en hoe je opgevoed bent.

Ik heb niets met zondagsrust.
Als het mooi weer is ga ik lekker naar het strand, en 's winters naar voetbal, een wedstrijd van mijn dochters of lekker het huishouden doen.

Zondag´s rust daarmee word bedoeld, niet de was ophangen op zondag, geen grasmaaien enz...
Alle andere dingen doet men in Duitsland net zo goed.
Maar uit respect voor de ander doet men dat niet.
En wanneer men het politieke landschap nu in Nederland bekijkt dan is er geen Kultuur meer, en zeker geen respect voor de anders denkende.
Nu zijn het de Moslims, zo´n 60 jaar geleden de Joden, steeds wanneer de economie ietjes zakt dan is er altijd wel een zondebok te vinden.
En dat doet zo´n clown als een Wilders, onrust strooien een zondebok aanwijzen, en beloftes doen die hij al binnen 24 uur na de verkiezingen verbroken heeft.
Dat doen wel meer politieke partijen, maar hij was toch beter en eerlijker????
Sorry de man kost de Staat veel te veel geld, met de beveiliging van hem over jaren, laten wij dat eerst afschaffen. :D

Dus een regering met de PVV is geen optie, aangezien de inhoud van deze partij in strijd is met de grondwet, nl vrijheid van menigsuitting, en vrijheid van geloof.

Dus een grote coalitie met VVD-PvdA-D66 en Groenlinks is een goede optie dat zijn allemaal Partijen die gewonnen hebben bij de verkiezing en dat zijn meer kiezers als de PVV dus meer mensen die daar op gekozen hebben.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:06

Het is steeds weer terug in de tijd en in de herhaling vervallen, van het slechtste van de mens wat beestachtig is.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:09

janesmith schreef:
Het is ook niet zeker, maar de wetenschap dat de VVD achterban graag met de PVV wil, het CDA toch graag uit de oppositiebankjes wil blijven, maakt het wel waarschijnlijk. Ook al wil Beatrix niet en doet ze er alles aan om het onmogelijk te maken, haar macht is ook begrensd. In ieder geval komt er zeker geen paars+. Hooguit een blauw-.

Hier heeft u wel verkeerd informatie materiaal.
De meerderheid van de VVD ziet het als een onmogelijkheid om met de PVV samen te werken.
Leest u het bericht van mijnheer Weisglas.
Men heeft een menigsomvrage gedaan, maar bij de kamerleden van de VVD is de balans anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:10

Ik ben het met u eens Professor, behalve dan misschien van de was ophangen op zondag, dat doe ik namelijk ook.
Maar ik woon in de stad, waar de winkels open zijn op zondag, dus de zondagsrust telt hier niet.

Zou ik misschien in een klein dorp wonen, dan zou ik het misschien wel doen, al ben ik meer voor: ieder zijn ding, prima als iemand op zondag rust wil, maar voor een ander is dit juist de dag op dingen te doen, waar je op andere dagen door bijv. werk niet aan toekomt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:13

Ik denk dat de VVD helemaal niet met de PVV wil regeren.
Het probleem is, dat als de PVV in de oppositie zit, en de VVD in welke regering dan ook, vervelende maatregelen moet nemen, de PVV zetels zal winnen van de VVD en dan misschien wel de grootste partij wordt aan de rechterzijde.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:17

Electra63 schreef:
Ik ben het met u eens Professor, behalve dan misschien van de was ophangen op zondag, dat doe ik namelijk ook.
Maar ik woon in de stad, waar de winkels open zijn op zondag, dus de zondagsrust telt hier niet.

Zou ik misschien in een klein dorp wonen, dan zou ik het misschien wel doen, al ben ik meer voor: ieder zijn ding, prima als iemand op zondag rust wil, maar voor een ander is dit juist de dag op dingen te doen, waar je op andere dagen door bijv. werk niet aan toekomt.

Daarom de uitdruk, wie door de week niet werkt, moet het op zondag nog doen.
Het is een kwestie van tijd indeling, en respect voor anders denkende.
Rekening houden met, en dat is in Nederland anders dan in Duitsland.
En dat is vaak het probleem met de Nederlanders in Duitsland ze houden geen rekening en passen zich niet aan.
Dit is generaliserend maar er is een grote meerheid, en de meeste beheersen de Duitse taal niet, waardoor grote misverstanden zich voordoen.
De meeste Nederlanders spreken zeer slecht Duits, alhoewel zij menen het te beheersen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:18

Electra63 schreef:
Ik denk dat de VVD helemaal niet met de PVV wil regeren.
Het probleem is, dat als de PVV in de oppositie zit, en de VVD in welke regering dan ook, vervelende maatregelen moet nemen, de PVV zetels zal winnen van de VVD en dan misschien wel de grootste partij wordt aan de rechterzijde.

Ben ik het volkomen mee eens.
Rechts en ultrarechts is alleen wel een groot verschil.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:24

Ach,
Ik ben meer van iedereen in zijn eigen waarde laten, als anderen er maar geen last van hebben.
En als ik mijn was op zondag ophang, dan begrijp ik niet, dat de buren daar last van zouden kunnen hebben.

En respect kan je ook op andere manieren tonen.
Ik heb een oudere weduwe tegenover me. Zij is heel eenzaam, af en toe drink ik een bakkie koffie bij haar, terwijl ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. Mijn man of onze buurman, maakt de dakgoten voor haar schoon. En als zij ziek is neem ik boodschappen voor haar mee.
Dat vind ik, persoonlijk, belangrijker. Maar ieder zijn ding.

Prima zondagsrust, maar niet voor mij.