wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:17

Goede vrijdag? Toen heb ik gewoon vrij gekregen....Wat zijn je bronnen, Splinter?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:17

chevax schreef:
Vast wel, alleen de mensen die PVV stemmen geven als reden altijd dat hij "die buitenlanders" wel eens zal aanpakken.

Ho ho ik heb een heleboel goede redenen gegeven dacht ik zo. Een hele waslijst.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:18

Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je mag discrimineren.. Of te wel, 1 groep over 1 kam scheren.. Dat mág niet en heeft niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken. Laat dat even duidelijk zijn.

krumel

Specials schreef:
LADPR schreef:

Laten we het daar dan maar op houden.

Houden jullie het daar maar op hoor, Sjonge jonge..Zeer been geraakt?
Dat betreft kun je met jullie ook een discussie voeren niet normaal..
Vast een gebrek aan inzicht en ervaring? Yeah right... Dream on...

nee geen zeer been geraakt, als je kijkt heb ik nog gereageerd, en ja dat is gebrek aan inzicht en ervaring, ik denk niet dat jij echte ellende van dichtbij hebt meegemaakt. Maargoed, ik ga er ook niet verder over door, als je dit niet inziet dan heeft het ook geen zin om er op door te gaan

Splinter

Aideen schreef:
Goede vrijdag? Toen heb ik gewoon vrij gekregen....Wat zijn je bronnen, Splinter?

Je vraagt welke dag je hebt ingeleverd..

Bij mijn oude baan hebben we goede vrijdag ingeleverd voor een moslimfeestdag :j Mss niet landelijk,
maar IK heb er dus een dag voor ingeleverd ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:19

Splinter schreef:
@ chevax Goede vrijdag ;)

Klopt!
Dat is nog niet zover, maar daar hebben ze serieus over nagedacht...

Cer

chevax schreef:
Vast wel, alleen de mensen die PVV stemmen geven als reden altijd dat hij "die buitenlanders" wel eens zal aanpakken.

Maar dat is ook een kwestie van selectief interviewen en uitzenden / publiceren... ook een kwestie van verkapte stemmingmakerij 8-)
Want iemand die met een normaal verhaal komt is geen nieuws...

De stanpunten van de PVV vwb zero-tolerance, ouderen en zorg en laten we het niet vergeten, dierenwelzijn (!) kan ik me heel goed in vinden :j

En uiteindelijk moet er overlegd worden in de kamer, dus ik snap de paniek (en huilende mensen :? ) niet zo heel goed?

Specials

chevax schreef:
Cer schreef:
Heeft de PVV niet meer standpunten dan alleen het geloof, waar iedereen op lijkt te focussen?

Nee, Dr werden in het topic veeeel meer punten genoemt maar als jij over een punt praat als bv basis onderwijs weer terug naar basis en meer aandacht voor taal en rekenen dan leest niemand dat en gaat het weer over de buitelanders, Dr werd gevraagt om een concreet antwoord, Elke keer werden die gegeven maar was het niet goed, Dus dan "die buitenlanders" maar en he dan luistert iedereen ineens wel..

Splinter

Nessah schreef:
Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je mag discrimineren.. Of te wel, 1 groep over 1 kam scheren.. Dat mág niet en heeft niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken. Laat dat even duidelijk zijn.

Maar wilders en PVV stemmers mogen wél over 1 kam geschoren worden?
Laatst bijgewerkt door Splinter op 10-06-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:20

Splinter schreef:
Bij mijn oude baan hebben we goede vrijdag ingeleverd voor een moslimfeestdag :j Mss niet landelijk,

Ja, dat je niet de boel zit te verzinnen natuurlijk.. :+

Tigra_

Nessah schreef:

En dus zijn mensen die de pvv stemmers als rasisten afschilderd net zo erg. Maar dat telt niet natuurlijk!

CtjeLief

Citaat:
En ja er werd zelf een hoop tegen Wilders gediscrimineert voor zijn vrijheids van meningsuiting

@Kensha, huh? Kun je dit toelichten?

FOG

Splinter schreef:
Nessah schreef:

Maar wilders mag wél over 1 kam geschoren worden?

ehm. Over een kam scheren doe je met groepen. Dat kan niet met een persoon.

peer2005

christel1857 schreef:
peer2005 schreef:
Je bedoelt dat er naast frustratie en angst nog andere redenen zijn om op Wilders te stemmen? De sociale tak vind je terug bij de linkse partijen. De rest uit het PVV repertoire... is nationalistische oliebol, flirtend met racisme en fascisme. Bovendien profileert Geert W. zich als een nogal dictatoriaal mannetje....

Wat een onzin. Je kunt veel over geert wilders zeggen maar een wrede man is het niet. Hij is misschien erg irritant in debat e.d. Maar ik zie géén wreedheid in zijn ogen.

Eh, waar schrijf ik wreedheid dan?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:21

Cer schreef:
Splinter schreef:

Ja, dat je niet de boel zit te verzinnen natuurlijk.. :+

_O-

Maar goed we zjin met zn allen niet komen opdagen op goede vrijdag :D

@ F zie mn edit

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:21

FOG schreef:
ehm. Over een kam scheren doe je met groepen. Dat kan niet met een persoon.

had ge-edit hoor :+

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:22

Splinter schreef:
Nessah schreef:

dat is geen discriminatie... dit is gewoon een discussie over meningsverschillen... en wilders is indd een persoon dat heeft niks met over 1 kam scheren te maken

ChristinaGW

Monica_1987 schreef:
ChristinaGW schreef:
Ik moet er bijna van huilen, dat Nederland zo rechts stemt. Die lui gaan gewoon het hele milieu vergeten met hun 'harde' maatregelen.
De maatregelen die ze gaan nemen gaan over de hoofden van 'de onschuldigen' heen: allochtonen en asielzoekers die wel hun best doen, mensen die een uitkering hebben die wel willen werken. Iedereen zit elkaar gewoon op te stoken, ooh we moeten iets anders, we stemmen allemaal op Wilders, want dan wordt het beter! Die PVV ligt over een paar maanden op z'n gat.

Dat zien we dan toch vanzelf. Zou ze eerst maar eens een kans geven. PVV is extreem maar juist in samenwerking met andere partijen zou dat zeker wel positief kunnen worden voor nederland. Helaas heeft de politiek van nederland een bord voor z'n kop en wil er niets van weten.
Er is een REDEN dat pvv zoveel stemmen gehaald heeft daar zullen ze dan toch aan moeten gaan werken!

Ja omdat iedereen denkt dat een harde aanpak jegens allochtonen het beste is. Omdat ze allemaal 'wel een keer iets naars hebben meegemaakt met een allochtoon'. Iedereen zit elkaar gewoon lekker op te stoken.

VVD en PVV hebben het alleen maar over 'duurzaam'. Geen woord over CO-2, vlees en zuivelbelasting en megastallen, bio-industrie. Daarom moet ik ervan huilen. De economie is echt niet het belangrijkste nu, dat is het milieu. En dat vergeten de rechtse partijen nog wel eens. Dan kunnen we wel een land zijn zonder allochtonen maar als het onder water staat heb je er nog niets aan.

Anoniem

Wilders is niet één groep, Wilders is één individueel. Een individueel kun je niet over één kam scheren.

En de meeste PVV'ers stemmers, zijn in mijn ogen racisten. Er zijn er maar een enkele die op Wilders stemmen, maar niet vanwege zijn standpunten over moslims.

Nessah

Sorry, maar er is een voorstel geweest van die feestdag.. Maar ik weet niet hoe jullie aan goede vrijdag komen, het ging om 2e pinksterdag en dan mocht je zelf kiezen..

"Bijna de helft (45 procent) vond dat het Suikerfeest als feestdag moest worden erkend. De Nederlanders zouden de keuze moeten hebben op die dag vrij te nemen in plaats van op een andere vrije dag als tweede pinksterdag."

Jahoor, ik heb een bron :) ( en nog wel veel meer als jullie willen)
http://weblogs.nrc.nl/discussie/2008/09 ... g-krijgen/

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:23

lillytjuh schreef:
Geen werk kunnen vinden vind ik persoonlijk echt een slechte reden. Er is namelijk altijd werk! Een deel van de bijvoorbeeld poolse gastarbeiders is in nederland gekomen omdat de nederlanders bepaald werk niet wilden doen! Nu zal iedereen boos reageren op mijn uitspraak maar het is wel zo. 15 jaar geleden wilde bijna niemand asperges steken, maar nu roepen we wel met zijn allen dat de polen ons werk afpakken.

Ja en zo gaat het dus steeds... De Turken en Marokkanen kwamen ook in eerste instantie naar ons toe om onze K-U-T klussen op te knappen, ze werden met open armen ontvangen, en vervolgens totaal in het diepe gegooid. En nu zijn ze de sjaak en de zondebok. Lekker eerlijk.

LADPR

ChristinaGW Nogmaals waarom denk jij dat jij precies weet hoe iedere PVV stemmer in elkaar zit?

Splinter

krumel schreef:

dat is geen discriminatie... dit is gewoon een discussie over meningsverschillen... en wilders is indd een persoon dat heeft niks met over 1 kam scheren te maken[/quote]

eehm Wilder scheert mensen over 1 kam = discriminatie
Wilders en pvv worden over 1 kam geschoren = geen discriminatie
}:0

Splinter

Nessah schreef:
Sorry, maar er is een voorstel geweest van die feestdag.. Maar ik weet niet hoe jullie aan goede vrijdag komen, het ging om 2e pinksterdag en dan mocht je zelf kiezen..

"Bijna de helft (45 procent) vond dat het Suikerfeest als feestdag moest worden erkend. De Nederlanders zouden de keuze moeten hebben op die dag vrij te nemen in plaats van op een andere vrije dag als tweede pinksterdag."

Jahoor, ik heb een bron :) ( en nog wel veel meer als jullie willen)
http://weblogs.nrc.nl/discussie/2008/09 ... g-krijgen/

als je mijn post leest zie je dat het bij ons in het bedrijf gebeurde en niet landelijk

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:24

ChristinaGW schreef:
Ja omdat iedereen denkt dat een harde aanpak jegens allochtonen het beste is. Omdat ze allemaal 'wel een keer iets naars hebben meegemaakt met een allochtoon'. Iedereen zit elkaar gewoon lekker op te stoken.

Hoe kom je erbij? Een harde aanpak in zn algemeenheid wel ja :j dus ook tegen voetbalsupporters, mensen die ambulancepersoneel mishandelen :n en diermishandeling..

Citaat:
VVD en PVV hebben het alleen maar over 'duurzaam'. Geen woord over CO-2, vlees en zuivelbelasting en megastallen, bio-industrie. Daarom moet ik ervan huilen. De economie is echt niet het belangrijkste nu, dat is het milieu. En dat vergeten de rechtse partijen nog wel eens. Dan kunnen we wel een land zijn zonder allochtonen maar als het onder water staat heb je er nog niets aan.

Nou ik weet niet of ik dat zo zou stellen.. en of het zo erg is (de klimaatverandering viel achteraf ook mee..) en bijvoorbeeld mega-stallen worden wel genoemd in de diverse partijprogramma's :j