Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:51

Ik heb vandaag wat mensen uit de politiek gesproken en die zijn er vrij gerust op, wat mij ook weer gerust heeft gemaakt, maar inderdaad is het pas zeker na 9 juni.. Ik ga in ieder geval strategisch links stemmen.. Just to be sure!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:53

Strategisch links = PvdA, Ctjelief?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:54

ja waarschijnlijk wel!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:54

Ok :)
Ik hoop maar dat GroenLinks genoeg stemmen krijgt, ben niet zo pro-PvdA

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:56

Nee ik heb ook mijn vraagtekens bij het vrij warrige programma van de PVDA, maar het is de enige manier om een kans op ander geluid dan rechts te krijgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:57

Nah, als iedereen nou eens GroenLinks gaat stemmen :+ Geloof dat ook een heel groot deel van de PvdA-ers twijfelt GL te stemmen :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:01

ik neem het zekere voor het onzekere, verwacht wordt toch dat pvda de grootste tegenhanger gaat zijn.. dus vandaar, maar ik begrijp je keuze hoor Heino..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:04

Hmm weet niet, denk dat het sowieso wel vrij links vs rechts gaat worden :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 23:14

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:42

Ik zou eerst kijken naar wat de PVV te bieden heeft voor het land, in plaats meteen al "nee" te zeggen omdat hij discrimineerd. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:44

Megamutsj schreef:
Ik zou eerst kijken naar wat de PVV te bieden heeft voor het land, in plaats meteen al "nee" te zeggen omdat hij discrimineerd. :)

Ja dat lijkt me heel verstandig, want dat heeft niemand in dit topic nog gedaan natuurlijk :(:)

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:54

Ik krijg het gevoel dat een aantal mensen iedereen die erover denkt pvv te stemmen en daarvoor uitkomt, hier het gevoel geven dat ze maar beter hun mond kunnen houden...

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom deze mensen een ander voor intolerant uitmaken...!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:59

Iedereen stemt op de partij die in hun ogen het beste is, om HUN daar commentaar op te geven vind ik nogal zwak.
Ik stem PVV, kom ik eerlijk voor uit. Ik vind zijn standpunten echt super! Het land moet verbeterd worden, en ik wil dan niet dat iedere nederlander daarvoor moet boeten. PVV lost het op andere manieren op dan de VVD (ben echt tegen de VVD) en daar ben ik blij om. Ik kijk niet naar de discriminatie, maar naar zijn standpunten.

SP heeft bijna dezelfde standpunten als de PVV, heb erover nagedacht om op de SP te stemmen maar voor mijn gevoel is dat een "loze stem" aangezien deze toch niet aan de macht komen..

En vertel mij nu niet dat ik een racist ben, aangezien ik voor de wet eigenlijk ook allochtoon ben, mijn moeder is ook een volle allochtoon. Ben zelf halfbloed. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:01

Mpepers schreef:
Ik krijg het gevoel dat een aantal mensen iedereen die erover denkt pvv te stemmen en daarvoor uitkomt, hier het gevoel geven dat ze maar beter hun mond kunnen houden...

Ik vraag me zo langzamerhand af waarom deze mensen een ander voor intolerant uitmaken...!

Iemand komt op pagina 39 van een langlopend topic vertellen dat men eerst moet kijken wat de pvv te bieden heeft :?
Daar is uitgebreid en diepgaand over gediscussieerd.
Als je dat gevolgd heb weet je dat zo niet dan moet je geen dingen roepen die je niet weet
Dat heeft niets met tolerantie of je mond moeten dichthouden te maken.

Overigens vind ik dat Wilders steeds minder te bieden heeft, hij komt voortdurend met hetzelfde item de massa immigratie en voegt daar aan toe dat daar over te onderhandelen valt als hij maar mee mag regeren.
Ondertussen blijft Hero de poten onder zijn stoel uitzagen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:02

Als je de SP met de PVV vergelijkt heb je weinig van beide programma's begrepen, die staan echt haaks op elkaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:09

bij mij kwam bij de stemwijzer 1. PVV en 2 SP uit de bus, zover zullen ze dan niet uit elkaar liggen denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:12

Ik hoop maar dat de Wilders aanhangers strategisch VVD gaan stemmen. Moet niet denken aan een links kabinet :n

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:14

SP en PVV gebruiken allebei de pensioenleeftijd als heet hangijzer geloof ik. Dat heeft dat maken met populisme, niet met realiteit.

Verder is PVV nogal een tandeloze organisatie. Ze zullen echt nooit de grondwet aan kunnen passen, daarvoor moet je een iets te grote meerderheid hebben in beide kamers. Dus feitelijk heeft het niet zo heel veel zin om je zorgen te gaan maken wie ze al dan niet uitsluit uit het programma. Als de PVV wetgeving wil doordrukken die de toetsing aan de grondwet niet doorstaat, dan wordt die er gewoon uitgegooid.

En daarbij vraag ik me echt af of dat we het nog over dit topic hebben. De vraag is waarom Wilders wel dan niet discrimineert.

Feitelijk wel een interessant gegeven, want taaltechnisch kan je die vraag op twee manieren uitleggen geloof ik.

1) De vraag of Wilders discrimineert. Die vraag is mijns inziens duidelijk, aangezien hij straatterroristen met een islamitische achtergrond kennelijk anders wil aanpakken dan straatterroristen met een atheistische achtergrond (althans, anders houdt hij ons voorlopig behoorlijk voor de gek).

2) De vraag waarom Wilders dat doet? Tja, dan moet ik enerzijds een psychologisch profiel van die man maken en vervolgens gaan bedenken of de discriminatie de drijfveer is van zijn politieke carriere of dat zijn politieke carriere de drijfveer is achter zijn discriminerende standpunten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:17

KiWiKo schreef:
bij mij kwam bij de stemwijzer 1. PVV en 2 SP uit de bus, zover zullen ze dan niet uit elkaar liggen denk ik?

De stemwijzer heeft zich nogal gefocust op integratie etc als je daar een bepaald standpunt inneemt en verder vrij sociaal voelend bent, dan kan die mix dat opleveren. Bewijst maar weer dat de stemwijzer niet zon goede raadgever is.

De debatten daar en tegen leveren wel veel duidelijkheid op, men wordt goed op de programma's afgerekend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:20

ik vond het een rare uitkomst :D :D

maargoed, geen van die partijen gaat het m voor mij worden :) eerder nog SP dan PVV. Ik vind het moeilijk hoor deze keer!