Springert schreef:Je kunt alleen individuele sporten bedrijven, maar met integratie heeft dat niets te maken. Integendeel, je bevordert juist het individualisme. Als je je dus afvraagt hoe het komt dat veel moslimvrouwen zo geisoleerd zijn van de maatschappij, dan heb je hier al een heel belangrijke oorzaak. Teamsporten in verenigingsverband zit er niet in. Sporten met publiek zit er niet in.
Dit is toch geen deel willen uitmaken van onze maatschappij, maar juist uitsluiten.
dit ben ik dus niet met je eens. er zijn zat verenigingen, niet enkel sportvereningen, maar er zijn er genoeg. moslima's hebben net zoveel opties om het huis uit te gaan als anderen. misschien zelfs wel meer, omdat dit ooit een probleem was en nu is aangepakt zijn er veel nieuwe groepen in het leven geroepen. ik zit in dat wereldje.
Citaat:
Het begint al op school. Gymnastiek kun je niet mee doen, samen met klasgenootjes naar het zwembad, je kunt niet mee doen. Dat is DE manier om jeugd al heel vroeg te leren dat er een groot verschil is, en juist niet dat we het allemaal samen moeten doen. Het is een voorbeeld van het opdringen van een cultuur die niet de onze is.
ja hoor, kinderen mogen gewoon meedoen met de zwemles. tot hun 13e kan dat prima, dan is er nog helemaal geen hoofddoek in het spel. ouders zien ook in dat zwemles een belangrijk iets is, niet enkel een plezierig iets. nogmaals, voor het cultuur verhaal verwijs ik je door naar het cultuur topic
Citaat:
Waarbij je wel een belangrijk punt vergeet. De niet moslimvrouwen die dit doen (het zijn er zeer weinig, sterker ik ken er geen een) hebben wel andere activiteiten samen met mannen. Doen wel aan sporten, dus het is maar een klein facetje dat ze dan, zoals jij zegt, alleen met vrouwen doen. Maar voor de rest staan ze wel midden in de maatschappij. Is wel een groot verschil met een moslimvrouw die geen van die activiteiten doet.
euhm.. mijn moeder doet ook geen vrije tijds dingen met andere mannen hoor... op haar werkt wetkt ze met mannen, maar dat doen moslima's ook. I don't get it, ik herken dit niet.
Citaat:
Dit is echt de wereld op zn kop, zoals jij het voorstelt. Het haalt vrouwen helemaal niet uit een isolement, het stopt ze er juist dieper in. Want het zullen bijna alleen moslimvrouwen zijn die op deze gescheiden manier willen zwemmen, sporten etc. De niet moslims zul je zelden vinden bij die activiteiten. Dat is toch geen integratie!!!
Dat is juist het nogmaals bevestigen van vooroordelen. Integratie houdt in allerlei activiteiten ondernemen met de lokale bevolking, niet het afzonderen van ze. Het is zelfs te belachelijk voor woorden, vind ik, dat we zouden moeten meewerken aan deze verschijnselen. Ik ben dus tegen al deze 'apartheids' maatregelen. We zijn juist af van de tijd dat zwart niet samen met wit mochten, en nu zouden we dat dan maar moeten gaan bevorderen tussen mannen en vrouwen?? Compleet mee oneens ben ik het.
zoals ik al zei, niet-moslims mengen zich hier steeds meer in. in zowel deelname als organisatie. het is al een stap vooruit dat moslima's het huis utikomen, of dat nu gemengd is of enkel met geloofsgenoten. ze zijn onder de mensen, daar gaat het om. jij kan niet bepalen wat goed voor hun is lijkt mij. ik deel niet jou mening, ik zie deze processen heel anders, waarschijnlijk ben ik ook flexibeler en heb ik andere doelen voor ogen. dus kortom een andere visie. maargoed, het verschil is ook, het is mijn werk en niet de jouwe, ik functioneer goed en breng deze doelgroep in beweging, dus ga ik lekker door waarmee ik bezig ben.
waarom ben jij zo pro voor de mix mannen en vrouwen? wat heeft dat voor positiefs in iemands welzijn/geluk? als iemand dat niet wilt moet je dat respecteren en niet dwangmatig vast blijven houden