Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:32

Myra schreef:
sarabande schreef:

Als we zo tegen jou doen sarabande, zou jij dat zelf op prijs stellen?

Denigrerend??? heb je wel eens geluisterd hoe Geert over een deel van de Nederlandse bevolking praat, ja dat zit me dwars. Dat dat getolereerd wordt binnen een regering.
Dat Nederland zo te kakken wordt gezet in het buitenland door die zelfingenomen man die zich voor de internationale pers als Minister President profileert.
Ja dat zit me dwars en gelukkig met mij heel veel mensen.

Liever zoals krackertje aangeeft, de discussie met de mede Nederlanders opzoeken in plaats van hen op een hoop te gooien en de rug toe te keren.

@ Krips: vind jij dit fel? Dit is de realiteit, en dat Wilders dit allemaal flikt vind ik onbegrijpelijk. Nee, het is onbegrijpelijk dat zoveel Nederlanders voor die flauwe en valse praatjes van hem gaan. Om maar niet het feit te vergeten dat hij de Turkse premier uitschold. En waar slaat die hele "kopvoddentax" op? Agnes Kant ging er dieper op in, waarom hoofddoeken dan wel moeten worden afgeschafd -maar hoe zit het dan met de keppeltjes, petjes, etc.?
Allemaal l*lkoek en absoluut geen inhoud.[/quote]

Ik ben echt prinicipeel anti-Wilders. Het gaat er niet om of ik het er mee eens ben ofniet. Het gaat erom dat ik er een beetje krankjorum van wordt dat er elke keer hier opstootjes zijn over mensen die zich beledigd voelen. En daar wordt ik een beetje moe van. Ik ben heel erg anti-Wilders maar ik heb geen ruzie met de Wilders stemmers (voor zo ver ik weet. Ja, nu wel met goya omdat ik haar vals beschuldigd heb :p ) Dit is dan ook op niemand persoonlijk gericht. Maar je overtuigd de Wilders stemmers niet dat er, wat ik denk dat er zitten, grote gaten en ethische dilemma's zitten aan het beleid van Wilders, door ze te bestempelen met dom of dat ze dingen niet zien of weet ik veel wat wat voor verwijten naar de kop te slingeren. Net als dat door middel van het zwart maken van een bevolkingsgroep er geen oplossingen komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:34

gohya schreef:
MamboBeach schreef:
gohya, waarom dan zo denigrerend doen, iedere keer weer. Je mening en standpunt duidelijk maken, oke. Maar zo doen...

Waarom??dát is nou "sarabande".
Nee ik zou dat echt niet leuk vinden als ze zo tegen mij doen,maar het gebeurt ook tegen mij.
Ik word voor racist uit gemaakt in dit topic,So What,maakt me nix uit.Leuk is anders,mja het zij zo.

Ik had het niet tegen jou gohya... Juist niet!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:36

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
gohya, waarom dan zo denigrerend doen, iedere keer weer. Je mening en standpunt duidelijk maken, oke. Maar zo doen...

Denigrerend??? heb je wel eens geluisterd hoe Geert over een deel van de Nederlandse bevolking praat, ja dat zit me dwars. Dat dat getolereerd wordt binnen een regering.
Dat Nederland zo te kakken wordt gezet in het buitenland door die zelfingenomen man die zich voor de internationale pers als Minister President profileert.

Liever zoals krackertje aangeeft, de discussie met de mede Nederlanders opzoeken in plaats van hen op een hoop te gooien en de rug toe te keren.

Dus omdat jij vindt dat Wilders zo doet in de regering doe jij zo tegen ons.
Nee, ik begrijp het... :) not!
Zo'n reactie ben ik wel gewend van mijn kinderen: omdat hij zo doet doe ik het ook, maar niet van een volwassen persoon.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:40

Krips schreef:
gohya schreef:

Uh "Krips" dat was ik niet hoor,dat was MamboBeach tegen Sarabande dat bovenstaande stukje over denigrerend.

Sorrryyy! Ik bedoelde mambobeach.

En dat vind je fel? :)
Ik vraag alleen waarom ze zo doet, dat is niet fel...
Als je serieus genomen wilt worden hier moet je ook een beetje normaal tegen en met elkaar kunnen praten hier. Maar het lijkt de regering hier wel... Die praten elkaar de laatste tijd elkaar ook zo denigrerend toe, op een kleuterachtige wijze welke ik van mijn kinderen direct in zou perken. Als ik dan zulke reacties lees van een volwassen vrouw schetst dit enige verbazing bij mij, kan toch?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:40

ik heb trouwens ook geen ruzie met wildersstemmers, maar toch ga ik er bij voorbaat al vanuit dat de wildersstemmers iets tegen mij hebben. terwijl ik opzich wel een typ ben die iedereen eerst een kans geeft. maar ik denk ook dat die gedachte niet helemaal onterecht is eigenlijk. ik voel me sneller aangevallen als iemand doodleuk naar me toe komt en zegt : ik ga pvv stemmen' dan dat die persoon zegt op een andere partij te gaan stemmen.

omdat ik deze associatie maak: pvv --> antihoofddoekjes, anti-islam en pro holland --> ik draag een hoofddoek als hollander --> stemmers van de pvv ook anti-hoofddoekjes, anti-islam en pro 'holland' en dus --> hebben ze iets tegen mij... en dus --> voel ik me eerder aangevallen dus ben ik scherper.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:42

MamboBeach schreef:
Zo'n reactie ben ik wel gewend van mijn kinderen: omdat hij zo doet doe ik het ook, maar niet van een volwassen persoon.

Ik doe toch niet tegen jou, ik doe dat tegen iemand die letterlijk zegt dat Wilders de enige is die Nederland en zijn Joods-Christelijke cultuur kan redden.
Nou bij zon uitspraak gaan bij mij even de stoppen op tilt en daar reageer ik op

Ik geloof niet dat jij tot op heden zulke idiote uitspraken gedaan hebt.

MamboBeach

jameyskatje schreef:
ik heb trouwens ook geen ruzie met wildersstemmers, maar toch ga ik er bij voorbaat al vanuit dat de wildersstemmers iets tegen mij hebben. terwijl ik opzich wel een typ ben die iedereen eerst een kans geeft. maar ik denk ook dat die gedachte niet helemaal onterecht is eigenlijk. ik voel me sneller aangevallen als iemand doodleuk naar me toe komt en zegt : ik ga pvv stemmen' dan dat die persoon zegt op een andere partij te gaan stemmen.

omdat ik deze associatie maak: pvv --> antihoofddoekjes, anti-islam en pro holland --> ik draag een hoofddoek als hollander --> stemmers van de pvv ook anti-hoofddoekjes, anti-islam en pro 'holland' en dus --> hebben ze iets tegen mij... en dus --> voel ik me eerder aangevallen dus ben ik scherper.

Dat is ook de reactie van veel mensen die veel 'buitenlanders' aannemen en daar gaat het ook vaak mis. Zou je niet moeten doen, is helemaal niet nodig.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Krips schreef:
Ik ben echt prinicipeel anti-Wilders. Het gaat er niet om of ik het er mee eens ben ofniet. Het gaat erom dat ik er een beetje krankjorum van wordt dat er elke keer hier opstootjes zijn over mensen die zich beledigd voelen. En daar wordt ik een beetje moe van. Ik ben heel erg anti-Wilders maar ik heb geen ruzie met de Wilders stemmers (voor zo ver ik weet. Ja, nu wel met goya omdat ik haar vals beschuldigd heb :p ) Dit is dan ook op niemand persoonlijk gericht. Maar je overtuigd de Wilders stemmers niet dat er, wat ik denk dat er zitten, grote gaten en ethische dilemma's zitten aan het beleid van Wilders, door ze te bestempelen met dom of dat ze dingen niet zien of weet ik veel wat wat voor verwijten naar de kop te slingeren. Net als dat door middel van het zwart maken van een bevolkingsgroep er geen oplossingen komen.

Nee, daar ben ik het ook met je eens. Het is ook niet "dom", iedereen wordt natuurlijk anders opgevoed en als jouw ouders nou heel sterk rechts zijn zul jij die mening grotendeels delen. Maar ik zou liever willen zien dat er meer in Wilders zijn uitspraken werd verdiept, júist door de Wilders aanhangers.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:43

ik begrijp krips wel hoor. of ze nou de juiste of verkeerde namen noemde. sommige reageren hier inderdaad best fel, kort door de bocht en flappen er zomaar hele kinderachtige dingen uit, dingen die ook anders gezegd kunnen worden. het is vaak ook gewoon gekibbel en geen discussie

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:44

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Ik doe toch niet tegen jou, ik doe dat tegen iemand die letterlijk zegt dat Wilders de enige is die Nederland en zijn Joods-Christelijke cultuur kan redden.
Nou bij zon uitspraak gaan bij mij even de stoppen op tilt en daar reageer ik op

Ik geloof niet dat jij tot op heden zulke idiote uitspraken gedaan hebt.

Nu stem ik ook niet maargoed.

Maar het gaat toch over en weer sarabande? :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:47

MamboBeach schreef:
jameyskatje schreef:

Dat is ook de reactie van veel mensen die veel 'buitenlanders' aannemen en daar gaat het ook vaak mis. Zou je niet moeten doen, is helemaal niet nodig.

waarom is dat niet nodig?

maar ik vind dat juist een hele natuurlijke reactie. op je hoede zijn, zelfverdediging.

nee ik vind niet dat heel veel 'buitenlanders' deze houding aannemen. misschien de pubertjes, maar ag, want interesseert het de volwassenen, ze halen hun schouders ervoor op (was pas ook op het nieuws)

stel dat ik een partij opricht en ik er heeeeeeel duidelijk voor uitkom dat ik anti-homo ben en dat homo's het land uitmoeten en blabla..

en stel dat jij homoseksueel was... zou jij dan doodleuk zitten geinen met mensen waarvan jij weet dat ze mijn partij aanhangen?

mensen die dus mijn anti-homo ideeen steunen terwijl jij homo bent?

nee hoor, zo zit ik niet in elkaar. als jij de anti-islam ideeen van wilders steunt (dmv op hem te stemmen etc) terwijl ik juist moslim ben dan zit er automatisch al een grote kloof tussen ons beide.

die kloof zit er gewoon, ik zeg niet dat die kloof moet veranderen, ieder zijn keus, maar dat die kloof er zit moet je toch met me eens zijn.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:50

MamboBeach schreef:
Waarom nou zo'n reactie sarabande? Wat zit je allemaal dwars?

ja, begreep ik ook al niet. Ik meen niet dat ik iemand aangevallen heb of beledigd.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:50

Ik heb met niemand ruzie hoor in dit topic,ook niet met jou hoor "Krips".Ik noem het niet 'vals beschuldigen',je maakte gewoon een foutje.
Enne "Mambobeach" ik wist dat je dat niet tegen mij had maar tegen "sarabande".Maar "Krips" zag het wat anders staan,geeft niet,kan gebeuren toch.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:56

Springert schreef:
ja, begreep ik ook al niet. Ik meen niet dat ik iemand aangevallen heb of beledigd.

Maar ik zou toch wel graag zien dat als je zoiets opschrijft, ik citeer:

Op zich niet slim, want de enige garantie die Nederland heeft dat het een Christelijke-Joodse cultuur blijft, is Wilders.

Dat je dat kan toelichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:58

gohya schreef:
Ik heb met niemand ruzie hoor in dit topic,ook niet met jou hoor "Krips".Ik noem het niet 'vals beschuldigen',je maakte gewoon een foutje.
Enne "Mambobeach" ik wist dat je dat niet tegen mij had maar tegen "sarabande".Maar "Krips" zag het wat anders staan,geeft niet,kan gebeuren toch.

Geeft ook niet hoor maar ik wilde nog even duidelijk hebben dat ik het niet tegen jou had. :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:01

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

In heel Europa is dit de trent, Italie, Frankrijk, Belgie, Spanje, Oostenrijk overal zijn politici gelijk aan Wilders en in al die landen trekken ze veel stemmen, dus Nederland wordt niet te kakken gezet. wat mij dwars zit is dat we een partij (SGP) in Nederland hebben die stelselmatig vrouwen buiten het systeem wil houden. Dat er partijen zijn die volgens de normen en waarden van de bijbel (CDA, CU) ons land regeren, terwijl ik niet geloof. Maar ik zeg niet dat ze verboden moeten worden en ook niet dat ze ons land te kakken zetten.
Ga maar eens een maandje in AMsterdam of Rotterdam wonen en kijk maar eens wat je met discussie bereikt bij die gasten.
Ze begrijpen maar een ding...terug naar hun eigen land als ze hier over de schreef gaan, daar hebben ze echt schrik van.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:04

Myra schreef:
sarabande schreef:

@ Krips: vind jij dit fel? Dit is de realiteit, en dat Wilders dit allemaal flikt vind ik onbegrijpelijk. Nee, het is onbegrijpelijk dat zoveel Nederlanders voor die flauwe en valse praatjes van hem gaan. Om maar niet het feit te vergeten dat hij de Turkse premier uitschold. En waar slaat die hele "kopvoddentax" op? Agnes Kant ging er dieper op in, waarom hoofddoeken dan wel moeten worden afgeschafd -maar hoe zit het dan met de keppeltjes, petjes, etc.?
Allemaal l*lkoek en absoluut geen inhoud.

Ik vind het onbegrijpelijk dat hele volksstammen hier in Nederland alleen maar op partijen stemmen omdat hun ouders en/of familie dat ook doen. Zonder zich ook maar te bekommeren om het gedachtengoed van zo'n partij. Louter omdat het Christenen zijn. Maar ik laat ze, net zo als jij de Wilders stemmers moet laten, want we zijn met velen. Dus die stem van het volk mag niet genegeerd worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:12

Springert schreef:
In heel Europa is dit de trent, Italie, Frankrijk, Belgie, Spanje, Oostenrijk overal zijn politici gelijk aan Wilders en in al die landen trekken ze veel stemmen, dus Nederland wordt niet te kakken gezet. wat mij dwars zit is dat we een partij (SGP) in Nederland hebben die stelselmatig vrouwen buiten het systeem wil houden. Dat er partijen zijn die volgens de normen en waarden van de bijbel (CDA, CU) ons land regeren, terwijl ik niet geloof. Maar ik zeg niet dat ze verboden moeten worden en ook niet dat ze ons land te kakken zetten.
Ga maar eens een maandje in AMsterdam of Rotterdam wonen en kijk maar eens wat je met discussie bereikt bij die gasten.
Ze begrijpen maar een ding...terug naar hun eigen land als ze hier over de schreef gaan, daar hebben ze echt schrik van.

Die ultra rechtse politici in andere landen zetten hun land voor de buitenlandse pers niet zo te kakken als Wilders doet. Hij is zo gewend om te schelden dat hij dat dus gewoon ook even in Engeland ging doen. De ophef die daardoor ontstond geeft wel aan dat hij in zijn woordkeuze toch nog wel heel veel verschilt van al die andere politici.

Ik kom regelmatig in Rotterdam en niet in een villawijk en ik praat met heel veel verschillende mensen van alle kleuren en afkomsten.

Het is toch een beetje raar dat je een hele bevolkingsgroep veroordeeld op een paar ettertjes die ook nog voortdurend in het nieuws zijn, en daar de teloorgang van Nederland aan koppelt????

Wanneer je zo nodig de Joods (dat is maar van vrij recente datum hoor) Christelijke cultuur in stand wilt houden dan is de SGP daar een onderdeel van en dat botst dan weer met wat Wilders wil.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:13

sarabande schreef:
Springert schreef:

Maar ik zou toch wel graag zien dat als je zoiets opschrijft, ik citeer:

Op zich niet slim, want de enige garantie die Nederland heeft dat het een Christelijke-Joodse cultuur blijft, is Wilders.

Dat je dat kan toelichten

Da's vrij simpel, de rest is in principe voor islamisering. Ze willen maar praten en praten en praten, en ondertussen is het al zo dat er hier meer dan 1 miljoen moslims rondlopen. De grote steden worden inmiddels al voor meer dan 50% bevolkt door alochtonen die over ons praten alsof we varkens zijn. Als je in Amsterdam loopt zijn er meer winkels waar je niet in het Nederlands terecht kan dan wel. Over onze meiden wordt gesproken alsof ze prutsmutsen zijn, en die marokkaantjes terroriseren hele woonwijken.
Daarom dus.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:17

Springert schreef:
Da's vrij simpel, de rest is in principe voor islamisering. Ze willen maar praten en praten en praten, en ondertussen is het al zo dat er hier meer dan 1 miljoen moslims rondlopen. De grote steden worden inmiddels al voor meer dan 50% bevolkt door alochtonen die over ons praten alsof we varkens zijn. Als je in Amsterdam loopt zijn er meer winkels waar je niet in het Nederlands terecht kan dan wel. Over onze meiden wordt gesproken alsof ze prutsmutsen zijn, en die marokkaantjes terroriseren hele woonwijken.
Daarom dus.

Geloof je dat nou echt? Denk je echt dat al die buitenlanders zo zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:18

Springert schreef:
Daarom dus.

Ja dan blijf ik toch bij mijn eerste uitspraak dat ik het erg sneu voor je vindt dat je zon totaal onrealistisch beeld van de werkelijkheid hebt en alleen maar in algemene vorm over een hele bevolkingsgroep oordeelt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:31

sarabande schreef:
Springert schreef:
Daarom dus.

Ja dan blijf ik toch bij mijn eerste uitspraak dat ik het erg sneu voor je vindt dat je zon totaal onrealistisch beeld van de werkelijkheid hebt en alleen maar in algemene vorm over een hele bevolkingsgroep oordeelt.

En ik blijf bij mijn eerdere mening dat ik het sneu voor jou vind dat je niet inziet dat veruit de meeste trammelant in de wereld momenteel veroorzaakt wordt door moslims.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:34

Myra schreef:
Springert schreef:
Daarom dus.

Geloof je dat nou echt? Denk je echt dat al die buitenlanders zo zijn?

Nee, niet allemaal, en de goeie mogen toch ook blijven. Ook van Wilders, maar de rotte appels moeten uit de mand voordat ze het gezonde fruit ook rot maken.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:38

Nee, dat is eerlijk wil je soms zeggen. Iedereen die niet goed werkt in ons land, die moet er maar uitgedonderd worden als ze een bepaalde komaf hebben en hier al jaren wonen??

Als we toch bezig zijn, alle jongeren die hun school niet afmaken, iedereen in de uitkering, de opa's en oma's die toch "zinloos" zijn. Ach, waarom niet gewoon weg! Opgehoepeld uit dit land.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:38

Springert schreef:
Ik ken ook een paar hele fijne Marokkanen, maar ze zijn wel de uitzondering, en niet de regel.

Ik vind dit een verschrikkelijke uitspraak en het doet me ook echt pijn!! Waarom denk je zo als de statistieken heel andere dingen laten zien???