PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:10

Adil18 schreef:
De strekking van de punten komt neer op wat wel al jaren hebben: Een opendeurbeleid. Waarom NOG aantrekkelijker maken naar Nederland te gaan?

Waarom wordt het volgens jou aantrekkelijker?

Citaat:
Als het ook om andere vlakken gaat, waarom wordt PVV dan in deze discussie alleen betreft het immigratiebeleid besproken?

Het 'hoofddoekjesdebat' heeft juist weinig met immigratiebeleid te maken - deze mensen zijn hier allang.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:12

Nu kom ik ten bate van een (imo) normale discussie (wederom) met argumenten en bewijzen en nu heb je daar geen zin in? Ik reageer puur en alleen op jouw opmerking over dat je geen veranderingen in aanpak ziet bij de linkse partijen. Als linkse stemmer mag ik toch laten zien dat dat niet het geval is? Wat is daar mis mee? :?

Adil18 schreef:
De strekking van de punten komt neer op wat wel al jaren hebben: Een opendeurbeleid. Waarom NOG aantrekkelijker maken naar Nederland te gaan?

Zoals ik schreef: SP is zeer terughoudend als het gaat om bijvoorbeeld arbeidsmigratie. Ook wil SP meer geld voor opvang in eigen regio. En waar staat dat ze een opendeurbeleid voeren? Jammer dat je de links niet even hebt doorgelezen.

Adil18 schreef:
Als het ook om andere vlakken gaat, waarom wordt PVV dan in deze discussie alleen betreft het immigratiebeleid besproken?

Ik reageerde hierop:

Adil18 schreef:
Ik zie geen sterke veranderingen in de aanbak betreft allochtonenbeleid als het gaat om linke partijen....Daar hebben we het al eens over gehad. Ik denk daarom ook dat de aanpak van vele linkse niet genoeg effect zal hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:20

@ Shadow en Toekie: sorry, ik maakte misschien een foute indruk door net nog te posten, maar ik wil me eigenlijk ik mijn geheel van deze discussies onttrekken na een persoonlijke belediging gemaakt door een bepaalde bokker. Ik heb het niet nodig me uit te laten kafferen alleen omdat ik op de PVV stem... :)

Ik hoop dat jullie dat begrijpen...

Toekie

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:22

Jammer, maar uiteraard respect voor je keuze. :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:24

Toekie schreef:
Jammer, maar uiteraard respect voor je keuze. :j

Danku! De links zal ik nog wel even doorlezen! :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:26

Jammer Adil want ik vind dat je je mening wel heel duidelijk uitdraagt.
Tja, wanneer stem je op welke partij?????
Dat is toch waar je het meest mee hebt als je de partij punten leest.
Daar heeft iedereen recht op gelukkig.
Maar even een vraagje voor degene die zoveel moeite met Wilders hebben.
Waarom denken jullie dan dat hij nu zoveel stemmen krijgt??

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:36

Ik denk omdat er heel veel onvrede is over hoe het de afgelopen jaren is gegaan. Er zijn idd veel problemen met niet-westerse allochtonen en integratie. Dat zal denk ik niemand ontkennen. De afgelopen regeringen hebben die problematiek ernstig verwaarloosd. Veel mensen willen nu een keiharde aanpak d.m.v een immigratiestop, verbod op de koran, hoofddoekjesverbod, etc. Dat zijn misschien duidelijke woorden maar naar mijn mening te extreem en niet de oplossing. In mijn ogen zorgt dat juist voor een nóg grotere kloof tussen (niet-westerse) allochtoon en autochtoon. Je ziet het nu al gebeuren (alleen al de hele discussie rondom pvv) en dan is Wilders nog niet eens aan de macht.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:58

Het mag ook niet te extreem worden, maar Wilders geeft zelf ook aan dat de allochtonen die hier gewoon wonen werken en zich aan de wet houden, dat die ook welkom zijn.
Ook gaf hij al eerder aan watre bij de wijn te willen doen, dus ik denk dat hij best meevalt eerlijk gezegt.
Hij is wel eens wat rigoreus in zijn uitspraken, maar je wordt er denk ik ook best moe van om te weten wat er in Nederland speelt en je wilt dat in de kamer verwoorden en dan daarop al min of meer afgemaakt te worden.
Als iedereen nu eens wat water bij de wijn zou willen doen, dan zouden we toch een heel eind kunnen komen lijkt mij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:04

Onassa schreef:
Waarom denken jullie dan dat hij nu zoveel stemmen krijgt??

Omdat hij zo hard schreeuwt. In zon debat met fractievoorzitters blijft hij zijn statements roepen over de islamatisering van Nederland en anders doem scenario's, maar hij geeft geen enkele oplossing voor alle problemen die hij voortdurend aanroert.
Ondanks dat horen veel mensen alleen de dingen die hij zo overduidelijk roept.

Zoals al diverse malen in dit topic te zien was, willen veel mensen zelfs de opgeloste zaken niet eens zien. Wijken waar het beter gaat, allochtonen die hun eigen buurt op orde houden en in de gaten houden wat er op straat gebeurt etc etc.
Het is allemaal in beweging en degenen die zeggen er is niets gebeurt en Wilders doet tenminste wat, spreken in mijn optie wartaal. Niemand kan hen laten zien dat er wel wat gebeurt en Wilders vooralsnog nooit een werkbare oplossing aangedragen heeft.

Hoe dat op te lossen, laat Wilders maar bewijzen dat hij, die al 20 jaar in de kamer zit en in die 20 jaar aardig rond gedraaid is, dat hij het kan. Het zal de recessie er niet beter op maken ben ik bang. Het zal ons in binnen en buitenalnd veel geld gaan kosten, maar het volk heeft altijd gelijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:11

Dat harde schreeuwen vind ik juist erg mee vallen bij hem.
Als ik kijk gister bij een vandaag hoe Agnes Kant hem heel erg op de persoon raakt en hoe rustig hij daar gewoon blijft staan en zijn zegje doet.
Ik vond hem juist degeen met het minste harde geluid.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:16

Gister deed hij het idd goed (debattechnisch gezien dan he). :+
En Agnes Kant was verschrikkelijk.
Maar ''schreeuwen'' kan ook figuurlijk zijn, en ik vind dat Wilders dat doet door bepaalde (beledigende) woorden te gebruiken en extreme vergelijkingen. De PVV website ligt er bij mij uit maar er staat daar een artikel waarin Wilders vindt dat als Mein Kampf verboden is, dat ook voor de Koran moet gelden. Dat vind ik echt (veel) te ver gaan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:40

Interessant debat nu bij Pauw & Witteman.
Agnes Kant doet het gelukkig beter dan gisteren.
En _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor Femke Halsema!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:52

Ik bedoelde met schreeuwen ook niet het verheffen van de stem, maar het woordgebruik.

Ze hebben wat geleerd ze debatteren vanavond zonder elkaar voortdurend zwart te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:55

Agnes Kant begon anders nogal fors en nu heb ik een piep in mijn oor, de speciale Kant-piep.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:56

Ik heb het over de inhoud Lovely. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:01

De manier waarop Agnes debateert leidt nogal af van de inhoud.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:02

Daar zit een kern van waarheid in. :j
Maar toch prik ik er wel doorheen, net als bij Geert Wilders. }> :D
Die overigens weer eens heeft geweigerd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:04

Nou ze hebben wel aan haar gesleuteld, ze lacht zo nu en dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:08

Haar closing statement was wel een hele droeve bevestiging van het feit dat ze evenveel politieke, communicatieve souplesse heeft als een lantarenpaal.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:11

Ja nu weten we het wel Lovely. :)
Net als Geert Wilders hoeft ook Agnes Kant niet tot in den treure persoonlijk aangevallen te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:17

Dit is geen persoonlijke aanval hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:28

Toekie schreef:
Interessant debat nu bij Pauw & Witteman.
Agnes Kant doet het gelukkig beter dan gisteren.
En _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor Femke Halsema!!

femke doet het altijd goed!
(hoewel ik het absoluut niet met haar eens ben is zij een goed debater!)
Wat de SP betreft....die missen Marijnissen....niemand kan hem vervangen ben ik bang.....met de SP ben ik het ook niet eens maar Marijnissen was goed!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:30

Leanee schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Leanee,
In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.

Met dat gedeelte ben ik het met je eens...

Ik geef zwemles aan zulke kinderen, komen na de les de ouders naar me toe, vragen ik het buitenlands, turks ofzo, aan me of het kind mag afzwemmen,,, ja hallo.... ik ga die taal echt niet leren hoor :o

Maarja hoofddoeken helemaal verbieden, dat weet ik nog niet hoor....

:n Je bent het toch ook niet verplicht om die taal te leren? Hun zitten hier in NL dus zij passen zich maar aan. Als jij in Turkije oid zwemles zou geven was het heel anders geweest..

Hoezo? Dan moet je hun taal toch ook beheersen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:10

Lovely schreef:
De manier waarop Agnes debateert leidt nogal af van de inhoud.

Helaas wel ja, ik heb ook nog een piep in mijn oren. Heel jammer, want ze had echt wel een paar scherpe punten.
Overigens valt het in het niet bij wat Fred Teeven een halfuur daarvoor bij NOVA deed, jeetje wat een kleuter-strategie, hij leek wel een vastgelopen LP :x
'GA JE NU AAN HET WERK, GA JE NU AAN HET WERK...en dat dan 100x....

Ik vind Femke Halsema een terechte winnaar van gisteravond, ben het inhoudelijk niet altijd met haar eens, maar ze kan geweldig debatteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:51

Bij Teeven ben ik bijna weggezapt. Bij P&W vond ik Van Geel wederom niet sterk overkomen en dat is zonde voor een partij die zoveel inhoud zegt te hebben.
Eigenlijik is dit het verkeerde topic hiervoor?