Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:21

Ik denk dat ie een kogel door z'n koppie krijgt. Gedeeltelijk wel eigen schuld, maar aan de andere kant zal hij ook best wel mensen anders aan het denken zetten, want ik persoonlijk vind dat het de mensen die hier binnen willen ook wel erg gemakkelijk gemaakt word. en er te weinig aan word gedaan om ze in te laten burgeren. Goed ingeburgerde mensen? geen probleem. maar mensen die zich niet aan willen passen, heb ik helaas wat minder respect voor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:22

Ik wilde er eigenlijk niet op reageren maar goed... Waarom is dat een bak? De meeste van die vluchtelingen blijven hier toch uiteindelijk? Zijn hier dat toch gekomen als vluchteling? Vragen dan toch ook een nederlandspaspoort aan of krijgen een verblijfsvergunning? Tja, kan aan mij liggen hoor, ik vind het namelijk vanuit mijn standpunt dan weer kortzichtig om iedereen met een dubbel paspoort dan maar nakomeling van een gastarbeider te noemen :+

Edit: typo

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:33

Wilders, veel wat hij zegt komt overeen met Bolkenstijn, Fortuin, Rita Verdonk. Ik heb me niet echt verdiept in zijn gedachtengoed net zoals de meeste mensen die alleen de Telegraaf of RTL Boulevard volgen. Jammer dat hij de boodschap soms zo slecht brengt idem als zijn Belgische collega de Winter. Iets meer tact zou hem betere resultaten opleveren maar minder media aandacht.

Stem ik voor Wilders ? nee. Ben ik blij dat er een figuren als Wilders, Theo van Gogh, Hirshi Ali en andere critici rondlopen ? Yes.

Ps hij eindigt net als iedereen, ik hoop niet te snel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:53

Lyonesse schreef:
Ik wilde er eigenlijk niet op reageren maar goed... Waarom is dat een bak? De meeste van die vluchtelingen blijven hier toch uiteindelijk? Zijn hier dat toch gekomen als vluchteling? Vragen dan toch ook een nederlandspaspoort aan of krijgen een verblijfsvergunning? Tja, kan aan mij liggen hoor, ik vind het namelijk vanuit mijn standpunt dan weer kortzichtig om iedereen met een dubbel paspoort dan maar nakomeling van een gastarbeider te noemen :+

Edit: typo

Ja als het goed is krijgen vluchtelingen uiteindelijk een verblijfsvergunning. Misschien een Nederlandspaspoort. Maar je trekt deze discusie te breed, Lyonesse. Het zijn de Marokanen en Turksen die een dubbel paspoort bezitten. Zij krijgen als ze in Nederland geboren zijn en minimaal één van de ouders een Nederlands paspoort heeft automatiche een Nederlands paspoort. Alleen kan je in Marokko je nationaliteit niet opgeven. De meeste mensen die om wat voor een reden dan ook emigreren kiezen er zelf voor om de nationaliteit van dat land aan te nemen en het oude te verliezen. Alleen van de Marokaanse staat of wet mag dat dus niet. Zelf niet al gaat het hier om de derde generatie in Nederland geboren mensen. Voor de Turken is er iets wat betreft de dienstplicht, maar wat precies weet ik zelf niet, dus daar doe ik liever geen uitlatingen over. Staat trouwens allemaal op de website van het ministerie van buitenlandse zaken.

Om nog even terug te komen op de asielzoekers. Die ontvluchten hun land vanwegen schending van de mensenrechten en willen niets liever als een Nederlands paspoort, daar laten ze hun oude burgerschap maar wat graag voor achter.

Jessix

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:00

Daarbij blijf ik er ook bij dat Wilders (en vele met hem) een probleem heeft met de 3e generatie marokaanse mensen die in nederland wonen. Hierin bevind zich het groepje wat overlas veroorzaakt en wat dikwijls in de media verschijnt door criminaliteit. En een groepje antilianen trouwens ook.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:03

Jessix schreef:
Daarbij blijf ik er ook bij dat Wilders (en vele met hem) een probleem heeft met de 3e generatie marokaanse mensen die in nederland wonen. Hierin bevind zich het groepje wat overlas veroorzaakt en wat dikwijls in de media verschijnt door criminaliteit. En een groepje antilianen trouwens ook.

Dat heeft Wilders niet alleen hoor, maar hij is wel de enige die daar niet uitvoerbare oplossingen op schreeuwerige toon voor aandraagt en daar ook nog medestanders (zie dit topic) voor krijgt.

Dus als iemand zegt dat je Wilders aanhangers niet dom mag noemen ( ook weer iets waar hij zelf mee komt) vraag dan aan hen om uit te leggen hoe die oplossingen van Wilders uitgevoerd moeten worden.

Dan krijg je bijna nooit een adequaat antwoord.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:06

Door andere mensen dom te noemen wordt je zelf niet slimmer hoor Sarabande.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:10

weet je................ ik heb niet zoveel moeite met geert wilders.......

ook niet met diens aanhang :)

En natuurlijk is het makkelijk wijzen naar Geert Wilders en diens aanhang......... maar ik wijs liever naar de oorzaak van Geert Wilders en diens aanhang........... Namelijk de gevestigde orde PVDA, D66, CDA, VVD enz....... want die hebben er voor gezorgd dat er zo een grote groep Nederlanders zo ongelovelijk de balen hebben van deze grote partijen dat ze op zoek gaan naar iets wat even compleet anders is.

en als dat iets dan inspringt op hun onderbuik gevoel, tja dan is het balletje rond......

Het is niet Wilders die dit doet, het is de gevestigde orde die dit laat gebeuren :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:26

Ik vraag me soms wel eens af hoe iemand die de media zo goed weet te bespelen en dus echt wel een stel hersenen moet hebben met zulke domme, ineffectieve en onmogelijke plannen kan komen. Ik denk trouwens inderdaad dat het meer het falen is van de andere partijen dan het succes van wilders.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:53

Mag je walchelijk vinden. t is een serieuze vraag. Als ik zou emigreren zou ik gewoon mijn nederlandse paspoort houden, en er niet nog 1 bij willen. Ik ben immers een nederlander en mocht ik naar bijv brazilie verhuizen, was ik dat nog steeds en geen braziliaan. Ik snap het probleem dus niet zo wat betreft het behouden van je eigen paspoort en dat er altijd meteen wordt geroepen als het over dubbele nationaliteiten gaat, je je marokkaanse/turkse/amerikaanse paspoort niet in kunt leveren. Hoeft toch ook niet, je kunt ook gewoon dat paspoort houden?[/quote]

Sorry maar dat geloof ik niet!
Als jij in Brazilie gaat wonen behoud je denk ik wel je nederlandse paspoort (dit stukje geloof ik nog wel) maar als jij er ook een braziliaans paspoort bij kan krijgen, zou je die heus wel nemen. Want zoals in elk land heb je met bepaalde dingen gewoon dat paspoort nodig! Daarbij zal je het een prachtig land vinden- anders zou je niet verhuizen!! Dus dan zou jij alleen je nederlandse paspoort behouden yeah right ;) Slapen doen we 's nachts

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:58

Waarvoor ben ik dan dat braziliaanse paspoort nodig?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:11

Betteke schreef:
Door andere mensen dom te noemen wordt je zelf niet slimmer hoor Sarabande.

Ik noem nergens iemand dom, even goed lezen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:37

Lyonesse schreef:
Maar waarom zou je het niet willen? Ik heb een nederlands paspoort.. Stel dat ik emigreer of trouw en daardoor nog een paspoort zou krijgen dan vind ik dat juist wel leuk. Ik ben Nederlandse en krijg dat ook nog de nationaliteit van het land waarin ik woon.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:44

Het barst van de mensen in Nederland met twee paspoorten, tot in de koninklijke familie aan toe.
Dat maakt ook niet uit wanneer je er verder geen last van hebt.
Maar wanneer je gedwongen wordt om zon 2e paspoort te aanvaarden en daar ook nog repressies aan vast zitten die je helemaal niet wilt hebben en daar bovenop er op je gekat wordt omdat je dat paspoort hebt.
Dan zit er iets zeer scheef

Het wordt tijd dat de Europese Unie eens met de voeten gaat stampen in Marokko. Maar voor hen is het een kwestie van geld, die paspoorten en de mensen die ze hebben leveren, ook weer daartoe gedwongen, inkomsten op voor het land waar hun grootvader vandaan kwam.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:14

KiWiKo: ik vind dat wel een interessante potentiële verklaring die je noemt voor Wilders' succes :) Wat dat betreft ben ik ook wel benieuwd naar hoe hij het zou doen in de kamer.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:24

Jessix schreef:
Lyonesse schreef:
Maar waarom zou je het niet willen? Ik heb een nederlands paspoort.. Stel dat ik emigreer of trouw en daardoor nog een paspoort zou krijgen dan vind ik dat juist wel leuk. Ik ben Nederlandse en krijg dat ook nog de nationaliteit van het land waarin ik woon.

Omdat ik dus een nederlander ben en geen braziliaan, al neem ik 10 nationaliteiten, ik blijf een nederlander. Ik wil niks anders zijn ook, dus wordt ik dat ook niet :))

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:25

Heino schreef:
KiWiKo: ik vind dat wel een interessante potentiële verklaring die je noemt voor Wilders' succes :) Wat dat betreft ben ik ook wel benieuwd naar hoe hij het zou doen in de kamer.

Precies. Hij heeft nog minder oplossingen dan de LPF indertijd had.
Brullen is makkelijk, regeren iets totaal anders. Dus ik zeg laat hem maar.

Kijk eens hoe Obama die zoveel probeert recht te zetten al gezakt is in de peilingen nu hij dat moet waarmaken.

Regeren is overleg, geven en nemen, en dat heb ik Wilders nog nooit zien doen ook niet als VVD kamerlid waar hij braaf de zaken mee goedkeurde die hij nu verketterd

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:25

sarabande schreef:
Het barst van de mensen in Nederland met twee paspoorten, tot in de koninklijke familie aan toe.
Dat maakt ook niet uit wanneer je er verder geen last van hebt.
Maar wanneer je gedwongen wordt om zon 2e paspoort te aanvaarden en daar ook nog repressies aan vast zitten die je helemaal niet wilt hebben en daar bovenop er op je gekat wordt omdat je dat paspoort hebt.
Dan zit er iets zeer scheef

Het wordt tijd dat de Europese Unie eens met de voeten gaat stampen in Marokko. Maar voor hen is het een kwestie van geld, die paspoorten en de mensen die ze hebben leveren, ook weer daartoe gedwongen, inkomsten op voor het land waar hun grootvader vandaan kwam.

Joh, maak van Europa even een 2e Amerika. Marokko ligt in Afrika, daar hebben wij niets te zoeken. :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:35

ik denk ook dat hij er niks van bakt uiteindelijk............. maargoed je kan het mensen die zich melkkoe niet kwalijk nemen dat ze even niks meer van de gevestigde orde willen weten.......... :)

Ik snap het wel, ik snap wel dat mensen op een Wilders stemmen........ want laten we eerlijk zijn de gevestigde orde heeft nou niet echt het leven makkelijker gemaakt voor de Nederlanders (van welke origine dan ook)

neem bijvoorbeeld de ziekte kosten premie......... en het agressieve beleid als je eens een keertje niet die 100 euro in de maand op kan hoesten........

Ik heb bijvoorbeeld op 43 man personeel 5!!! VIJF loonbeslagen liggen...... en dat is niet omdat het onverantwoordelijke mensen zijn hoor, want verpleegkundigen die bij mij werken zijn over het algemeen best verantwoordelijke mensen....... maar die kunnen de lasten niet meer dragen....... en ik kan het dan niet echt heel gek vinden dat mensen gaan schoppen tegen de gevestigde orde.

Als AL je lasten omhoog gaan en je krijgt er vervolgens MINDER voor terug, dan word er ergens naar een strohalm gezocht........

en die is opgestaan in de persoon Wilders..........

beste is als de gevestigde orde nou eens gewoon zegt......... Sorrie Nederlanders, we hebben een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt in het beleid....... en we gaan het weer terugdraaien naar het normale......

de Marktwerking overal uit (rijden de treinen misschien ook weer normaal) bijvoorbeeld, zal al een berg schelen.......... De ziekenfonds verzekering gewoon weer invoeren........ mensen kunnen dat echt niet betalen, onmogelijk gewoon.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:40

Kim natuurlijk zit er veel fout, ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van de Nederlandse wachtlijsten bijvoorbeeld.
Maar niemand kan dat soort dingen zomaar oplossen
Ze lopen tegen gevestigde ordes aan, tegen macho kleine koninkjes in plaatselijke rijkjes die geen haar willen toegeven
Dat kost heel veel tijd, en veel meer dan de meeste harwerkende gemotiveerde politicus zou willen
Maar dat is nu eenmaal de realiteit

Dus om zon beledigende brulaap die aanvalt wat hij zelf is, nu te bejubelen.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:40

Ik denk sowieso dat er eens kritisch gekeken moet worden naar de begroting van het rijk. Persoonlijk mag er van mij best heel wat minder naar het koningshuis, meer naar integratieprojecten en minder naar veel artiesten (hogere belasting ofzo want wat die soms verdienen..)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:43

Heino schreef:
Ik denk sowieso dat er eens kritisch gekeken moet worden naar de begroting van het rijk. Persoonlijk mag er van mij best heel wat minder naar het koningshuis, meer naar integratieprojecten en minder naar veel artiesten (hogere belasting ofzo want wat die soms verdienen..)

Er wordt ieder jaar in de begrotingen uitgebreid uitgelegd waar al het geld naar toe gaat.

Dat kan je live op TV volgen en daarna de uitleg in de vele opinie praat programma's

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:45

Ik weet wel (ongeveer) wáár het heen gaat, maar ik bedoel juist dat ze die besteding weleens kritisch kunnen bekijken, oftewel: is het logisch/wenselijk waar het geld heen gaat??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:47

sarabande schreef:
Kim natuurlijk zit er veel fout, ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van de Nederlandse wachtlijsten bijvoorbeeld.
Maar niemand kan dat soort dingen zomaar oplossen
Ze lopen tegen gevestigde ordes aan, tegen macho kleine koninkjes in plaatselijke rijkjes die geen haar willen toegeven
Dat kost heel veel tijd, en veel meer dan de meeste harwerkende gemotiveerde politicus zou willen
Maar dat is nu eenmaal de realiteit

Dus om zon beledigende brulaap die aanvalt wat hij zelf is, nu te bejubelen.....

dat is ook weer het andere uiterste :D maar zoals ik al zei.......... als je al aan de onderkant van de maatschappij leeft met weinig inkomen, en je kan krap an je broek omhoog houden........ en de BV Nederland zegt doodleuk..... heeeei we gaan nog wat centjes bij jullie weghalen (zoals de chronisch gehandicapten die er dit jaar weer op achteruit gaan, welke het toch al zo breed hebben want die hebben over het algemeen hele goede banen :+ ) Dan kan ik me wel voorstellen dat een Geert Wilders als een verademing, een soort licht in de duisternis...... misschien zelfs wel held word binnengehaald. En zo zijn er wel meer wel kunnende mensen met lage inkomens die gewoon echt niet meer rond kunnen komen. Ik snap de onvrede wel............

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:55

KiWiKo schreef:
dat is ook weer het andere uiterste :D maar zoals ik al zei.......... als je al aan de onderkant van de maatschappij leeft met weinig inkomen, en je kan krap an je broek omhoog houden........ en de BV Nederland zegt doodleuk..... heeeei we gaan nog wat centjes bij jullie weghalen (zoals de chronisch gehandicapten die er dit jaar weer op achteruit gaan, welke het toch al zo breed hebben want die hebben over het algemeen hele goede banen :+ ) Dan kan ik me wel voorstellen dat een Geert Wilders als een verademing, een soort licht in de duisternis...... misschien zelfs wel held word binnengehaald. En zo zijn er wel meer wel kunnende mensen met lage inkomens die gewoon echt niet meer rond kunnen komen. Ik snap de onvrede wel............

Maar wat denk je dat Wilders daaraan kan doen, en als het bijvoorbeeld om een moslim gaat wil hij er dan wel wat aan doen zelfs als hij zou kunnen????