Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:Ik wilde er eigenlijk niet op reageren maar goed... Waarom is dat een bak? De meeste van die vluchtelingen blijven hier toch uiteindelijk? Zijn hier dat toch gekomen als vluchteling? Vragen dan toch ook een nederlandspaspoort aan of krijgen een verblijfsvergunning? Tja, kan aan mij liggen hoor, ik vind het namelijk vanuit mijn standpunt dan weer kortzichtig om iedereen met een dubbel paspoort dan maar nakomeling van een gastarbeider te noemen
Edit: typo
Jessix schreef:Daarbij blijf ik er ook bij dat Wilders (en vele met hem) een probleem heeft met de 3e generatie marokaanse mensen die in nederland wonen. Hierin bevind zich het groepje wat overlas veroorzaakt en wat dikwijls in de media verschijnt door criminaliteit. En een groepje antilianen trouwens ook.
Lyonesse schreef:Maar waarom zou je het niet willen? Ik heb een nederlands paspoort.. Stel dat ik emigreer of trouw en daardoor nog een paspoort zou krijgen dan vind ik dat juist wel leuk. Ik ben Nederlandse en krijg dat ook nog de nationaliteit van het land waarin ik woon.Waarvoor ben ik dan dat braziliaanse paspoort nodig?
Jessix schreef:Lyonesse schreef:Maar waarom zou je het niet willen? Ik heb een nederlands paspoort.. Stel dat ik emigreer of trouw en daardoor nog een paspoort zou krijgen dan vind ik dat juist wel leuk. Ik ben Nederlandse en krijg dat ook nog de nationaliteit van het land waarin ik woon.Waarvoor ben ik dan dat braziliaanse paspoort nodig?
Heino schreef:KiWiKo: ik vind dat wel een interessante potentiële verklaring die je noemt voor Wilders' succesWat dat betreft ben ik ook wel benieuwd naar hoe hij het zou doen in de kamer.
sarabande schreef:Het barst van de mensen in Nederland met twee paspoorten, tot in de koninklijke familie aan toe.
Dat maakt ook niet uit wanneer je er verder geen last van hebt.
Maar wanneer je gedwongen wordt om zon 2e paspoort te aanvaarden en daar ook nog repressies aan vast zitten die je helemaal niet wilt hebben en daar bovenop er op je gekat wordt omdat je dat paspoort hebt.
Dan zit er iets zeer scheef
Het wordt tijd dat de Europese Unie eens met de voeten gaat stampen in Marokko. Maar voor hen is het een kwestie van geld, die paspoorten en de mensen die ze hebben leveren, ook weer daartoe gedwongen, inkomsten op voor het land waar hun grootvader vandaan kwam.
Heino schreef:Ik denk sowieso dat er eens kritisch gekeken moet worden naar de begroting van het rijk. Persoonlijk mag er van mij best heel wat minder naar het koningshuis, meer naar integratieprojecten en minder naar veel artiesten (hogere belasting ofzo want wat die soms verdienen..)
sarabande schreef:Kim natuurlijk zit er veel fout, ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van de Nederlandse wachtlijsten bijvoorbeeld.
Maar niemand kan dat soort dingen zomaar oplossen
Ze lopen tegen gevestigde ordes aan, tegen macho kleine koninkjes in plaatselijke rijkjes die geen haar willen toegeven
Dat kost heel veel tijd, en veel meer dan de meeste harwerkende gemotiveerde politicus zou willen
Maar dat is nu eenmaal de realiteit
Dus om zon beledigende brulaap die aanvalt wat hij zelf is, nu te bejubelen.....
KiWiKo schreef:dat is ook weer het andere uiterstemaar zoals ik al zei.......... als je al aan de onderkant van de maatschappij leeft met weinig inkomen, en je kan krap an je broek omhoog houden........ en de BV Nederland zegt doodleuk..... heeeei we gaan nog wat centjes bij jullie weghalen (zoals de chronisch gehandicapten die er dit jaar weer op achteruit gaan, welke het toch al zo breed hebben want die hebben over het algemeen hele goede banen
) Dan kan ik me wel voorstellen dat een Geert Wilders als een verademing, een soort licht in de duisternis...... misschien zelfs wel held word binnengehaald. En zo zijn er wel meer wel kunnende mensen met lage inkomens die gewoon echt niet meer rond kunnen komen. Ik snap de onvrede wel............