13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:03

MamboBeach schreef:
[ ... knip ...

Maargoed, ik wil mijn kinderen alle liefde en opvoeding van de wereld geven...
Die krijgen ze sowieso tot hun 18e jaar, zoals ik het wil en zoals ik ze opvoedt en daarna krijgen ze mijn liefde nog steeds maar staan wel op eigen benen...
Even iets anders, ik MOET ER NIET aan denken dat mijn kind dit zou doen, het gemis op zich al, ik kan me niet voorstellen dat je als ouder dan zegt. Joh Laura, puik idee! Nee, nee, hier zit nog een staartje aan het verhaal...

helemaal eens hoor
mijn kleine is nu weekje logeren bij opa en oma
en dat is al lang genoeg en al meer dan ver genoeg

maar kan me de andere kant ook HEEEEL goed voorstellen

mijn kleine is op dat vlak nu eenmaal niet zoals ik
en zie het mijn kleine dus echt niet , ook niet iets vergelijkbaars
iig niet op kort termijn doen

en het liefste bond ik m vast :o
pakte m in watjes
etc etc

maar ja daar word die niet beter van :Y)

hij zegt nu nog levenslang thuis te willen blijven wonen
bouwt die stukje aan huis zodat we 2 huizen in 1 hebben
vind ik helemaaaaal niet erg :o
(wel realiserend dat dat waarschijnlijk niet zo lopen zal ;) )

maar als mijn kleine nu net zo had geweest als ik op die leeftijd
tja ... dan was het waarschijnlijk een heeeel ander verhaal

kan me de andere kant iig OOK goed voorstellen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:04

Waarom zaken erbij halen wat er niets mee van doen heeft?! Zoals op school, pesterijen en dergelijke...
Dit meisje moet gewoon naar school. leren. zich aan de wet houden. en noem maar op.
Ga geen zaken erbij halen over probleemgezinnen, slaat als een tang op een varken...
Hoe bedoel je, ik haal er rare dingen bij om mijn mening kracht bij te zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:07

Ze gaat toch naar school? De wereldschool. Is kennelijk officieel onderwijs.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:07

School is niet het enige probleem, was dat maar zo. :Y)
En daarbij mag ze zichzelf niet onderwijzen, dat moeten haar ouders doen, daar is wereldonderwijs voor bedoeld, ouders die hun kinderen les kunnen geven, niet het kind dat zichzelf 'les geeft'.
Daarbij: school is er niet alleen maar om 'te leren' maar ook voor de algemene ontwikkeling.
Het kan voor een 13 jarige niet gezond zijn om 2 jaar alleen op zee rond te dobberen als je het mij vraagt.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 26-08-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:09

Je moet er wel goed bij nadenken dat dit meisje 2 jaar lang in haar eentje zal moeten doorbrengen. Ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat dit een grote impact zal hebben op haar sociale (en overigens ook fysieke) ontwikkeling...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:10

russel schreef:

Officieel onderwijs, mits les gegeven door een volwassene....
Tja en laat die nou net in geen velden of wegen te bekennen zijn....

Of misschien kan ie mee met dat complete reddingspeloton wat mee schijnt te varen....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:10

nickyu schreef:
MamboBeach schreef:
[ ... knip ...

Maargoed, ik wil mijn kinderen alle liefde en opvoeding van de wereld geven...
Die krijgen ze sowieso tot hun 18e jaar, zoals ik het wil en zoals ik ze opvoedt en daarna krijgen ze mijn liefde nog steeds maar staan wel op eigen benen...
Even iets anders, ik MOET ER NIET aan denken dat mijn kind dit zou doen, het gemis op zich al, ik kan me niet voorstellen dat je als ouder dan zegt. Joh Laura, puik idee! Nee, nee, hier zit nog een staartje aan het verhaal...

helemaal eens hoor
mijn kleine is nu weekje logeren bij opa en oma
en dat is al lang genoeg en al meer dan ver genoeg

maar kan me de andere kant ook HEEEEL goed voorstellen

mijn kleine is op dat vlak nu eenmaal niet zoals ik
en zie het mijn kleine dus echt niet , ook niet iets vergelijkbaars
iig niet op kort termijn doen

en het liefste bond ik m vast :o
pakte m in watjes
etc etc

maar ja daar word die niet beter van :Y)

hij zegt nu nog levenslang thuis te willen blijven wonen
bouwt die stukje aan huis zodat we 2 huizen in 1 hebben
vind ik helemaaaaal niet erg :o
(wel realiserend dat dat waarschijnlijk niet zo lopen zal ;) )

maar als mijn kleine nu net zo had geweest als ik op die leeftijd
tja ... dan was het waarschijnlijk een heeeel ander verhaal

kan me de andere kant iig OOK goed voorstellen

Ik zeg dit alleen vanuit een moeder hoor en voor de rest niets...
Kan me niet voorstellen dat je 2 jar wilt missen, het leven gaat al rap genoeg...

Wat bedoel je met: De andere kant kan ik me ook goed voorstellen, van Laura, ouders of...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:11

Laat dat school echt maar weg in de argumenten om het niet te doen. :) Van 2 jaar niet in de schoolbanken zitten mis je echt niks. :n Tuurlijk wordt dat gezegt.. Maar tegenwoordig leer je veel meer in je eentje dan dat je dat van je leraar leert. ;) In de klas is het een en al rotzooi en leraren die geen orde kunnen houden waardoor je je niet kan concentreren. Dan kun je je alleen op een bootje in de stille oceaan nog beter concentreren. :D Weet niet hoelang de meeste van jullie al niet meer op school zitten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:11

russel schreef:

En lees eens verder Russel...
Is dat het enige wat ik aandraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:12

MamboBeach schreef:

Ik denk dat je hier een punt hebt, het gemis van jouw naar je kind. Dus eigenlijk vanuit dat punt gedacht zou ze al niet mogen. Die ouders laten hun kind los en wellicht heeft ze daardoor al een volwassenere periode bereikt dan de meesten van 13.

Het punt van de piraterij vind ik wel een item. Las nog over een 63 jarige engelsman die was afgeslacht bij de kust van Thailand door piraten. Maar als ze in een zeilgroep opereren zal dat niet zo snel gebeuren.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:13

Aan de ene kant denk ik 'laten gaan!' dit is een geweldige kans.

Aan de andere kant als ze nog drie jaar wacht, is die geweldige kans dan weg? Wat is drie jaar op een meisje leven? Behalve dan dat het dan geen meisje meer is.

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:14

Yeyo schreef:
had je die kennis van je nog gesproken? of zit ie nog aan tafel?! :P

heeei...... werkende mensen he!!! :D :D :D ik zal hem zo nog een keertje bellen :)

Anoniem

MamboBeach schreef:
russel schreef:

En lees eens verder Russel...
Is dat het enige wat ik aandraag?

Nee, maar daar heb je het wel elke keer over, wordt al 38 pagina's over gezeurd. Wereldschool is officieel school. LOI is ook onderwijs, zit ook geen leerkracht naast je, maar wel via de pc en eventueel telefoon heb je een docentencontact. Diploma is rechtsgeldig.

rainbow8

Chrissy_ schreef:
Je moet er wel goed bij nadenken dat dit meisje 2 jaar lang in haar eentje zal moeten doorbrengen. Ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat dit een grote impact zal hebben op haar sociale (en overigens ook fysieke) ontwikkeling...

Dan heb je dus blijkbaar niet goed gelezen. Er stond bij één van de posts: ze zal van die twee jaar hooguit 100/150 dagen alleen doorbrengen.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:15

Juul schreef:
Laat dat school echt maar weg in de argumenten om het niet te doen. :) Van 2 jaar niet in de schoolbanken zitten mis je echt niks. :n Tuurlijk wordt dat gezegt.. Maar tegenwoordig leer je veel meer in je eentje dan dat je dat van je leraar leert. ;) In de klas is het een en al rotzooi en leraren die geen orde kunnen houden waardoor je je niet kan concentreren. Dan kun je je alleen op een bootje in de stille oceaan nog beter concentreren. :D Weet niet hoelang de meeste van jullie al niet meer op school zitten?

Ehm sorry hoor? Maar wat dacht je van haar sociale leven? Als ik op mijn 13e 2 jaar alleen op een boot was gaan zitten, had me dat toch echt heel anders gemaakt dan ik nu ben. Wanneer een kind 13 is zit hij meestal in de puberteit, wat betekent dat je je enorm aan het ontwikkelen bent op elk gebied. Het lijkt mij dan niet weinig belangrijk om dan leeftijdsgenootjes om je heen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:16

Klopt, maar jij bent Laura niet, die heeft meer met haar boot en de zee dan betten met meisjes van 13.

Yinnar

Dat is 100/150 dagen in totaal isolement. Toch wel een maandje of 3-5...best veel hoor!

Limanade

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:17

russel schreef:
Klopt, maar jij bent Laura niet, die heeft meer met haar boot en de zee dan betten met meisjes van 13.

Jij kent Laura persoonlijk?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:17

De hamvraag draait om een belangrijk principe van onze maatschappij.

Wij vinden dat we een collectieve verantwoordelijkheid hebben voor het welzijn vaan onze jeugd.
Waneer ouders tekort schieten in hun verantwordelijkheid voor hun kinderen ten opzicht van wij met zijn allen acceptabel vinden, treedt de overheid op.

Zie onze houding naar kindturnstertjes, een leeuwentemmer die zijn 13 jarige zoontje laat dompteren omdat die dat zo graag wil, of dochterlief van een messenwerpster die graag op de werpschijf rondjes wil draaien.

In hoeverre hebben ouders in het licht van het bovenstaande de vrijheid om hun kinderen naar eigen believen (zowel van kind als ouders) risico te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:18

Chrissy_ schreef:
[naam] schreef:

Ehm sorry hoor? Maar wat dacht je van haar sociale leven? Als ik op mijn 13e 2 jaar alleen op een boot was gaan zitten, had me dat toch echt heel anders gemaakt dan ik nu ben. Wanneer een kind 13 is zit hij meestal in de puberteit, wat betekent dat je je enorm aan het ontwikkelen bent op elk gebied. Het lijkt mij dan niet weinig belangrijk om dan leeftijdsgenootjes om je heen te hebben.

Aan wal heeft ze wel een sociaal leven? Wat er al eerder is gezegt: Het is totale onzin om maar aan te nemen dat iedere 13-jarige een sociaal leven heeft met leeftijdsgenoten. Ik kan zo al een rijtje opnoemen die met jongere kinderen omgaan/ gingen, of met ouderen, of liever alleen waren. En geen van hen zijn er slechter door geworden. Iedereen is anders, en iedereen ervaart alles anders. Wáárom in godsnaam alles maar over 1 kam scheren? Omdat psychologen en de overheid dat ook doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:18

russel schreef:

Wat ik bedoel heeft niets met de boot of de zee te maken, maar met het feit dat ze zolang weg is van de buitenwereld.
Het was even een vergelijking om mijn punt duidelijk te maken. Ik denk namelijk zelf ook niet dat het was goedgekomen als ik op mijn 13e een wereldreis zou gaan maken ;) Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik geen ervaring heb met varen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:19

Yinnar schreef:
nickyu schreef:
nee .. je hebt hele andere golven

op zee windkracht 9 vind ik heerlijk :D
op de waddenzee vind ik 6 meer dan genoeg :o
meer en andere stromingen
heel veel drukker op het water
heeel veeel meer zandbanken

is gewoon heel erg anders zeilen

Golven zijn golven en op de oceaan kunnen ze mega hoog zijn...
Jij vindt dobberen op een oceaan met windkracht 9 heerlijk..maar jij bent dan ook geen 13 neem ik aan en weet wat te doen als het weer omslaat.

Nee dat is absoluut niet waar :) golven in ondiep water zijn heel anders dan golven in diep water :) echt een wereld van verschil :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:20

LimaMambo schreef:
stukje uit een niuew zeelandse krant

http://blogs.nzherald.co.nz/blog/your-v ... id=1501154

van deze regering mag ze ook niet gaan _O-

Ik had al iets dergelijks gehoord van een nieuw zeelander...ze hebben daar ook leerplicht. Ik snapte die advocaat die hun vertegenwoordigd dan ook al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:20

Iedereen gaat maar van zijn eigen referentiekaders uit :D :D :D Dat is zo fout. Wat denk je dat ze aan de wal moet regelen en praten en sociaal communiceren? Beetje meer dan de kinderen van 13 die door mams gepampert worden als ze van school komen en alles ligt klaar. Ik denk dat ze al verder sociaal ontwikkeld is dan menig bokker.