Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:56

Bij 2 keer is het in mijn ogen geen vergissing meer.
Er zijn ook wel andere gebaren om dankbaarheid en blijdschap te tonen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar zelfs als ik een 'my heart goes out to you' gebaar moet maken, dan zou het niet op dat lijken.

Ik kwam deze ook nog tegen online, maar je ziet hier niet of die hand op de borst er voor ook gedaan is:
Afbeelding

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:56

Daarom is het bewegende beeld er omheen zo belangrijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:01

Precies, een screenshot uit een filmpje zegt niks. Iedereen kun je in die pose op de foto zetten als iemand gaat zwaaien bijvoorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:04

8nnemiek schreef:
mylittlejoy schreef:
https://x.com/ABDanielSmith/status/1881 ... pfKNQ&s=19

Hierin is de saluut van Musk naast die van neonazi's gelegd. Rechts extremisten uiten online hun vreugde over dit gebaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit per ongeluk is, nota bene 2x.

Als je zegt ‘my heart goes out to you’, dan verwacht je daar een wijzend gebaar bij, een vinger die naar het publiek wijst, of desnoods een open hand en een gooi-gebaar.

Zoals deze open hand...?

Afbeelding

Die open hand zie ik dus in die 2e keer dat hij het gebaar maakt, vandaar dat ik hem het voordeel van de twijfel nog wil gunnen. Als je alleen naar dat eerste gebaar kijkt dan ziet het er echt heel erg vervelend uit -O- Maar even eerlijk: dat kan ook vertekenen door de hoek.

Maar die 2e kan ik echt geen overduidelijke ouderwetsche Hitler-groet in zien hoor.

Ik voel me er overigens niet echt prettig bij om Musk te verdedigen, want ik vind het echt een heel eng mannetje := Maar vind het gewoon niet fair om te doen alsof hij een keiharde "onmogelijk anders bedoelde" groet heeft gedaan terwijl ik toch redenen zie om hem een piepklein voordeeltje van de twijfel te gunnen. Het is imo belangrijk om fair te blijven in dit soort dingen :j

En ik denk niet dat het helpt om dingen als keiharde waarheid te gaan roepen, terwijl je niet 100% zeker kan zijn dat het ook echt de waarheid is. Zeg dan gewoon: dit lijkt wel heel akelig erg op een Hitler-groet. Vraag je hardop af of dat zijn bedoeling was. Spreek desnoods je vemoeden uit dat je best gelooft dat hij zo ver zou willen gaan.

Maar met 100% zekerheid zeggen dat dat het was....nah dat kan nèt niet vind ik :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:06

Ik vind zelfs dat je zonder de kennis er omheen (zijn steun aan de nazi-partij etc.), deze gebaren niet anders kunt zien dan een nazi groet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:08

germie schreef:
Er zijn ook wel andere gebaren om dankbaarheid en blijdschap te tonen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar zelfs als ik een 'my heart goes out to you' gebaar moet maken, dan zou het niet op dat lijken.

Ik kwam deze ook nog tegen online, maar je ziet hier niet of die hand op de borst er voor ook gedaan is:
[ Afbeelding ]

Ik heb hier een analyse van iemand van gezien. Het verschil is dat dit geen ongelukkige still is van naar het publiek zwaaien (wat bij Kamala etc wel zo is) maar echt op beeld deze beweging is.

Dus nee, dit plaatje is misinformatie imo. Rechts probeert er idd wel van te maken dat Elon sowieso onschuldig is. Maar we weten het gewoon niet.

Edit: wat de bedoeling of intentie ook is geweest, het zou netjes zijn als Musk zijn excuses zou aanbieden dat deze beweging door sommigen zo is opgepakt. Gaat hij niet doen, maar dat zou imo fatsoen zijn indien hij het niet zo heeft bedoeld.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-01-25 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:09

Ik heb liever dat ik verkeerd ben door het wel als een Nazi groet te zien terwijl het toch niet zo is, dan dat ik verkeerd ben door het niet als een Nazi groet te zien terwijl het het wel is. En voor mij wijst al het gebeuren eromheen wel dat het een gericht gebruik was.

Het zet mij echt heel erg op scherp over wat de toekomst, ook in Nederland, gaat brengen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:09

Polar schreef:
Ik vind zelfs dat je zonder de kennis er omheen (zijn steun aan de nazi-partij etc.), deze gebaren niet anders kunt zien dan een nazi groet.

Wel een heel erg slecht uitgevoerde nazi-groet dan, met je hand en arm niet in 1 strakke rechte lijn, dan doen die democraten op die foto's het beter :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:10

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:12

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:14

Ja. Jij ziet de knik in de hand niet begrijp ik... :?

In mijn beleving zou je, als je ècht een duidelijke nazi-groet wilt doen, het hele zaakje helemaal strak houden. Maargoed dat ben ik. Ik ben ook geen kenner maar voor mij is dat voldoende reden om een percentage mogelijkheid open te houden dat hij toch niet vol voor de nazi-groet ging.

Op die eerste foto hier bovenaan de pagina 380 zie je hetzelfde beeld trouwens als van die still die ik plaatste bij de 2e groet. Hand is zowel naar binnen als omhoog geknikt, waardoor een andere bedoeling voor mij plausibel is :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:16

Ik zeg niet dat het zo is he. Ik zeg alleen dat die pijnlijk gelijk is aan de 'echte' nazigroet.
Dus op z'n minst zou een excuus vanuit Elon terecht zijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:16

Ik kan niet geloven dat we hier nu zitten te discussiëren hoe efficiënt iemand de hitler groet uitvoert. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:20

Imandra: mijn reactie was op polar met de vraag Ja vind je? :)
Dat filmpje was eerder al geplaatst, vorige pagina ofzo.

En polar: Dat zou ook niet hoeven als er niet beweerd zou worden dat mensen 100% zeker weten dat het zo'n groet is, en geen faire mogelijkheid open laten dat er een heel klein kansje bestaat dat het een heel erg dom foutje was :=

Een excuus zou zéker op zijn plaats zijn :j
En het uitblijven daarvan zegt imo echt ontzettend veel meer dan het gebaar zelf.....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:26

Oh sorry pmarena, dan heb ik m verkeerd gelezen :D
En eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:33

IMANDRA schreef:
Oh sorry pmarena, dan heb ik m verkeerd gelezen :D
En eens.

Meer mijn schuld denk ik, dat ik niet een quote plaatste Y;(

Weet je wat het is. Toen ik het voor het eerst zag ging mijn reptielenbrein ook meteen naar:
Die kl**tzak doet gewoon een nazi-groet!! :oo :oo

Maar voor ik iemand keihard van zoiets beschuldig wil ik wel even kritisch kijken of het daadwerkelijk keihard bewijs is zeg maar.... lijkt me verstandig dat je probeert het toch een beetje eerlijk te bekijken, ondanks je hele duidelijke onderbuik-gevoel :=

Edit: en ik zeg hiermee natuurlijk niet dat je dat gevoel moet negeren: zeker niet.
Maar dat het over het algemeen fair en verstandig is om niet alléén naar je onderbuik te luisteren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 13:58

Ik zag een filmpje waarin gezegd werd: laten we nou asjeblieft niet bij ieder woord wat ze zeggen en ieder gebaar dat ze maken gelijk helemaal aan gaan staan, want dan gaan we echt een belachelijke zware 4 jaar krijgen. Laten we vooral kijken naar wat er feitelijk gebeurd en daar ons op richten.

En ik denk dat ze daar gelijk in hebben.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:10

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:14

Wat we tot nu toe hebben gezien: 80 decreten op dag 1 waarvan veel omstreden.
Onder andere vrijlating van 1500 veroordeelde capitoolbestormers, waaronder no-nazi's.
Terugtrekking uit de WHO
Terugtrekken uit klimaatakkoord etc

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:24

Hoe je het ook wendt of keert, zulke bewegingen en gebaren zijn gewoon niet handig. Ook niet als het er maar enigsinds op lijkt. Wat zijn plan was, weet ik niet maar dat het zeer onhandig was dat zeker.

Al vind ik Musk persoonlijk één eng mannetje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:29

mysa schreef:
Wat we tot nu toe hebben gezien: 80 decreten op dag 1 waarvan veel omstreden.
Onder andere vrijlating van 1500 veroordeelde capitoolbestormers, waaronder no-nazi's.
Terugtrekking uit de WHO
Terugtrekken uit klimaatakkoord etc

Ik zag net dat Trump getekend heedt voor de vrijlating van een oprichter van een DarkWeb die veroordeeld is tot levenslang i.v.m. het faciliteren van moordopdrachten, Ross Ulbricht.
Echt bizar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:33

Amerika is so fiets, vooral de arme en zieke mensen. Bvb, Biden heeft geregeld dat mensen met diabetes 35 dollar moesten betalen voor medicijnen. Trump heeft dat meteen weer gewijzigd waardoor de fabrikanten de prijs meteen gigantisch verhoogd hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:40

IMANDRA schreef:
germie schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb hier een analyse van iemand van gezien. Het verschil is dat dit geen ongelukkige still is van naar het publiek zwaaien (wat bij Kamala etc wel zo is) maar echt op beeld deze beweging is.

Dus nee, dit plaatje is misinformatie imo. Rechts probeert er idd wel van te maken dat Elon sowieso onschuldig is. Maar we weten het gewoon niet.

Edit: wat de bedoeling of intentie ook is geweest, het zou netjes zijn als Musk zijn excuses zou aanbieden dat deze beweging door sommigen zo is opgepakt. Gaat hij niet doen, maar dat zou imo fatsoen zijn indien hij het niet zo heeft bedoeld.

Dat plaatje is een plaatje, wat er aan vooraf ging zie je dus niet. Dus je weet niet hoe die gestrekte arm bedoeld is. Zelfs een dominee kan zo boven een baby staan als er gedoopt wordt. Als je maar op dat moment een foto maakt vanuit de juiste hoek.

Musk heeft bewezen een goed zakenman te zijn. Hij kon de juiste mensen inhuren en aansturen om de Tesla te ontwikkelen. Nu is de ontwikkeling van een elektrische auto simpeler dan van een brandstofauto, maar hij heeft dit op het juiste moment gedaan. En misschien is hij op dat gebied ook nog wel intelligent. Financieel gezien hoeft hij niet meer te werken.
Maar waarom hij dan dit soort bewegingen maakt? Worden ze er niet op getraind? Als je in Nederland in de topsport komt, dan krijg je ook mediatraining. Heeft zo iemand dat nooit gehad? De beweging is gewoon zeer onhandig, zelfs als er geen kwade bedoeling achter zit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:45

Dat bedoel ik dus –die analyse had dus wél opgezocht wat eraan vooraf ging. Of iemand zwaait vs de beweging die Elon maakte, dat is toch een behoorlijk verschil.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:59

mylittlejoy schreef:
https://x.com/ABDanielSmith/status/1881 ... pfKNQ&s=19

Hierin is de saluut van Musk naast die van neonazi's gelegd. Rechts extremisten uiten online hun vreugde over dit gebaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit per ongeluk is, nota bene 2x.

Dat wij erover discussiëren is helemaal niks problematisch, maar dat rechts extremisten er steun uithalen, is wel erg. Alarmerend erg.

Elders op internet zijn filmpjes vergeleken en Hitler heeft ook wel eens eerst op zijn linkerborst geklopt en daarna zijn arm gestrekt. Later is de man overgegaan op een ander gebaar om de groet van zijn volgelingen te ontvangen, namelijk de onderarm heffen vanuit de elleboog met de hand open.
De plaatjes van anderen met gestrekte arm is de verdediging uit Musk's kamp over zijn gebaar van gisterenavond.