Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

prompter schreef:
Volgens de koopkrachtplaatjes gaan de werkenden met een hoger salaris er het meest op vooruit, daar zitten toch veel vvd-stemmers tussen, die zullen ze wel bedoelen Loretta.

Het enige positieve daaraan is dat het nu wel een keer over werkenden gaat inplasts van over mensen die slapend rijk worden ket alleen maar hun vermogen te beleggen.

Maar dan blijft hardwerkende Nederlander alsnog een heel algemeen begrip. En laat de VVD heel veel hardwerkende Nederlanders in de kou staan.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Electra63 schreef:
Ik zag net Mona Keijzer en het ging over het VN-rapport dat vindt dat er genocide plaatsvindt in Gaza, ze was (nog) niet overtuigd. Wanneer is zij en andere politici dan wel overtuigd?

Als je haar optreden in Pauw & De Wit bedoelt, daar heeft ze toch uitgelegd waarom ze bepaalde uitspraken niet wil doen?
De achtergrond daarvan is hier te vinden: https://www.centruminternationaalrecht. ... -genocide-

Met name dit stukje is relevant omdat Keijzer uitlegde dat er nog geen uitspraken zijn van de internationale rechtspraak. Het is überhaupt niet aan haar om uitspraken te doen hierover namens de regering. Het klopt dat er een rapport is van de VN, maar Keijzer kiest de terughoudendheid en ze heeft gelijk dat ze haar persoonlijke mening voor zichzelf houdt.

Citaat:
De Nederlandse regering gaat terughoudend om met het gebruik van de term 'genocide' in situaties zonder:

- uitspraken van internationale gerechts- en strafhoven
- eenduidige conclusies volgend uit wetenschappelijk onderzoek
- vaststellingen door de VN

Het is natuurlijk pure winst dat de VN het bewuste rapport heeft uitgebracht en daarmee heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide in Gaza. Nu de nodige volgende stappen nog en de gang naar de internationale rechtspraak.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

algemene beschouwingen zijn gestart. Ik ga het proberen te volgen tussen mijn werk door. Uiteraard wordt het deze keer meer gezien als verkiezingsdebat, Wilders begint in ieder geval al lekker tegen de allochtonen.

Goed dat Van Baarle vraagt om een reactie van het kabinet over de Genocide

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Ik heb hem ook opgezet om met een schuin oog te kijken tussen het studeren door. Ben benieuwd hoe de partijen die ik overweeg (D66, PvdA-GL, Volt) het doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Ik heb het 5 minuten volgehouden, toen was ik het geschreeuw van Wilders en iedereen de schuld geven al weer goed zat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Ik heb het ook opstaan en kijk/luister op de achtergrond.
Het is zoals bijna altijd, een vreselijk debat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Ai, ben op vakantie dus volg het allemaal beperkt. Zijn er partijen die een positieve indruk maken en niet mee gaan in het populistische gebrabbel?

Ik zou het enorm teleurstellend vinden als de niet typische populistische partijen mee zouden gaan in onderwerpen als migratie. Denk dat de partijen die dit doen het beste dood genegeerd moeten worden. Stop met ze een podium te geven.