Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:00

Benzz schreef:
Tieme schreef:
En nog denken mensen dat het nep is. Echt erg.

Ik denk niet dat het verhaal nep is, maar dat de foto geshopt is zou zo maar kunnen om kracht bij het verhaal te zetten.

Dat dus.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:02

Dreamboy schreef:
Er wordt ook gezegd dat de hardloopster geen schoenen aan heeft maar slippers. Ik denk toch echt wel iets van hardloopschoenen te zien al is het wel vrij onduidelijk. Ik geloof niet dat de foto bewerkt is.

Ik zie witte gympen met zwarte enkel sokken.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:03

Wintu schreef:
Maakt het uberhaupt uit of er fotoshop zou zijn gebruikt??

Nou, ….. ja. Eigenlijk wel. Zeker als het waar blijkt te zijn. Dan wordt dat ook weer koren op de molen van de pro-wolvers.
Ik geloof het verhaal absoluut, maar die foto…. die geloof ik niet perse.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:10

DuoPenotti schreef:
mysa schreef:

Niet gehinderd door enige shopkennis vind ik het er kunstmatig uitzien. Ook gek dat die mensen helemaal niet naar die wolf kijken.

Ik zie niet waar de hardloopster heen kijkt en ik zie ook niet waar de persoon met de paraplu heen kijkt.
Jij wel?

De paraplu verhinderd ons te zien waar de mensen allemaal precies heen kijken, maar aan hun houding te zien staat de meest rechtse persoon met zijn zijde naar de wolf en is in gesprek met de anderen. De beide andere personen met staan met de voorkant van hun lichaam, misschien iets in een schuine hoek, maar geen van de drie staat letterlijk met hun rug richting wolf. De hardloopster lijkt korte zwarte sneakersokken te dragen en zandkleurige sneakers, waardoor ze inderdaad niet duidelijk zichtbaar zijn.

De wolf lijkt degene die de foto maakt in de gaten te houden en vind ik er persoonlijk ook helemaal niet onnatuurlijk groot uitzien. De eerste indruk die mensen vaak hebben als ze echt wolven tegenkomen is "wat zijn ze groot". Veel mensen hebben een heel onrealistisch beeld van een wolf. Voor de mensen die nog in sprookjes geloven en een wolf aanzien voor een hond, als hij aanvalt zou ik toch niet wachten tot de eigenaar hem terug roept.....

tamary

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:16

Ik (1.68m) ben een paar keer een vriendelijke maar jonge en erg energieke deense dog tegen gekomen. Die beesten zijn groot als in makkelijk neus tegen middenrif zonder poten van de grond of uitrekken, wolf is volgens die tabel maar 5cm kleiner en er is voedsel genoeg geweest tot dus ver.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:23

Met de huidige PSD2025 met AI kun je mooiere foto's maken :D

Ik vind het er ook niet mooi uitzien. Kop lijkt te groot in verhouding tot het lichaam. Modelletje Tasmaanse buidelwolf :)

Geloof het verhaal wel maar vind de foto slecht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:34

Ooh nu is het duidelijk waar die onzin van een nep foto vandaan komt.

Stonden zeker geen bramenstruiken in de buurt :j

Stel toch dat je eens toegeeft dat een wolf aanvalt.

Doen ze betreft de dna bewezen aangevallen kinderen ook nog steeds niet.

Afbeelding

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:37

Zelfs als men tijdens een aanval een bodycam zou dragen, wordt dat niet geloofd..

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:43

Natascha schreef:
Met de huidige PSD2025 met AI kun je mooiere foto's maken :D

Ik vind het er ook niet mooi uitzien. Kop lijkt te groot in verhouding tot het lichaam. Modelletje Tasmaanse buidelwolf :)

Geloof het verhaal wel maar vind de foto slecht.

Lang niet iedereen gaat met een goede camera op pad. De meeste mensen verwachten ook niet dat ze een wolf tegen zullen komen. Ook heeft lang niet iedereen een moderne mobiele telefoon met een goede camera en weet ook lang niet iedereen een camera goed te gebruiken. Als fotograferen zo makkelijk was, hadden we geen fotograaf meer nodig. Maar een slechte foto betekent dus niet automatisch dat de foto nep is, wel dat de foto misschien niet met de beste apparatuur en door iemand is genomen die waarschijnlijk geen fotograaf van beroep is.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:57

De foto is wat wazig en ver ingezoomd volgens mij. We weten helemaal niet waar die mevrouw gebeten is. Dus de wond kan best aan de andere kant zitten. Wellicht draait die persoon met de rug naar de wolf net om op t moment dat de foto werd gemaakt. Valt allemaal niks over te zeggen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:01

Maar het stomme is, dat er weer mensen zijn die het gebeuren bagatelliseren en die foto’s dan aangrijpen alsof het niet kan kloppen…..

Moe word je ervan en ook wel een beetje hopeloos…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:03

Ik vind haar bovenbeen er zanderig of zelfs bloederig uitzien, maar nee dat is niet duidelijk.

En idd op dat moment een goede foto maken, niet iedereen kan dat

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:03

De discussie over de foto leidt op handige wijze af van het daadwerkelijke incident.
Het wachten op DNA-onderzoek is een mooie vertragingsstrategie.
En natuurlijk volgen er weer talloze opmerkingen over honden die óók hardlopers bijten, ook dat is een beproefde afleidingsmanoeuvre.
Victim blaming gaan we ook nog krijgen.
Laatste eigen schepje erover; Als je zonder een wolfwerend raster om je heen hardloopt door zo’n gebied vraag je er ook om! 8)7

Volgende week volgt er een “recreanten-stop” in het gebied.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:05

Afbeelding

Staat nog een foto op twitter/x. Op de achtergrond zie je het beest weglopen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:08

SunnyHorse schreef:
De discussie over de foto leidt op handige wijze af van het daadwerkelijke incident.
Het wachten op DNA-onderzoek is een mooie vertragingsstrategie.
En natuurlijk volgen er weer talloze opmerkingen over honden die óók hardlopers bijten, ook dat is een beproefde afleidingsmanoeuvre.
Victim blaming gaan we ook nog krijgen.
Laatste eigen schepje erover; Als je zonder een wolfwerend raster om je heen hardloopt door zo’n gebied vraag je er ook om! 8)7

Victim blaming doen ze al. Ik las al hoe ze zo stom kon zijn om daar te gaan hardlopen als je weet dat er wolven lopen.
Volgende week volgt er een “recreanten-stop” in het gebied.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:18

Skessa_ schreef:
[ Afbeelding ]

Staat nog een foto op twitter/x. Op de achtergrond zie je het beest weglopen

Of deze mevrouw sportschoenen draagt hoeft nu ook geen twijfel meer over te bestaan.
En op de benen /knie van de vrouw zie je gewoon bloedsporen. Dat iemand gebeten is betekent natuurlijk ook niet direct dat iemand een hap uit zijn been mist. Het gaat hier gelukkig duidelijk om lichte verwondingen, lijkt me ook niet dat de hardloopster anders op zichzelf uit het bos zou komen lopen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:19

Afbeelding[/quote]

Als je goed kijkt zie je dat de achterste man niet stilstaat maar loopt. Misschien lopen ze hier al met z'n drieën op, weg van de wolf (zoals op de foto die op deze pagina geplaatst is) maar staan de vrouwen even stil op dit ene moment.

Maar het kan toch verdorie niet zo zijn dat we overal maar aangeschoten wild zijn omdat er weleens 'ergens' een nest zou kunnen zijn? Want dat zal nu het 'excuus' wel weer zijn, dat dit natuurlijk gedrag is omdat er een nest in de buurt is (en dan is dit gedrag 'dus' prima ofzo, want natuurlijk). Ik vind het echt bizar dat dit is waar we nu staan en we op deze manier straks echt nergens meer bossen of een vorm van natuur op kunnen zoeken. Alles maar afsluiten, want de wolf moet kost wat kost z'n natuurlijke gedrag kunnen vertonen. Overal en altijd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:26

en ja er kan net op dat moment een buitje zijn geweest.

Sowieso eerder op de dag nog meer.
Dus een paraplu bij hebben is ook niet vreemd.

Wat moeten ze toch banketstaaf zeg om de waarheid niet te willen zien

Afbeelding

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:28

Dus die gaan zeggen dat het niet echt is, omdat het toen daar niet regende. Wat een stelletje gekken zeg. Deze mensen zijn net zo gek als destijds de coronawappies. Wolvenwappies zijn dit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:30

En die paraplu kan wel open zijn om meer blokkeerfunctie te hebben als wolf weer te dicht bij komt. Is hoe dun ook een groot stuk waar wolf niet doorheen kan kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:31

ikkedus schreef:
Wintu schreef:
Maakt het uberhaupt uit of er fotoshop zou zijn gebruikt??

Nou, ….. ja. Eigenlijk wel. Zeker als het waar blijkt te zijn. Dan wordt dat ook weer koren op de molen van de pro-wolvers.
Ik geloof het verhaal absoluut, maar die foto…. die geloof ik niet perse.

Zo te zien heeft de hardloopster wel bloed op haar been.
Geen idee of de wolf op de foto geshopped is. Daar heb ik echt nul kennis van :')

Een bui kan echt heel plaatselijk zijn trouwens.
Ik heb weleens gehad dat het aan de voorkant van het huis regende en aan de achterkant droog bleef _O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:32

Ach ja bij ons heeft t zondag overdag ook nog geregend terwijl buienradar zei dat het droog zou blijven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 19:42

Citaat:
Franse familie verbaasd na wolvennieuws: ‘Waarom kregen we geen waarschuwing bij huren van fietsen?’
Wat doet het opduiken van een bijtgrage wolf met het gemoed van bezoekers van Park de Hoge Veluwe? Angst voor Roodkapje-achtige taferelen? ‘Zeg er maar niks over. Mijn vrouw is bang aangelegd.’
Bart Eulen 14-04-25, 18:00

Nietsvermoedend trappen Gerard en Céline, een Frans stel op vakantie in Nederland, maandagochtend met hun tweejarige zoontje over de Hoge Veluwe. Van het nieuws over de bijtende wolf hebben ze dan nog helemaal niets gehoord.
„Dat hadden ze ons best mogen vertellen toen we deze fietsen huurden”, zegt Céline verbaasd. „Hoe gevaarlijk is zo’n wolf eigenlijk? We zeiden nog tegen elkaar hoe heerlijk rustig het hier is. We zijn amper mensen tegengekomen, terwijl het prachtig weer is. We dachten dat het kwam omdat het maandagochtend is, maar misschien wisten andere bezoekers wél wat er speelde.”
Gerard knikt. „We waren toch al van plan om zo naar huis te gaan. Dat komt dan goed uit.”

Karin en haar partner, die op de camping in Otterlo verblijven, hoorden het nieuws wel. Toch weerhield dat het Rotterdamse stel er niet van om op de fiets te stappen voor een tocht door het natuurpark. „We lazen het verhaal vanochtend. We hadden alleen al tickets voor vandaag gekocht.”

‘Tip: veel lawaai maken’

Bij aankomst op het park werden ze tot hun verbazing nergens over ingelicht. „Pas toen we er specifiek naar vroegen, gaf een medewerker toe dat er inderdaad iets was gebeurd.”
Daarop kreeg het stel tips om een confrontatie met de wolf te voorkomen of te doorstaan. „Bij het zien van de wolf vooral veel lawaai maken, werd ons aangeraden.” En mochten ze daadwerkelijk oog in oog staan met het roofdier? „Stiekem zou ik dat wel gaaf vinden.” Zo dubbel is het.
Karin zag eerder deze week, nog vóór het incident van zondagmiddag, al iets opvallends. „In een winkeltje in Otterlo verkochten ze speciale wolvenverdrijvers.”

De winkelier aan de Dorpsstraat in Otterlo wil zelf liever niet inhoudelijk op het bijtincident reageren. „Ik heb er wel een mening over, maar die ga ik niet delen. Het is zo’n felle discussie geworden: mensen zijn voor of tegen de wolf.”
Wel laat hij weten dat zijn anti-wolvengadget – een apparaatje van 14 euro dat aan je sleutelbos past en een hard geluid produceert – gretig aftrek vindt. „Zeker weten.”

‘Wie fietst het hardst?’

Rond het bezoekerscentrum van Park de Hoge Veluwe is het rond lunchtijd vooral druk met toeristen uit Duitsland, België en Frankrijk. Van blinde paniek is zeker geen sprake. Al voelt niet iedereen zich er lekker bij. „Hou alsjeblieft je mond over die wolf”, zegt een Belgische man terwijl hij met zijn vrouw het paviljoen verlaat. „Zij is al bang aangelegd. Wij willen er niets over horen.”
Vier Nederlandse mannen kijken wat luchtiger naar het nieuws. Terwijl ze na een kop koffie hun witte leenfietsen weer opstappen, grapt een van hen: „Als we ’m onderweg tegenkomen, wordt het gewoon een wedstrijdje wie het hardst kan fietsen.”

Bron de Gelderlander.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 19:45

Zichtmelding Rhenen Gld
Citaat:
Rhenen Utrecht
14-04-2025
05.15 uur

Wolf stak de autoweg in Rhenen over iets voorbij begraafplaats Larikshof, liep richting Elst. Vermoedelijk is deze wolf ook gezien bij de hondenschool Canis Cunera.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Ye7N7 ... tid=wwXIfr

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:49

Wie zei er laatst ook weer dat ze bij Rhenen niet liepen?

En die foto. Heb je geen foto is het niet goed. Heb je wel een foto zal het wel nep zijn. Het is gewoon nooit goed.