Benzz schreef:Tieme schreef:En nog denken mensen dat het nep is. Echt erg.
Ik denk niet dat het verhaal nep is, maar dat de foto geshopt is zou zo maar kunnen om kracht bij het verhaal te zetten.
Dat dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:mysa schreef:
Niet gehinderd door enige shopkennis vind ik het er kunstmatig uitzien. Ook gek dat die mensen helemaal niet naar die wolf kijken.
Ik zie niet waar de hardloopster heen kijkt en ik zie ook niet waar de persoon met de paraplu heen kijkt.
Jij wel?
Natascha schreef:Met de huidige PSD2025 met AI kun je mooiere foto's maken![]()
Ik vind het er ook niet mooi uitzien. Kop lijkt te groot in verhouding tot het lichaam. Modelletje Tasmaanse buidelwolf![]()
Geloof het verhaal wel maar vind de foto slecht.
SunnyHorse schreef:De discussie over de foto leidt op handige wijze af van het daadwerkelijke incident.
Het wachten op DNA-onderzoek is een mooie vertragingsstrategie.
En natuurlijk volgen er weer talloze opmerkingen over honden die óók hardlopers bijten, ook dat is een beproefde afleidingsmanoeuvre.
Victim blaming gaan we ook nog krijgen.
Laatste eigen schepje erover; Als je zonder een wolfwerend raster om je heen hardloopt door zo’n gebied vraag je er ook om!![]()
Victim blaming doen ze al. Ik las al hoe ze zo stom kon zijn om daar te gaan hardlopen als je weet dat er wolven lopen.
Volgende week volgt er een “recreanten-stop” in het gebied.
Skessa_ schreef:
ikkedus schreef:Wintu schreef:Maakt het uberhaupt uit of er fotoshop zou zijn gebruikt??
Nou, ….. ja. Eigenlijk wel. Zeker als het waar blijkt te zijn. Dan wordt dat ook weer koren op de molen van de pro-wolvers.
Ik geloof het verhaal absoluut, maar die foto…. die geloof ik niet perse.
Citaat:Franse familie verbaasd na wolvennieuws: ‘Waarom kregen we geen waarschuwing bij huren van fietsen?’
Wat doet het opduiken van een bijtgrage wolf met het gemoed van bezoekers van Park de Hoge Veluwe? Angst voor Roodkapje-achtige taferelen? ‘Zeg er maar niks over. Mijn vrouw is bang aangelegd.’
Bart Eulen 14-04-25, 18:00
Nietsvermoedend trappen Gerard en Céline, een Frans stel op vakantie in Nederland, maandagochtend met hun tweejarige zoontje over de Hoge Veluwe. Van het nieuws over de bijtende wolf hebben ze dan nog helemaal niets gehoord.
„Dat hadden ze ons best mogen vertellen toen we deze fietsen huurden”, zegt Céline verbaasd. „Hoe gevaarlijk is zo’n wolf eigenlijk? We zeiden nog tegen elkaar hoe heerlijk rustig het hier is. We zijn amper mensen tegengekomen, terwijl het prachtig weer is. We dachten dat het kwam omdat het maandagochtend is, maar misschien wisten andere bezoekers wél wat er speelde.”
Gerard knikt. „We waren toch al van plan om zo naar huis te gaan. Dat komt dan goed uit.”
Karin en haar partner, die op de camping in Otterlo verblijven, hoorden het nieuws wel. Toch weerhield dat het Rotterdamse stel er niet van om op de fiets te stappen voor een tocht door het natuurpark. „We lazen het verhaal vanochtend. We hadden alleen al tickets voor vandaag gekocht.”
‘Tip: veel lawaai maken’
Bij aankomst op het park werden ze tot hun verbazing nergens over ingelicht. „Pas toen we er specifiek naar vroegen, gaf een medewerker toe dat er inderdaad iets was gebeurd.”
Daarop kreeg het stel tips om een confrontatie met de wolf te voorkomen of te doorstaan. „Bij het zien van de wolf vooral veel lawaai maken, werd ons aangeraden.” En mochten ze daadwerkelijk oog in oog staan met het roofdier? „Stiekem zou ik dat wel gaaf vinden.” Zo dubbel is het.
Karin zag eerder deze week, nog vóór het incident van zondagmiddag, al iets opvallends. „In een winkeltje in Otterlo verkochten ze speciale wolvenverdrijvers.”
De winkelier aan de Dorpsstraat in Otterlo wil zelf liever niet inhoudelijk op het bijtincident reageren. „Ik heb er wel een mening over, maar die ga ik niet delen. Het is zo’n felle discussie geworden: mensen zijn voor of tegen de wolf.”
Wel laat hij weten dat zijn anti-wolvengadget – een apparaatje van 14 euro dat aan je sleutelbos past en een hard geluid produceert – gretig aftrek vindt. „Zeker weten.”
‘Wie fietst het hardst?’
Rond het bezoekerscentrum van Park de Hoge Veluwe is het rond lunchtijd vooral druk met toeristen uit Duitsland, België en Frankrijk. Van blinde paniek is zeker geen sprake. Al voelt niet iedereen zich er lekker bij. „Hou alsjeblieft je mond over die wolf”, zegt een Belgische man terwijl hij met zijn vrouw het paviljoen verlaat. „Zij is al bang aangelegd. Wij willen er niets over horen.”
Vier Nederlandse mannen kijken wat luchtiger naar het nieuws. Terwijl ze na een kop koffie hun witte leenfietsen weer opstappen, grapt een van hen: „Als we ’m onderweg tegenkomen, wordt het gewoon een wedstrijdje wie het hardst kan fietsen.”
Citaat:Rhenen Utrecht
14-04-2025
05.15 uur
Wolf stak de autoweg in Rhenen over iets voorbij begraafplaats Larikshof, liep richting Elst. Vermoedelijk is deze wolf ook gezien bij de hondenschool Canis Cunera.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf