Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:13

juval

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:33

tuurlijk is het bezuinigen op de zorg een probleem, maar ik denk aan de andere kant dat het niet te voorkomen is als een 'gek' met een mes of vuurwapen slachtoffers wil maken, dat kan je niet voorzien of tegenhouden.

Voor het vermoorden van een konijn wordt je niet levenslang opgesloten.

Deze daders zijn heel ziek in hun hoofd, maar ook dat is kennelijk geen reden om ze op te sluiten.

Rechtspraak faalt ook helaas. Alleen maar verliezers hier. heel verdrietig en triest.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:26

juval schreef:
tuurlijk is het bezuinigen op de zorg een probleem, maar ik denk aan de andere kant dat het niet te voorkomen is als een 'gek' met een mes of vuurwapen slachtoffers wil maken, dat kan je niet voorzien of tegenhouden.

Deze daders zijn heel ziek in hun hoofd, maar ook dat is kennelijk geen reden om ze op te sluiten.

Rechtspraak faalt ook helaas. Alleen maar verliezers hier. heel verdrietig en triest.

maar zelfs al sluit je ze op dan nog hebben ze de mogelijkheden
https://nos.nl/artikel/2451181-medewerk ... k-balkbrug

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:30

juval schreef:

maar al sluit je ze op dan nog zijn er mogelijkhede, triets dat onze rechtspraak zo faalt, mensenrechten is in imo eerst de mens beschermen tegenzichzelf als het nodig is

https://nos.nl/artikel/2451181-medewerk ... k-balkbrug

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:52

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:03

Loretta schreef:
Je kunt nooit alles voorkomen, maar heel veel was wel te voorkomen als er niet zoveel op GGZ zorg bezuinigd is.
Er is heel veel vooraf gegaan tot het moment dat hij gisteren volledig doordraaide.

https://www.geenstijl.nl/5172774/post-o ... o-normies/

OK, ik wist niet dat hij hulp had gezocht bij de GGZ. Mensen die zichzelf omschrijven als "legit clairvoyant genius, bordering on predicting the future" zijn over het algemeen eerder zorgmijders. ZIJ zijn niet gek, de REST is gek.

Maar jij hebt inside info begrijp ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:10

Loretta schreef:
Je kunt nooit alles voorkomen, maar heel veel was wel te voorkomen als er niet zoveel op GGZ zorg bezuinigd is.
Er is heel veel vooraf gegaan tot het moment dat hij gisteren volledig doordraaide.

Zelf ben ik van mening dat zelfs met een goed opgetuigd zorg systeem dit niet te voorkomen is daar mensen met een psychose zeer nare dingen kunnen doen (iedereen kan een psychose krijgen) en psychopaten zijn vaak zeer intelligent en glippen tevaak door de mazen van de wet(ik denk gezien de voorgeschiedenis van deze man waar het op een nare manier doden van allerlei soorten dieren plaats heeft gevonden, he tgeen ik vanochtend in een achtergrond artikel las)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:43

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:

Zelf ben ik van mening dat zelfs met een goed opgetuigd zorg systeem dit niet te voorkomen is daar mensen met een psychose zeer nare dingen kunnen doen (iedereen kan een psychose krijgen) en psychopaten zijn vaak zeer intelligent en glippen tevaak door de mazen van de wet(ik denk gezien de voorgeschiedenis van deze man waar het op een nare manier doden van allerlei soorten dieren plaats heeft gevonden, he tgeen ik vanochtend in een achtergrond artikel las)

Zeker is nooit alles te voorkomen. Maar dit kwam ook niet uit de lucht vallen. Een voorgeschiedenis van bizarre dierenmishandelingen als op karpers schieten met een kruisboog, een duif doorboren met een kruisboog, zijn konijnen tegen de muur aan smijten en ook een hond zwaar letsel toebrengen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:54

Je kunt mensen met rare ideeën niet tegen hun wil opsluiten of onder continue politiebewaking zetten. Het lijkt een fijn idee dat dit soort excessen voorkomen hadden kunnen worden, maar wie echt kwaad wil doet dat gewoon, of ze nu wel of niet onder behandeling stonden. Het is een illusie dat je alles kan voorkomen. Was het maar zo. Maar wat moet het vreselijk zijn geweest om naast zo'n figuur te wonen :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:03

Ik zeg toch ook niet dat je alles kan voorkomen. Maar het gaat hier niet over gewoon anders zijn of rare ideen hebben. Het was een voorgeschiedenis van extreem geweld tegen dieren wat echt wel verder ging dan een keer een hond een schop verkopen. Dan is de stap naar mensen meestal al niet zo groot meer.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:21

Meestal....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:22

En denk je dat hij ingestemd zou hebben met een behandeling? Want je ziet in zijn berichten op die dubieuze site dat het aan de hele wereld ligt maar niet aan hemzelf :n

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:34

Als ik Loretta zo lees, heeft hij zelf eerder hulp gezocht. Wat niet wil zeggen dat mensen dan ook hulp accepteren hoor, dat is nog wel een volgende stap, maar het lijkt me dat hij zich dan wel realiseert dat het niet goed gaat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:36

Ik heb nergens gelezen dat hij hulp heeft gezocht?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:05

mensenrechten, onnodig slachtoffers, deze mensen moeten tegen zichzelf en anderen beschermd worden ook een recht van de mens, lijkt me niet zo moeilijk.
net als recidieven opgesloten houden, sommige zijn gewoon niet tegenzichzelf bestand.
Laatst bijgewerkt door mce op 29-09-23 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:06

dubbel
Laatst bijgewerkt door mce op 29-09-23 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:07

Avalanche schreef:
Als ik Loretta zo lees, heeft hij zelf eerder hulp gezocht. Wat niet wil zeggen dat mensen dan ook hulp accepteren hoor, dat is nog wel een volgende stap, maar het lijkt me dat hij zich dan wel realiseert dat het niet goed gaat.

Waarom denk je dat ik hulp gezocht zou hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:12

Cowboy55 schreef:
Loretta schreef:

OK, ik wist niet dat hij hulp had gezocht bij de GGZ. Mensen die zichzelf omschrijven als "legit clairvoyant genius, bordering on predicting the future" zijn over het algemeen eerder zorgmijders. ZIJ zijn niet gek, de REST is gek.

Maar jij hebt inside info begrijp ik.

Dat schreef jij toch?

Hier haal ik dat uit. Of klopt dit niet?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:13

Loretta schreef:
Avalanche schreef:

_O- _O- _O- niet jij gekkie, die gast....

Ik las ook dat hij voor basis arts studeerde in het Erasmus...

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:14

Die artsenbull kan hij wel vergeten

Een lid van de examencommissie dat risico liep, is op tijd door de politie in veiligheid gebracht, zegt Stefan Sleijfer, voorzitter van de raad van bestuur van het academische ziekenhuis.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583511 ... -artsenbul
Laatst bijgewerkt door mce op 29-09-23 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:15

Het zou een goed idee zijn als de overheid zelf eens onder de loep genomen werd mbt de zaken van afgelopen tijd.
Ik zou zeggen een parlementaire enquête.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:18

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
[

_O- _O- _O- niet jij gekkie, die gast....

Ik las ook dat hij voor basis arts studeerde in het Erasmus...

Ik las jij inplaats van hij. Ja stom _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:32

Niet stom, heerlijk en grappig en doen we allemaal wel eens. Ik zag het gelijk en moest zo vreselijk lachen _O- _O- ik wist dat je hij voor jij had gelezen _O-

Sorry, ik heb hier zo'n plezier om, ik zit te schateren, heerlijk dit <3 . Voor wat het waard is Loretta, ik zie je als een mens zonder allerlei enge geestesziekten _O- en natuurlijk zoeken we allemaal wel eens hulp bij vrienden of professionals als het leven even ruk is

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:30

:') ik had eroverheen gelezen, sorry _O- dit is echt heel grappig :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:44

de verplichte datum van aardappels rooien is 2 weken opgeschoven. Wat heeft men hier van geleerd? Helemaal niks, blijkbaar groeien aardappels nog steeds volgens een kalender