Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:38

Loretta schreef:
Trump kan wel roepen dat er een gouden eeuw voor Amerika aan breekt. Maar dat is nog alles behalve zeker. En je noemt de Romeinen. Dat was ook eens het machtigste land op aarde. En er zijn door de gehele geschiedenis vele supermachten gekomen en weer gegaan.

Het nummer Survivor's Guilt van de Amerikaanse band Rise Against gaat precies hierover. De intro is ook briljant, een gesproken bandje uit een toespraak:

Citaat:
"What are you talking about? America is not going to be destroyed."

"Never?

Rome was destroyed, Greece was destroyed, Persia was destroyed, Spain was destroyed.

All great countries are destroyed.

Why not yours?

How much longer do you really think your own country will last?

Forever?"

De rest van het nummer is ook ijzersterk. En het frustreert me mateloos dat er zó veel mensen in Amerika zijn die het wel gewoon zien, die het doorhebben, die heel fel tegen zijn op wat er nu gebeurt. Maar gewoon geen poot hebben om op de staan, omdat de andere kant met zoveel meer is. En/of gewoon heel erg vuil speelt. Doet mijn rechtvaardigheidsgevoel geen goed.

https://youtu.be/-IjkSMXywgg?si=11U-wrJEN7eFOVnZ

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:15

VuurVleugels schreef:
Loretta schreef:
Trump kan wel roepen dat er een gouden eeuw voor Amerika aan breekt. Maar dat is nog alles behalve zeker. En je noemt de Romeinen. Dat was ook eens het machtigste land op aarde. En er zijn door de gehele geschiedenis vele supermachten gekomen en weer gegaan.

Het nummer Survivor's Guilt van de Amerikaanse band Rise Against gaat precies hierover. De intro is ook briljant, een gesproken bandje uit een toespraak:

Citaat:
"What are you talking about? America is not going to be destroyed."

"Never?

Rome was destroyed, Greece was destroyed, Persia was destroyed, Spain was destroyed.

All great countries are destroyed.

Why not yours?

How much longer do you really think your own country will last?

Forever?"

De rest van het nummer is ook ijzersterk. En het frustreert me mateloos dat er zó veel mensen in Amerika zijn die het wel gewoon zien, die het doorhebben, die heel fel tegen zijn op wat er nu gebeurt. Maar gewoon geen poot hebben om op de staan, omdat de andere kant met zoveel meer is. En/of gewoon heel erg vuil speelt. Doet mijn rechtvaardigheidsgevoel geen goed.

https://youtu.be/-IjkSMXywgg?si=11U-wrJEN7eFOVnZ

Daarop in hakend is dit een interessante uitleg over dit onderwerp:

Kortom, we zijn gedoemd :')

Maartje1990

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:33

Stille meelezer meld zich.

Tijdens de inauguratie viel het me op dat de mannen (oud presidenten endergelijke) allemaal een rode of blauwe stropdas droegen. Maar wat me daarin op viel was dat george bush een blauwe om had. Terwijl de rest allemaal dezelfde kleur als hun partij is om had. Betekend dit iets?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:13

Maartje1990 schreef:
Stille meelezer meld zich.

Tijdens de inauguratie viel het me op dat de mannen (oud presidenten endergelijke) allemaal een rode of blauwe stropdas droegen. Maar wat me daarin op viel was dat george bush een blauwe om had. Terwijl de rest allemaal dezelfde kleur als hun partij is om had. Betekend dit iets?
Dat was mij ook opgevallen, normaliter is het de kleur van hun partij. Terwijl Trump gisteren, dacht ik, een paarse das droeg.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:29

Paars past beter bij puinhopen, maar het zal een poging tot een gebaar voor eenheid zijn geweest? Waarom Bush geen rood droeg, weet ik niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:30

Wel een beetje misplaatst, maar het was ook mijn idee.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:39

Veronica2 schreef:
Paars past beter bij puinhopen, maar het zal een poging tot een gebaar voor eenheid zijn geweest? Waarom Bush geen rood droeg, weet ik niet.

Het was volgens mij ook "echt" blauw wat ik dus vooral opvallend vond

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 08:07

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:13

heidy_wilco schreef:
Ik heb echt medelijden met al die oud-presidenten die maar toe moeten kijken hoe zoveel al is vernietigd in een paar uur. Gelukkig hoeft Carter het niet meer mee te maken.

Aan de andere kant: vorige keer is Trump ook uit het parijsakkoord en de WHO gestapt, en dat is bij Biden weer teruggedraaid. Dus dit soort dingen zijn nog omkeerbaar gelukkig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:17

Citaat:
Over het gebaar: heel internet valt erover en dan kijk ik bijvoorbeeld niet eens op Xxx. Het kan echt niet door de beugel en er nemen ook veel mensen aanstoot aan waarbij het onmogelijk is om mensen dat sentiment te ontzeggen.

Dat is niet zo, en dat had ik er ook bij geplaatst:
"Did Elon Musk Sieg Heil at Trump's inauguration?" asked the Jerusalem Post, opens new tab.
The Anti-Defamation League, which tracks antisemitism, disagreed.
"It seems that @elonmusk made an awkward gesture in a moment of enthusiasm, not a Nazi salute, but again, we appreciate that people are on edge," it posted on Monday.
Ik weet niet in hoeverre Reuters betrouwbaar is, maar zij plaatsen dat
https://www.reuters.com/world/us/musks- ... 025-01-21/

En hier in dit topic vind ook niet iedereen dit.
(ik denk zelf dat er weer als een bok op een haverkist op gesprongen wordt.. maar goed, ik vind dat sowieswo vaak, en, alle aandacht is aandacht)
Ik heb zn speech niet gezien (geen zin in) maar groette hij letterlijk zijn grootouders, zei hij dat?

Gaan we serieus stropdaskleuren bestuderen ook? Ik dacht dat alleen complotmensen dat soort dingen deden :') het enige wat ik zag is dat Hilary in de lach schoot toen Trump het over de Golf van Mexico had, omdat het op een feed voorbij kwam. Ik vond dat ook heel grappig. Maar blijkbaar vonden veel mensen het fan-tast-isch.. heel bizar ..
Dat Elon ketamine zou gebruiken.. hoe belangrijk is dat ook? Dat neigt imo een beetje naar sensatie enzo hoor.. Het is belangrijker wat er straks letterlijk uit zn handen komt en wat invloed heeft. Al ligt ie iedere dag aan de molly.. (misschien moeten ze dat allemaal een keer doen, Putin als eerste :+ )

Ik ben heel benieuwd/bezorgd wat zn slechts 2 genders betekent voor same-sex marriage, en transmensen..

Is een president wel eens afgezet eigenlijk? Ik lees dat het net allemaal kantjeboord was.. Misschien is het voor Trump 3x is scheepsrecht?

Waar ik wel verbaast over was is dat Biden een pardon heeft uitgesproken voor Leonard Peltier, en dat zowel Bush, Clinton als Obama dat niet eerder gedaan hadden. Maar goed, dat terzijde..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:28

Ik vind het zo apart hoe mensen kunnen ontkennen dat Elon Musk de Hitlergroet heeft gedaan... je ziet het letterlijk met je eigen ogen?
En dat meerdere keren...
Het is niet dat het één keer een 'onhandige' beweging was of dat er enkel een foto beschikbaar is, je ziet het volledige gebaar op video.
Dit in de wetenschap dat hij de AFD steunt en het gerucht dat zijn voorouders nazi/nazi aanhangers waren.
Dan ben je toch wel erg blind als je dit dan nog af wil doen met 'het was een onhandige beweging van een anti-sociale nerd'.

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:29

Echt goed dat Biden dat gedaan heeft voor Leonard Peltier.

Ben wel benieuwd hoe aankomende 4 jaar gaan verlopen, en ergens ook totaal niet. Hopelijk kan de wereld zich genoeg kalm houden om niet altijd op dat geroeptoeter van trump te reageren.

Musk gaf echt de hitler groet hoor, kun je niks anders van maken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:30

Laten we wel wezen, Elon heeft zijn steun geuit voor AFD in Duitsland en in plaats van zich uit te spreken naar aanleiding van de reuring die dit heeft veroorzaakt, spreekt hij zich uit tegen de multiculturele samenleving. Het was in mijn optiek zeker geen 'onhandig gebaar' of ook maar op enigerlei wijze vergelijkbaar met de screenshots van Democraten die door MAGA gedeeld worden. Het was in ieder geval een saluut, die voor mij gevaarlijk veel weghad van een Hitler groet. Doe zo'n groet op het kerstdiner van je werk en kijk wat voor reactie je krijgt. Ieder weldenkend mens zou het uit z'n hoofd laten om dat te doen, als je niet die intentie hebt. Hij wist (naar mijn bescheiden mening) precies welke mensen hij hiermee aansprak.

Het excuus dat hij autistisch zou zijn vind ik persoonlijk te lachwekkend voor woorden. Die man is in een positie geplaatst waar hij gaat over de levens van miljoenen Amerikanen.

Ik vind het zelf bijzonder en bijna schokkend hoe makkelijk mensen hierover heen stappen om te zeggen dat een simpel gebaar was uit liefde naar het publiek. Net zoals J6 een dag van liefde was.

Edit: ik begrijp nu dat de 500 miljoen voor Stargate niet via Musk lopen. Dus post aangepast.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:39

Zoek de verschillen cq overeenkomsten
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:41

Ik zie een paar verschillen. Een snorretje een pet en een uniform en een andere achtergrond. En zwart wit foto of kleurenfoto %) Hoe kun je dit wegzetten voor een onhandig gebaar, met een dergelijke verbeten hoofd erboven en het erg resolute gebaar. Mijn onhandige bewegingen zijn zeker niet met een perfect gestrekte arm :n -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:43

IMANDRA schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik heb echt medelijden met al die oud-presidenten die maar toe moeten kijken hoe zoveel al is vernietigd in een paar uur. Gelukkig hoeft Carter het niet meer mee te maken.

Aan de andere kant: vorige keer is Trump ook uit het parijsakkoord en de WHO gestapt, en dat is bij Biden weer teruggedraaid. Dus dit soort dingen zijn nog omkeerbaar gelukkig.

Zit daar niet ook een keer een limiet aan? Aan hoe vaak je in en uit kunt stappen?

Ik kan me voorstellen dat je als organisatie wel een keer klaar bent met leden die dan weer weggaan en dan weer terug komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:56

mylittlejoy schreef:
Laten we wel wezen, Elon heeft zijn steun geuit voor AFD in Duitsland en in plaats van zich uit te spreken naar aanleiding van de reuring die dit heeft veroorzaakt, spreekt hij zich uit tegen de multiculturele samenleving. Het was in mijn optiek zeker geen 'onhandig gebaar' of ook maar op enigerlei wijze vergelijkbaar met de screenshots van Democraten die door MAGA gedeeld worden. Het was in ieder geval een saluut, die voor mij gevaarlijk veel weghad van een Hitler groet. Doe zo'n groet op het kerstdiner van je werk en kijk wat voor reactie je krijgt. Ieder weldenkend mens zou het uit z'n hoofd laten om dat te doen, als je niet die intentie hebt. Hij wist (naar mijn bescheiden mening) precies welke mensen hij hiermee aansprak.

Het excuus dat hij autistisch zou zijn vind ik persoonlijk te lachwekkend voor woorden. Die man is in een positie geplaatst waar hij gaat over de levens van miljoenen Amerikanen.

Ik vind het zelf bijzonder en bijna schokkend hoe makkelijk mensen hierover heen stappen om te zeggen dat een simpel gebaar was uit liefde naar het publiek. Net zoals J6 een dag van liefde was.

Edit: ik begrijp nu dat de 500 miljoen voor Stargate niet via Musk lopen. Dus post aangepast.

Precies ! Het gaat om alles bij elkaar! Met name zijn steun aan AFD.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:58

_San87_ schreef:
IMANDRA schreef:

Zit daar niet ook een keer een limiet aan? Aan hoe vaak je in en uit kunt stappen?

Ik kan me voorstellen dat je als organisatie wel een keer klaar bent met leden die dan weer weggaan en dan weer terug komen.

Geen idee, kan me idd voorstellen dat dat vermoeiend is. Anderzijds brengt de US wel veel geld in het laatje / kan een grote impact hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:28

Zeg paniekzaaiers..... Ik vind het echt nog steeds te ver gaan om het met 100% zekerheid een Hitler groet te noemen hoor. Zijn jullie kippig ofzo.... :? Hebben jullie het hele filmpje niet gezien? Nemen jullie de situatie ter plekke niet mee in je beoordeling of wat is het...?

Als je alleen naar die gestrekte arm foto kijkt dan mis je imo echt wel wat context om een wat eerlijkere beoordeling te maken.....

Die gast doet de hele tijd van die zeg maar heftige / energieke bewegingen, van omhoog springen, allerlei gebalde vuistjes enzo. Hij probeert "flitsend" te doen. Hij is blij dat hij gewonnen heeft, daar past zo'n snelle beweging en verbeten gezicht perfect bij.

Hij legt die hand op zijn borst, en gooit als het ware zijn dank in het publiek. Je ziet het trouwens beter als hij zich omdraait, dat er een hoek in zijn arm en hand zit en het niet zo'n gestrekte Hitlergroet is. Hier trouwens ook wederom dat hij een gebaar maakt vanaf zijn borst, alsof hij zijn dank in het publiek gooit.

Hij zegt meteen erna ook nog "My heart goes out to you", dat eigenlijk heel goed past bij het gebaar dat hij zojuist 2x gemaakt heeft.

Vind ik Musk een eng mannetje: Ja.
Vind ik dat hij een heel eng, onheilspellend pad bewandelt: Ja zeker :j
Denk ik dat hij best een nazi-vriendje zou kunnen zijn..? Jawohl :j

Maar nee sorry, dit is echt geen 100% nazi groet. En wie dat stellig beweert dat het echt wel exact 1 op 1 hetzelfde is, verliest echt enorm in geloofwaardigheid.

Deed hij het geheel per ongeluk...? Misschien wel, misschien niet. Ik sluit het niet uit.
Ik sluit ook zeker niet uit dat er over nagedacht is en het toch met een zekere mate bewust is gedaan. Absoluut niet := Misschien wil hij hier wel een nieuwe, USA versie er van maken. Of was dat niet de opzet maar gaat het wel gebeuren. Allemaal heel goed mogelijk :j

Maar absoluut geen verschil zien tussen dit weggooi gebaar en de ouderwetsche Hitler-groet dat gaat er bij mij niet in.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:32

En wat nou... als hij de groet op zo'n manier doet dat het verwarring schept. Hij zoekt grenzen op. Elk denkend wezen weet dat dit geen normale groet is, en zou ook proberen om dit te vermijden.
Hij is echt niet dom, hij weet dondersgoed wat hij doet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:38

Ja dat zou heel goed kunnen :j
Maar de kans bestaat toch echt dat het ook een lompe actie kan zijn.

We zullen het gaan zien aan wat er verder mee gedaan gaat worden.
Gaat hij het nu nog herhalen dan zit hij er niet mee dat mensen dit opvatten als een nazi-groet.

Maar ook dat kan nog meerdere kanten op denk ik.
Is het dan echt bedoeld als een nazi-groet of is het bedoeld als F-you het is gewoon "bedankt!! My heart goes out to you! En ik laat me geen onzin gezeur opleggen alsof het iets anders is".

Tja.

Denk dat het beter is om te kijken naar wat iemand daadwerkelijk zegt / doet dat je niet anders uit kan leggen zeg maar. Dat maakt de hele boel een stuk helderder :j

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:44

Nu ik bovenstaande video zie ben ik er nog meer van overtuigd dat het echt 100% een nazi groet is en vind ik het nog erger dat er mensen zijn die dat anders zien? Hij doet letterlijk meerdere keren achter elkaar de nazi groet?
Hoe kun je dat anders zien dan?
Als hij zijn middelvinger meerdere keren had opgestoken, dan was dat ook gewoon een vriendelijk gebaar geweest of wat? Want hij heeft nou eenmaal een spastische vinger?
Laatst bijgewerkt door Polar op 22-01-25 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:45

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:54

We zien verder wel hoe het verder gaat.... ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-01-25 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:54

mylittlejoy schreef:
https://x.com/ABDanielSmith/status/1881 ... pfKNQ&s=19

Hierin is de saluut van Musk naast die van neonazi's gelegd. Rechts extremisten uiten online hun vreugde over dit gebaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit per ongeluk is, nota bene 2x.

Als je zegt ‘my heart goes out to you’, dan verwacht je daar een wijzend gebaar bij, een vinger die naar het publiek wijst, of desnoods een open hand en een gooi-gebaar.
Maar hoe vaker ik het filmpje kijk, hoe meer ik er ook van overtuigd ben dat dit heel bewust een hitlergroet was. De reacties van andere neo-nazi’s bevestigen dat alleen maar inderdaad :j